Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 07:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye højttaler til ca. 90k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 November 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev: "Der er utrolig mange producenter der vælger at købe enheder fra Scanspeak eller Vifa. De er godt nok også billige, men er samtidig også noget af det mest uliniære der findes"

Det passer jo ikke, vel? Prøv selv at måle på en god Vifa. Jeg er leveringsdygtig i flere (dyre) B&W-enheder, og jeg må desværre skuffe dig. Vifa klarer sig fint. Hvor i alverden har du fået den opfattelse? - og så den horrible overdrivelse. Give us a break, please.

Hilsen en B&W-ejer

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 November 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Dejligt problem ... 90K til højttalere,

For det første B&W 802 kræver efter min bedste overbevisning meget power for at blomstre .... det er et must med en amp. der virkelig kan levere strøm. Om man kan li B&W er så en anden sag.

Cantata er en både smuk og meget vellydende højttaler ... den er værd at kigge efter brugt. Ellers er der Proac 4, som er kæmpe stor og brutal ... den fås brugt i dette prisleje.

SATMIT

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 November 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Jørgen skrev: "Der er utrolig mange producenter der vælger at købe enheder fra Scanspeak eller Vifa. De er godt nok også billige, men er samtidig også noget af det mest uliniære der findes"

Det passer jo ikke, vel? Prøv selv at måle på en god Vifa. Jeg er leveringsdygtig i flere (dyre) B&W-enheder, og jeg må desværre skuffe dig. Vifa klarer sig fint. Hvor i alverden har du fået den opfattelse? - og så den horrible overdrivelse. Give us a break, please.

Hilsen en B&W-ejer

Jeg kan jo bare gå ind og kigge på Scanspeaks ejne målinger på nettet. Deres kurver ligner jo et bakkelandskab. Kan vi blive enige om at B&W har muligheden for at udforme deres enheder rent lydmæssigt? Hvor andre bliver nødt til at rette sig efter hvordan enhederne er lavet på forhånd. Hvordan ka du levere B&W enheder?? Og hvor har du foretaget dine målinger på dem??

Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 November 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Hilsen en B&W-ejer

Jeg forstår heller ikke hvordan Vifa og Skanspeak skulle kunne samligne sig med dyere enheder. Det er da det billigste bundskraber skrammel man kan erhverve sig på markedet. Ej måske er der lige Monacor som det absolut billigste...

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 November 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Hilsen en B&W-ejer

Hvis du gerne vil se på enhder i ordenlig kvalitet, så prøv at kigge på Morel:

http://www.morelhifi.com/

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 November 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Hvis jeg havde 90K til højttalere, ville jeg helt klart vælge B&W 802D. Både teknologisk, håndværksmæssigt samt lydmæssigt ligger den flere længder foran dens konkurrenter. Bare det faktum at B&W selv producere deres enheder giver dem jo et fortrin. Der er utrolig mange producenter der vælger at købe enheder fra Scanspeak eller Vifa. De er godt nok også billige, men er samtidig også noget af det mest uliniære der findes. At konstruere delefiltre til sådan noget er jo en videnskab i sig selv. Og enkle filtre er helt udelukket. Her har B&W et kæmpe fortrin fordi de fra starten laver enhederne til at passe sammen, og derfor kan nøjes med et utrolig simpelt filter. Dernæst har de patent på matrix og nautilus principperne til kabinet opbygning. Dernæst har de patent på en ny måde at mindske portstøj på. Den nye Nautilus D serie er til dato den mest sammenhængende lyd jeg har oplevet.

Fis , det gør bare de tjener mere .

Og skulle det være B&W så må det være D803 den lamme banker alle de andre modeller fra B&W .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 November 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Jørgen skrev:
Hvis jeg havde 90K til højttalere, ville jeg helt klart vælge B&W 802D. Både teknologisk, håndværksmæssigt samt lydmæssigt ligger den flere længder foran dens konkurrenter. Bare det faktum at B&W selv producere deres enheder giver dem jo et fortrin. Der er utrolig mange producenter der vælger at købe enheder fra Scanspeak eller Vifa. De er godt nok også billige, men er samtidig også noget af det mest uliniære der findes. At konstruere delefiltre til sådan noget er jo en videnskab i sig selv. Og enkle filtre er helt udelukket. Her har B&W et kæmpe fortrin fordi de fra starten laver enhederne til at passe sammen, og derfor kan nøjes med et utrolig simpelt filter. Dernæst har de patent på matrix og nautilus principperne til kabinet opbygning. Dernæst har de patent på en ny måde at mindske portstøj på. Den nye Nautilus D serie er til dato den mest sammenhængende lyd jeg har oplevet.

Og skulle det være B&W så må det være D803 den lamme banker alle de andre modeller fra B&W .

Ja, D803 er også den jeg overvejer at købe . Den lammebanker alt hvad jeg tidligere har hørt, uanset pris (har dog ikke hørt D802). Skal så tages med det forbehold at jeg ikke har hørt den hjemme i stuen endnu.

Når man kigger på det håndværk og finnish B&W har lavet på nautilus, så tror jeg ikke de tjener mere. Hvis man samligner med de fineste design møbler fra Thorsen møbler, så er de jo rørende billige.

kentp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 28 November 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at der er kommet mange gode forslag, så indtil nu skal der også lyttes på :

Sonus Faber, DCA 2.0 og B&W 805s med sub'en 825 eller 855.

Jeg snakkede med en fra mit arbejde idag ang. 802D, Han sagde også at 805S + sub ville være et rigtigt god valg.

Jeg kan godt ser fordelen ved at få en aktiv sub til at tage sig at de dybe toner, men hvis jeg så vælger 805s, får jeg ikke FST mellemtone enheden eller D diskanten. Jeg kunne jo også vælge 804S eller 803S, så er FST enheden med, men ikke D diskanten...... hmm ja det er sku lidt svært 

Når jeg har flyttet, må jeg bare tage OVC'en under armen, også bare afsted på lytte tur.

Til top Vis kentp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kentp

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 28 November 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Nå, det er jo ret off-topic, så jeg gør det kort:
"Hvordan ka du levere B&W enheder?" Kan ikke levere, har købt OEM og brugt i selvbyg (s.m. Vifa!)
"billigste bundskraber" Hvor naivt at tro at pris og kvalitet følges ad. Tak for kaffe.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 November 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

kentp skrev:
B&W 805s med sub'en 825 eller 855.

Er ikke selv vild med B&W, men fordelen ved standere er at de er nemmere at placere rigtigt uden at bassen driller. Du kan altid flytte subben rundt indtil det hele går op i en højere enhed. Bassen driller i de fleste rum (alt for mange har lært at leve med det).

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Sendt: 29 November 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

En PMC OB1 er bestemt også et lyt værd. Koster godt nok ikke 90.000,-, men det hører man ikke ;-)

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Sendt: 29 November 2005 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

Et subsystem til 90 k?

Så ville jeg helt klart vælge 2 subs! Det burde kunne presses ind i budgettet. Iøvrigt må det da være skønt at være i vildrede og så have 90.000 kr at blivere klogere med.

mvh

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 November 2005 kl. 05:54 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hvis jeg havde 90k ville jeg købe de Krell resolution 1 Vassagohifi har til salg.

Jeg var ovre og høre dem i aftes..... som min kammerat sagde var det som at få lussinger!! Aldrig har jeg hørt så "hurtig" og massiv bund og uanset hvor højt vi spillede rokkede perspektivet sig ikke 1 mm. Jeg har ligget søvnløs hele natten efter jeg hørte dem.

Mvh/Frank.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 November 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Inden for dit budget skulle der fint kunne blive råd til et sæt Jamo R909. 

Det er en ekstremt velspillende og meget interessant konstruktion.

Jeg synes også designet er enestående, men man synes jo altid, at ens egne børn er de smukkeste.

http://www.jamo.com/Default.asp?ID=3825&M=Shop&PID=1 0705&ProductID=17649

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 29 November 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Når du er til B&W-lyden tvivler jeg på om du finder Audiovector særligt charmerende, men gør lige sig selv en tjeneste og lyt til Si6 avantgarde og avantgarde arreté. Det kunne jo være du blev overbevist!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 November 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Jørgen skrev:

Her må jeg give Jensen ret, D803 er sku en god højtaler og jeg er ikke engang B&W fan.

Havde jeg midlerne(og pladsen) til at vælge hvis vi taler om B&W højtalere, så valgte jeg også D803.

Lofgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Sendt: 29 November 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

af frygt for at blive beskudt vover jeg afligevel livet ( ta´det nu ikke personligt blot min ydmyg holdning)

Jeg var i hifiklubben og høre Dali Euphonia MS4 og nogle b&w til 40000 sættet. Kun for sjov skyld idet det ikke er højtalere jeg selv kunne ønske mig. Jeg kunne ikke undgå at tænke mens jeg lytte :" er udseendet så vigtigt?"

For at være helt ærlig mener jeg ikke at de spillede noget der mindede om realistisk eller naturtro. Det var blot et væld af pling lyde ( hør jeg har huligennem) og bulderbas uden præcision eller tryk. Stemmer var tynde og havde intet bryst overhovedet. Jeg håber det var lytterummet i hifiklubben der var ekstremt dårligt idet det ville være synd at man kun lavede disse små enheder med silkedomer for syns skyld. Jeg har hørt mange lignende konstruktioner og har aldrig rigtigt været fan.... så mit råd er lyt til en masse også andet ind lige det mainstream tilbyder.

Vi lever jo bare i lille danmark/europa

Til top Vis Lofgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lofgren

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 November 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Prøv at lytte til et par GamuT L3 (der er spillet til) evt. kan der supleres med en sub. De spiller bare

kentp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 30 November 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Måske kunne kunne Martin Logan Vantage også være en mulighed, men hvad koster sådan et sæt ???

Til top Vis kentp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kentp

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 30 November 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Lækre højttalere - er det mon en mindre udgave i den stil som begyndte med Summit?

I Sverige kan de fås for knap 60kSEK

http://www.referenceaudio.se/default.asp?sMain=/net/product. aspx%3FiProductID%3D3249

Interceptor Audio har dem ikke på listen endnu, men det var måske en ide at spørge dem.

www.interceptor.dk

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum