| Forfatter |
|
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsS skrev:
Lige en kommentar til min egen tråd.
Da jeg i går præsenterede min kæreste for en række af alle jeres forslag var hendes eneste kommentar: 'jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan forstærkeren ser ud, bare det lyder ordentligt'
Hvad siger I så gutter? Det skal dog lige nævnes, at hun er musiker.
|
|
|
Har hun en søster som jeg skal møde ?? 
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsS skrev:
...hendes eneste kommentar: 'jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan forstærkeren ser ud, bare det lyder ordentligt' ...
|
|
|
Wow!!! Sikken en kvinde!!! Min accepterer kun mine Trapez'er fordi hun så til gengæld 'får lov' til at beholde sin gamle skænk (på størrelse med et Bösendorpher - på højkant)
|
| Til top |
|
| |
Khaine Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincents SV-233 koster lige under 10.000kr, og er måske værd at kigge nærmere på. Jeg har desværre ikke selv hørt den. Har nogen erfaringer med den eller mærket generelt?
__________________ All Your Base Are Belong To Us!
|
| Til top |
|
| |
LarsS Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL! Ja, det er dejligt at man kan slippe for 'kone-faktoren' i hifi sammenhæng.
Jørgen - ikke at jeg ved af..
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg sad lige og kiggede i HfK baldet. Jeg kom forbi Lyngdorf´s stereoforstærker til 11900,- og huskede dette emne. Jeg var lige omkring nettet for, at se om der var nogen anmeldeser og det var der søreme. Den får god kritik, måske en mulighed. Har ikke selv hørt, men det plejer jo, at være ok det mr. Lyngdorf har med og gøre.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
LarsS Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er mærket?
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
exposure 2010 ell 3010 det er nogle dynamiske spillemaskiner. 3010 er lidt udenfor dit budget da den koster 13500.vejl endnu bedre er det hvis du kan finde nogle ældre modeller af exposure hifi4you i esbjerg har en brugt intregret med seperat strømforsyning til 3900
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
LarsS Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan adskiller det ældre Exposure sig fra det nyere?
Er i øvrigt ved at hooke op med Kenneths Exposure 2010 for at give den et lyt.
Det er den tidligere model han har til salg. Nuværende er 2010s og har vist mere effekt..
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej lars
de gl exposure er konstrueret af john farlowe som stiftede exposure.de skulle være endnu mere dynamiske og musikalske.af de ældre modeller har jeg lyttet til deres effekt dual 4 som er enorm strømstærk og dynamisk de ses sjældent til salg og nyprisen er 30000.exposure super 18 effekt er super dynamisk og musikalsk den lammetævede min densen beat 300xs.der har været lidt til salg her og på dba nyprisen er 12000 brugtpris ca 6000.lydbutikken har muligvis stadig dual 4 og super18 til salg.jeg har ikke lyttet til de gl intregrerede men de skulle have de samme kvaliteter som effekterne.den nye 2010 har efter min mening samme kvaliteter som de gl modeller så god fornøjelse med testen
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
LarsS Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt den nye 2010s for nylig og et par andre forstærkere i samme vending. Blev først overrrasket over dens neutrale klang og noget 'pæne'
lyd. Efter at have lyttet lidt mere med forskellige lydkilder igennem den gik det op for mig, at dens tilgang virker ret objektivt - lad lydkilden gøre
arbejdet, så sparker 2010s'eren bare signalet videre med fuld power. Er det også dit indtryk bsl2?
Hvad er forskellen på 2010 og 2010s udover mere effekt?
Hvordan lyder Densen ift. Exposure? Hvis dette altså kan beskrives...
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også gøre nogle gode Holfi-køb for tiden, grundet uvisheden om Holfis fremtid. Der er dog ikke umiddelbart grund til bekymring, da en Holfi er fornuftig skruet sammen. Den burde holde en menneskealder. Din kæreste vil sikkert synes om Holfis musikalitet... Det har flere af mine gjort gennem tiden.... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
LarsS Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker, på dette forum, som om at man er enten/eller til Holfi. Hvilken model anbefaler du at tjekke ud?
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
LarsS skrev:
Da jeg i går præsenterede min kæreste for en række af alle jeres forslag var hendes eneste kommentar: 'jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan forstærkeren ser ud, bare det lyder ordentligt'
|
|
|
Har hun en søster som jeg skal møde ?? 
|
|
|
Hvad med hendes mor , ka´ jæ så møde hende  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsS skrev:
Da jeg i går præsenterede min kæreste for en række af alle jeres forslag var hendes eneste kommentar:
'jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan forstærkeren ser ud, bare det lyder ordentligt'
|
|
|
Den slags kvinder er der ikke mange af - Du må ned på knæ LarsS __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsS skrev:
Det virker, på dette forum, som om at man er enten/eller til Holfi. Hvilken model anbefaler du at tjekke ud?
|
|
|
Jeg ville kigge efter en brugt Integra8. Den kan du sikkert finde til knap 4000,-. Mener nyprisen var ca 11.000,- til sidst hos HFK. Jeg har selv haft Integra8, og den spiller virkelig lækkert. Den er meget musikalsk. Tag dig ikke af dens effekt på 2x70 watt @ 8ohm og 2x110 watt @ 4ohm. Den er yderst raftig dimensioneret, og trækker det meste.
Før Integra8 havde jeg en Audis SE, der er lillebror. Den er knap så kraftig og en analese mere romantisk. Den kan faktisk blive lige lovlig varm i lyden. Men sammen med dine B&W'ere hvor diskanten kan være ret skærende i ørerne, kunne det faktisk være et rigtig odt match. Audis SE er sjældent udbudt, men når den er handles de typisk omkring 2500,-.
Storebro til Intregra8 hedder Integra8AE. Jeg har kun lyttet ganske kort til den, men det kunne også være et bud.
Grunden til splittelsen omkring Holfi er nok, at de 2 herrer bag konstruktionerne er ret alternative. Det er TOTALT ligeglade med flotte måledata og smart teknologi. De benytter deres ører som måleredskab. Derfor er produkterne typisk meget musikalske. Og det er ikke alle der er lige vilde med det. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
LarsS Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig - du har gjort mig interesseret....
Til jer andre.
Det må tiden vise..!
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej lars
det var 2010 jeg har lyttet til s modellen har jeg ikke hørt men den skulle have fået en større strømfors og 10 w mere i udgangen så dårligere er den nok ikke blevet.hvad angår exposure lyden så levere den rytme og timing med andre ord musik og det er det jeg kan lide.exposure vs densen det er svært at sige da jeg var glad for mit densen men exposure er bare mere dynamisk og musikalsk. densen er nok mere "analytisk".men det kommer også an på hvad højt. du sætter til densen. jeg fik det aldrig til at virke med mine bosendorfer derfor prøvede jeg bla exposure som var en meget positiv oplevelse
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsS skrev:
Hurtig - du har gjort mig interesseret....
Til jer andre. Det må tiden vise..! |
|
|
Smut en tur ned i den lokale HFK. De har sikkert nogle få Holfi'er på lager endnu til GODE priser!! Så kan du også høre den på dine B&W'ere. Lad dig ikke friste af, at de sikkert hellere vil sælge noget Thule. Det kan jeg IKKE anbefale. Men der er sikkert større avance. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht Holfi contra Exposure..
Holfi er, efter min mening, MEGET varm i lyden - også lidt for meget.
Synes at musikken bliver alt for farvet, hvorimod Exposure bare knalder
signalet afsted på den enkleste måde! Exposure har så meget dynamik,
punch og TIMING (hvilket Holfi ikke helt i samme grad ejer..) så man
kan ikke undgå at blive engageret i musikken.
Jeg ville klart vælge exposure! Mht de ældre exposure-modeller har jeg
også hørt rygtet at de skulle spille endnu bedre.. Men har ikke lagt
øre til nogen af dem.
Smut ned i lydbutikken på Frederiksberg allé (du kommer fra
kbh-området, right?) og lyt til det! I samme ombæring vil de sikkert
bede dig om at skifte dine højtalere - tag det som et charmerende
element:-). Men de har ihvertfald exposure dér og er bestemt ikke blege
for at udlåne..
Mens du er der kan du også forsøge dig med AMC, der har nogle ret interesante modeller hvis budgettet begynder at stramme..
Alt i alt; Exposure har min varmeste anbefaling..
|
| Til top |
|
| |