| Forfatter |
|
Tunnel1200 Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
|
Ja du skyder sandelig ikke med småt
Jeg ser dog også andre muligheder.......man kunne måske parre jbl-hornet med en god effektiv 8" bredbåndsenhed til mellemtone og supplere med en horndiskant......Fostex har begge til rimelige priser......biampe med gainclones eller lign....kunne være spændende.
Forstår dog ikke at du siger hornet er et bagladehorn ......de billeder jeg har set ligner det et frontladehorn med bagkammeret udført åbent som en art basrefleks.....eller findes der flere varianter....????
|
|
|
Der er flere forskellige udformninger af dette horn blandt andet med bestykning af to enheder - skal dog ikke afvise at det er et andet princip der gør sig gældende - det er jo en mærkelig blanding af horn og basrefleks som du selv nævner.
Skal nok lige scanne tegningerne ind så i kan se dem - vil også lige knipse lidt billeder som det ser ud nu.
Mvh. Mads
Ps. Har faktisk lidt enheder til at ligge der kunne bruges.
Har faktisk to af disse horndiskanter - helt ubrugte http://www.q-sound.dk/hifi-hoejtalere/peerless/100HDT.htm
Og 2 vifa 4,5" mellemtoner (P12MG hedder de).
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug JBL, efter min mening vil alt andet være en halv løsning. Ring til dem her: www.jjteknik.dk de kan sikkert skaffe alt det JBL du kunne få brug for.
|
| Til top |
|
| |
Audioholic Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristiankk skrev:
|
Brug JBL, efter min mening vil alt andet være en halv løsning. Ring til dem her: www.jjteknik.dk de kan sikkert skaffe alt det JBL du kunne få brug for.
|
|
|
Jeg kunne ikke være mere uenig .. kabinettet er jo designet til en given JBL enhed i størrelse 18".
Kabinettet jeg har bygget er nedskaleret til 12" og passer derfor ikke nødvendigvis mere overens med en JBL enhed end andre gode enheder. Jeg står bare og mangler en enhed som vil spille godt i denne kasse - jeg har desværre ikke mulighed for at bygge kassen efter enheden som jo normalt er at foretrække.
Mvh. Mads __________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er fornuftig at have begge ben på jorden.........jeg tror så alligevel ikke at dine vifa 4,5" er følsomme nok........det lyder lidt som om du kun har et hornkabinet....?????
|
| Til top |
|
| |
Audioholic Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
| det er fornuftig at have begge ben på jorden.........jeg tror så alligevel ikke at dine vifa 4,5" er følsomme nok........det lyder lidt som om du kun har et hornkabinet....????? |
|
|
Ganske rigtigt ... et styk 
Den var jo tiltænkt som en buttkicker i et surroundsystem i tidernes morgen.
__________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
+ diverse gode sager ..
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioholic skrev:
Kristiankk skrev:
|
|
|
|
Jeg kunne ikke være mere uenig .. kabinettet er jo designet til en given JBL enhed i størrelse 18".
Kabinettet jeg har bygget er nedskaleret til 12" og passer derfor ikke nødvendigvis mere overens med en JBL enhed end andre gode enheder. Jeg står bare og mangler en enhed som vil spille godt i denne kasse - jeg har desværre ikke mulighed for at bygge kassen efter enheden som jo normalt er at foretrække.
Mvh. Mads
|
|
|
Okay, det havde jeg ikke set. Jeg troede det var det originale... Sorry
|
| Til top |
|
| |
Audioholic Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristiankk skrev:
Audioholic skrev:
Kristiankk skrev:
|
|
|
|
Mvh. Mads
|
|
|
Okay, det havde jeg ikke set. Jeg troede det var det originale... Sorry
|
|
|
No need for undskyldninger - jeg har været glad for hvert et input jeg har fået i denne tråd og det er da kun gennem brugernes hjælp her på hifi4all.dk at jeg er kommet frem til den endelige enhed. Jeg får den på mandag så jeg glæder mig vildt til at lytte om den er noget værd i forhold til min Velodyne  __________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
+ diverse gode sager ..
|
| Til top |
|
| |
EIII Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig.
Peerless har to og Vifa ligger også ind med en 12" bass i deres standard program.
Er der ikke nogen af dem du evt kan bruge???
|
| Til top |
|
| |
Tunnel1200 Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så folkens .. Så sker der endelig noget.
Den rare postmand var så flink at komme med min forstærker som skal trække W-hornet.
Ud over det er jeg blevet færdig med at male kabinettet og det er faktisk blevet ret godt trods den manglende spartling - er ikke den store perfektionist når det kommer til finish
Der ligger en stak billeder af selve kabinettet og forstærkeren og venter - tager nogle flere når jeg får hentet og monteret enheden imorgen.
|
| Til top |
|
| |
Audioholic Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle enheden ENDELIG ligge til afhentning på posthuset sammen med en pakke med phono --> jack omformere til effektforstærkeren 
Opretter nok et topic i D.I.Y forummet med en masse billeder  __________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
+ diverse gode sager ..
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioholic skrev:
|
Så skulle enheden ENDELIG ligge til afhentning på posthuset sammen med en pakke med phono --> jack omformere til effektforstærkeren 
Opretter nok et topic i D.I.Y forummet med en masse billeder 
|
|
|
Hvor 
Det er ganske vist en ældre tråd, men jeg ville da godt lige se resultatet 
|
| Til top |
|
| |