Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 08:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Classic No 8.0b (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
Kiilsgaard skrev:

Hvad angår 8.0b vs. 6.6 vil jeg sige ud fra data at signal/Noise på 8.0B er 95 dB og kun 91 dB for 6.6

Jeg er ikke den store ekspert men dette skulle vel tale for at 6.6 er bedre hvad angår signal/Noise.

Man kan ikke rigtigt udlede noget af de to tal alene. Teoretisk set skulle 8.0B have en renere lyd da den har den bedste signal/noise ratio (højere = bedre) men i virklighedens verden kan det forholde sig meget anderledes. Det er meget afhængigt af hvordan tallene er blevet målt. 

Jeg mener at, uanset hvad, skal man lytte et produkt godt igennem og være kritisk indstillet overfor produktet. Udseende er ikke alt, og det kan let snyde en til at mene at det lyder bedre end det gør. Og efter jeg havde været igennem dette valgte jeg så No 6.6, faktisk fik den gamle også en 6.6 14 dage efter mig .

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst en del anmeldelser af 6.6 inden jeg bestilte den. I anmeldelserne skriver de at den koster 17k og alligevel mener de det er et godt køb. Så må mit køb til 6800 jo være rigtigt godt. I anmeldelsen af 6.6 i high fidelity skriver de noget om at de få dårlige ting de har at sige om forstærkeren allesammen er i forforstærkerdelen og denne skulle være opgraderet til version 6.6B som jeg har bestilt. Jeg modtager den først til 1. juli så jeg har lidt mere tid til at gå og glæde mig.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

Peter ht-byg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der har købt classic 8.0b, der kan fortælle lidt om, hvordan den spiller/lyder?

Lever den op til forventningerne?

Er der nogen, der bruger den på 4 ohms HT ?

Alle skriver kun om de 2 store modeller.

Skriv evt en lille anmeldelse om den. 

Til top Vis Peter ht-byg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter ht-byg

ZioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 November 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

jeg vil også gerne hører fra folk som har erfaringer med classic 8.0b da den lige nu er på tilbud til 2800kr
Til top Vis ZioN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZioN

HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 November 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Jeg købte den brugt for en måneds tid siden sammen med 10.0 forforstærkeren. De trækker et par 601'ere og det gør de til UG. Jeg har ikke haft mine 604'ere spændt for, men det kunne faktisk være lidt interessant og se om de også kan spilles op.

Nu er jeg ikke den store stereo anmelder, men jeg synes at lyden er langt mere detaljeret og renere end min surround forstærker kan præstere (Denon med 90 påståede watt). Jeg er overrasket over hvor meget lyd der kan komme ud af 601'erne når de får noget power. Det passer iøvrigt rigtig godt ind i vores stue, hvor jeg egentlig helst ville have haft hele setuppet gemt af vejen. Men det er så pænt at det har fået lov at få en hylde i vores sofa hjørne.

Så alt i alt er jeg ovenud lykkeligt for kombinationen. Jeg havde ellers ikke meget tiltro til det inden jeg købte det, men efter at have læst positive anmeldelser af 6.6'eren og generelt at Classic havde nogle fine produkter trods prisen, så kastede jeg mig ud i det - til prisen tror jeg simpelthen ikke det gøres bedre.
Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 November 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

HappyFrog skrev:
Jeg købte den brugt for en måneds tid siden sammen med 10.0 forforstærkeren. De trækker et par 601'ere og det gør de til UG. Jeg har ikke haft mine 604'ere spændt for, men det kunne faktisk være lidt interessant og se om de også kan spilles op.

Nu er jeg ikke den store stereo anmelder, men jeg synes at lyden er langt mere detaljeret og renere end min surround forstærker kan præstere (Denon med 90 påståede watt). Jeg er overrasket over hvor meget lyd der kan komme ud af 601'erne når de får noget power. Det passer iøvrigt rigtig godt ind i vores stue, hvor jeg egentlig helst ville have haft hele setuppet gemt af vejen. Men det er så pænt at det har fået lov at få en hylde i vores sofa hjørne.

Så alt i alt er jeg ovenud lykkeligt for kombinationen. Jeg havde ellers ikke meget tiltro til det inden jeg købte det, men efter at have læst positive anmeldelser af 6.6'eren og generelt at Classic havde nogle fine produkter trods prisen, så kastede jeg mig ud i det - til prisen tror jeg simpelthen ikke det gøres bedre.

Det skulle undre mig meget hvis du ikke kunne spænde dine 604'ere for og få et endnu bedre resultat end med 601. Der er virkeligt skrald på deres effektdele, og mine 850'ere, som heller ikke er verdens nemmeste at drive mangler ikke effekt, og det har de aldrig gjort siden jeg fik min 6.6'er, spørg bare naboer og endda genboer om det

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 November 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Det skulle undre mig meget hvis du ikke kunne spænde dine 604'ere for og få et endnu bedre resultat end med 601. Der er virkeligt skrald på deres effektdele, og mine 850'ere, som heller ikke er verdens nemmeste at drive mangler ikke effekt, og det har de aldrig gjort siden jeg fik min 6.6'er, spørg bare naboer og endda genboer om det

Klart, den kan uden tvivl drive dem, men jeg tror næppe den har lige så godt styr over dem som min odessey

En negativ detalje er iøvrigt at jeg ikke synes sættet klarer metal særlig godt - om det er generelt ved jeg ikke, hvordan lyder det på 6.6'eren?
Alm. eller fesen rock klares fint (audioslave, dad), men hård rock bliver alt for lyst - system of a down er i hvert fald kedelig på det, nyeste metallica lyder direkte elendig, men det album synes jeg nu også er ret dårligt indspillet. Jeg kan faktisk bedre lide dvd'en.
Først troede jeg det var 601'erne der ikke magtede opgaven, men de klarer uden problemer bas tungt musik (missy elliot lyder i hvert fald fornuftigt).
En kammerat har nyeste tool album med til vores julefrokost, det er jeg spændt på at høre om sættet kan klare.
Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes