Forfatter |
|
Glowing-Tube Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer
Hvis du kan huske hvordan lafolia blev lavet, her tænker jeg på basmembranen, hvor magneterne sad skiftevis nord syd, da ledermønstret var lagt ud som frem og tilbage, husk på, hver gang strømmen ænder retning så skal magneterne ligeledes skifte polaritet, for at membranen virker som et stempel.
Anderledes forholder det sig med princippet i heil-air motion transformer, har du forpladen, eksempelvis udlagt som nordpol bagpladen som sydpol putter du så den foldede membran indimellem dette magnetfelt vil den virke som bælgen på en harmonika, fordi vi har et magnetfelt som ikke skifer, men derimod strømmen derved vil lederne i membranen presse mod hinanden eller trækkes fra hinanden, så lyden presses ud mellem folderne i membranen. Håber jeg har gjort mig forståelig.
Hilsen Torben
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tube freak det havde jeg godt nok ikke regnet med, troede de holdte i 1 til 2 år med gode rør..Men der kan man jo bare se, man lærer noget hele tiden..
Novisad 
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tube-freak skrev:
Hej Spencer
Hvis du kan huske hvordan lafolia blev lavet, her tænker jeg på basmembranen, hvor magneterne sad skiftevis nord syd, da ledermønstret var lagt ud som frem og tilbage, husk på, hver gang strømmen ænder retning så skal magneterne ligeledes skifte polaritet, for at membranen virker som et stempel.
Anderledes forholder det sig med princippet i heil-air motion transformer, har du forpladen, eksempelvis udlagt som nordpol bagpladen som sydpol putter du så den foldede membran indimellem dette magnetfelt vil den virke som bælgen på en harmonika, fordi vi har et magnetfelt som ikke skifer, men derimod strømmen derved vil lederne i membranen presse mod hinanden eller trækkes fra hinanden, så lyden presses ud mellem folderne i membranen. Håber jeg har gjort mig forståelig.
Hilsen Torben
|
|
|
Som jeg kan se illustrationen, så laver den lyd ved at bevæge sig sidelæns, og klemmer altså luften frem under en form for tryk. Vældig smart !
Har du selv lavet membranen ?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har lavet en del membraner, var dog ikke sikker på hvor bløde eller stive de skulle være derfor bestilte jeg et sæt orginale membraner, dem spiller jeg på nu, da følsomheden er lidt bedre i og med at der er to parallelle ledre derved bliver effektiviteten bedre, måske med tre ledere endnu bedre intil den omske modstand bliver for høj, så vinder du ikke mere
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine diskanter, spiller de som dipol, eller ind i et kammer ?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
De spiller som dipoler, da det giver en flot rumgengivelse i følge mine ører
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tube-freak skrev:
De spiller som dipoler, da det giver en flot rumgengivelse i følge mine ører  |
|
|
Du får lige 4 stk.    for det ! (har selv panelhøjttalere) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tube freak der er bare noget om de hter som bruger membraner jeg kører selv elektrostater, Martin Logan Ascent og er bare meget glade for dem ..
Novisad
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 01 December 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvad er det for noget ragelse . Rør hører sgu da hjemme i middelalderen. Næ du. Du skulle bare lige høre mit Bose lifestyle . Det fylder ingenting og kan ingent.. øhh en hel masse.Hvad siger fsk. 1000W PMPO. Det må da være noget der dutter.
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 December 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Hej
Hvad er det for noget ragelse . Rør hører sgu da hjemme i middelalderen. Næ du. Du skulle bare lige høre mit Bose lifestyle . Det fylder ingenting og kan ingent.. øhh en hel masse.Hvad siger fsk. 1000W PMPO. Det må da være noget der dutter.
mvh |
|
|
Bose... ja, det er vist dem der har mange års erfaring med at lave de højttalere der er inde i en grædedukke, der græder når man trykker den på maven.
Hvis du hører lidt klemt mellemtone når du fyrer de 1000W PMPO af på én gang, så husk lige at de skal spilles til i nogen tid før de spiller som de skal. Men så findes det vist også i flere slags sølvgrå plast. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 02:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
damn nice - laver du også forstærkere på bestilling?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
damn nice - laver du også forstærkere på bestilling?
Ja det gør jeg, min otl rørslæde har jeg til salg for 10000kr. hvilket er billigt, såfremt du ønsker det er du velkommen til en lytter.
Mvh
|
Til top |
|
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Det ser godt ud, stor respekt for folk som bygger selv. Har selv spillet med Heil og det er en fin enhed. Har du selv bygget dine?
Kender godt 6201, det er et meget vellydende rør. De andre typer er dog ikke min kop te, men smag og behag som vi ynder at sige på vore bredegrader. Har du ikke overvejet en 6072, 5751, 12bh7, e80cc eller lignende som direkte substituter?
Held og lykke.
vh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tadman
Tak for de pæne ord, jeg har ikke overvejet at bruge andre rør, da jeg yderst tilfreds med lyden som den er nu, Jeg mener at man skal stoppe mens legen er god, ellers kan man blive ved i det uendelige. Nu nyder jeg at sætte mig i stolen, og bare lytte til god musik.
Mvh
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tube-freak skrev:
David skrev:
damn nice - laver du ogsĺ forstćrkere pĺ bestilling?
Ja det gřr jeg, min otl rřrslćde har jeg til salg for 10000kr. hvilket er billigt, sĺfremt du řnsker det er du velkommen til en lytter.
Mvh
|
|
|
Jeg er da meget interesseret i at kigge forbi til en lytter, men ved ikke lige hvor billigt 10000 kr. er for en OTL - der er jo ikke rigtig noget i den der koster penge, ud over nettransformatoren, lidt elektrolytter og rør? Please correct me if I'm wrong...
Jeg synes PL509 virker meget interessant, især da det er billigt, strømstærkt og holder længe. Din kammerats 80-watter med PL509 ser meget interessant ud.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Transformer til 3000,-??? Hvilken nettransformer koster 3000,-?
20 watt er desværre alt for lidt, når man har højttalere med 80 db følsomhed.
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej TUBE-FREAK
Tube-freak, det var da et genialt navn at tage Hva´ 
NOS rør er gode hvis man søger den gamle lyd, ellers er Sovtec 12ax7lps noget af det bedste 12ax7 rør jeg har hørt.
Tubefreak ( uden bindestreg )
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Transformer til 3000,-??? Hvilken nettransformer koster 3000,-?
Jeg vil mene du skal sætte dig bedre ind i sagerne, om hvordan en Otl er opbygget, inden du udtaler dig! Nu er det jo sådan at foruden de 4 stk. trafo'er du ser på billedet, er der en seperat trafo på 800 watt der bliver forbundet til slæden ved hjælp af et kabel, Jeg betalte lidt mere, end jeg skulle for trafoerne, da PT-trafo gik med til at lave dem inden en uge, da jeg skulle have den klar til Triode-festivalen i 2003.
Mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tubefreak
Undskyld, at mit mit brugernavn ligner dit , men det var det første der faldt mig ind, da jeg oprettede mig her.
Tak for rådet angående Sovtec rør, jeg vil prøve dem næste gang jeg skal skifte rør.
Mvh
|
Til top |
|
|