Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Ukritiske anmeldelser på Hifi4all.dk?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 December 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg mener nuikke min 3020 er nævneværdig speciel.
Jeg mener ikke den performer bedre end så mange andre, vel egentlig nærmest tværtimod.

Det jeg synes er fedt ved 3020 historien er dog, at der bare er så mange amps på markedet d.d. som slet ikke tåler, at man går tæt på dem.

Det hænger bl.a. sammen med,at der SKAL sidde Sanken bolcher i dem allesammen, elers duer de ikke. Og så lyder de jo af Sanken bolscher. Dem har jeg ikke noget imod at stå over denne gang.

Men sådan er der så meget

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 December 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Jeg mener ikke den performer bedre end så mange andre, vel egentlig nærmest tværtimod.

Det jeg synes er fedt ved 3020 historien er dog, at der bare er så mange amps på markedet d.d. som slet ikke tåler, at man går tæt på dem.

Det hænger bl.a. sammen med,at der SKAL sidde Sanken bolcher i dem allesammen, elers duer de ikke. Og så lyder de jo af Sanken bolscher. Dem har jeg ikke noget imod at stå over denne gang.

Du må jo invitere en frisk jyde ind, som har den trekantede fra eAR.
Så kan vi se/høre hvordan den klarer sig i dysten.

Gad vide om den forresten ikke er forbedret siden anmeldelsen, og nu skulle lyde bedre ?
Jeg læste om nogle mods der var udført, men har ikke hørt om nogen sammenligning.
I så fald er den så bedre end verdens bedste, og bliver vel nærmest til et atomkraftværk hvis den får de røde hospitalskabler på.   

EDIT: Du kan heller ikke lide Sanken bolcher?! - Mon du nu kan tåle al den julemad der kommer i denne måned ?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 December 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Du må jo invitere en frisk jyde ind, som har den trekantede fra eAR.
Så kan vi se/høre hvordan den klarer sig i dysten.

Gad vide om den forresten ikke er forbedret siden anmeldelsen, og nu skulle lyde bedre ?
Jeg læste om nogle mods der var udført, men har ikke hørt om nogen sammenligning.
I så fald er den så bedre end verdens bedste, og bliver vel nærmest til et atomkraftværk hvis den får de røde hospitalskabler på.   

EDIT: Du kan heller ikke lide Sanken bolcher?! - Mon du nu kan tåle al den julemad der kommer i denne måned ?

Hej der!
Den har jeg da hørt ved flere lejligheder.
Sidst var ganske kort, da G&S kom forbi i sin dameskøjte eller indkøbsvogn eller hvad det nu var for noget han blev transporteret i.
Den var ikke på læng som jeg husker det.
Den spiller efter min hukommer ret meget a´la ASP modulerne, måske erden mere detaljeret, men ikke noget man ligefrem vækkes af.
Rund og mild som en Marlboro der ikke er tændt endnu.
I mine øjne er det ICE halløj uden for nummer - godt til SS, men ikke til HIFI.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 December 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Det relevante i jeres ICE diskussion er vel hvornår sidste salgsdato på en seriøs anmeldelse er overskredet?

Et er at der kommer bedre produkter og niveauet relativt ændres over tid.....men at begejstringen hurtigt fader ud er noget ganske andet. Det lygter lidt af hype og teenage hysteri.

Er det ikke direkte modsagt, står HF anmeldelsen jo for gældende og den ligger tilgængelig diverse steder som reklamebevis på at ICE er verdens bedste. En sådan bøf bør umiddelbart og med røde trækkes tilbage, ellers ryger troværdigheden...eller røg

Men Janils er vel herinde og lytter med? Så kan han vel fortælle en anekdote....og HF er vel ikke en homogen masse, de er trods alt en gruppe anmeldere med forskellig syn/hørelse på tingene?

forskellig lyd i gamle NAD amps kan vel være forskellig grad af ælde i lytter og stik, etc....?

KvKs betragtninger med SANKEN er også yderst anmelder relateret. Det er anmeldernes skyld at branchen på den måde enspores. En anmelder finder lyden god på et produkt og konkluderer på basis af manglende viden at det skyldes: Ringkærne fra Skotland, teflon print, diskrete transer, op-amps mærke xx, DAC mærke yy, uden trafo, med trafo, etc....

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 December 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Det med at "trække" sine testudtalelser tilbage er jo noget kritisk. Hvor har du det fra? Er det ikke bare rygter?

Konstaterer man at der er sket en fejl informerer man selvfølgelig herom, ligesom man selvfølgelig fortæller om testmetode og tid i indledningen.

"Testen blev foretaget over en aften på et hjemmebygget hornsystem" giver en anden test end "i det halve år jeg har haft produktet har omkring 20 forskellige speakers været afprøvet, lige fra xx til yy"

Altså, lig kortene på bordet, beskriv situationen og den subjektive fornemmelse og overlad så vurdering til læseren. Glem pjat som "det ved folk ikke", "så læser man ikke xx hvis vi skriver yy"...

Og interessant af Ronin vælger at fare op over det eneste (efter min mening) useriøse indlæg i tråden, men det betyder vel at han og redaktionen læser med og ikke har kommentarer til de øvrige.

Men når han nu farer frem sådan så har jeg da et par tillægsspørgsmål:

Ronin og resten af redaktionen:

Har i aldrig blevet tilbudt noget for en test? NEJ

Eller har i glemt at tilbagelevere udstyr fra test? NEJ

Eller fået rabatter, etc. i forbindelse med test eller jeres status som anmeldere? Rabat er noget alle og enhver kan få. Jeg handler for mig selv og fortæller ALDRIG at jeg er på Hifi4all - det har intet med det grej jeg vil have at gøre. Det eneste jeg har købt i min tid som anmelder med relation til Hifi4all, er mine Meadowlark, og det var ganske enkelt fordi at de var klasser bedre end de System Audio 2070 jeg havde og jeg gerne ville have en større højttaler. Gratis - NEJ. Rabat - ja, lidt, fordi der var en finérfejl på dem og at de nu stod som demovare. Længere er historien ikke!!!

Jeg er ikke ude på at beskylde nogen for noget, tværtimod søger jeg afklaring. Og min postkasse fyldes at mails med diverse rygter--- Der er så mange der tror at de ved en helvedes masse, men så snart det kommer til bevisbyrden så hører man sjovt nok ikke mere!

Jeg er bedøvende ligeglad med hvad folk tror de ved, for det er ikke relevant - har de nogle beviser mod f.eks. mig, så kom dog med dem - det ville være rart at opleve noget jeg ikke selv vidste!

Hvordan det forholder sig med andre anmeldere aner jeg ikke, men skal man holde det op mod alle historierne, så foretrækker jeg bare at tænke mit!

Iøvrigt så finder jeg det pudsigt at enkelte udvalgte "individer" altid er modtager for utallige rygter fra folk der kender nogle der leverer post til en der kan kigge over til en anden der har en storebror som kender en der har hørt at en engang fik et eller andet for at lave et eller andet. Der er tilsyneladende ikke grænser for hvad folk kan få til at blive til skandaler - hele tiden dukker der en eller anden op. Har folk virkelig ikke andet at få tiden til at gå med end at have ondt et vist sted over alt muligt og lave de mest fantastiske fortællinger ud fra det??

Iøvrigt er der tilsyneladende undren over at jeg farer op - jamen, kære venner (til de, det måtte vedrøre) - tag da og læs de ting i selv sidder og skriver! Fare op?? Jamen, hvilken anden reaktion forventer i, når i selv konstant sidder og farer op over alt muligt?? Det er ikke forbeholdt brugerne at blive negative og ikke mindst svare igen - vi andre er jo tilsyneladende på øretævernes holdeplads uanset hvad pokker vi forsøger at levere til jer. Prøv lige at sætte det i perspektiv, og fokuser på noget der er lidt vigtigere!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 December 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Hvis de gode anmeldere alligevel skulle få lidt for ulejligheden, så faen da stå i det - på alle arbejdsplader er der goder ...også på din! Der er forskel på goder og bestikkelse og det tror jeg sagtens anmelderne kan forholde sig professionelt til. Det er jo ikke en børnehave.

Det er åbenbart kategoriseret meget værre hvis det er en anmelder af Hifi og surround-produkter som får en benefit af en eller anden art. At folk selv gør en sport i at få rabat er åbenbart noget andet - de er jo ikke anmeldere!

Det skal nævnes, at jeg tror på dem når de siger de intet får.

Tak

Personligt holder jeg af, når der i tests i magasiner mv. er nævnt hvilket udstyr det er testet sammen med og i hvilket rum (størrelse mv.).

Lige nøjagtigt - her er jeg helt enig, og jeg nævner da også selv hvad der er brugt. Der er sket en enkelt glipper en gang hvor jeg glemte at få det med, og der fik jeg da også straks en over nakken i en gæstebog på en anden hifi-side - der var jeg useriøs. Der skal ikke meget til

Personligt kan jeg også godt selv lide at læse hvad der er brugt af grej.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 01 December 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Det er da et temmeligt stort offer det her forlanges om man forventer at testerne i tillegg til at ofre sin tid, også skal fragive sig muligheden for at få rabatter.

Og om de så køber et produkt de har haft inde for test, so what? Jeg ville blive mere bekymret om de ikke ville beholde et produkt som de nettop hadde givet en strålende test

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 December 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Det er vel sådan, at hvis man kommer til at ridse noget, så bliver det automatisk til 'Editors Choice', da han er nødt til at købe det ?

Hvis jeg kom hjem til redaktøren, og opdagede at han ikke selv ejede produktet, så ville jeg da blive lidt mistænksom, og så skulle det da hedde 'Editors Wish, if he could afford it'.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 December 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Til Ronin:

Tak for klare svar! Det var det jeg efterlyste, mon dine kollegaer vil være med?

Jeg tror at min postkasse indeholder anonyme meldinger skyldes at i herinde har været for lukkede omkring emnet, der så bliver tabu. Dit indlæg her modvirker dette.

Jeg undrede mig over at du "farede" op over det eneste useriøse indlæg her i tråden og ikke kommenterede de øvrige, thats it

Angående at "glemme" ting i test, hvad med at lave en skabelon hvor testen skrives omkring, standard punkter der altid gennemføres og kommenteres....tråden her indeholder masser af gode input....

Og husk på, tråden her viser at vi vil have SUBJEKTIVE tests, ikke udjævning.....meninger og argumenter....og vi vil forbedre så i bliver bedre endnu.....positiv spiral.....

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 01 December 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Det er vel sådan, at hvis man kommer til at ridse noget, så bliver det automatisk til 'Editors Choice', da han er nødt til at købe det ?

Hehe, den var god

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 December 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Det er da et temmeligt stort offer det her forlanges om man forventer at testerne i tillegg til at ofre sin tid, også skal fragive sig muligheden for at få rabatter.

Og om de så køber et produkt de har haft inde for test, so what? Jeg ville blive mere bekymret om de ikke ville beholde et produkt som de nettop hadde givet en strålende test

Hvem siger man skal fraskrive sig rabbatter? Ronin redegør udmærket for sagen!

Men jeg skrev rabatter i forbindelse med tests...altså en anden sag.

Som i visse virksomheder er insiderhandler forbudte af gode grunde, er det et offer? Ja, men dog et frit valg. Alle jobs har positive og negative sider.....

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 December 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Groove skrev:

Det med at "trække" sine testudtalelser tilbage er jo noget kritisk. Hvor har du det fra? Er det ikke bare rygter?

Konstaterer man at der er sket en fejl informerer man selvfølgelig herom, ligesom man selvfølgelig fortæller om testmetode og tid i indledningen.

"Testen blev foretaget over en aften på et hjemmebygget hornsystem" giver en anden test end "i det halve år jeg har haft produktet har omkring 20 forskellige speakers været afprøvet, lige fra xx til yy"

Altså, lig kortene på bordet, beskriv situationen og den subjektive fornemmelse og overlad så vurdering til læseren. Glem pjat som "det ved folk ikke", "så læser man ikke xx hvis vi skriver yy"...

Og interessant af Ronin vælger at fare op over det eneste (efter min mening) useriøse indlæg i tråden, men det betyder vel at han og redaktionen læser med og ikke har kommentarer til de øvrige.

Men når han nu farer frem sådan så har jeg da et par tillægsspørgsmål:

Ronin og resten af redaktionen:

Har i aldrig blevet tilbudt noget for en test? NEJ

Eller har i glemt at tilbagelevere udstyr fra test? NEJ

Eller fået rabatter, etc. i forbindelse med test eller jeres status som anmeldere? Rabat er noget alle og enhver kan få. Jeg handler for mig selv og fortæller ALDRIG at jeg er på Hifi4all - det har intet med det grej jeg vil have at gøre. Det eneste jeg har købt i min tid som anmelder med relation til Hifi4all, er mine Meadowlark, og det var ganske enkelt fordi at de var klasser bedre end de System Audio 2070 jeg havde og jeg gerne ville have en større højttaler. Gratis - NEJ. Rabat - ja, lidt, fordi der var en finérfejl på dem og at de nu stod som demovare. Længere er historien ikke!!!

Jeg er ikke ude på at beskylde nogen for noget, tværtimod søger jeg afklaring. Og min postkasse fyldes at mails med diverse rygter--- Der er så mange der tror at de ved en helvedes masse, men så snart det kommer til bevisbyrden så hører man sjovt nok ikke mere!

Jeg er bedøvende ligeglad med hvad folk tror de ved, for det er ikke relevant - har de nogle beviser mod f.eks. mig, så kom dog med dem - det ville være rart at opleve noget jeg ikke selv vidste!

Hvordan det forholder sig med andre anmeldere aner jeg ikke, men skal man holde det op mod alle historierne, så foretrækker jeg bare at tænke mit!

Iøvrigt så finder jeg det pudsigt at enkelte udvalgte "individer" altid er modtager for utallige rygter fra folk der kender nogle der leverer post til en der kan kigge over til en anden der har en storebror som kender en der har hørt at en engang fik et eller andet for at lave et eller andet. Der er tilsyneladende ikke grænser for hvad folk kan få til at blive til skandaler - hele tiden dukker der en eller anden op. Har folk virkelig ikke andet at få tiden til at gå med end at have ondt et vist sted over alt muligt og lave de mest fantastiske fortællinger ud fra det??

Iøvrigt er der tilsyneladende undren over at jeg farer op - jamen, kære venner (til de, det måtte vedrøre) - tag da og læs de ting i selv sidder og skriver! Fare op?? Jamen, hvilken anden reaktion forventer i, når i selv konstant sidder og farer op over alt muligt?? Det er ikke forbeholdt brugerne at blive negative og ikke mindst svare igen - vi andre er jo tilsyneladende på øretævernes holdeplads uanset hvad pokker vi forsøger at levere til jer. Prøv lige at sætte det i perspektiv, og fokuser på noget der er lidt vigtigere!

Jeg prøver som regel altid at udgive mig for at være på HIFI4ALL, når jeg køber HIFI i perverse mængder, men så stiger prisen altså.
Så det er jeg holdt op med.
Sidst jeg købte en ny habit - ellerrr næsten ny habit sagde de "HIFI4ALL Det er løgn med dig do, de går med netundertrøje"
På Restaurant René og Seafood smed de mig ud.
Det er kun lykkes mig at få rabat på Mågen, da jeg sagde HIFI4ALL, man har vel stil.
De små hjælpsomme damer i paradisgade siger - så er du jo en gammel gris
Og det har jeg spekuleret på meningen med lige siden.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 December 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hifi4All but the filthy few 

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 December 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
 Hifi4All but the filthy few 

Nu ved du vel, at en netundertrøje er det eneste akustisk korrekte ?
Du kan jo ikke lave sammenlignende tests, hvis ikke der er kontinuitet i testmetoderne.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 01 December 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Anmeldelser

Jeg har naturligvis stor forståelse for at man ikke bare ukritisk skal rose alt helt til skyerne. Men alt den voldsomme kritik jeg sporer her i tråden af Hifi4all, finder jeg helt urimelig og ude af trit med virkeligheden. Den alenlange historie om rabatter og foræringer i forbindelse med diverse test's, er jo rent "hjulspind" og fnidder. Kan man ikke lægge håndfaste beviser og dokumentationer på bordet, så bør man klappe fuldstændig i, man kan ikke tillade sig at fremføre sådan noget.
Først og fremmest synes jeg at Hifi4all er klasser bedre og mere objektive i deres bedømmelser, hvis vi sammenligner med f.eks. andre danske trykte magasiner, for de skriver da en masse ingenting om alting. Jeg kan finde mange eksempler på, at man i test's fra Hifi4all ikke ukritisk skamroser tingene, men derimod meget objektivt beskriver produkterne og deres formåen.

Men en del af problemet opstår måske fordi, en del af os- efterhånden har udviklet os til nogle tåbelige analytiske og tekniske overfølsomme vrag af musiklyttere, der aldrig kan blive tilfredse med noget som helst, og derfor ikke kan lytte til andres udstyr eller noget, uden at der er noget galt med lyden og de tekniske data for det. Endelig kan man heller ikke udelukke det fænomen at læse og forstå.

Så jeg tror nok vi skal betakke os for, at man ikke tester og anmelder efter de kriterier og mange mærkværdige udfald samt meninger, som vi oplever i de mange forskellige tråde i forum. Det ville afstedkomme, at alle forhandlere, importører og produceneter med 100% sikkerhed ville boykotte Hifi4all og løbe skrigende væk.

Men vigtigst af alt og igen ud fra oplevelserne når man læser de forskellige tråde, så er mangfoldigheden stor og meningerne er mange, hvorfor kriterier og forventninger til grejet også er mange - heldigvis. 
Ud fra disse betragtninger er der så også udstyr og setup's i mange priser og formåen, og alt kan og skal jo ikke være bedømt og anmeldt ud fra det ypperligste High End. 
Derfor er det måske ikke så mærkeligt, at anmeldelserne har en tone og et format som de har, når man tester og vurderer. Faktisk er det rart at anmelderne kan abstrahere fra det High End race, og derfor også give helt almindelige ting en pæn bedømmelse i ordentlige og vægtede ord - og så skal vi nok ikke glemme, at Hifi4all er for alle og brugere på alle niveauer.

Personligt ville det irritere mig grænseløst, hvis jeg konstant skulle konfronteres med en hamrende negativ og konstant nedvurderende anmelder, som kun kan skrive kritisk og med et begrænset brug af positivitet. Anmelderen kan ikke være fastlåst til et snævert High End teknik race og bedømme alt ud fra disse High End ører og det ypperligste af teknik, det ville da være ekstremt negativt for størstparten af brugerne.

Slutteligt må man jo også gå ud fra, at man går ud og køber sine ting / grej / setup, ud fra det man kan lide at lytte til og kigge på, og ikke ensidigt vælger ud fra en anmeldelse. 
En anmeldelse bør være objektiv, bedømt ud fra alle kriterier og niveauer, ikke kun High End ører og overtekniske brugere der aldrig bliver tilfredse. Og så må den gerne udstråle seriøsitet og positivitet i et ordentligt sprog, men den skal selvfølgelig også klart indeholde de områder, hvor der evt. er nogle negative ting eller fejl ved produktet.
Der kommer der så bare lige det på banen - det er jo ikke sikkert at det den ene opfatter som negativt eller ikke godt nok i forbindelse med en test og et produkt, nødvendigvis er negativt for alle andre.

Så efter min bedste overbevisning, og med alt for øje, så tror jeg ikke det kan gøres ret meget bedre end vi oplever det i HiFi4all, ingen i denne verden kan gøre alle tilfredse og ingen har patent på sandheden eller god lyd.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 December 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

nu er der vel ingen der køber noget kun ud fra en test. men finder vel en tester der har ens smag, og bruger det som appetitvækker.

korumperede og købte... lad os se nogen konkret beviser. og hvis de er der, så er det jo ikke sikkert det generel beviser for alle anmeldere

jeg kan nu heller ikke se, hvorfor man her inde, skulle test en gang cd'er til 1000.- når man ligesom må regen med at brugernes ligger på 5000.- i gennemsmit (gæt)

det må da også godt være sjovt at være anmelder!

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 December 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Kan man ikke lægge håndfaste beviser og dokumentationer på bordet, så bør man klappe fuldstændig i, man kan ikke tillade sig at fremføre sådan noget.

Lige nøjagtig den holdning mener jeg er forkert, der må kunne være en debat i spændingsfeltet imellem beviser og grove tilsvininger....eller hvad?

Bjarne Riis hjalp ikke cykelsporten med udtalelsen "jeg er aldrig testet positiv i en test", han svarede aldrig.. "jeg har ikke dobet mig",,,bemærk forskellen!

Ronin og redaktøren farer ind imellem op og siger nu er det nok med de "evige" beskyldninger. Sandheden er at denne tråd er den eneste om emnet. Alle øvrige skriverier er kommet i andre tråde hvor folk ikke har kunnet styre sig mere og så kommet med beskyldninger i ophidset tilstand.

Jeg ønsker en saglig og flersidet debat hvor intet er tabu......beciser eller hold kæft er ikke en debatforum værdigt! Og ej heller direkte beskyldninger! Men vi kan vel diskuterer?

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 December 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Først og fremmest synes jeg at Hifi4all er klasser bedre og mere objektive i deres bedømmelser, hvis vi sammenligner med f.eks. andre danske trykte magasiner, for de skriver da en masse ingenting om alting. Jeg kan finde mange eksempler på, at man i test's fra Hifi4all ikke ukritisk skamroser tingene, men meget objektivt beskriver produkterne og deres formåen.

Her er jo en direkte kritik af HF, er du i denne kritik enig i trådens generelle kritik af anmeldelser? Tråden giver dig jo ret i siden her er af de bedre, men dog har alle de samme generelle tildenser...

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 01 December 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

GROOVE

Niksen biksen - det er ikke en diskussion, det er beskyldninger man kommer med, både her og i andre forbindelser / fora.
Hvad skal vi med en debat som er afvist og som ingen kan eller har bevist, tager man juraen med ind i billedet, så kan man ikke postulere den slags ustraffet.

Men jeg er enig med dig i, at vi kan have en åben debat om alt og intet bør være tabu belagt, men løgne og beskyldninger der tangerer injurier og lignende strafbart, skal man afholde sig fra.

Ofte stammer den slags jo også fra eller er startet af folk, som har fået ørerne i maskinen, fordi de ikke har kunnet begrænse deres fremfærd i forum / Hifi4all, så det derfor alene har udviklet sig til en ren hævnagt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Lofgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 December 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

til ronin:

Nej jeg er fuldstændig ligeglad med dine kvitteringer, intet kunne interessere mig mindre, og nej jeg kunne ikke drømme om at være anmelder på de præmisser som eksisterer herhjemme. Ikke at være istand til at kunne drage paraleller til andre produkter, skrive deres svagheder og forcer iforhold til hinanden og indenfor prisgrupper er fuldstændig formålsløst. At fortælle at en integreret skodforstærker spiller godt men mangler lidt iforhold til de rigtig dyre forstærkere erselvsagt og ligegyldigt.

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til det, jeg er ikke et brokhoved idet jeg dybest set er ligeglad. Tråden indbød blot til at man kunne give sin mening til kende..... at du bliver støt er dit problem

Til top Vis Lofgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lofgren

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes