Forfatter |
|
Hippiefi Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Den har ingen HDMI indgang ?? - og understøtter kun HDCP analogt ?! Se, det er jo ikke så smart "på disse kanter" . |
|
|
Nu er jeg ikke nogen nørd på dette område.... er der en venlig sjæl der vil skære det ud i pap for mig __________________ Best Regards
Frank
|
Til top |
|
|
nightsight Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også købt det, og i brugsanvisningen står der HDCP er digital.... Den har ikke en HDMI indgang men stedet en DVI indgang, der bruges til et analog signal (som vga udgangen fra et grafikkort) og også til digital (DVI ud på grafikkortet)
Men jeg har et problem med DVI visningen. Så vidt jeg hsuer så blanker den de tiloversblevne pixels (1366 passer ikke med pc'ens 1360 pixels vandret) når jeg går fra vga (15 polet d-sub stik) til DVI indgangen. Og det er jo godt nok.
Men når jeg kører rent digitalt gentager den istedet for de tiloversblevne pixels. Dvs. at den sidste lodrette pixelsrække bliver gentaget op til de 1366 linier. Og jeg kan ikke lige se at man kan blanke dem manuelt. Det er kun muligt at flytte billedet lidt frem og tilbage (så de nogle gange vil komme ud i venstreside af skærmen i stedet for).
Det er også muligt at ændre bredden på selve billedet, men så forsvinder ideen jo med at det kan vise 1:1 pixel mapping...
Selve tuneren synes jeg er cirka ligeså dårlig/god som på andre faldskærme, og det er lige meget om de koster 10.000 mere end dette. Til prisen er det et godt køb. Men jeg vil gerne have fundet ud af det med at den ikke blanker på digital dvi indgangen. Men det kan jo være at der er nogle som kan hjælpe der???
|
Til top |
|
|
hyggestedetdk Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey nightsight. Jeg kan ikke få den til at vise DVI fra min PC (kører fra DVI udgangen på grafikortet), den skriver blot at der ikke er noget signal. Da jeg ikke havde installeret driverne til mit Geforce 6200 som jeg har i den HTPC der skal bruges virkede det fint - den kørte som dual og viste windows skrivebord på begge skærme (Har også en 15" touchskærm der kører ud gennem vga stikket på grafikkortet).
Det må være noget med opløsningen da det virker med opstarts skærmen på pc'en (bios osv.) og man kan også godt se "loading windows", men så snart den kommer ind i selve windows kommer problemet med signalet. Jeg har prøvet at sætte den som 1024 x 768 i 60 mhz - det burde den jo kunne køre uden problemer. Der sker bare intet. Har du gjort noget specielt for at få det til at virke? Jeg prøvede fra min bærbar med direkte vga stik tilsluttet og der virkede det fint.
Kan du hjælpe mig, det er virkelig ved at gå mig på nerverne!!! Men ellers er jeg SUPER tilfreds med mit fjernsyn må jeg sige.. Rigtig fint billede når jeg ser parabol og DVD.... Alm. tv2 osv. er ringe som alle andre LCD skærme, men ikke værre på nogen måder vil jeg mene. Så et billigt og godt køb efter min mening.
__________________ Mvh.
Henrik Nielsen
www.hyggestedet.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kan i se dens specf. hvis der er nogle der er nysgerrige..  __________________ Mvh.
Henrik Nielsen
www.hyggestedet.dk
|
Til top |
|
|
nightsight Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
jeg mener ikke at jeg gjorde noget specielt, men jeg skal til at teste det på en anden maskine, så jeg vil komme med noget mere info senere. Men ellers er mit grafikkort et radeon 9500Pro, og jeg kører med de nyeste Omega drivere...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. hmm.. træls.. så må det være noget hos mig....
Kører du auto under pc opsætningen på LCD skærmen?
Men ellers virker den med alle opløsninger som der står og kører du dual eller klon?
__________________ Mvh.
Henrik Nielsen
www.hyggestedet.dk
|
Til top |
|
|
nightsight Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Henrik,
så er det blevet testet på en anden maskine. Der var der det lige modsatte problem. Den kom med sort skærm på vga udgangen på pc'en når den kom ind til desktoppen. Der var også lidt flimmer på billedet under opstarten.
Det blev løst ved at starte windows i safe mode (tryk F8 under opstart, lige inden XP logoet) og vælge den laveste opløsing.
Genstart derefter og så burde du kunne se XP igen. Så kan du ændre opløsningen til de 1360x768.
Og til mit problem, den blanker ganske rigtigt de overskydende pixels væk når jeg kører fra vga til dvi. Men ikke når jeg kører fra dvi til dvi, der gentager den som før skrevet den sidste række pixels.....
Så jeg vil da gerne høre om dit har det samme problem? Begge er ved 1:1 pixelmapping.
|
Til top |
|
|
nightsight Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere til Henrik,
Jeg har kun Aldi skærmen tilsluttet...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit hurtige svar...
Tjaa.. det lyder jo lidt underligt.... Måske problemet er at jeg kører med 2 skærme på kortet og det er noget med det kloning og dualscreen der gør det går i ged.. Jeg vil lige prøve at geninstallerer driverne og prøve med en skærm...
Vil med glæde hjælpe dig med pixelmapping når jeg kommer så langt (for så har jeg løst mit problem!!!)  __________________ Mvh.
Henrik Nielsen
www.hyggestedet.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg prøvet at sætte min 40" på VGA udgangen på grafikkortet og der kører den fint 1360 x 768 uden problemer.
Men det er vel også når du kører DVI det går galt eller hvad?
Nu bliver det spændende når jeg prøver at sætte DVI stikket til.. så virker det sgu nok ikke.. __________________ Mvh.
Henrik Nielsen
www.hyggestedet.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fatter minus... Når jeg bagefter sætter min 40" skærm til DVI udgangen på grafikkortet sker det samme igen som før... virker fint indtil windows åbner og så går skærmen sort og skriver "ingen signal til DVI-PC".... Kan det være mit kabel eller hvad sker der lige?
__________________ Mvh.
Henrik Nielsen
www.hyggestedet.dk
|
Til top |
|
|
nightsight Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ved jeg det ikke... Har du prøvet det med at starte i Safe Mode (ved dvi indgangen)??? Men ellers har jeg ikke rigtigt nogle bud
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Her er mit anlæg som jeg har sat det op nu.. Til højre hænger min 15" touchskærm som jeg bruger som jukebox.. det styrer alt for vildt!!! :-) og her er min LCD fra Aldi til dem der gerne vil se den... Jeg kører kun almindelig VGA nu da jeg har lidt problemer med det andet... Men selvom det kun er 1024 x 768 ser det sgu helt cool ud alligevel.. :-)  __________________ Mvh.
Henrik Nielsen
www.hyggestedet.dk
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aldi 40 " LCD
Medion og Tevion er det samme og samme selskab, bare forskellige mærkater - en oplysning jeg fik fra Medion, sidst jeg talte med dem. I øvrigt er der ikke noget galt med deres service og garanti. Derudover giver de jo altid 3 års garanti på deres elektronik ting. Jeg har handlet rigtig mange Medion PCer og PC relaterede produkter via Aldi. De få gange der har været behov for service og garanti, har det virket særdeles optimalt og hurtigt - generelt en udmærket support. Derudover har jeg købt et par alm. 32" TV der, de fungerer også helt i top - så jeg tror bestemt ikke man kan kritisere Medion for at være dårligt. Som et produkt til den brede gennemsnitsbruger, er jeg overbevist om at det er ganske udmærket. Til dem der altid vil have det super optimale Hi-Tech, som indeholder en masse funktioner - funktioner og krav, som mange aldrig vil komme til at bruge, der ville jeg jo nok anbefale et andet mærke / produkt, til mere end det dobbelte, og ikke noget galt i det, der skal jo være noget for alle ønskerne.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt der er lidt rodet med ledninger, men det er først lige sat op og det er jo vigtigere at få det til at køre... Så kommer oprydning i anden række...
Og det skal lige siges at jeg bor på landet, derfor er det ikke så fansi med specielle hylder osv... Kæresten kan godt lide denne stil og så må man jo bare adlyde ved i nok..  __________________ Mvh.
Henrik Nielsen
www.hyggestedet.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis Jørgen... Og jeg er en af dem der FINT kan leve med det Medion TV... Er meget glad for den og har lige oplevet alle de seje ting med media center osv.. det tror jeg at jeg bliver rigtig glad for.. Så er det jo bare super cool at kunne køre det på en 40" skærm hvor det ser MONSTER godt ud på...  __________________ Mvh.
Henrik Nielsen
www.hyggestedet.dk
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hyggestedetdk skrev:

Her er mit anlæg som jeg har sat det op nu.. Til højre hænger min 15" touchskærm som jeg bruger som jukebox.. det styrer alt for vildt!!! :-)
|
|
|
Hvad GUI er det du har kørende? Det ser ud som om touch-screen'en og Medion LCD'en er sat op med forskellig opløsning og aspect ratio, er det korrekt?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til nightsight: Ja, jeg har prøvet safemode og der kan jeg fint se noget hele tiden, det er så snart jeg starter i "almindelig" mode (Har prøvet alle opsætninger!!) så vil den ikke vise noget OVERHOVEDET ligemeget hvilken opløsning jeg kører... Meget meget mystisk... Jeg gjorde så det jeg byttede om så den kører af VGA udgangen og touchskærmen på DVI og så virker det hele fint. Men det er jo så ikke lige det der var meningen men kan fint leve med det indtil videre.. Kan bare ikke overskue at bøvle mere med det lige nu..  Til zerocool: Jeg tror jeg kører samme opløsning på dette foto, 1024 x 768 på begge skærme - kan ikke helt huske det da jeg rodede for vildt med opløsninger i går ... Men det fungerer fint på denne måde... Når HTPC'en starter op er de begge i startskærmen og det passer at hvis jeg starter min jukebox op passer den på skærmstørrelsen og jeg bruger selvfølgelig ikke min LCD til PC på dette tidspunkt så og skal jeg bruge min LCD til "PC" brug eller DVD så bruger jeg jo alligevel ikke min touchskærm.... Så det kører kanon på denne måde... Er glad for jeg fik investeret i l**tet.. __________________ Mvh.
Henrik Nielsen
www.hyggestedet.dk
|
Til top |
|
|
peejay Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 13 December 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hippiefi skrev:
lennon skrev:
Den har ingen HDMI indgang ?? - og understøtter kun HDCP analogt ?! Se, det er jo ikke så smart "på disse kanter" . |
|
|
Nu er jeg ikke nogen nørd på dette område.... er der en venlig sjæl der vil skære det ud i pap for mig
|
|
|
Det er måske fordi det er noget vrøvl. Der er ikke noget der hedder "understøtter kun HDCP analogt".
HDCP står for High-bandwidth Digital Content Protection, og er derfor per definition altid digital. Det er en krypteringsmetode som forhindrer digital kopiering af DVD'er.
HDCP er en "overbygning" på DVI (Digital Video Interface) som er interface mellem eks. DVD og LCD-TV. Medion TV'et har altså DVI indgang, hvilket er helt OK. DVI er kompatibel med HDMI som er en nyere videreudvikling af DVI. HDMI indeholder også lyd, tillader lidt længere kabler etc.
HDMI er selvfølgelig bedre end DVI, men det er absolut ikke noget problem at et 40" LCD til 12.999 kr "kun" har DVI/HDCP.
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 13 December 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
SORRY - det var mig der vrøvlede mht analogt HDCP ! Godt nok findes der i elektronikverdenen D/A konverteringer,men her var det godt og grundig ude i hampen.Jeg havde skimmet embalagekassen i Aldi for,at se om den havde HDMI indgang(hvad den så rigtignok ikke havde),og så syntes jeg sgu der stod HDCP analogt ??!! ( - hvad står der egentlig på kassen??)
Udover,at der ikke er audiooverførsel v DVI,er der så noget m,at DVI også har en eller anden marginal overførselsbegrænsning i forhold til HDMI ??
|
Til top |
|
|