| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik D skrev:
|
CPH-R
er den diskant jeg har i så ok eller er den dårliger.end den der sad i før AUDAX HD-100.
|
|
|
Hej,
Den oprindelige AUDAX HD-100 var en ret god diskant! faktisk var der sådan helt kult omkring den, men AUDAX havde lavet en fejl i deres pris på den "så de IKKE tjente nogle penge" med det resultat, at de lod den udgå.
Der måtte findes en afløser! Og der blev så en VIFA. Personligt syntes jeg den var/er bedre! AUDA X diskanterne kunne ikke tåle ret meget effekt, og den olie de brugte i gabet blev hurtig sej, det sidste blev forstærket af, deres meget tynde svingspole tråd, blev meget varm. Og til sidst var der tit 3-6 db forskel på hvor højt de kunne spille.
Og VIFA diskanten var en meget nyere og bedre konstruktion. Så hvis jeg var dig ville jeg ikke være nervøs for det.
Det du kan gøre! hvis det IKKE er en SE model, er at skifte den store spole i delefiltret, med en luft spole uden kærne. "den kærne spole der sad i de første tog simpelthen for meget effekt, da tråden ikke var særlig tyk, og den gik i mætning"
__________________ INNOVATING not IMITATING
|