Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Anmeldelser, pris-niveauet bør sænkes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

lars ole skrev:

jeg syntes også det kunne være fint at komme ned i de billigere klasser.... Dog vil jeg gerne komme med lidt kritik til Hifi4all for deres seneste HT anmeldelse( Tempo III vs VA). Min kritik er kun min oplevelse af Tempo III

jeg bruger selv Tempo III, og kan ikke genkende nogen af de fejl som i beskriver i anmeldelsen. Meningen med kabinettet var at skabe et kabinet med en hurtig bass og ingen egenlyd. Dette må siges at være vellykket efter MIN mening.

Jeg blev meget nysgerrig over Hifi4all's erfaring med denne højtaler, og tog op til Sun Audio og hørte den selv samme højtaler som blev brugt til anmeldelsen. Efter en times lytning, kunne jeg ikke finde nogle af de fejl som Hifi4all beskrev. "Syntes det er højst besynderligt"...... men som sagt det er bare min erfaring....

Tja, sådan er vi så forskellige - vi var to redaktionsmedlemmer som brugte en hel dag på udelukkende at lege med opstillingen, og der var skam enighed i "lyttepanelet". Hverken dit eller vores facit er endegyldigt uanset hvor besynderligt du finder det, men det er klart at du synes den er fremragende for ellers havde du jo ikke købt den. Det andet er ganske simpelt bare de oplevelser vi havde med højttaleren - der er intet personligt i det.

Men jeg var da også selv skuffet, specielt set i lyset af at have hørt Avanti, som er en aldeles fremragende højttaler, og så gjorde det endnu mere ondt at høre den gamle Tempo som også var rigtig god på mange punkter - jeg havde skam selv store forventninger til netop Tempo. Men desværre kan man ikke vinde hver gang....

Dog vil jeg korrigere dig - meningen med Tempo´s kabinet er ikke at give hurtig bas. Meningen med kabinet-designet er at eliminere stående bølger og andre unoder, men det betyder bestemt ikke at der ikke kan være egenlyd, hvilket der faktisk er i mange højttalere i en eller anden udstrækning.

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hej Ronni....

ja self. er vi forskellige... heldigvis for det.

Jo jeg kender udemærket konstruktionen af Tempo, så vel som Avanti, og en lang række af de andre store højtalermærker.( har selv været med til at lave en del af begge modeller). Min far ejer Hornslet Cabinets.

Blev meget overrasket af jeres anmeldelse, det var som det eneste!!!!. ville ved samme lejlighed lige tilkendegive mig selv som en del af Branchen....

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

jeg vil også komme over på holdet der siger; "mere af det billige, men stadig noget dyrt." jeg står selv og skal til at købe noget i "mellemklassen" og så kunne jeg også gerne tænke mig nogle anmeldelser derfra....
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes