Forfatter |
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi skrev:
ja eneig selv har jeg hørt HIM siden jeg gik på efterskole for 5 år siden og syns stadig det er kanon musik høre det ofte bare lidt syn det ikke kommer på vinyl |
|
|
Jeg har da 2 vinyl-plader liggende, 7" Funeral of Hearts singlen + Vampire Heart
Alle albums kan fåes i en vinyl-box-set
http://www.hmv.co.uk/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=280 ;-1;-1;-1&sku=171879
Prøv at tjek www.hmv.co.uk
Hvis du vil have flere fede links til gode rareties, så bare sig til 
Ellers er der jo altid go'e gamle Ebay.. ak.. hvor blev alle de penge dog af  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
nice det har jeg godtnok sygt efter længe der er da lige et par lp'er der kommer på toppen af ønske listen
fik du nogensinde hørt et par Dynaudio Audience 52 eller faldt du bare pladask for signature?? hvis du hørte dynaudio hvoffor valgte du så signature fremfor audience??
er du fra esbjerg eller omegn?? (bare lidt nysgerrig)
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi skrev:
nice det har jeg godtnok sygt efter længe der er da lige et par lp'er der kommer på toppen af ønske listen
fik du nogensinde hørt et par Dynaudio Audience 52 eller faldt du bare pladask for signature?? hvis du hørte dynaudio hvoffor valgte du så signature fremfor audience??
er du fra esbjerg eller omegn?? (bare lidt nysgerrig)
|
|
|
Nej jeg nåede ikke at lytte på Dynaudio... 
Jeg kommer fra Brørup, så jeg handler Hifi i Esbjerg og Varde. Har købt cd-spille, kabler og rack hos Hifi4You.
Hvad har du ellers med HIM? Jeg er har jo en ok fed samling  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ikke nogen stor samling udover de fleste af deres albums jeg er ikke den vilde fan syns bare vældig godt om deres musik
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi skrev:
jeg har ikke nogen stor samling udover de fleste af deres albums jeg er ikke den vilde fan syns bare vældig godt om deres musik |
|
|
Fair nok . Det er også god musik. Synes deres nye plade bliver bedre og bedre, skulle lige vænne mig til den i starten. Men det er jo HIM, og med en rigtig sprød tromme hele vejen igennem! __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nok nogen lækre højttaler du har fået dig der... i forhold til dine gamle Jamo... men kan din NAD C320Bee godt træk dem... __________________ My Place - Sound of Life
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
Godt nok nogen lækre højttaler du har fået dig der... i forhold til dine gamle Jamo... men kan din NAD C320Bee godt træk dem... |
|
|
Tak..
Ja det kan den godt. Den er ok strømstærk, den lille Nad. Men de vil selvfølgelig nyde godt af en bedre forstærker, men indtil videre er det fint.
Det vigtigste for mig var at få et par gode højttalere, som fungerer godt sammen med min Nad, og som jeg kan opgradere på senere. Det har jeg fået i Avance, og jeg er rigtig glad for dem. Det er planen, de skal spille hos mig i en del år fremover  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er højttalerne ved at være åbnet godt op. I starten kunne jeg ikke høre en betydelig forskel fra de gamle jamo'er. Lidt mere detaljeret lyd, men det var det.
Men jeg skal love for de begynder at vise sig nu. En stor fyldig lyd med et bredt perspektiv. Rigtig god bund. Den 7" scan-peak formår virkelig at gengive musikken med god dybde, selv ved lav volume. Her har Nad'en dog også lidt at sige. Jeg hørte sættet på et AudioLab anlæg, og syntes der manglede lidt liv i bunden. I hvert fald i det musik, jeg lytter til.
Så den lille Nad gør det sku ganske godt , selvom det nok er den, der står for skud næste gang  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 01 April 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så røg Nad'en ud. Jeg var på lyttebesøg hos Expert i Varde idag, og de havde en Musical Fidelity A3 stående, der kom med mig hjem.
Den var i direkte duel mod Cayin 153b, men lod ikke meget tilbage til Cayin, som er en rigtig god forstærker til prisen. Homogen, musikalsk og strømstærk. Havde MF A3 ikke stået der brugt til samme pris, havde jeg købt Cayin 153b.
Jeg er rigtig godt tilfreds med min nye invistering. Den har så meget kontrol over højttalerne. Virkelig et godt greb om dem. Diskanten er ikke skarp og ubehagelig ved højere lydstyrker mere. Det var især her Nad'en havde en svaghed.
Cayin 153b mudrede lidt i bassen under prøvelytningen, men det var også nogle strømsugende djvæle af nogle højttalere, der var spændt for den. Jeg lyttede på Avance Dana 980 (ny Signature 8), og Cayin' gjorde det ganske godt. Er overbevist om, at den kunne klare mine Sig. 3'ere overbevisende. Sådan skulle det dog ikke være.
Billede slettet
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 01 April 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din forstærker... lækkert anlæg du efterhånden har samlet dig. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 01 April 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Tillykke med din forstærker... lækkert anlæg du efterhånden har samlet dig.
|
|
|
Tak skal du have.
Nu har jeg snart lyttet halvdelen af mine cd'er igennem, og kan virkelig mærke at højtalerne får meget mere strøm nu. Numre med nærmest subsoniske dybe lyde får membranerne til at bevæge sig synligt meget. Har jeg aldrig set før, for det er aldrig sket før...  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 01 April 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert anlæg, rocksound! 
Du har fået sammensat et rigtigt lækkert setup efterhånden.
Jeg har ikke hørt din stander, men husker et lyt på en Avance gulvmodel, som havde en meget homogen lyd med rigtig god styr på bunden. Den model var i al fald et stort hit til prisen, mindes jeg.
God weekend 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 02 April 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Jeg har ikke hørt din stander, men husker et lyt på en Avance gulvmodel, som havde en meget homogen lyd med rigtig god styr på bunden. Den model var i al fald et stort hit til prisen, mindes jeg.
God weekend 
MVH
|
|
|
Tak Dejen
Der kommer lidt små-ændringer med tiden. Bl.a. granit-fliser til under standerne. Kommer hjem på torsdag.
Desuden tror jeg, jeg vil skifte mit Vdh kabel ud. Den er lidt for sprælsk. Den lyder rigtig godt i bund og mellemtonen, men i diskanten er den lige en tand for skarp. I dette område omnår jeg en klar forbedring ved at skifte til et Tara Labs Prism kabel, som jeg har liggende. Den er dog ikke i nærheden af Vdh i bund og mellemtone.
Derudover vil jeg nok ofre en net-brønd på min cd-spille. Er jo rigtig glad for den, og kunne godt tænke mig af ofre et godt strømkabel på den. Det vil den helt klart nyde godt af. Det vil gøre baggrunden mere sort.
Men alt med net-kabler, -skinner osv. kommer først når jeg er flyttet i lejlighed  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 02 April 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
Dejen skrev:
God weekend 
MVH
|
|
|
Tak Dejen
Der kommer lidt små-ændringer med tiden. Bl.a. granit-fliser til under standerne. Kommer hjem på torsdag.
Desuden tror jeg, jeg vil skifte mit Vdh kabel ud. Den er lidt for sprælsk. Den lyder rigtig godt i bund og mellemtonen, men i diskanten er den lige en tand for skarp. I dette område omnår jeg en klar forbedring ved at skifte til et Tara Labs Prism kabel, som jeg har liggende. Den er dog ikke i nærheden af Vdh i bund og mellemtone. Jeg kender ikke selv The Bay (som er det VdH, du bruger, ikke?). Det er dog min erfaring med VdH, at de både skal spilles til før de lyder rigtigt i toppen samt at de fortæller dig hvad dine spilledåser gør på en nøgtern og umaskeret måde. Det kan lige så vel være din elektroniks diskantformåen du hører, tror jeg.
Taralabs Prism har jeg selv haft (2200i og 3300i). Og helt ærligt: Det er lidt noget snask! Jeg kender The Integration, The Second og The Jubilee Silver fra VdH, og de er alle fremragende interconnects på hver deres respektive facon. Jeg tror, du er bedre tjent med at finde et bedre VdH på brugtmarkedet end bruge de dersens Taralabs. De fedter lyden alt for meget ind, noget man hurtigt opdager, hvis man lytter lidt på dem overfor nogle bedre VdH.
Derudover vil jeg nok ofre en net-brønd på min cd-spille. Er jo rigtig glad for den, og kunne godt tænke mig af ofre et godt strømkabel på den. Det vil den helt klart nyde godt af. Det vil gøre baggrunden mere sort.
Men alt med net-kabeler, -skinner osv. kommer først når jeg er flyttet i lejlighed 
|
|
|
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 02 April 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Jeg kender ikke selv The Bay (som er det VdH, du bruger, ikke?). Det er dog min erfaring med VdH, at de både skal spilles til før de lyder rigtigt i toppen samt at de fortæller dig hvad dine spilledåser gør på en nøgtern og umaskeret måde. Det kan lige så vel være din elektroniks diskantformåen du hører, tror jeg.
Taralabs Prism har jeg selv haft (2200i og 3300i). Og helt ærligt: Det er lidt noget snask! Jeg kender The Integration, The Second og The Jubilee Silver fra VdH, og de er alle fremragende interconnects på hver deres respektive facon. Jeg tror, du er bedre tjent med at finde et bedre VdH på brugtmarkedet end bruge de dersens Taralabs. De fedter lyden alt for meget ind, noget man hurtigt opdager, hvis man lytter lidt på dem overfor nogle bedre VdH. |
|
|
Jo jeg bruger The Bay, som er et rigtig godt kabel til prisen - kostede vidst 600kr. Jeg vil lade anlæget spille, som det står nu, det næste stykke tid. Det kan jo være det hele falder på plads, eller at jeg vender mig til det .
Ellers må jeg ud og kigge efter nye cables.
Men nu er det musikken, det gælder. Der er også blevet spillet næsten uafbrudt fra lørdag middag, hvor jeg kom hjem og fik MF'eren sat til. Kun afbrudt af Barcelona - Real Madrid igår.. og 6 timers søvn  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
krillen Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 132
|
Sendt: 02 April 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Har lige fået samme Ht som dig.. De er skønne! Noget helt andet end det
man kommer fra.. Et rigtig lækkert anlæg du har fået dig.. Hvordan
spiller forstærkeren med dem? Kan du prøve at beskrive lyden i forhold
til naden? er den mere "åben" eller.. ;)..
Min nuværende forstærker, gir slet ikke nok power til dem, syns bassen
bliver alt for mudret og forstærkeren virker som om den er stået helt
af, når der kommer lidt lyd på.. Membraner er lige ved at hoppe ud i
frontstoffet.. Er du noget du også har oplevet?
Igen flot anlæg :)
__________________ Enorme ændringer er ved at ske
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 02 April 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
krillen skrev:
Hey
Har lige fået samme Ht som dig.. De er skønne! Noget helt andet end det man kommer fra.. Et rigtig lækkert anlæg du har fået dig.. Hvordan spiller forstærkeren med dem? Kan du prøve at beskrive lyden i forhold til naden? er den mere "åben" eller.. ;)..
Min nuværende forstærker, gir slet ikke nok power til dem, syns bassen bliver alt for mudret og forstærkeren virker som om den er stået helt af, når der kommer lidt lyd på.. Membraner er lige ved at hoppe ud i frontstoffet.. Er du noget du også har oplevet?
Igen flot anlæg :)
|
|
|
Hej krillen.. tillykke med de nye ht'er 
I forhold til Nad'en er MF'eren helt klart mere åben og har et bredere lydbillede om man vil. Sangstemmer er blevet lidt mere nærværende. Bare mere musikalsk og lyttevenlig.
Men bortset fra det så er Nad C320 en strømstærk lille fætter. Den klarede Avance 3 ganske fint ved normal volume-styrke. Men mister altså kontrollen så snart man begynder at skrue op, og det går så ud over musikaliteten. Og så mangler den generelt bare lidt Hifi-kvaliteter...
Man kan sikkert nå langt med en af de tungere Nad modeller med flere watts. Men Avance 3 er en så god højtaler, at det ville være en skam ikke at anskaffe sig en mere musikalsk forstærker. __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
krillen Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 132
|
Sendt: 02 April 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man kan godt mærke at forstækerkeren skal arbejde mere end den
skulle med mine dali 450, min denon pma-1060 ryger os snart.. Avance 3
kræver meget mere power.. Må jeg spørge hvad du gav for din A3?
__________________ Enorme ændringer er ved at ske
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er hele tråden redigeret og jeg har lavet nye og lidt bedre billeder.
Granit-fliserne er kommet, og har frigjort højttalerne fra gulvet. En god forbedring af akkustikken, der dog stadig ikke er helt optimal. Når der spilles højt, spiller gips-væggene med... Så jeg glæder mig til jeg finder en lejlighed, kan jeg fortælle jer !! 
For tiden går jeg og overvejer, om jeg skal jorde mit anlæg. Kan ikke helt bestemme mig, muligheden er der. Det er bare at få fat i en skinne med jord.
Men på den anden side.. det er også rart at have lidt projekter liggende, så man ikke får styr på alt på en gang. For så bliver det næste sikkert bare, at jeg begynder at kigge efter en ny cd-spille...  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 16 April 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. til min lille problem med den, til tider, lidt vilde og flyvske diskant, så tror jeg, at jeg har fundet synderen.
Jeg har flyttet mit højtalerkabel ned i de nederste terminaler nu, og umiddelbart har det lige taget det værste, og faktisk rundet disken lidt af til det mere behagelige.
Så tror jeg dog til gengæld heller ikke det bliver bedre sammen med min cd-spille. For den er ikke toppen i toppen.. men er jo så glad for den  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|