Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 10:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Musical Fidelity, Avance, Shanling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 18 April 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Så er der bestilt nyt højtalerkabel fra staterne !!

Det er tale om et sæt Signal Cable Ultra single-wire kabel termineret med BFA bananrør i begge ender.

Spændende at se hvor lang leveringstid der er.

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 April 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Så kom de nye kabler med posten idag  Hurtig levering fra staterne !!

Kablet er et dobbelt-træk af Signal Cable Classic. Jeg valgte Ultra'en frem for en bi-wire version af Classic.

Har først lige sluttet dem til, så ingen lytteindtryk endnu. De anbefales en tilspilningstid på 50 timer.

Mere senere

Billede slettet

Til top Vis rocksound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rocksound

Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 April 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Undskyld, hvis du allerede har svaret på dette tidligere, men hvordan kan det være du vælger ikke at bi-wire dine højtalere?

Jeg gjorde det med mine B&W 602 s3'ere og oplevede virkelig et løft mht. dybde, dynamik og oplevede pludselig en masse nye detaljer i musik jeg troede jeg kendte ud og ind. Jeg synes det holder.

Flot cd-afspiller forresten!  

Til top Vis Mikkel Drewsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel Drewsen

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 26 April 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Tillykke med kablerne. Men se lige at få de messing-bøjler væk!

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 April 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg fik en snak med min hifi-forhandler, først om jumpers istedet for disse bøjler, og det ville han ikke anbefale. Det vil være penge ud af vinduet, da disse ikke transporterer lyden, men blot kortslutter signalet.

Dernæst spurgte jeg til bi-wire og om det ville give et løft, eller om man skal over i bi-amping før det virker. Min egen teori er, at bi-amping er det man skal, hvis man skal.

Han fortalte, at det kan være en fordel at bi-wire nogle ht'ere, mens det på andre kunne være en ulempe.

Og som jeg skrev til ham, så spørger jeg ham og stoler på hans ekspertise, istedet for at oprette en tråd herinde om det og få utallige for og imod

Og jeg besluttede mig så for et godt single-wire kabel med messingbøjler

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 April 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Mikkel Drewsen skrev:

Undskyld, hvis du allerede har svaret på dette tidligere, men hvordan kan det være du vælger ikke at bi-wire dine højtalere?

Jeg gjorde det med mine B&W 602 s3'ere og oplevede virkelig et løft mht. dybde, dynamik og oplevede pludselig en masse nye detaljer i musik jeg troede jeg kendte ud og ind. Jeg synes det holder.

Havde du samme kabel i single-wire før du gik over til bi-wire?

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 26 April 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

rocksound skrev:

Jeg fik en snak med min hifi-forhandler, først om jumpers istedet for disse bøjler, og det ville han ikke anbefale. Det vil være penge ud af vinduet, da disse ikke transporterer lyden, men blot kortslutter signalet. Hvad gør kortslæutningsbøjler af tvivlsomt materiale bedre end jumpers? Da jeg fjernede bøjlerne fra mine tidligere højttalere og erstattede dem med et par stumper VdH The Breeze højttalerkabel, var forandringen klart til det bedre

Dernæst spurgte jeg til bi-wire og om det ville give et løft, eller om man skal over i bi-amping før det virker. Min egen teori er, at bi-amping er det man skal, hvis man skal. Jeg vil til enhver tid foretrække en enkelt, bedre og kraftig forstærker end 2 "halvgode", hvis du forstår hvad jeg mener. I al fald 2 ens effektforstærkere, hvis sigtet er et harmonisk lydbillede fra bund til top. Teoretisk er der måske dog umiddelbart en vis raison i eks. en strømstærk transistoramp til bas og en røramp til mellemtone/top, men jeg tror det er meget svært at få til at være rigtig godt i praksis...

Han fortalte, at det kan være en fordel at bi-wire nogle ht'ere, mens det på andre kunne være en ulempe. Det tror jeg er helt rigtigt. For mit eget vedkommende er biwiring det HELt rigtige (men det er højttalerne/delefilter så også eksplicit konstrueret til.

Og som jeg skrev til ham, så spørger jeg ham og stoler på hans ekspertise, istedet for at oprette en tråd herinde om det og få utallige for og imod

Og jeg besluttede mig så for et godt single-wire kabel med messingbøjler  Du kunne prøve med et godt ht-kabel som jumper forsøgsvis - det kunne jo være...

Lækkert anlæg i øvrigt - og godt at se, at du er ved at have "trimmet" det som du vil have det.

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 April 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
rocksound skrev:

Jeg fik en snak med min hifi-forhandler, først om jumpers istedet for disse bøjler, og det ville han ikke anbefale. Det vil være penge ud af vinduet, da disse ikke transporterer lyden, men blot kortslutter signalet. Hvad gør kortslæutningsbøjler af tvivlsomt materiale bedre end jumpers? Da jeg fjernede bøjlerne fra mine tidligere højttalere og erstattede dem med et par stumper VdH The Breeze højttalerkabel, var forandringen klart til det bedre

Dernæst spurgte jeg til bi-wire og om det ville give et løft, eller om man skal over i bi-amping før det virker. Min egen teori er, at bi-amping er det man skal, hvis man skal. Jeg vil til enhver tid foretrække en enkelt, bedre og kraftig forstærker end 2 "halvgode", hvis du forstår hvad jeg mener. I al fald 2 ens effektforstærkere, hvis sigtet er et harmonisk lydbillede fra bund til top. Teoretisk er der måske dog umiddelbart en vis raison i eks. en strømstærk transistoramp til bas og en røramp til mellemtone/top, men jeg tror det er meget svært at få til at være rigtig godt i praksis...

Jeg er helt enig. Når jeg siger bi-amping, tænker jeg også på en integreret forstærker og en effektforstærker i samme serie. I mit tilfælde en A3 effekt - hvis det findes .

Dog skal det også siges, at jeg aldrig overvejede et bi-amping system til mine højtalere. Det må nok være og betegne som lidt overkill med en seperat forstærker til top og bund på en 2-vejs stander-ht

Han fortalte, at det kan være en fordel at bi-wire nogle ht'ere, mens det på andre kunne være en ulempe. Det tror jeg er helt rigtigt. For mit eget vedkommende er biwiring det HELt rigtige (men det er højttalerne/delefilter så også eksplicit konstrueret til.

Og jeg besluttede mig så for et godt single-wire kabel med messingbøjler  Du kunne prøve med et godt ht-kabel som jumper forsøgsvis - det kunne jo være...

Lækkert anlæg i øvrigt - og godt at se, at du er ved at have "trimmet" det som du vil have det.

MVH

Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006
Sendt: 29 April 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

rocksound skrev:
Mikkel Drewsen skrev:

Ja, jeg gjorde faktisk bare det, at jeg købte noget mere af det kabel jeg havde, til at bi-wire med, så det er ikke fordi kablet har en anden lydkarakteristik at lyden er bedre. Jeg kører altså to kabler til hver højtaler (har så lige sat kablerne sammen med nogle strips, så det ser pænere ud ). Jeg ville nemlig gerne bi-wire, men havde ikke lyst til at smide det kabel ud jeg havde. Det er jo nok rigtigt, at det varierer fra højtaler til højtaler, hvor stor en forskel bi-wiring gør, men jeg har i hvert fald udelukkende oplevet det som en forbedring af lyden! Så det er da værd at eksperimentere lidt med på et tidspunkt.

Til top Vis Mikkel Drewsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel Drewsen

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 April 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Mikkel Drewsen skrev:
rocksound skrev:
Mikkel Drewsen skrev:

Ja, jeg gjorde faktisk bare det, at jeg købte noget mere af det kabel jeg havde, til at bi-wire med, så det er ikke fordi kablet har en anden lydkarakteristik at lyden er bedre. Jeg kører altså to kabler til hver højtaler (har så lige sat kablerne sammen med nogle strips, så det ser pænere ud ). Jeg ville nemlig gerne bi-wire, men havde ikke lyst til at smide det kabel ud jeg havde. Det er jo nok rigtigt, at det varierer fra højtaler til højtaler, hvor stor en forskel bi-wiring gør, men jeg har i hvert fald udelukkende oplevet det som en forbedring af lyden! Så det er da værd at eksperimentere lidt med på et tidspunkt.

Som jeg skrev længere oppe er Ultra et dobbelt kabel-træk af deres model Classic.

Lidt ala det Kurt von Kubik anbefaler man gør med Van den Hul - Clearwater kablet.

Det kunne være spændende, hvis du kørte sådan et single-wire dobbelt-træk med dine kabler + et par messingbøjler (eller hvad der nu følger med B&W'erne). Bare for at se om det ikke også giver et godt løft i forhold til kun et enkelt kabel i single-wire.

Jeg sværger mest til denne løsning, og jeg har ikke fortrudt.

De nye kabler spiller nu på 20. time vil jeg tro, så der går lidt tid endnu, inden de er rigtig tæsket igennem.

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Så har jeg rykket rundt på grejet igen. Dvs. jeg har flyttet tv'et ud af værelset, og inddraget gæsteværelset til tv-stue.

Nu er det kun musikken, der er i højsædet i musikrummet  :

Det ser sgu lidt bedre ud, når der ikke står et tv i midten og ødelægger indtrykket.

25. maj 2006 - Min gamle Marantz CD5001 cd-spille er nu solgt.. et trist øjeblik for os alle... hehe.

Til top Vis rocksound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rocksound

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg er i øvrigt godt tilfreds med mit nye højtalerkabel. Der er større en større luftighed og lethed i musikken - lidt mere frithængende end Supra'en.

Men hele setup'et fortjener en bedre cd-spille. Den er et par niveauer under, og den matcher ikke rigtig. Der er for mange faser i mange af mine albums, der ikke lyder helt så homogene, som de burde. Der er for stor lyttetræthed.

Så jeg er på jagt efter en ny. Så hvis du har et godt tip, så sig til .

Jeg tror, jeg vil ud og lytte på Rega Apollo. Er lidt crazy med det top-loadede drev. Har også kig på en Marantz CD17.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

rocksound skrev:

Jeg tror, jeg vil ud og lytte på Rega Apollo. Er lidt crazy med det top-loadede drev. Har også kig på en Marantz CD17.

Hvad er dit budget og skal den være ny ? Der findes mange gode brugte maskiner derude til næsten ingen penge 

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
rocksound skrev:

Hvad er dit budget og skal den være ny ? Der findes mange gode brugte maskiner derude til næsten ingen penge 

Den behøver ikke være ny nej. Dog helst ikke mere end 4-5 år gammel. Prisen hedder max. omkring de 6500 som en Apollo vil koste. Jeg har kigget lidt på de 2 Marantz CD 17 modeller i KSB her på siden. Tror det vil være en rigtig god løsning for mig, da jeg egentlig er meget glad for Marantz-lyden.

Men hvad vil du ellers anbefale mig at kigge efter?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

rocksound skrev:
Acer skrev:
rocksound skrev:

Den behøver ikke være ny nej. Dog helst ikke mere end 4-5 år gammel. Prisen hedder max. omkring de 6500 som en Apollo vil koste. Jeg har kigget lidt på de 2 Marantz CD 17 modeller i KSB her på siden. Tror det vil være en rigtig god løsning for mig, da jeg egentlig er meget glad for Marantz-lyden.

Måske noget Arcam eller en modificeret Marantz fra Ah'Tjoeb (mener jeg de hedder, hollandsk firma) som er modificeret hen imod rørlyd

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
rocksound skrev:
Acer skrev:
rocksound skrev:

Måske noget Arcam eller en modificeret Marantz fra Ah'Tjoeb (mener jeg de hedder, hollandsk firma) som er modificeret hen imod rørlyd

Jeg har faktisk kigget lidt på Arcam CD73 til 5300kr fra ny. Men har ikke rigtig mulighed for at lytte på den. Og tror måske også jeg får mere for de penge ved at købe brugt.

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også Arcam vil lyde super godt med dine Avance.

Havde mulighed for at lytte til 8 MKIII, med Arcam CD og primare intgr. - det lød dejlig, afslappet og musikalsk.

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

vnv nation skrev:

Jeg tror også Arcam vil lyde super godt med dine Avance.

Havde mulighed for at lytte til 8 MKIII, med Arcam CD og primare intgr. - det lød dejlig, afslappet og musikalsk.

Det er ikke utænkeligt , men jeg har desværre ikke rigtig mulighed for at komme ud og lytte på Arcam.

Men jeg går da og overvejer, om jeg ikke skal gå væk fra Marantz-lyden. Det kunne være sjovt at prøve noget andet.

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Kan I gætte, hvad jeg har købt hos Expert i Varde idag??

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

helt sikkert en ny cd-afspiller

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum