| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den nye maskine Japper  Prøvede du også Classic No.1B?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
| Det ser vildt stilet ud ... hvordan lyder den nye dåse så? |
|
|
Den er nemlig meget stilet, og rigtig solidt bygget.
Den spiller fantastisk i forhold til Marantz CD5001. Den er ikke blød i lyden, selvom der er rør. Den er meget dynamisk og bliver ikke hård i toppen.
Musikken er virkelig blevet løftet, og det hele matcher bedre nu. Den anden cd-spille faldt for meget igennem.
Jeg er rigtig glad for den!  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
personligt synes jeg også, din Shanling passer bedre til dit øvrige udstyr. En CD17 i platin ville se lidt akavet ud - hvis man altså går op i den slags.
men tillykke med den da. Det kan være man skulle til Varde og kigge lidt.
|
|
|
Tak for det AM-E.
Ja prøv at giv dem et kig i Varde - om ikke andet for at lytte på noget meget dyrt og seriøst grej. Det er jo aldrig kedeligt  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
vnv nation skrev:
|
Man bliver jo helt varm om hjertet når man ser sin gamle maskine
Håber du bliver meget glad for den, det er en super maskine du har fået der. Blev kun solgt fordi jeg havde mulighed for at få min drømmecd.
Vil tror at det kommer til at løfte dit anlæg en del.
Tillykke med den
|
|
|
Sjovt, jeg havde det faktisk lidt på fornemmelsen, at det var din den gamle, efter jeg så du havde fået en Gamut 
Jeg kan love dig for, at jeg blir glad for den. Jeg ER glad for den - netop fordi den løfter resten af mit anlæg op + at den er super lækkert bygget. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
vnv nation skrev:
|
Hvis du har mulighed for at skaffe et par gamle HIFI World har det en serie hvor den laver forskellige upgrades på Shanlingen, bl.a nye rør og Opamps...
De har dog også en anmeldelse i et blad fra starten af året hvor de skamroser denne CDT-80...
Endnu en gang tillykke.
|
|
|
Mig og opgraderinger kører ikke i spænd. Så den vil most likely komme til at stå i sin al sin standard resten af dens tid her hos mig  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Tillykke med den nye maskine Japper Prøvede du også Classic No.1B?
|
|
|
Hej Raskolnikov,
Det er så min tråd , og tak! Hehe 
Nope, prøvede ikke en Classic. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
vnv nation skrev:
|
Hvis du har mulighed for at skaffe et par gamle HIFI World har det en serie hvor den laver forskellige upgrades på Shanlingen, bl.a nye rør og Opamps...
De har dog også en anmeldelse i et blad fra starten af året hvor de skamroser denne CDT-80...
Endnu en gang tillykke.
|
|
|
Mig og opgraderinger kører ikke i spænd. Så den vil most likely komme til at stå i sin al sin standard resten af dens tid her hos mig 
|
|
|
Fair nok, jeg har det på samme måde, men du skulle bare have muligheden, såfremt det havde din interesse.
Har du fået lyttet intensivt?
Det kunne være sjovt at høre din oplevelse af denne maskine, hvordan karakteristika er i din sammensætning.
__________________ mvh Thomas
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38934
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
Raskolnikov skrev:
Tillykke med den nye maskine Japper Prøvede du også Classic No.1B?
|
|
|
Hej Raskolnikov,
Det er så min tråd , og tak! Hehe 
Nope, prøvede ikke en Classic. |
|
|
Hov ups! He he ...  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
vnv nation skrev:
rocksound skrev:
vnv nation skrev:
|
Endnu en gang tillykke.
|
|
|
Mig og opgraderinger kører ikke i spænd. Så den vil most likely komme til at stå i sin al sin standard resten af dens tid her hos mig 
|
|
|
Fair nok, jeg har det på samme måde, men du skulle bare have muligheden, såfremt det havde din interesse.
Har du fået lyttet intensivt?
Det kunne være sjovt at høre din oplevelse af denne maskine, hvordan karakteristika er i din sammensætning. |
|
|
Jeg har i hvert fald intensivt fået spillet noget musik. Højt musik - uden ubehagelige fraser i musikken. Det er skønt.
Den spiller åbent og detaljeret med høj opløsning. Dynamikken må jeg fremhæve igen. Den gengiver musikken meget levende og musikalsk.
Den har en god klang-balance, eller hvad jeg nu skal sige. God tone-kontrol.
Generelt vil jeg sige, at den er rimelig neutral. Den varme, der var over lyden med Marantz, er væk til fordel for en mere åben og detaljeret gengivelse. Men den formår altså, i modsætning til Marantz, at holde kontrollen i toppen.
Jeg har svært ved at få mine arme ned over dette stykke mekanik. Det er selvfølgelig også min første rigtige hifi cd-spille...  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet.  Jeg har selv hørt den Shanling og jeg må give dig ret i at den er RIGTIG fed. Forhandleren jeg hørte den hos kunne også kun anbefale den, fordi den til prisen er helt suveræn, og man ifølge ham skulle op omkring 20k inden det virklig batter noget lydmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Tillykke med købet. Bukker og takker
Jeg har selv hørt den Shanling og jeg må give dig ret i at den er RIGTIG fed. Forhandleren jeg hørte den hos kunne også kun anbefale den, fordi den til prisen er helt suveræn, og man ifølge ham skulle op omkring 20k inden det virklig batter noget lydmæssigt.
Ja den kan lidt tricks. Hørte den som sagt på et Bladelius Gondul setup med Gamut ht'ere. Direkte op mod cd-spillen fra Bladelius faktisk. Og den faldt ikke synderligt igennem. Klart det ikke er det samme, men jeg sad bare og tænkte på, hvilken opgradering det ikke ville være i forhold til den, jeg havde stående derhjemme.
|
|
|
__________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af det jeg har hørt af cdafspillere, så synes jeg det store spring (rent lydmæssigt) ligger omkring kr. 8000,-. Derunder er der stor forskel hvergang man investere ca. kr. 1000,- ekstra, men kommer man over de 8-10K så skal man smide mange penge efter små forbedringer.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et billigt tweak, men absolut forrygende!
Jeg har fyldt sand i mine standere her til aften, og hvilken forbedring. Mere frit og veldefineret lydbillede.
Men, det får I sgu ingen billeder af  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spikes er kommet hjem til standerne idag.
Nu er de vidst tweaket til det maksimale 
Det ser også bedre ud med spikes end med de gummi-propper, der sad på før. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet nye net-kabler til anlæget.
Det var lidt af et impuls-køb. Fik tilbudt 2stk 1,5mm2 kabler på 1,0 meter af hæderlig kvalitet. Et tysk mærke, Neoflex.
De er ikke ret lange og giver ikke for megen kabelrod bagved. Desuden er de jo ens, så det er egentlig meget pænt nu. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
|
Jeg fik en snak med min hifi-forhandler, først om jumpers istedet for disse bøjler, og det ville han ikke anbefale. Det vil være penge ud af vinduet, da disse ikke transporterer lyden, men blot kortslutter signalet.
|
|
|
ØHHH!? Faktisk er der ikke tale om en kortslutning, men en parallelkobling...... og "lyden" bliver skam "transporteret" gennem bøjlerne!...... Hvorfor skulle de ellers være der????
Skal ikke sige hverken for eller imod bi-wiring, men dobbelt kvadrat skader vel ikke ligefrem!
MVH
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
rocksound skrev:
|
Jeg fik en snak med min hifi-forhandler, først om jumpers istedet for disse bøjler, og det ville han ikke anbefale. Det vil være penge ud af vinduet, da disse ikke transporterer lyden, men blot kortslutter signalet.
|
|
|
ØHHH!? Faktisk er der ikke tale om en kortslutning, men en parallelkobling...... og "lyden" bliver skam "transporteret" gennem bøjlerne!...... Hvorfor skulle de ellers være der???? Beats me, men jeg valgte at tro ham. Det lød rimelig fornuftigt, da han forklarede det.
Skal ikke sige hverken for eller imod bi-wiring, men dobbelt kvadrat skader vel ikke ligefrem!
Hvad mener du med dobbelt kvadrat? Et dobbelt kabel-træk? eller..
MVH |
|
|
__________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
mesteren skrev:
rocksound skrev:
|
|
|
|
ØHHH!? Faktisk er der ikke tale om en kortslutning, men en parallelkobling...... og "lyden" bliver skam "transporteret" gennem bøjlerne!...... Hvorfor skulle de ellers være der???? Beats me, men jeg valgte at tro ham. Det lød rimelig fornuftigt, da han forklarede det.
MVH
|
|
|
|
|
|
Sådan er der så mange der ikke ved, hvad der rent fysisk sker -her tænker jeg på den stakkels forhandler, som desværre ikke er den eneste af slagsen! 
Med dobbelt kvadrat mener jeg at du får dobbelt så meget ledermateriale ved at købe et biwirings- kontra et signlewirekabel. Ved bi- får du faktisk ét kabel til ét frekvensområde og et andet kabel til resten af frekvensområdet; altså er der faktisk tale om et dobbelt kabeltræk, som rent fysisk også giver en lavere modstand.
FYI så kører jeg selv biwiring, men nogle fabrikanter sværger til singlewire såsom Dynaudio og JM-Lab -Sidste har dog undtagelsesvis biwiringsterminaler på deres hundedyre Grande Utopia BE, men kalder dem bi-amping terminaler, ikke bi-wiring. Hvorfor kan det være at nogle sværger til bi-/triwiring og andre ikke? Mener at den primære fordel ligger i at kunne biamp'e, men det er jo en smagssag!?
MVH
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
rocksound skrev:
mesteren skrev:
rocksound skrev:
|
|
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
Sådan er der så mange der ikke ved, hvad der rent fysisk sker -her tænker jeg på den stakkels forhandler, som desværre ikke er den eneste af slagsen! 
Med dobbelt kvadrat mener jeg at du får dobbelt så meget ledermateriale ved at købe et biwirings- kontra et signlewirekabel. Ved bi- får du faktisk ét kabel til ét frekvensområde og et andet kabel til resten af frekvensområdet; altså er der faktisk tale om et dobbelt kabeltræk, som rent fysisk også giver en lavere modstand.
Kan godt følge dig. MEN, bi-wire kabel ender jo ud i samme ende på forstærker-siden. Kablet bliver splittet op fra 2 til 4 mindre ledere i den ene ende.
Så det er jo sådan set stadig samme kabel til begge frekvens-områder. Bare uden messing-bøjler.
Mit kabel er et dobbelt-træk i single-wire. Det bør vel også give lavere modstand? Altså en lavere modstand til samme type kabel i den almindelige version
FYI så kører jeg selv biwiring, men nogle fabrikanter sværger til singlewire såsom Dynaudio og JM-Lab -Sidste har dog undtagelsesvis biwiringsterminaler på deres hundedyre Grande Utopia BE, men kalder dem bi-amping terminaler, ikke bi-wiring. Hvorfor kan det være at nogle sværger til bi-/triwiring og andre ikke? Mener at den primære fordel ligger i at kunne biamp'e, men det er jo en smagssag!?
MVH |
|
|
__________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
-" har solgt min HIM-samling "- __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |