| Forfatter |
|
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
|
Kan godt følge dig. MEN, bi-wire kabel ender jo ud i samme ende på forstærker-siden. Kablet bliver splittet op fra 2 til 4 mindre ledere i den ene ende.
Så det er jo sådan set stadig samme kabel til begge frekvens-områder. Bare uden messing-bøjler.
Mit kabel er et dobbelt-træk i single-wire. Det bør vel også give lavere modstand? Altså en lavere modstand til samme type kabel i den almindelige version
|
|
|
Signalet starter selvfølgelige samme sted, hvilket det altid gør, medmindre du kører aktivt, men det er altså ikke det samme signal der kommer til at løbe i begge sæt kabler, hvis du biwirer! I den anden ende sidder delefiltret jo, og det tillader kun, at det specifikke signal løber i lederen, og derfor vil resten aldrig komme længere end til udgangsterminalerne på forstærkeren, men istedet løbe i det andet kabel.
Men du har ret i, at du får lavere modstand end ved standard udførsel med dit kabel. Dvs du får fordelene ved biwire, rent modstandsmæssigt, men du kunne jo lige så godt udnyttekablets fulde potentiale ved at biwire også -måske bliver du overrasket. Så får du jo også dobbelt så meget kontaktflade mellem terminaler og kabler 
MVH
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
rocksound skrev:
|
Kan godt følge dig. MEN, bi-wire kabel ender jo ud i samme ende på forstærker-siden. Kablet bliver splittet op fra 2 til 4 mindre ledere i den ene ende.
Så det er jo sådan set stadig samme kabel til begge frekvens-områder. Bare uden messing-bøjler.
Mit kabel er et dobbelt-træk i single-wire. Det bør vel også give lavere modstand? Altså en lavere modstand til samme type kabel i den almindelige version
|
|
|
Signalet starter selvfølgelige samme sted, hvilket det altid gør, medmindre du kører aktivt, men det er altså ikke det samme signal der kommer til at løbe i begge sæt kabler, hvis du biwirer! I den anden ende sidder delefiltret jo, og det tillader kun, at det specifikke signal løber i lederen, og derfor vil resten aldrig komme længere end til udgangsterminalerne på forstærkeren, men istedet løbe i det andet kabel.
Men du har ret i, at du får lavere modstand end ved standard udførsel med dit kabel. Dvs du får fordelene ved biwire, rent modstandsmæssigt, men du kunne jo lige så godt udnyttekablets fulde potentiale ved at biwire også -måske bliver du overrasket. Så får du jo også dobbelt så meget kontaktflade mellem terminaler og kabler 
MVH
|
|
|
Du snakker godt for din syge moster hva'! 
Men det er sgu i orden. Rart at få en god forklaring på det.
Jeg skifter dog ikke mit kabel ud.
Du skrev tidligere at signalet bliver ført igennem bøjlerne, da det er en parrallel-kobling - modsat hvad min hifi-forhandler forklarede mig.
Er jumpers stadig penge ud af vinduet, eller tror du det vil give en forbedring? __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
|
Du snakker godt for din syge moster hva'! Jep! Men det er sådan set kun fakta jeg præsenterer -ikke noget prædiken her 
Jeg skifter dog ikke mit kabel ud. Hvorfor skulle du også det? Det ser gedigent ud, men jeg kender ikke mærket...
Du skrev tidligere at signalet bliver ført igennem bøjlerne, da det er en parrallel-kobling - modsat hvad min hifi-forhandler forklarede mig.
Er jumpers stadig penge ud af vinduet, eller tror du det vil give en forbedring? Hvorvidt det er en forbedring er der jo kun dig til at vurdere, men som der tidligere er blevet foreslået, så prøv med et par stumper kvalitetskabel og vurder selv! Hvis det ikke er samme type som dit fine kabel, så kan du jo eksperimentere med at flytte dit kabel mellem de øvre og nedre terminaler og evt. lytte efter forskelle.
Iøvrigt et fint setup du har! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
rocksound skrev:
|
Du snakker godt for din syge moster hva'! Jep! Men det er sådan set kun fakta jeg præsenterer -ikke noget prædiken her 
Jeg skifter dog ikke mit kabel ud. Hvorfor skulle du også det? Det ser gedigent ud, men jeg kender ikke mærket...
Er jumpers stadig penge ud af vinduet, eller tror du det vil give en forbedring? Hvorvidt det er en forbedring er der jo kun dig til at vurdere, men som der tidligere er blevet foreslået, så prøv med et par stumper kvalitetskabel og vurder selv! Hvis det ikke er samme type som dit fine kabel, så kan du jo eksperimentere med at flytte dit kabel mellem de øvre og nedre terminaler og evt. lytte efter forskelle. Hmm.. det må jeg prøve, engang når jeg gider 
Iøvrigt et fint setup du har! Tak for det |
|
|
|
|
|
__________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.. !!
Her om aftenen lytter jeg til musikken her ved computeren.
Dette er med hovedtelefoner, et sæt Sennheisser HD555.
Rettet d. 13-3-2007 __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan lige lige slynge ud at jeg har fået jordet mit anlæg. Har købt en skinne hos Søren Oxbøll med schuko-stik + et LK Fuga stikudtag.. hehe

__________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lånte lidt Vdh kabler igår:
D-102 V Special interconnect
CS-122 Hybrid højtalerkabel termineret af Vdh
Så idag står den på nærlytning - og så følger der lidt feedback senere  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første lytteindtryk..
D-102 beholder jeg nok ikke. Synes ikke der er den store forskel på den i forhold til mit The Bay. Jeg har prøvet den med mit Signalcable ht-kabel samt det lånte CS-122. Det er et rigtig godt kabel - men det er The Bay også. Og det var egentlig primært mit mål med at låne et andet kabel - at finde ud af hvor god The Bay egentlig er.
Men nu ser vi hvad der sker i løbet af ugen.. 
Mht. til CS-122 så tror jeg den bliver. Der er virkelig blevet strammet op i hele lydbilledet. Bassen er meget mere præcis og stram. Ikke så svulstig som før - dog ikke noget der har generet mig - men efter at have lyttet til Vdh kablet, dukker der lidt sandheder frem om mit kære Signalcable 
Lydbilledet hænger lige så godt sammen som med mit SC - men der er bare lige den ekstra stramhed og ikke mindst dynamik. På det område er Vdh virkelig SC overlegen.
Men det er jo også 2 forskellige kabler med vel hver deres målgruppe. SC er transperrant, let, detaljeret - hvor der er lidt mere nosser i Vdh, som er dynamisk og storladent.
- og jeg tror, vælger det med nosser og storladent... 
Hvad siger I til min kabel-anmeldelse?? Skal jeg melde mig som skribent her på H4A..  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
|
Hvad siger I til min kabel-anmeldelse?? Skal jeg melde mig som skribent her på H4A.. 
|
|
|
Vi venter bare på den næste artikel fra din hånd  __________________ mvh Thomas
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38934
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
vnv nation skrev:
rocksound skrev:
|
Hvad siger I til min kabel-anmeldelse?? Skal jeg melde mig som skribent her på H4A.. 
|
|
|
Vi venter bare på den næste artikel fra din hånd 
|
|
|
Kommer her 
Nu har jeg lyttet på mine nye ht-kabler (ja - de er lånte, men ikke ret længe mere ) og har så tilsluttet D-102 Special igen.
Vil give kablet en chance igen i løbet af de næste par dage.
Første indtryk efter nærlytning er en væsentlig bedre opløsning og sammenhæng i lydbilledet. Forbedret timing - og flere detaljer. 3d-perspektivet er umiddelbart også meget bedre..
Så det er muligt D-102 også får lov at blive.. trods alt - men nu ser vi.. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg sgu købt kablerne. De bliver begge to !! 
Overall har jeg fået et mere åbent og detaljeret lydbillede, hvor der virkelig er blevet strammet op. Større afstand mellem kunsterne og mere præcis og stram bas.
Og en klart forbedring af dynamikken - virkelig imponerende.
Billeder kommer måske i weekenden..  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er stadig yderst tilfreds med mit anlæg, som det er nu. Opgraderingen af kablerne her i sommers har virkelig været pengene værd.
Det spiller åbent, dynamisk og detaljeret og man får en rigtig god oplevelse på gode optagelser. Det er skønt at lytte til især Dream Theater, Tool og Porcupine Tree. Fed musik der er vel-produceret.
Mine planer for 2007 er derfor ikke store på skift-grej-ud-området. Jeg er dog på udkig efter nogle nye power kabler, egentlig bare for at prøve det. Og når standard-kablerne er skiftet ud med nye, er der ikke længere noget "overladt til tilfældighederne" - og det kan jeg godt lide.
Derudover vil jeg som noget af det første i januar skifte mit rack ud. Det gider jeg sgu ikke se på mere nu.
Men I hører nærmere, når der sker ændringer. Om I så er interesseret eller ej 
Glædelig jul til jer alle der læser dette. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK spændende! God jul
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din A3 forstærker har en virkelig god lyd, ved jeg. Hvad med den shanling, er du stadig tilfreds med den? Hvad koster'en?
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
levendemusik skrev:
Din A3 forstærker har en virkelig god lyd, ved jeg. Hvad med den shanling, er du stadig tilfreds med den? Hvad koster'en?
 |
|
|
Hej,
Ja jeg er stadig rigtig godt tilfreds med min Shanling. Den spiller sgu rigtig godt. Mange detaljer med god opløsning i hele frekvensområdet. Jeg vil mene, den kan betegnes som en god all-round cd-spille. Den kan sikkert slås på mange enkelte områder af andre cd-maskiner, men overall er det altså et rigtig godt køb, og den matcher altså bare mine Avance og MF'eren super godt. Så jo, jeg er stadig rigtig glad for den!

Shanling'en kostede 4500kr som demo-model, kun brugt 9mdr. Jeg har set modellen større, CD-T100 der kan afspille HDCD, til samme pris. Også som demo hos en forhandler. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Honda#1 Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rocksound,
Fine grejer - men løber dit VDH signalkabel ikke den forkerte vej?
VDH plejer at skulle have Ground klistermærkerne i afsender enden - du har dem i forstærker (modtager)enden.
Men hvis du får den bedste lyd ved at vende dem som du gør nu så er det jo ligemeget  __________________ Rigtige højttalere er lavet af massivt ægte træ!
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Honda#1 skrev:
|
Hej Rocksound,
Fine grejer - men løber dit VDH signalkabel ikke den forkerte vej?
VDH plejer at skulle have Ground klistermærkerne i afsender enden - du har dem i forstærker (modtager)enden.
Men hvis du får den bedste lyd ved at vende dem som du gør nu så er det jo ligemeget 
|
|
|
Hej Honda,
Det ved jeg egentlig ikke om de gør, jeg har aldrig hørt at de skulle vende på en bestemt måde. Men det kan da godt være du har ret, hvor ved du det fra? __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Honda#1 Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen,
Hvis du har den originale emballage så prøv evt. at læs bag på den for retningslinier 
Stort set alle uballancerede (pseudo) med Phonostik (RCA) af den ene eller anden type er næten alle retningsbestemte, fordi de har en form for "jordforbindelse" i den ene ende.
Det eneste ikke retningsbestemte signalkabel (ikke pseudoballancerede) jeg har ejet de sidste 25 år er VDH The Second.
Du kan jo også ringe til Importøren og få en snak med ham hvis du vil.
Fortsat go¨lytning 
__________________ Rigtige højttalere er lavet af massivt ægte træ!
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu ved jeg jo du køber lidt vinyl men jeg har ikke fundet noget om en plov i dit indlæg - hvad spiller du på i den retning?
men det blir da bare mere og mere lækkert dit anlæg
|
| Til top |
|
| |