Emne: "Jensen-Anlægget"? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
jeg kan hverken se det personlige og slet ikke det ondskabfulde i at kalde audia + va for et jensen anlæg.. ser det snarere som et cadeau til Rene der har fået det til landet.
når man færdes herinde og har et setup der er flere end et par stykker der os har, må man som oftest finde sig i at blive (in good spirit) påduttet et markat..
om man er i seng med hother bak
Linninist
klubmand
SA ejer
religiøs (alt efter omgangskreds) oftest, århus/herlev
sonus faber ejer
Eben/Raidho ejer
CW
eller ja faktisk ligemeget hvad man har har vi et term for det.. og nu er VA + Audia som oftest købt på fyn, og hvad skulle det provokerende være i det udsagn at det er et jensen anlæg ?
fordi det henviser til jensen ? tror det er de færreste der kan se det som provokerende !
Fordi hans priser er rimelige ? kan heller ik se det provokerende i det
fordi han efterhånden har fået rigtig meget lækkert udstyr til DK ? ej heller ik provokerende
Fordi det er købt sammen ? jamen hvorfor ik, når det nu engang passer fantastisk sammen
eneste jeg personligt ville blive lidt fornærmet over, ku være at det henviser til at det er købt på fyn
|
|
|
eneste jeg personligt ville blive lidt fornærmet over, ku være at det henviser til at det er købt på fyn
Hovhov den koster lige en flad
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lidt svært ved at se, at der skulle være noget negativt i at kalde det for et "Jensen-anlæg". Jeg har ikke selv brugt den betegnelse, men kunne da sagtens finde på det. Det kommer forøvrigt dagligt kommentarer til anlæg hvor folk har købt eller planlægger at købe det hele i HFK.
Selvom man feks kan købe VA hos TC så er det jo stadig Jensen der impoterer dem, så hvis man har et anlæg der er sammensat af komponenter der alle er importeret af Jensen, så kan jeg ikke se der er noget galt i at kalde det et Jensen-anlæg.
Og man må da rose Jensen for, at han har gjort sig selv så kendt, at man bare skal sige/skrive "Jensen" og så ved alle hvem man taler om. Det er sgu da flot i et land hvor der findes rigtig mange Jensen'er  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Verden er nu sjældent sort/hvid.
Lad mig lige slå fast, at jeg har handlet "små-ting" hos jensen og pris, leverinsgtid, servive etc. altid har været helt i top! Jensen er helt sikkert dygtig til at spotte vellydende produkter og jeg mener ikke hans salgs-talent fejler noget heller.
At de mærkerer/produkter han sælger falder i nogles smag er da helt super. At man så joker med, at det er et jensen-anlæg skal vel tages med et gram salt ligesom så meget andet. Jeg er da også tit blevet kaldt Kubik-klon og Lars von Kubik etc. - det er gas og jeg kan ta' det. 
Men skal man kigge lidt overordnet på det...
- Virker mode? Ja for pokker. Ellers gik vi alle stadig i gulerodsbukser og islænder-sweatrer.
- Kan der gå mode i mærker/produkter? Selvfølgelig kan der det!
- Virker god service og påvirker det købs-beslutningen? Selvfølgelig går det det. Vi vil have opmærksomhed. Manglen på samme er skyld i ca. 80% af mistet gensalg i detail-handlen!
- Virker tilbud/god pris? Selvfølgelig gør det det og kan få et til at føle lige "argh, jeg prøver sku"
- Virker "branding"? Absolut, ellers var der sku ikke mange der købte mærketøj mv. længere.
- Skal man tage imod råd? Ja da, og jensen er vist en af de mest kompetente til netop det.
- Kan man føle sig godt tilpas ved en leverandør, som før har givet en god "oplevelse"? Jo, selvom vi bliver mindre og mindre loyale overfor udbydere/brands køber mange stadig det de plejer, for det giver en vis sikkerhed.
Er ovenstående noget der gælder alle mennesker? Nej da, men langt de fleste.
Bjørn du har et fedt anlæg. Er det købt hos jensen? Det tror jeg og hvad så?
Hvis folk "driller" er der fordi de enten gerne vil have det selv eller også så er det for netop at drille og det skal der da også være plads til i passelige mængder. Alting med måde.
Ha' en god søndag aften og nyd musikken! 
PS. Jeg har udelukkende "kendte" produkter og jeg synes de er fantastiske!
|
|
|
Hold da helt op! Man skulle næsten tro du havde en baggrund inden for marketing!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
jeg kan hverken se det personlige og slet ikke det ondskabfulde i at kalde audia + va for et jensen anlæg.. ser det snarere som et cadeau til Rene der har fået det til landet.
når man færdes herinde og har et setup der er flere end et par stykker der os har, må man som oftest finde sig i at blive (in good spirit) påduttet et markat..
Linninist
klubmand
SA ejer
sonus faber ejer
Eben/Raidho ejer
CW
eller ja faktisk ligemeget hvad man har har vi et term for det.. og nu er VA + Audia som oftest købt på fyn, og hvad skulle det provokerende være i det udsagn at det er et jensen anlæg ?
fordi det henviser til jensen ? tror det er de færreste der kan se det som provokerende !
fordi han efterhånden har fået rigtig meget lækkert udstyr til DK ? ej heller ik provokerende
Fordi det er købt sammen ? jamen hvorfor ik, når det nu engang passer fantastisk sammen
|
|
|
Jeg er ikke religiøs!, bare god til at lytte efter fejl..
Mvh.Jens/Modifix von am Frederiksberg
__________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Linninist
klubmand
SA ejer
sonus faber ejer
Eben/Raidho ejer
CW
|
|
|
´
Hej Dennis.
Tja det er nok bare mig der er helt gal på den og tager det alt for ilde op, jeg syns personligt bare det er træls at høre på og se på...
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg stavet mig gennem to sider....
Er jeg den eneste der slet ikke kan se hvad problemet er?
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers: tror problemet er at (bjørn, correct if i am wrong) når man bruger en del penge på at købe et setup man synes er p***e fedt, og bruger tid på at dele sin oplevelse med andre, så er det måske irriterende at få skudt i skoene, nå endnu et jensen anlæg.
det er unikt for ejeren, og derfor er det ikke sjovt konstant at høre på det bliver smidt i en bunke med en masse andre, selvom der er forholdsvis få "jensen" anlæg iforhold til så mange andre forhandlere.
feks er zeus,inf,ML,krell osv ikke et jensen anlæg, selvom det nemt kan være købt der. så termet jensen anlæg går på det er en pakkeløsning flere har valgt. personligt ville jeg os være lidt irriteret over at høre det konstant, men det er absolut ikke ondt ment på nogen måde, sådan er vi nu engang herinde, eben,cw og snurrerundt ejere har nok haft det hårdere end de fleste, ja selv mere end de basforskrækkede SA folk
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
jkjaers: tror problemet er at (bjørn, correct if i am wrong) når man bruger en del penge på at købe et setup man synes er p***e fedt, og bruger tid på at dele sin oplevelse med andre, så er det måske irriterende at få skudt i skoene, nå endnu et jensen anlæg.
det er unikt for ejeren, og derfor er det ikke sjovt konstant at høre på det bliver smidt i en bunke med en masse andre, selvom der er forholdsvis få "jensen" anlæg iforhold til så mange andre forhandlere.
feks er zeus,inf,ML,krell osv ikke et jensen anlæg, selvom det nemt kan være købt der. så termet jensen anlæg går på det er en pakkeløsning flere har valgt. personligt ville jeg os være lidt irriteret over at høre det konstant, men det er absolut ikke ondt ment på nogen måde, sådan er vi nu engang herinde, eben,cw og snurrerundt ejere har nok haft det hårdere end de fleste, ja selv mere end de basforskrækkede SA folk
|
|
|
Nemlig, det er nemlig p***e irriterende, men jeg kan da godt se at det nok ikke altid er ondt ment at bruge denne Term, men nogen gange så må i altså give mig ret i at det kan menes på en dårlig måde, det er ikke så meget for Rene´s skyld jeg skriver det her, dem af os der kender ham ved nok godt at han nok skal klare sig, men det er sgu for de folk som har ofret 10.000vis af kroner på et anlæg som lige netop bliver impoteret/solgt af VassagoHiFi.com, for dem må det da være surt at blive stemplet som endnu en ejer af et "Jensen Anlæg"........ 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt følge dig i, at det kan værre lidt trist når ens fine nye anlæg får en "massebetegnelse" på den anden side, så opstår sådan en betegnelse kun fordi kombinationen er set før.
Hvis målet er at have et unikt anlæg, så gælder det bare om at sammensætte det af komponenter der ikke spiller så godt sammen, så er der sikkert ikke så mange der har den kombination  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår måske lidt bedre, men så alligevel ikke - well, sådan er vi så forskellige.
Så længe folk ikke skriver "endnu et Fætter BR-anlæg" om mit grej er jeg glad __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Jeg har også lidt svært ved at se, at der skulle være noget negativt i at kalde det for et "Jensen-anlæg". Jeg har ikke selv brugt den betegnelse, men kunne da sagtens finde på det. Det kommer forøvrigt dagligt kommentarer til anlæg hvor folk har købt eller planlægger at købe det hele i HFK.
Selvom man feks kan købe VA hos TC så er det jo stadig Jensen der impoterer dem, så hvis man har et anlæg der er sammensat af komponenter der alle er importeret af Jensen, så kan jeg ikke se der er noget galt i at kalde det et Jensen-anlæg.
Og man må da rose Jensen for, at han har gjort sig selv så kendt, at man bare skal sige/skrive "Jensen" og så ved alle hvem man taler om. Det er sgu da flot i et land hvor der findes rigtig mange Jensen'er 
|
|
|
Ja det er da godt gået , hej Jensen __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har du et lækkert anlæg, Bjørn og måtte andre mene noget andet, så er jeg sikker på, at du kan leve med det. Hvad andre mener, er vel underordnet, så længe du er tilfreds.
Jeg kan også se på nogle af min bedre halvdels veninder, når de ser mine "store" kasser til ht., at de mener, at hun finder sig i alt for meget, når hun kan holde ud at have dem stående. Der er jo hverken hylder til nipsting eller mulighed for at stille lamper eller potteplanter ovenpå. Så er de jo pludselig nogle kæmpe ubrugelige kasser, der er frygtelige at se på. Men jeg er da ligeglad!!
Lars
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
Live21 skrev:
|
Linninist
klubmand
SA ejer
sonus faber ejer
Eben/Raidho ejer
CW
|
|
|
|
|
|
ja så mangler du bare at kunne lytte til musik 
ps det er sjovere at lytte til musik end efter fejl !!!!!
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Nu har du et lækkert anlæg, Bjørn og måtte andre mene noget andet, så er jeg sikker på, at du kan leve med det. Hvad andre mener, er vel underordnet, så længe du er tilfreds.
Jeg kan også se på nogle af min bedre halvdels veninder, når de ser mine "store" kasser til ht., at de mener, at hun finder sig i alt for meget, når hun kan holde ud at have dem stående. Der er jo hverken hylder til nipsting eller mulighed for at stille lamper eller potteplanter ovenpå. Så er de jo pludselig nogle kæmpe ubrugelige kasser, der er frygtelige at se på. Men jeg er da ligeglad!!
Lars
|
|
|
Hæhæ - nemlig. Store kasser kan jo også, i al deres vælde, være ganske smukke at beskue. Store, smuke højttalere er jo "brugskunst" for hifi- folket - men kan ikke bruges til nipsting, det har de da ret i!  __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
fartgal Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
[/QUOTE]
ja så mangler du bare at kunne lytte til musik 
ps det er sjovere at lytte til musik end efter fejl !!!!!
[/QUOTE]
Jeg mener det er nødvendigt at kunne høre fejlene, om ikke andet hvis man selv skal fungere som branchemedlem. Det nytter jo ikke en s*i* at sidde i sit eget lille skyttehul og abstrahere fra virkeligheden..
Jeg slår tit fejlfinderen fra når jeg er ude hos venner og bekendte, de ved allerede med al pinlig tydelighed hvad jeg mener om deres anlægskombinationer - de har tilladt sig at spørge!
Og jeg lytter til masser af musik, også live bla. i aften. Cremen af dansk jazz - 16-17 personer!høj og forsøgt beskrevet herinde tidligere..
Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg. - luft dine live - ører!
|
| Til top |
|
| |
svanen Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme, at jeg er imponeret over al den goodwill Jensen får.
Det er vist der, jeg skal handle næste gang. Seriøsitet og god service kommer man meget langt med.
Mvh
Svanen
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette forum er blevet låst af Administrator.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|