Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 03:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Køber du hifi efter anmeldelser? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Spørgsmålet: Hvor stor indflydelse har anmeldelser for dine hifi indkøb?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
266 [49,26%]
95 [17,59%]
147 [27,22%]
32 [5,93%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 11 December 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

1. Det er ikke sikkert at de altid har samme akustiske forhold når de laver en test. (Selvom man laver alle test i samme rum, så er det ikke ensbetydende at man har haft samme akustiske forhold i rummet hele tiden. Prøv selv bytte rundt på møbler så kan i hører hvad jeg mener, f.eks. ved at fjerne gulvtæppe.)

Og fordi en given ht'er har en for lys klang i anmelders rum, er det ikke sikkert den er for lys i dit rum.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Man kan vist stemme flere gange i denne poll....
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 11 December 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Køber du HiFi efter anmeldelse

Det tror jeg nu de fleste gør, personligt bliver jeg altid meget inspireret af at læse anmeldelser og divers reklamer for HiFi - det er spændende og appetitvækkende.
Men det endelige valg af HiFi, blive naturligvis foretaget efter en grundig gennemlytning og prøve i hjemmet / de omgivelser, hvor det pågældende grej skal spille / eller med det som det skal spille sammen med - sådan må det være.

Så derfor er disse test og anmeldelser særdeles vigtige og ikke minds inspirerende for HiFi4all og os brugere. Et HiFimagasin uden anmeldelser ville vel være som en bil uden motor, anmeldelser og nyheder er livsbekræftende og spændende, det bringer os til live. 
At man så skal ud at vælge på egen hånd og finde det der klinger bedst i ørerne, og samtidigt giver øjet en oplevelse - sådan er det og sådan hænger det nok sammen for flertallet.

Selve undersøglesen her i tråden, burde nok have været lidt anderledes formuleret, da den kan give anledning til misforståelser - og derfor ikke bringer det rette billede / indtryk.

Dernæst kan man stemme flere gange - så der må have indsneget sig en lille fejl.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 December 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Køber du HiFi efter anmeldelse

Det tror jeg nu de fleste gør, personligt bliver jeg altid meget inspireret af at læse anmeldelser og divers reklamer for HiFi - det er spændende og appetitvækkende.
Men det endelige valg af HiFi, blive naturligvis foretaget efter en grundig gennemlytning og prøve i hjemmet / de omgivelser hvor det pågældende grej skal spille eller spille sammen med - sådan måd et være.

Så derfor er disse test og anmeldelser særdeles vigtige og ikke minds inspirerende for HiFi4all og os brugere. Et HiFimagasin uden anmeldelser ville vel være som en bil uden motor, anmeldelser og nyheder er livsbekræftende og spændende, det bringe ros til live. 
At man så skal ud at vælge på egen hånd og finde det der klinger bedst i ørerne, og samtidigt giver øjet en oplevelse - sådan er det og sådan hænger det nok sammen for flertallet.

Selve undersøglesen her i tråden, burde nok have været lidt anderledes formuleret, da den kan give anledning til misforståelser - og derfor ikke bringer det rette billede / indtryk.

Dernæst kan man stemme flere gange - så der må have indsneget sig en lille fejl.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Er livet ikke en mærkelig størrelse, for en gang skyld er jeg faktisk næsten enig med dig

Tråden her afspejler slet ikke forummet! En del meget stor del køber efter min vurdering produkter efter anmeldelser (film, musik, biler, hifi, rejser, etc,). Det er som reklamer, alle er påvirkede, bevist som ubevist.

Kig også på folks indlæg. De higer efter meninger, anderkendelse og vurderinger.....der er endda nogle der venter på en test før køb

Et produkt der relulært bliver slagtet i en test (er det sket med hifi?) som Lada i FDMs test vil alt andet lige dræbe salget....

Et par nteressante spørgsmål her i tråden kunne jo være:

-Hvilket produkter har du købt på trods af elendige tests?

-Hvilke produkter har du forkastet på trods af super tests?

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

GROOVE

Vi er da altid enige - måske vi bare har lidt forskellige indgangsvinkler til de forskellige ting.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 11 December 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:

Jeg har flere eksempler på, at jeg er uenig med anmelderne, end enig med dem.

Seneste eksempel:B&W 804S. Efter mine ører er den totalt udynamisk og små-aggressiv i diskanten, stik imod anmeldelserne. Har hørt den 4 gange i diverse set-ups og lytterum, men MEGET SKUFFENDE!

Ja sådan oplever jeg nu også de fleste B&W modeller og det er gennem mange år snart. Har dog aldrig haft een inden for døren, så det er da muligt det kunne flytte lidt på indtrykket, men jeg tvivler nu.  

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Det er da flot at der er så mange der er seje til at bestemme selv. Næsten ingen her på tråden bruger tests til noget særligt, I bruger jo jeres
ører,
ikke? Og kan dagtens selv skelne skæg fra snot. LOL !

Jeg tror ikke det jeg læser - her. Faktisk tror jeg nærmere det er sådan at når der kommer et nyt produkt, eller det omtales et sted, så hyler alle
op
om "hvor er der en test?". Når de har set testen eller en pretest, så er alle meget mere sikre på om det duer eller ej. Og de som hører det selv,
kommer typisk med udtalelser som "den lød da meget godt" og videre i den dur.

Faktisk tror jeg, ved at vove det ene øre, at kunne påstå at 8 ud af 10 hififolk ikke kan høre en "pind" forskel på det ene og det andet. De fleste
kan
ikke mentalt rumme flere end 3-4 parametre i låget når de lytter og det er slet ikke nok!

Men stor i slaget, det er de!

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 11 December 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Det er da flot at der er så mange der er seje til at bestemme selv. Næsten ingen her på tråden bruger tests til noget særligt, I bruger jo jeres
ører,

Jeg tror ikke det jeg læser - her. Faktisk tror jeg nærmere det er sådan at når der kommer et nyt produkt, eller det omtales et sted, så hyler alle
op
om "hvor er der en test?". Når de har set testen eller en pretest, så er alle meget mere sikre på om det duer eller ej. Og de som hører det selv,

Faktisk tror jeg, ved at vove det ene øre, at kunne påstå at 8 ud af 10 hififolk ikke kan høre en "pind" forskel på det ene og det andet. De fleste
kan
ikke mentalt rumme flere end 3-4 parametre i låget når de lytter og det er slet ikke nok!

8 ud af 10 - det var mange !

Til hvilken gruppe hører du selv ?
De 2 der kan høre det, eller de 8 der ikke kan ?

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 11 December 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
ører,

op

kan

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 December 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Hvordan kan det være du laver ny linie midt i en sætning? Det gør det svært for os læsere at læse dine indlæg.

ører,
ikke? Og kan dagtens selv skelne skæg fra snot. LOL !  Hvor vil du hen og Hvad hentyder du?

Jeg tror ikke det jeg læser - her.  Det er godt du ikke gør. Du har åbenbart hørt efter i klassen (kildekritik) Faktisk tror jeg nærmere det er sådan at når der kommer et nyt produkt, eller det omtales et sted, så hyler alle
op
om "hvor er der en test?".  Til gengæld har du ikke lært at man ikke bør generalisere så groft og så uhensigtsmæssig som du gør her. Jeg har haft flere forskellige produkter i sidste års tid og ingen af dem er blevet testet her på HiFi4all (For at nævne et par stykker Marantz SA-12, Marantz SA-17 Marantz PM-14, Accuphase E-305 Onkyo TX-DS989 osv.). Hvorfor skal jeg så beskyldes for at hyle op om "hvor er der en test" Når de har set testen eller en pretest, så er alle meget mere sikre på om det duer eller ej Det påstår du . Og de som hører det selv,

kan
ikke mentalt rumme flere end 3-4 parametre i låget når de lytter og det er slet ikke nok! Du bliver nød til at uddybe det mere. Hvad mener du? Hvilket 3-4 parametre tænker du på? Hvorfor formoder du de kun kan rumme 3-4 parametre?

Men stor i slaget, det er de! Som jeg plejer at sige: Man har ret til at have en mening, men dermed er ikke sagt at man nu også har ret hver gang man har en mening. Et godt eksempel på det er dit indlæg.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Sendt: 11 December 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
ører,

op

kan

For mig handler det ikke om at jeg objektivt kan skelne skidt fra kanel eller at jeg kan høre forskel på x antal parametre. I den henseende tror jeg du har ret, det er kun de færreste der kan det når det kommer til stykket. Det er også lige meget for mig, da jeg kun har et parameter og det er om jeg kan lide det jeg hører eller ej. Om det så objektivt set(hvis man kan tale om et sådant begreb i hifi-sammenhænge) er skidt eller kanel der falder i min smag er lige meget.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

kontrast

Nu er du nok lidt for kontant og generaliserer en anelse for meget - selvfølgelig kan man høre forskel på de forskellige ting, der er enorm forskel. 
Jeg tester meget, og der kommer og går mange forskellige kategorier af folk her. Totalt uøvede HiFi lyttere som kommer her fra tid til anden, har altid forskellige og ofte relevante udtaleleser og meninger om musikken og kvaliteten af lyden - så den med 8 ud af 10 holder ikke helt.
Men jeg er enig med dig, folk melder nok ikke helt ærligt ud i undersøglesen (poll) her på siden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 December 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

@Toftdahl

Der er da mere end 100 der enten har stemt 'nogen indflydelse' eller 'stor indflydelse'.

Mener du at der er flere der skulle have stemt det ?
Kunne det tænkes at nogle af dem der har stemt 'ingen indflydelse' har kommet til at stemme flere gange ?

Jeg mener ikke at selve afstemningsresultatet viser noget, når man kan stemme flere gange.
Så vil én enkelt uærlig person ud af 500 jo være nok til at spolere resultatet.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Spencer

Nej jeg mener som du at man kan stemme flere gange, ligesom spørgsmålen kan misforstås / tolkes, derfor kan man ikke regne med resultatet.

Men jeg er overbevist om at anmeldelser og reklamer har en større betydning end man ser her.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 December 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Spencer

Nej jeg mener som du at man kan stemme flere gange, ligesom spørgsmålen kan misforstås / tolkes, derfor kan man ikke regne med resultatet.

Men jeg er overbevist om at anmeldelser og reklamer har en større betydning end man ser her. Jeg ved det ikke helt med anmeldelser men hvad det angår reklamer så har du fuldstændig ret, men det er nu heller ikke reklamer tråden handler om.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 December 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes generelt at anmeldelser der siger at dette produkt er det bedste man har hørt, mister noget troværdighed, når der kort tid efter kommer et lignende produkt, som også er noget af det bedste man nogensinde har hørt.

Visse produkter bliver til klassikere inden for deres felt, og er beviseligt gode ud fra måledata, og længere tids anerkendelse.

Nakamichi Dragon, var en båndoptager som slog sig grundigt fast f.eks.
De nye alm. hifiprodukter kan være bedre end denne maskine, og alligevel blot være middelmådige efter dagens standard.

Jeg syntes at hifi og high-end smelter meget sammen nutildags, og gør det noget uigennemskueligt.

Der er mange fremragende hifi-produkter der er bedre end fortidens high-end.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 December 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Jeg køber ikke nyt udstyr på baggrund af anmeldelser... men udbuddet af hifi er så stort, at man ikke kan overveje det hele, når man står for udskiftning. Derfor udvælger jeg de 3-4 apparater der kan komme på tale på baggrund af test og anbefalinger.

Resten lader jeg mine øre om.

Har jeg så købt på baggrund af test??? Det har jeg vel!?!

Vil æde 5 kg gammel tysk bacon på at de fleste gør noget lignende

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 December 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Se de tråde her. Anmeldelser har vist en del at sige  Det er der så heller ikke noget galt i. Og watt har heller ikke noget at sige jo.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19135

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32912

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 December 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:
Se de tråde her. Anmeldelser har vist en del at sige  Det er der så heller ikke noget galt i. Og watt har heller ikke noget at sige jo.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19135

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32912

Hvad mener du mht Watt?

Men Ja min T-amp er købt pga gode anmeldelser! Jeg troede ikke på at den kunne spille bare nogenlunde og måtte derfor lytte selv.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 December 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Mener bare det som andre også allerede har sagt ang. watt opgivelser. Folk siger det er en idiotisk opgivelse og kun til at snyde folk med. Men alligevel vil de gerne ha watt tallet at vide. Og det vil jeg da også gerne selv,forskellen er bare at jeg ikke reklamerer med at jeg synes watt opgivelsen er tåbelig. 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes