Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Standby problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Er der ingen af jer der bruger S3 der har problemer med at windows står og futter afsted med et cpu load på 60-70% selvom den intet laver efter at den har været i standby?
Standby funktionen virker næsten 100% på maskinen. Jeg kan få den til at gå i standby. Den starter også fint op igen enten hvis jeg bruger remoten eller hvis den skal optage noget. Den kan dog ikke selv finde ud af at gå i standby igen og jeg tror det hænger sammen med det mystiske cpu load.
Hvis jeg kigger i task manageren er der ingen aktive processer. System idle står med 99% så jeg kan ikke se hvad det er windows står og laver.

Ps jeg har forsøgt mig med søgefunktionen...

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Så tror jeg at jeg har fundet en løsning på cpu load problemet. jeg fandt denne tråd http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=7254 hvor der er en gut der har det samme problem som mig. han løste det ved at fjerne nvidias ide driver. Jeg må hjem og teste det  Der har sgu ikke været andet en problemer med det Asus A8N-VM CSM board  !!!

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

btrader
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

rockmeisster skrev:
Er der ingen af jer der bruger S3 der har problemer med at windows står og futter afsted med et cpu load på 60-70% selvom den intet laver efter at den har været i standby?
Standby funktionen virker næsten 100% på maskinen. Jeg kan få den til at gå i standby. Den starter også fint op igen enten hvis jeg bruger remoten eller hvis den skal optage noget. Den kan dog ikke selv finde ud af at gå i standby igen og jeg tror det hænger sammen med det mystiske cpu load.
Hvis jeg kigger i task manageren er der ingen aktive processer. System idle står med 99% så jeg kan ikke se hvad det er windows står og laver.

Ps jeg har forsøgt mig med søgefunktionen...

jeg har selv haft samme problem engang.det var media player 10 der drillede!!.og det endte med, at jeg geninstallerede, og så var den fin igen

Til top Vis btrader's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af btrader

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Det virkede. Efter jeg har fjernet nvida's ide drivere falder cpu loadet til et normalt niveau efter standby. Så nu kan MCE selv finde ud af at sættte maskinen i standby .

så til jer A8N-VM CSM ejere der har problemer med cpu load efter S3, fjern den forbistrede ide driver!

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter

ajaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Et lille nyt spørgsmål vedr. stand-by.

Når jeg sætter min htpc med mce på standby enten i mce eller i XP går maskinen fint i standby. Men efter 2-5 min. starter den af sig selv igen !!!!

Er der en ordinær indstilling jeg har misset ???

Til top Vis ajaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ajaj

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Har du slået wake on lan til eller sådan noget? Det lyder som om der er en enhed der tænder din pc igen. Tidligere i denne tråd er der en der har beskrevet hvordan man enable/disabler wake up events for io devices.

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes