Forfatter |
|
ninjo Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom
jeg næppe er den rette til at svare på spørgsmålet vedr. erfaringerne
med Philips 32pf7830 kan jeg alligevel ikke lade være med at blande
mig. Jeg har i dag set på 37" modellen hos Elgiganten og det var en
trist oplevelse. Man havde nemlig for en gangs skyld sat modellen til
at vise en hel normal udsendelse fra DR1, og det var et sørgeligt syn.
Billedet var stærkt pixeleret (grynet), mens et plasma-tv ved siden af
- Philips pf7520 stod rimelig perfekt. Om 32-modellel er ligeså dårlig
skal jeg ikke kunne sige, men 32.000 kr for et så dårligt billede, som
37"erne viste er efter min mening en dårlig investering.
|
Til top |
|
|
ninjo Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen. Undskyld at jeg roder lidt rundt i
model-betegnelserne. Det var Philps 37pf9830 og Philips 42pf7320 jeg
havde sammenlignet hos Elgiganten.
|
Til top |
|
|
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Ja, sådan skal det åbenbart være hos Elmutanten... Jeg lurede sgu også en smule, men læste så (og lærte ) en masse herinde. Netop om diverse tilslutninger..
Købte 9830 i 37" efter at ha set det med andre tilslutninger. ( parabol ) FLOT !!! Min alm antenne viste sig også OK.
Så deeeet.
|
Til top |
|
|
claust Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt, den ER altså ikke som du har set den derinde. Bemærk især at billedet kan blive pixeleret hvis det i forvejen er ringe kvalitet og så også bliver strukket fra 4:3 til 16:9.
Jeg har lagt mærke til at pixelering kun forekommer i _nogle_ udsendelser, og man kan se en udsendelse lige efter på samme kanal med perfekt billede. Aner ikke hvorfor, har bare bemærket det...
|
Til top |
|
|
claust Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt, o'brian, jeg får vist min rc9800i i næste uge, skal nok lige komme med en tilbagemelding på den når jeg har brugt den et par dage. Tror ikke rigtigt på at DVDR9000 kommer i december som jeg blev lovet, så jeg bad om at få RCU' en med det samme. Så kan jeg da trøste mig med at have _lidt_ nyt legetøj i mellemtiden 
|
Til top |
|
|
O'Brian Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt claust.
Ved godt det er off-topic ( sorry ) DVDR har jeg set her i Holland til 949,- Euro.
Bobshop.nl Bare lige en info.
God weekend.
|
Til top |
|
|
claust Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
O'Brian Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey claust.
Ved det ikke, men smid dem en mail. Har før mailet med dem, og de er rimelig kvikke..
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 09 December 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
claust skrev:
Rigtigt, den ER altså ikke som du har set den derinde. |
|
|
I mange butikker står tv'ene i standard-indstillingen, hvilket generelt for Philips giver et helt horribelt billede, i forhold til hvad tv'et er i stand til når man får justeret lidt på indstillingerne. Hvis antennesignalet så oven i købet heller ikke er optimalt - hvilket det ofte ikke er i forretningerne - så bliver det forværret kraftigt. 9830 er iøvrigt lidt mere kræsen mht. antennesignalets kvalitet end f.eks. en Pioneer plasma.
claust skrev:
Jeg har lagt mærke til at pixelering kun forekommer i _nogle_ udsendelser, og man kan se en udsendelse lige efter på samme kanal med perfekt billede. Aner ikke hvorfor, har bare bemærket det... |
|
|
Jeg har observeret det samme, bl.a. Boogie på DR er konsekvent voldsomt pixelleret, det ligner noget der pludselig kører i halv opløsning. Det kan minde om forkert de-interlacing, bare værre. Jeg tror at forklaringen ligger et eller andet sted hos DR, der må være noget i deres måde at optage og behandle billedet på der skaber dette problem når billedet så bliver de-interlacet i skærmene. Det er helt konsekvent for alle de fladskærme jeg har set, så det virker ikke som om det er tv'enes skyld som sådan. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 21 December 2005 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en RC9800I til salg for DKK1800,- alt er i perfekt stand. Virker perfekt !
|
Til top |
|
|
umts4ever Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 23 December 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft min 32PF9830 i et par mnd. nu, og jeg er meget tilfreds, den har det bedste billede jeg har set på et LCD tv.
Jeg har kable tv, så ingen problem med dårligt signal, har også selector box som gør billedet lidt bedre, ville nu gerne have digital ud fra selector (men det kommer jo nok på et tidspunkt).
Indrømmet det er ikke det billigste fjernsyn, men IMO alle pengende værd. 
|
Til top |
|
|
urte Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
umts4ever skrev:
Jeg har haft min 32PF9830 i et par mnd. nu, og jeg er meget tilfreds, den har det bedste billede jeg har set på et LCD tv.
Jeg har kable tv, så ingen problem med dårligt signal, har også selector box som gør billedet lidt bedre, ville nu gerne have digital ud fra selector (men det kommer jo nok på et tidspunkt).
Indrømmet det er ikke det billigste fjernsyn, men IMO alle pengende værd. 
|
|
|
Jeg har følgende udstyr, Philips 37PF9830 (TV),Dreambox 7020 (PARABOL RECORDER),Philips DVD DVP9000S/00(DVD OG CD), Philips reciever DFR9000 (Sorround forstærker 6.1 og billede opskalerer) , JAMO A325PDD (5.1)+a3cen.5 (Højtalere). Forbundet med QED HDMI kabler, det står kniv skarpt
|
Til top |
|
|
ebbebrich Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 27 December 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en uge må jeg sige at jeg stadigvæk er ganske tilfreds med mit 32PF9830. Jeg havde kigget mange forskellige steder, og kvaliteten var mildt sagt svingende  . Nå men jeg mente at HIFI awards ikke kunne tage frygteligt fejl og det synes jeg bestemt heller ikke de har gjort. Jeg har TDC kabeltv og har altid haft skygger på flere kanaler, men de er sgu væk nu  !!!! En af de ting jeg frygtede, var kvaliteten på S-video fra min pc. Jeg har et 20m langt S-video kabel der går over loftet fra kontoret og ned i stuen. Det er min oplevelse at signalet fremstår klart og uden støj, hvilket faktisk overraskede mig en del  . Jeg skulle lige sætte et flueben korekt på mit ATI X800 kort, men herefter har jeg kant til kant billede. Selvfølgelig er det ikke HDTV, (ved ikke om man kan få 20m DVI kabler, og hvis man kan så nægter jeg at skære kablet over for at lodde stikket på igen  ) meeen den klarer det sgu ganske ok. Her er mine observationer : - Standard instillingerne SUCKS !!!!!!!!! ALT for meget farve, skal ned omkring de 40 efter min smag. Generelt skal der skrues ned for en del settings. - Min omformer til drejesoklen hyler  Den skal jeg godt nok have byttet - Pain in the butt at der ikke er en volumen status monitor når man skruer op og ned. Men det kan man jo leve med. - Seneste firmware understøtter video !!!!!!!!!!! I følge Philips produktblad skulle det kun være understøttet på 42". Jeg har både spillet xvid, divx og mpg.  Synes dog at renderingen er for langsom, men da jeg alligevel ønske undertekster har jeg under alle omstændigheder ikke tænkt mig at benytte denne feature særlig meget. Kun når jeg sætter mit CF fra kameraet i for at vise film og billeder for familien  - Lad være med at sidde for tæt på skærmen. det ligner skod. Vi sidder ca. 3-4m væk og det meste står krystal klart. I disse juletider har der været en del live underholdningskoncerter og jeg synes de virker en anelse blå. Jeg har ikke mulighed for at sammenligne med et alm. tv så jeg kan ikke kontrolere om det er normalt. Jeg mener nu nok at kunne huske en del blåligt i skyggeområderne fra tidligere. - Vi ser DVD via alm SCART og på en gammel sur Scott afspiller. Det står fabelagtigt. Ringenes Herre står så klart at det næsten virker uvirkeligt  og det er et fænomen jeg oplever i flere situationer. Om det er godt eller skidt kan jeg ikke rigtigt blive enig med mig selv om, men umiddelbart synes jeg ikke det virker generende eller "stødende". - Ambilight er noget af en sjover  Det tog mig lidt tid at vænne mig til det, idet jeg i starten lagde mærke til lyset og faktisk blev lidt irriteret. Nu synes jeg det er ganske cool. Man kan i øvrigt indstille det efter hvad man ser, og det kan klart anbefales at gøre. Det var vidst ordene. Orv - jeg købte mit i tyskland og her kostede det 17.000. Noget billigere end herhjemme og bestemt billigere end forskellen fra 16% moms og 25% moms. Der er nogle det må score kassen herhjemme, og jeg har endnu ikke modtaget en brugbar forklaring på hvorfor det er SÅ meget dyrere herhjemme. Alt i alt kan jeg kun sige at jeg synes det er et fantastisk TV, og jeg fortryder bestemt ikke at have købt det.
|
Til top |
|
|
O'Brian Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ebbebrich :
Det er faktisk muligt at få volumen-status på. Der er et sted i menu'en du kan slå udvidet OSD til.
|
Til top |
|
|
glennda Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 29 December 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ebbebrich skrev:
Orv - jeg købte mit i tyskland og her kostede det 17.000. Noget billigere end herhjemme og bestemt billigere end forskellen fra 16% moms og 25% moms. Der er nogle det må score kassen herhjemme, og jeg har endnu ikke modtaget en brugbar forklaring på hvorfor det er SÅ meget dyrere herhjemme.
|
|
|
Hej ebbebrich
Hvor købte du det henne ? PÅ nettet ? og har du evt et link ?
mvh
Glenn
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 29 December 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
Jeg har en RC9800I til salg for DKK1800,- alt er i perfekt stand. Virker perfekt !
|
|
|
Hej Urte.
Det er hvad vi har køb/salg sitet til... Jeg er ret sikker på at det ögså fremgår af reglerne for brug af foraene på hifi4all...
mvh __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
urte Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
urte skrev:
|
|
|
Hej Urte.
Det er hvad vi har køb/salg sitet til... Jeg er ret sikker på at det ögså fremgår af reglerne for brug af foraene på hifi4all...
mvh
|
|
|
Så rigtigt Don, jeg håber du overlever....eller keder du dig bare i det Jyske.
Den er solgt for længe siden,det var bare for at spare ham en udgift. Fremover skal jeg nok lade det gå via dig Capo de tutti.

|
Til top |
|
|
ebbebrich Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
glennda skrev:
ebbebrich skrev:
Orv - jeg k�bte mit i tyskland og her kostede det 17.000. Noget billigere end herhjemme og bestemt billigere end forskellen fra 16% moms og 25% moms. Der er nogle det m� score kassen herhjemme, og jeg har endnu ikke modtaget en brugbar forklaring p� hvorfor det er S� meget dyrere herhjemme.
|
|
|
Hej ebbebrich
Hvor k�bte du det henne ? P� nettet ? og har du evt et link ?
mvh
Glenn |
|
|
Hej Jeg købte det her :-) http://www.samtec-gmbh.com/index/programID/19/partnerID/1681 /requestedArt/307961/Article/307961.html Nu fik jeg det ganske vist leveret hos venner i tyskland, så jeg havde ikke problemet med fragt til DK. Sam-Tec høster mange roser. Idealo har en 14 sider lang menings liste http://www.idealo.de/preisvergleich/ShopMeinung/9481.html;js essionid=amN2B5ynBopf#Meinung
|
Til top |
|
|
ebbebrich Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
O'Brian skrev:
Ebbebrich :
Det er faktisk muligt at f� volumen-status p�. Der er et sted i menu'en du kan sl� udvidet OSD til.
|
|
|
Ja jeg fandt det. Desværre betyder det også at en masse andet skrammel vises.  Herunder at der permanent vises kanalnummer i hjørnet. Tror jeg lever uden indikator.  Men tak for hintet
|
Til top |
|
|