| Forfatter |
|
Kim2004 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer:
Jeg skrev også: "Dette problem kan selvfølgelig også opstå, hvis CD-drevet har svært ved at læse CD'en. " Datamæssigt set er kopien og den originale ens.
Desværre kender jeg ikke nogen brændbare CD'er, der reflekterer lige så "kraftigt" som en rigtig CD. Sidst jeg brændte en musik-CD brugte jeg vist en Mr. Platinum skive. De værste (læs mindst læsbare) er efter min erfaring dem uden coating. Jeg prøvede engang nogle, der var helt sorte og med coating - jeg tror de var rimelig gode (sådan som jeg lige husker det). Noget andet er dog, at den billige DVD-afspiller, jeg bruger lige nu, tilsyneladende ikke har de helt store problemer med at læse de brændte CD'er. Nogle afspillere er mere følsomme end andre.
Det med at man får en dårlig musik-CD fordi man med fuld hastighed (fx 52X), vil jeg mene, er at vende tingene lidt på hovedet. Hvis din afspiller ingen problemer har med at læse en CD brændt med fuld hastighed, så er der jo ingen ko på isen.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimTherkelsen skrev:
| Det med at man får en dårlig musik-CD fordi man med fuld hastighed (fx 52X), vil jeg mene, er at vende tingene lidt på hovedet. Hvis din afspiller ingen problemer har med at læse en CD brændt med fuld hastighed, så er der jo ingen ko på isen. |
|
|
Se der har man så fundet ud af, at den mest jævne og læsbare brænding, og den der giver mindst jitter ved aflæsning, er brændt ved 4 eller 8 speed, alt efter type.
Jeg ved det fordi jeg har distribueret nogle singler til radiostationer på et tidspunkt, som blev fabrikeret på en fabrik, men dog ved brænding.
Det er ikke nok at de bedre drev skal kunne læse dem, idet mange drev er af middelmådig kvalitet.
Selv har jeg en discman også, som jeg også bruger jævnligt. Den er lidt kræsen med CD'er, og god til at teste med. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting er sikkert. Det lyder 1000 gange bedre at kopiere en cd til en god Verbatim ditto skive, end de stinkende gamle kasettebånd __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en lille forsinket kommentar 
Jitter er vist, så vidt jeg google'de mig til engang, lidt af et misbrugt begreb. Forstået på den måde, at nogle folk bruger det både til at beskrive timingsproblemet og til at beskrive, at der er mange læsefejl. Jitter er, ud fra det, jeg har læst, kun timingsproblemet. At der er mange læsefejl, som afspillerne så er mere eller mindre gode til at korrigere for, har ikke direkte noget med jitter at gøre.
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil til næste møde foreslå de andre medlemmer i den Hifiklub i Aalborg, som vi så småt er ved at have stablet på benene, at vi laver en blindtest med brændte (ved forskellig hastighed) og originale CD'er. Hvis det bliver til noget, skal jeg naturligvis nok berette om resultatet og testens udførelse
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Jeg hælder mest til korrekt aftastning fra første færd, og ikke en puslen med det efterfølgende signal. Her er et VRDS-drev fra Teac, eller et 3560 fra Denon sagen. Sony og Pioneer har også nogle gode drev.
Forsøg på at reparere og bevare data er naturligvis gode, men selve drevet og laseren, er de vigtigste i første omgang.
|
|
|
Hej...
Ja, der skal være ro til aftastningen. Jeg bruger selv et (modificeret) Teac VRDS-drev og en Audio Note DAC 3.1x. Det fungerer helt formiddabelt. Konverteren har INGEN oversampling overhovedet!
(Digitalkabel er TaraLabs "RSC AIR DIGITAL 75")
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, hvis jeg skulle vuderer om det var en kopi eller original jeg hørte.....der er forskel, men ikke stor.
Der er større forskel, hvis kopien bliver brændt med højere hastighed en 4x......det er min erfaring.
Jeg har stemt "kan næsten ikke høre forskel".
Jeg har oplevet LP plader bliver overført til brændbar cd-skiver......der var stort stet ingen forskel. Den analoge lyd var bevaret næsten 100 %....det kan man så tænke lidt over.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
|
Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, hvis jeg skulle vuderer om det var en kopi eller original jeg hørte.....der er forskel, men ikke stor.
Der er større forskel, hvis kopien bliver brændt med højere hastighed en 4x......det er min erfaring.
Jeg har stemt "kan næsten ikke høre forskel".
Jeg har oplevet LP plader bliver overført til brændbar cd-skiver......der var stort stet ingen forskel. Den analoge lyd var bevaret næsten 100 %....det kan man så tænke lidt over.
|
|
|
Hej...
Jeg vil heller ikke 'lægge hovedet på blokken'...
Men jeg mener at have konstateret at en kopi ofte lyder lidt mere 'analog' end originalen. Jeg har dog ikke været videre 'videnskabelig' omkring dette (spændende) emne, men kopien bliver ret tit en anelse mere 'menneskelig' at lytte til. Lyden er knap så 'skarpkantet' i udtrykket. Der mangler dog ingen detaljer i kopien...
Ovenstående er tilsyneladende (i hvert fald i mit tilfælde) ikke alment gyldigt, idet jeg med mange cd'er ikke har kunnet høre den fjerneste forskel.
Én ting er dog sikker: Jeg har aldrig lavet en kopi der lyder dårligere end originalen!
PS. Bruger Nero og en ældre LiteOn-brænder v. 8x hastighed.
M.v.h.
Nilau
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
| Der er større forskel, hvis kopien bliver brændt med højere hastighed en 4x......det er min erfaring. |
|
|
Man kan ikke købe CD-R længere der kan tåle at brændes ved 4 speed - de bliver simpelthen overophedet. Alle CD-R idag er beregnet til brænding ved høj hastighed, og bliver varmere jo langsommere der brændes.
8 Speed er det langsomste de tåler idag, men også det mest stabile rent datamæssigt ved musikbrænding. Dog afhænger det meget af det enkelte medie, og om det er af god kvalitet, samt om brænderen er god netop med det medie.
Min Plextor-brænder er noget kræsen, og især med DVD-R, og CD-R.
Jeg bruger Verbatim til den pt, og det fungerer fint. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg bruger nogle der hedder PrimeDisc. De koster kr. 139,95 for 100 stk. Ingen tekniske problemer med dem. Mit VRDS-drev har aldrig nægtet at spille en eneste af dem!
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Dr. Lyd skrev:
| Der er større forskel, hvis kopien bliver brændt med højere hastighed en 4x......det er min erfaring. |
|
|
Man kan ikke købe CD-R længere der kan tåle at brændes ved 4 speed - de bliver simpelthen overophedet. Alle CD-R idag er beregnet til brænding ved høj hastighed, og bliver varmere jo langsommere der brændes.
8 Speed er det langsomste de tåler idag, men også det mest stabile rent datamæssigt ved musikbrænding. Dog afhænger det meget af det enkelte medie, og om det er af god kvalitet, samt om brænderen er god netop med det medie.
Jeg bruger Verbatim til den pt, og det fungerer fint.
|
|
|
Hej Spencer.......ja udviklingen går stærkt...jeg bruger phillips...sony og hvad jeg nu ellers kan få fat i i Tyskland....men Verbatim regnes for kongen blandt brændbare disks. Jeg bruger også Plextor brændere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Spencer skrev:
Dr. Lyd skrev:
|
|
Jeg bruger Verbatim til den pt, og det fungerer fint.
|
|
|
Hej Spencer.......ja udviklingen går stærkt...jeg bruger phillips...sony og hvad jeg nu ellers kan få fat i i Tyskland....men Verbatim regnes for kongen blandt brændbare disks. Jeg bruger også Plextor brændere. |
|
|
Så længe det er kendte mærker, som brænderen genkender, så går det såmen nok. Dog er der nok ingen grund til at vælge de aller billigste man kan finde. De bedste til lyd, var de gamle Kodak i guld, men de er jo desværre ikke til at få mere.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget få brændte kopier jeg har. Men dem jeg har ka´jeg s.. ikke høre forskel på.
Nogen gange er der lidt tinitus i mine ører. Det varierer faktisk fra det ene til det andet øre. Måske er det forde konen sætter sig forskelligt fra gang til gang. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
|
Det er meget få brændte kopier jeg har. Men dem jeg har ka´jeg s.. ikke høre forskel på.
Nogen gange er der lidt tinitus i mine ører. Det varierer faktisk fra det ene til det andet øre. Måske er det forde konen sætter sig forskelligt fra gang til gang.
|
|
|
Hej...
Hvis hun sætter sig rigtigt - får du så ikke nedsat hørelse på begge ører? 
Sorry...ku' ikke lade være...hæ!
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Toolate skrev:
|
Nogen gange er der lidt tinitus i mine ører. Det varierer faktisk fra det ene til det andet øre. Måske er det forde konen sætter sig forskelligt fra gang til gang.
|
|
|
Hej...
Hvis hun sætter sig rigtigt - får du så ikke nedsat hørelse på begge ører? 
Sorry...ku' ikke lade være...hæ!
Hilsen
Nilau
|
|
|
Cool nok Nilau. Er det så en skind hue jeg har fået mig.  __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har IKKE læst hvad der ellers står i inlægget .
MEN som UBER geek . så ved jeg det kommer an på programmet. hvor "dybt" den analyserer.
i skal finde et program der analyserer helt i dybden. for mange programmer analyserer fx kun 128kbps. men da de fleste cd'er afspiller 320 eller mere kbps så mangler der meget af sinalet
|
| Til top |
|
| |