Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 21:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Rygter om Hifi 4 all. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Syens Spencer skulle køle lidt af så forestillingen om en bøsig lokal panserbasse der ved alt om den rigtige (forretnings)moral fortoner sig lidt. Lad
nu folkene bag H4A forklare sig, det skal de vel ikke have en selvudnævnt moralsk superpolitimand som Spencer til?

Du er da meget velkommen til at sige din mening.

Kom da med den ?

Kan du selv godt lide sladdehanke ?
Legede du med dem, eller var du måske selv en ?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

spencer, igen har det ingenting med emnet i tråden at gøre. personligt har jeg meget sjældent betalt fuld pris for noget der har haft en lidt større værdi.. dette ville jeg selvfølgelig heller ik gøre med en demo model !

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Live21 skrev:
Spencer skrev:

@Live21

Nu kommer så et lille tankeeksperiment:

Hvordan ville du have det med at have købt et eksemplar som havde været brugt til test, men genindpakket af producenten og solgt som et nyt eksemplar ?

Jeg kender en person der mente at kunne se brugsspor på et helt nyt eksemplar af et produkt.
(måske var dette blot indbildning)
Jeg kan desværre ikke huske producenten, men ved at han fik pengene igen og en undskyldning.

Hvordan har du det med en sådan producent ?

Personligt har jeg det bedst med at anmeldereksemplarer sælges til brugtpris, men det er måske bare mig der har det sådan ?

Er det muligt at producenten gav pengene igen, vel vidende at eksemplaret faktisk aldrig havde været brugt, men blot for at undgå mere bøvl ?

Ja, man kan virkelig spekulere over sandheden selv, og vel næsten selv vælge hvad man vil have skal være sandt.

øhmm jeg fejler at se det konkrete i din post angående dette emne

Jeg kan stille et enkelt spørgsmål så: Hvordan vil du have det med at betale nypris for en vare, der har været brugt til anmeldelse ?

Hvad har det med det her emne at gøre? Det kan vel ligeså godt være demo? solgt til en kunde som fortryder og din ven så køber det?

Kan du ikke starte et nyt emne, har jo ikke noget med den her sag at gøre....

KRIKSTAR skrev:

Jeg fatter slet ikke kritikken, dem som køber meget nyt udstyr hele tiden får jo også nogle klækkelige rabatter hos forhandlerne. Men ok, hvis man er en af jantes venner, så kan det måske være svært at forstå, hvordan nogen vil lægge den tid og arbejde, som det kræver at få så stort et site op at køre.

Jeg selv er bestemt ikke en af jantes venner, og jeg har da også svært ved at se hvordan det kan lade sig gøre at der er nogen, som uden betaling, vil gøre det kæmpe stykke arbejde det kræver. Jeg er ofte målløs over at de ikke lukker hele l**tet ned, når disse lamme diskussioner gang på gang dukker op. Indrømmet, man kunne have været bedre til at informere om præcist hvad retningslinierne er. Men prøv at se hvor stort og godt dette forum er i forhold til så mange andre på nettet (danske forhold). Det er sgu da intet mindre end fantastisk

HIFI4ALL.DK  

Og du tror ikke der findes 10000000000000 millioner andre ulønet stillinger i foreninger etc.? Det er jo fordi man kan lide det... hvis man ikke kan lide det er man da ikke for smart hvis man fortsætter.....

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
[

Jeg kan stille et enkelt spørgsmål så: Hvordan vil du have det med at betale nypris for en vare, der har været brugt til anmeldelse ?

Hvad har det med hifi4all at gøre?

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

EMnet har jo i bund og grund intet med at gøre om hvorvidt det er prisværdigt at en flok frivillige ønsker at lave en hifistie i deres fritid. Det må da
selv om hvordan de bruger deres fritid. For mig at se er deres initiativ ikke mere prisværdigt end folk der samler ind for Røde kors eller arbejder i
genbrugsbutikker. Da slet ikke, hvis der var hold i rygterne, om de havde fået lidt krims krams her og der for deres ulejlighed.

Det handler om etik og interne regler for at undgå mistanker om ufint trav, når det gælder anmeldelser. Og det er ret så alvorligt, om det er en
fritidsinteresse eller det var som lønnet job.
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

I glemmer producentens rolle, når I snakker om at det er anmelderen der er korrupt.
Når I kun lægger anmelderen for had, så husk lige at bestikkelse er ulovligt for både den der modtager og den der giver.

Så er mine indlæg vel ikke off topic ?

kontrast
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Nej, alt hvad du menr og skriver er helt rigtigt.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

I glemmer producentens rolle, når I snakker om at det er anmelderen der er korrupt.
Når I kun lægger anmelderen for had, så husk lige at bestikkelse er ulovligt for både den der modtager og den der giver.

spencer.. åben nu øjnene lidt, der er ingen her der har beskyldt dem for bestikkelse eller for at være korrupte. bare undren over de så kraftigt har afvist de køber produkter de anmelder når de får et godt tilbud på et produkt de kan lide.. om det er 50 eller 60 % under listepris er i mine øjne ligemeget.. men hvis det kommer dertil hvor producenten sætter penge til fordi anmelderen køber noget synes jeg vi er i en meget grå zone hvad angår den etiske situation og derfor synes jeg det er et godt tiltag de har gjort med at lægge deres etiske overvejlser frem

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Syska: Jo jeg værdsætter det også, lige som jeg tror at de fleste mennesker har grænser...

Synes fanme folk er noget smålige herinde, tænk selv og vær kritisk, så er problemet vel ikke så stort?, som man jo også kan se hvis man læser Hifi4all's svar er der jo ikke noget problem.

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Spencer skrev:

spencer.. åben nu øjnene lidt, der er ingen her der har beskyldt dem for bestikkelse

Ikke det ?

Har de slettet beskyldningerne igen ? Vi snakker vel om de beskyldninger der har verseret på hifi-musik.dk ?

Disse er manet i jorden igen, og bør fjernes fra deres site.
Hvis de er fjernet nu, så er der vel ikke længere grundlag for at vi bruger tid på at diskutere dem.

Jeg skal gerne linke til de aktuelle beskyldninger, hvis de er der endnu, men vil kun gøre det i en PM.

kontrast
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 December 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Gå nu i et koldt bad, Spencer. Eller find en bokseklub og tag et par runder med en af de store sandsække. Tag eventuelt nogle prints med fra
debatten og hæng dem på sandsækken.

Det er kun redaktionen på hifi-musik.dk der bestmmer om tråden der skal blive eller tages ned. Og så vidt jeg forstår deres redaktionelle linie, så er
den ret forskellig fra den her på sitet. Derovre bliver den kørende til den dør af sig selv. Så link du bare alt det du vil.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Nej, alt hvad du menr og skriver er helt rigtigt.

Folk der er uenige med mig, har før overbevist mig med konkrete argumenter og dokumentation.
Jeg er ikke en af dem der holder stejlt på mine holdninger, hvis nogen kommer med modargumenter.

Jeg kan godt finde eksempler på folk der har vendt mine holdninger på flere punkter, hvis du vil.

Hurtig og KvK har faktisk overbevist mig om nogle ting, ved at dokumentere dem.
Men det er måske ikke lige de to jeg skal bruge som eksempel over for dig.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Live21 skrev:
Spencer skrev:

spencer.. åben nu øjnene lidt, der er ingen her der har beskyldt dem for bestikkelse

Ikke det ?

Har de slettet beskyldningerne igen ? Vi snakker vel om de beskyldninger der har verseret på hifi-musik.dk ?

Disse er manet i jorden igen, og bør fjernes fra deres site.
Hvis de er fjernet nu, så er der vel ikke længere grundlag for at vi bruger tid på at diskutere dem.

Jeg skal gerne linke til de aktuelle beskyldninger, hvis de er der endnu, men vil kun gøre det i en PM.

puhh du er ikke nem.. skriv da hvad det er du svarer på, jeg gik sjovt nok udfra det var denne tråd.. du taler altså om jonas.. gider jeg ikke diskutere, ved ik hvad manden har gang i eller hvad han ved eller tror han ved.. men igen ikke emnet i denne tråd

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 December 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Der er åbenbart en lille gruppe mennesker der har meget ondt i r**** eller bare ikke kan lide folkene bag hifi4all.

Den gruppe påstår så både det ene og det andet, og hvis det ikke straks bliver tilbagevist er det detsamme som en indrømmelse af skyld!

Retningslinierne for hifi4all er blevet lagt frem nu, og så burde den ikke være længere.

Der er jævnligt nogen der bringer frem, at man skal kunne stole på, at en anmelder er objektiv.
Sikke noget sludder! En anmelder er ALDRIG objektiv. Vil du have noget der bare minder om objektivt så må du nøjes med målinger. En anmelder vil altid komme med sin egen personlige mening lige meget om han skriver om hifi, biler eller undertøj.

Hvad bliver det næste, at boganmeldere selv skal betale de bøger de anmelder, eller i det mindste huske at sende dem retur. Musikanmeldere skal selv betale koncertbilletterne og filmanmelderne selv betale fo biografbilleterne?

En god anmelder fortæller hvad vedkommende synes om produktet og HVORFOR. Hvis argumentationen ikke er der, kan du ikke bruge anmeldelsen til noget.

For mig er en utroværdig anmelder én der påstår han (eller hun) er objektiv!

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke blande mig i debatten, idet mener jeg har sagt hvad der skulle i den sammenhæng, men vil gerne understrege, at min redegørelse alene er stilet til HIFI4ALL.DK´s brugere, baseret på en konkret henvendelse på emne fra Live21, og ikke hvad der skrives om andet steds!

Ved denne lejlighed vil jeg også bede om at deltagere i denne tråd ikke kaster sig ud i en unødig kamp med personfnidder til følge.

Benyt venligst en konstruktiv, ordentlig og saglig tone!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Gå nu i et koldt bad, Spencer. Eller find en bokseklub og tag et par runder med en af de store sandsække. Tag eventuelt nogle prints med fra
debatten og hæng dem på sandsækken.

Det er kun redaktionen på hifi-musik.dk der bestmmer om tråden der skal blive eller tages ned. Og så vidt jeg forstår deres redaktionelle linie, så er
den ret forskellig fra den her på sitet. Derovre bliver den kørende til den dør af sig selv. Så link du bare alt det du vil.

Nu er det jo den længste tråd de har, så det ville jo være kedeligt for dem at skulle slette den

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 December 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

syska skrev:
tarup 13 skrev:

Er det ikke bare for dumt, at lave rygter om folk der bruger deres fritid på at informere vi andre? Jeg håber det hermed er manet i jorden.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1120&zoneid=1

Du har vist ikke fulgt så meget med.....

Hvor filern ved du hvor meget jeg har fulgt med? Det er da en nedladende holdning

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
syska skrev:
tarup 13 skrev:

Er det ikke bare for dumt, at lave rygter om folk der bruger deres fritid på at informere vi andre? Jeg håber det hermed er manet i jorden.

Hvor filern ved du hvor meget jeg har fulgt med? Det er da en nedladende holdning

Jeg tror han mener at tråden på "den anden site" er vokset med yderligere 3 sider med indlæg efter hifi4all offentliggjorde dette, så det har desværre ikke været nok til at mane det i jorden 

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Jeg forstod det således at Live21 ikke var tilfreds med den redegørelse der er kommet ?

Noget med at den modsiger det der hele tiden har været sagt.
Jeg mangler dog at se konkret dokumentetion for 'hvad der hidtil har været sagt'.

Jeg har måske ikke læst de konkrete tråde, og bør måske bede om en reference til de omtalte tråde. Nu håber jeg så ikke at de er længere end 30 sider.

Om internettet generelt, kan jeg sige at jeg syntes at hifi4all er det mest spændende sted at opholde sig uden for arbejdstid (og også i arbejdstiden).

Jeg syntes at kvaliteten generelt er skyhøj, men har personligt et afslappet forhold til sandhedsværdien af anmeldelser.
Dette skyldes nok at alle produkter har en tendes til at udråbes til det ny vidunder, for herefter hurtigt at blive glemt igen.

Jeg mener at folk kort og godt selv er ansvarlige for om det de køber er godt nok, uanset hvad en anmelder skriver.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 December 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
tarup 13 skrev:
syska skrev:
tarup 13 skrev:

Jeg tror han mener at tråden på "den anden site" er vokset med yderligere 3 sider med indlæg efter hifi4all offentliggjorde dette, så det har desværre ikke været nok til at mane det i jorden 

Det har du nok ret i, men det var bestemt ikke meningen, at det skulle blive en negativ tråd, da jeg startede den, men det blev den desværre.

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes