Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Live21
Du skrev:
-------------------------
ja de har spurgt hifiklubben og dali om de er fører deres kunder bag lyset, overraskende nok var svaret nej dette er ikke brugbart, tror du os på rumvæsner hvergang du ser en korncirkel ?
de er tilgengæld kommet med en noget ukonkret udmelding omkring deres fremgangsmåde med henhold til tests.. dette synes jeg er rigtig godt og egentlig på tide
-------------------------
Ovre på hifi-musik.dk.
Det er vel den samme Live21 derovre, og dig der skrev det ? Ellers vil jeg give dig en uforbeholden undskyldning, hvis ikke der er tale om samme bruger.
Sætningen 'dette er ikke brugbart' og vendingen 'ukonkret udmelding' er vel en slags afvisning ? Smileyen er vel også en slags - 'ja ja, den er god med dig - smiley' ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
spencer: det var et svar til en der meget surt skrev at fordi dali benægtede var det et ultimativt bevis på det aldrig har fundet sted, jeg påpegede bare at de selvfølgelig aldrig ville indrømme selv hvis det var sandt. så nej mener stadig ik det kan bruges til noget. svaret ville selvfølgelig altid være en benægtelse.. det må du da kunne se ? og iøvrigt er svaret fra dali et svar på beskyldningerne mod bruno som jeg aldrig har kommenteret
at jeg sagde det var mindre konkret skrev jeg jo også i denne tråd ikke ? synes stadig ik den er vildt konkret, men som jeg har skrevet på begge sider stadig tilfredstillende..
hvad er det du leder efter spencer så spørg mig direkte, for intet af det du skriver giver nogen mening.. det ville vi spare meget tid på 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Live21
Jeg vil bede dig stille de spørgsmål som du mener at Admins udmeldelse ikke besvarer. At affeje den med at den er ikke er konkret nok, er det samme som at kalde den for undvigende.
Stil de spørgsmål, eller lad være med at så tvivl om selve udmeldelsen. Det du gør, er at sige at den ikke er nok, og dermed lade tvivlen komme dig selv til gode.
Stil spørgsmålene, eller lad det ligge. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her handler ikke om ondt i røven... Slet ikke. Testere må for min skyld få alt det gratis grej de vil. Jeg skal nok selv betale det jeg skal bruge.
Men hvis modtager grej fordi man tester det, så er man reelt inhabil. Ens holdning til produktet vil, uanset hvor meget man forsøger at undgå det, være præget af at man får noget af producenten. Ergo er ens pålidelighed svækket betragteligt, og det er brugbarheden af testens indhold også.
Hvis så testeren endda påstår han ikke har fået noget for det, og så senere bliver afsløret i at dette var lettere ukorrekt... SÅ er pålideligheden HELT væk.
Min holdning er, at testerne gerne må udnytte muligheden for at score noget grej. Det ville jeg nok også gøre. Men får man et sæt DALI Helicon (som andetsteds er nævnt) for at lave en god test af dem, så bør man melde klart ud om dette. Så har læseren mulighed for selv at vurdere, om de fine lovprisninger holder, eller om de skyldes en gavmild importør.
Som jeg plejer at sige.. hvis noget ikke tåler at se dagens lys, så er det sjældent lyset der fejler noget.

__________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, faktisk fuld ud enig med Live21.....kogt ned opfatter jeg følgende problem:
1. Hvorfor tidsforsinkelse på Live21s oprindelige spørgsmål?
2. Hvorfor den omskindede holdning tidligere når emnet blev berørt?
Gæt på svar (korriger mig gerne Admin ):
1. Retningslinierne er først nu reelt fastlagt, det er et godt fremskridt og bolværk.
2. Uforståeligt, men nok en frygt for hetz, der så kom med forsinkelse....åbenhed er vejen frem også her spores et godt fremskridt, det beviser denne tråd 
Jeg er ligeglad med neutralitet af tests, bare udgangspunktet er kendt. Hvis man starter med at skrive: " denne dyre forstærker fik jeg til halvpris, derfor er jeg måske lidt farvet, men ,,,," så er det sku fint. Forestil dig at du er helt ny jomfruelig hifi nørd. Du læser en test i et magasin på et komplet Linn setup, der udråbes som det klart bedste i verden. Hvordan vill du vurdere dette, hvis det var KvK der skrev testen? Og hvis det var Jonas B? Det ville ikke betyde noget for dig for du kendte ikke dem og deres preferencer. Gjorde du det ville vurderingen blive dramatisk anderledes....
Som Live21 skriver, hvad skal vi med test hvis preferencerne ikke er klare? Så er produktets hjemmeside bedre! __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ hurtig
Bare så du er advaret, så var det et sæt MS5 og ikke Helicon der var en del af beskyldningerne __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
spencer dette bliver mit sidste svar til dig da du ikke kan eller vil forstå hvad jeg skriver ! hvor hel.... har jeg affejet den ??????????????????????? nedennunder finder du alle mine citater i denne tråd omhandlende deres udmelding
"nu har vi så fået svar, ikke vildt konkret godtnok men stadig et svar.. og jeg læser det som følgene:
x har et produkt til test, får eller spørger om en pris. så smider x tilbudet forbi kenneth der så ser om tilbudet kan have karakter af at kunne opfattes som bestikkelse, hvis det ik er tilfældet får x grønt lys til at købe produktet
dette er som det skal være, og en tilfredstillende procedure. og rart at de har valgt at lægge det frem.."
eftersom anmeldelser er en vigtig del af siden (ihvertfald for mig) var det rart at få styr på deres etiske regler for anmelder forholdet vs producenter. og det er nu gjort tilfredsstillende.
nu har vi fået en afklaring på deres etiske regler med anmelder vs producent, jeg er tilfreds, selvom det ik er konkret, men har ingen mistro til dem, og eftersom de kører tilbud forbi kenneth før en evt accept er der ik noget problem i mine øjne, men kan stadig ikke forstå de igennem så lang tid har afvist det forholder sig sådan.
men jeg kan ik se jeg har givet udtryk for jeg er utilfreds med deres udmelding.. eneste jeg har sagt er at den ikke er vildt konkret, men nu har de lagt deres etiske overvejelser frem, som jeg finder tilfredstillende..
nej. han har forklaret deres fremgangsmåde, der gik imod tidligere udmeldinger fra redaktionen, der sagde de aldrig benyttede sig af tilbud og er 100 % uafhængige.. 100 % uafhængige kan jo nok diskuteres, men i alle tilfælde er det for mig en acceptabel forklaring de kom med. og det forholder sig præcis som en del har troet/vidst, og jeg synes det er fedt de igennem deres frivillige arbejde får nogle gode tilbud.. og nu kender vi grundlaget for hvornår de må acceptere dem.
hele missæren gik på at de har afvist al indspørgen til om de køber produkter de tester, med rabat.. det afviste de meget kontant, hviket var meget mærkeligt, nu har de lagt deres fremgangsmåde frem. så kan man selv bestemme hvad man synes om den, selv var den som jeg håbede og er ganske tilfreds. i alle tilfælde synes jeg det er meget positivt de har offentliggjort den
her har jeg lagt det jeg har skrevet om deres udmeldelse frem.. du vælger at læse og fortolke på en meget opfindsom måde.. at jeg har sagt den er mindre konkret end jeg kunne ha ønsket burde være åbenlyst hvis du læste den. men den giver et overblik over deres fremgangsmåde som jeg nu pga dig har været tvunget til at gentage om og om igen.
nu jeg er lidt sur i forevejen vil jeg brokke mig over lucia silvas version af nothing else matters.. blasfemi !!!
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
2. Uforståeligt, men nok en frygt for hetz, der så kom med forsinkelse....åbenhed er vejen frem også her spores et godt fremskridt, det beviser denne tråd 
|
|
|
 præcis min tankegang. tror os de har valgt at holde det privat pga af de måske har tænkt en del over hvordan det vil blive opfattet.. men denne nye åbenhed klæder virkelig siden !
hurtig.. meget enig
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående det kommercielt uafhængige og ulønnede arbejde, det giver da respekt.
Kunne vi ikke se sidens budget for 2006? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
|
|
|
Live21 skrev:
Groove skrev:
|
|
|
 præcis min tankegang. tror os de har valgt at holde det privat pga af de måske har tænkt en del over hvordan det vil blive opfattet.. men denne nye åbenhed klæder virkelig siden !
hurtig.. meget enig
|
|
|
Kunne man forestille sig, at det har taget nogle dage at få svar fra alle leverandører, der har haft produkter til test?
|
Til top |
|
|

|
|
|
|
@Live21
Din vending 'noget ukonkret udmelding' er negativt ladet, og skaber tvivl. Du forsøger nu at bortforklare den, med at det var et svar til en anden bruger. 
Her er indlægget igen:
------------------------
Live21 skriver:
ja de har spurgt hifiklubben og dali om de er fører deres kunder bag lyset, overraskende nok var svaret nej dette er ikke brugbart, tror du os på rumvæsner hvergang du ser en korncirkel ?
de er tilgengæld kommet med en noget ukonkret udmelding omkring deres fremgangsmåde med henhold til tests.. dette synes jeg er rigtig godt og egentlig på tide
------------------------
Løb nu ikke fra at du har skrevet det. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Som Live21 skriver, hvad skal vi med test hvis preferencerne ikke er klare? Så er produktets hjemmeside bedre!
|
|
|
Jeg er helt enig i, at vi behøver en anmelders præferencer for at kunne bruge en anmeldelse til noget, men jeg har svært ved at se hvad det har med prisen at gøre, hvis anmelderen ender med at købe produktet, han skulle jo gerne skrive anmeldelsen ud fra den pris vi andre skal betale.
Da Dali Helicon 800 blev anmeldt her på hifi4all fik den generelt en god anmeldelse, men det blev også kommenteret at den nok var lige dyr nok i forhold til andre højttalere der kan det samme. Det er da en kommentar man kan bruge til noget, om anmelderen så bagefter har haft mulighed for at købe dem til 28 kr stk ændrer jo ikke på det.
Hvis man vil vide hvilke præferncer en anmelder har, så kræver det for det første at de selv skriver om det, og det vil en god anmelder som regel gøre. For det andet, kræver det som regel, at man læser flere anmeldelser af den samme anmelder, så man lærer vedkommende at kende og først derefter begynder man reelt at kunne bruge deres anmeldelser seriøst.
Jeg gider feks sjældent læse filmanmeldelser i aviserne, da jeg ikke har et "forhold" til anmelderne. Hvis derimod en af mine venner, som jeg ved har samme smag (eller mangel på smag ) som mig, siger at en film er seriøs, så tager jeg det alvorligt. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
arghhgfroiushfsaæoijgæsjgmæfdz hehe you are priceless
spencer prøver jeg at bortforklare den ????????????????????????????????????????????????
jeg har sagt og siger stadig jeg synes udmeldelsen er noget ukonkret !!!!!!!! men tilfredstillende. hvad ønsker du mere ? at jeg siger den giver svar på alt og det er skrevet så man ik selv skal gætte sig til betyningen af nogle af deres vendinger i teksten ? så skulle de ha skrevet den på en anderledes måde. og have berørt de aktuelle spørgsmål lidt mere indgående.
som jeg har skrevet alt for mange gange finder jeg den tilfredstillende og at det klæder siden at ha lagt den frem.. hvor hel... prøver jeg at bortforklare noget ??????? 
det eneste jeg finder meget uheldigt er at hvis jeg har sået tvivl om ronni´s integritet, for det er bestemt ikke meningen.. jeg finder hans anmeldelser som dem der kommer tættest på mig egen smag (undtagen en enkelt)
og hvis du kunne læse hvad jeg efterhånden tvivler på ville du ha vidst at det der var henvendt til en anden bruger var angående mailen fra dali..som er FULDKOMMEN denne tråd uvedkommende..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
spencer prøver jeg at bortforklare den ????????????????????????????????????????????????
jeg har sagt og siger stadig jeg synes udmeldelsen er noget ukonkret !!!!!!!! men tilfredstillende. hvad ønsker du mere ? at jeg siger den giver svar på alt og det er skrevet så man ik selv skal gætte sig til betyningen af nogle af deres vendinger i teksten ? så skulle de ha skrevet den på en anderledes måde. og have berørt de aktuelle spørgsmål lidt mere indgående |
|
|
Og dine sammenligninger med rumvæsner og korncirkler er ikke et forsøg på latterliggørelse ? Løb nu ikke fra hvad du har skrevet, ved blot at referere til hvad du kun har skrevet i denne tråd, og ikke på hifi-musik.dk. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
|
|
Det er ikke altid lige nemt at kommunikere på skrift! Måske skal I bare være enige om at være uenige 
__________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
spencer rettede for sent..
og hvis du kunne læse hvad jeg efterhånden tvivler på, ville du ha vidst at det der var henvendt til en anden bruger og var angående mailen fra dali.. som er FULDKOMMEN denne tråd uvedkommende.. jo det var måske en latterliggørelse.. men alle undtagen dig ville vide at det var af ham.. og mailen fra dali ikke har det fjerneste med nogetsomhelst at gøre også denne har jeg svaret dig på !!!
og igen hvor helv. løber jeg fra noget jeg har skrevet.. jeg kan vel ikke gøre for din manglende evne til at forstå hvad jeg skriver.. så kritiser mine kundskaber indenfor dansk istedet for dine forsøg på ?? ja ved egentlig ik hvad du har gang i. ingen kan da læse så forkert medmindre det er med vilje
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
@ hurtig
Bare så du er advaret, så var det et sæt MS5 og ikke Helicon der var en del af beskyldningerne
|
|
|
Jeg må snart få styr på mine efterretninger.... Tak for hjælpen 
 __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
spencer rettede for sent.. Denne sætning forstår jeg ikke - desværre
og hvis du kunne læse hvad jeg efterhånden tvivler på ville du ha vidst at det der var henvendt til en anden bruger var angående mailen fra dali.. som er FULDKOMMEN denne tråd uvedkommende.. jo det var måske en latterliggørelse.. men alle undtagen dig ville vide at det var af ham.. og mailen fra dali ikke har det fjerneste med nogetsomhelst at gøre også denne har jeg svaret dig på !!!
og igen hvor helv. løbver jeg fra noget jeg har skrevet.. jeg kan vel ikke gøre for din manglende evne til at forstå hvad jeg skriver.. Jo det kan du lige netop, ved ikke at skrive ting der kun må læses af indforståede. Du må huske at dit indlæg kan læses som om at Dali-fabrikken vil lyve, når de skriver deres brev. Jeg syntes at den slags beskyldninger må foregå privat, og ikke i et offentligt forum. |
|
|
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
og hvis du kunne læse hvad jeg efterhånden tvivler på ville du ha vidst at det der var henvendt til en anden bruger var angående mailen fra dali.. som er FULDKOMMEN denne tråd uvedkommende.. jo det var måske en latterliggørelse.. men alle undtagen dig ville vide at det var af ham.. og mailen fra dali ikke har det fjerneste med nogetsomhelst at gøre også denne har jeg svaret dig på !!!
og igen hvor helv. løbver jeg fra noget jeg har skrevet.. jeg kan vel ikke gøre for din manglende evne til at forstå hvad jeg skriver..
|
|
|
øhhh nu tør jeg næsten ikke blande mig for jeg er ikke længere sikker på hvad I diskuterer, men jeg vover springet alligevel *dyb indånding*
Jeg opfattede også dit indlæg som en latterliggørelse af hifi4alls forklaring og/eller Dali's brev. Hvis dette ikke var meningen og det nærmere var rettet mod en anden bruger, så er det altså ikke kun Spencer der ikke kan læse, så er det også mig 
Et lille tip! Hvis du føler folk misforstår det du skriver, så prøv at skrive det igen på en anden måde, for hvis man ikke har forstået det de første par gange man har læst det, hjælper det ikke meget at få at vide at man skal læse det igen.
Man kan jo desværre også komme ud for, at folk vælger at misforstå alt hvad man skriver , men det tror jeg faktisk ikke er tilfældet her. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Live21 skrev:
og igen hvor helv. løbver jeg fra noget jeg har skrevet.. jeg kan vel ikke gøre for din manglende evne til at forstå hvad jeg skriver..
|
|
|
øhhh nu tør jeg næsten ikke blande mig for jeg er ikke længere sikker på hvad I diskuterer, men jeg vover springet alligevel *dyb indånding*
Jeg opfattede også dit indlæg som en latterliggørelse af hifi4alls forklaring og/eller Dali's brev. Hvis dette ikke var meningen og det nærmere var rettet mod en anden bruger, så er det altså ikke kun Spencer der ikke kan læse, så er det også mig 
Et lille tip! Hvis du føler folk misforstår det du skriver, så prøv at skrive det igen på en anden måde, for hvis man ikke har forstået det de første par gange man har læst det, hjælper det ikke meget at få at vide at man skal læse det igen.
Man kan jo desværre også komme ud for, at folk vælger at misforstå alt hvad man skriver , men det tror jeg faktisk ikke er tilfældet her. |
|
|
Jeg vil give dig 100% ret i det du skriver her ! __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|