Forfatter |
|
fuglsang Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Jeg har prøvet at uploade nogle billeder på upit.dk, men kan ikke få det til at virke. Er der andre steder man kan uploade billeder, så i kan se dem?
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
fuglsang skrev:
Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er på AVR 2550 og AVR 7000? (gerne så det er til at forstå, da jeg mildest talt ikke med meget om dette emne)
|
|
|
Du har hvist stilt dette spøgsmål i en seperat tråd, hvor jeg har svaret dig men har kommer den igen :)
Der er meget stor forskel på de to modeller du nævner.
AVR-7000 er en ældere top model (jeg mener at jeg gav ca. 12.000 for min da jeg havde sådan en) og er af den grund noget kræftiger end AVR-2550 dog er decoderen i AVR-2550 nyere og derfor måske bedere (den understøtter iværfald Pro Logic II)
Men der skal ikke hærske nogen tvivl om at jeg vil vælge AVR-7000, Jeg har pt. AVR-7500 som stort set er en AVR-7000 med en nyere Decoder.
Her er lidt spec. fra www.harmankardon.com
AVR-7000
Surr format: DTS + Dolby Digital + Dolby Prologic Effekt: 5x100 Watt Strøm: +-75A Vægt: ca. 22 Kg
AVR-2550
Surr format: DTS + Dolby Digital + Dolby Prologic II Effekt: 5x40 Watt Strøm: +-25A Vægt: ca. 10 Kg
|
Til top |
|
|
fuglsang Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunderhawk skrev:
fuglsang skrev:
Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er på AVR 2550 og AVR 7000? (gerne så det er til at forstå, da jeg mildest talt ikke med meget om dette emne)
|
|
|
Du har hvist stilt dette spøgsmål i en seperat tråd, hvor jeg har svaret dig men har kommer den igen :)
Der er meget stor forskel på de to modeller du nævner.
AVR-7000 er en ældere top model (jeg mener at jeg gav ca. 12.000 for min da jeg havde sådan en) og er af den grund noget kræftiger end AVR-2550 dog er decoderen i AVR-2550 nyere og derfor måske bedere (den understøtter iværfald Pro Logic II)
Men der skal ikke hærske nogen tvivl om at jeg vil vælge AVR-7000, Jeg har pt. AVR-7500 som stort set er en AVR-7000 med en nyere Decoder.
Her er lidt spec. fra www.harmankardon.com
AVR-7000
Surr format: DTS + Dolby Digital + Dolby Prologic Effekt: 5x100 Watt Strøm: +-75A Vægt: ca. 22 Kg
AVR-2550
Surr format: DTS + Dolby Digital + Dolby Prologic II Effekt: 5x40 Watt Strøm: +-25A Vægt: ca. 10 Kg
|
|
|
Tak for dit svar. Jeg har også set dit svar i den anden tråd. Men du mener altså ikke at det gør noget at forstærkeren er ca. 5 år gammel? Den kan godt leve op til de krav man har i dag til at afspille film osv i ordentlig kvalitet?
|
Til top |
|
|
fuglsang Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunderhawk: Jeg syntes ikke jeg kan finde nogle spec's over AVR2550 og 7000 på www.harmankardon.com. Jeg kan kun finde sepc's på alle de nyeste modeller. Er det bare mig der er galt på den, eller???
|
Til top |
|
|
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
fuglsang skrev:
Hej
Jeg kigger i øjeblikket på et surround sæt med tilhørende forstærker og DVD. Men jeg vil lige høre om der er nogen der kan sige noget positivt/negativt om noget af det, og så kunne jeg også godt tænke mig og vide hvad en rimelig pris for det hele vil være. Sættet består af:
harman/kardon AVR 7000 digital surround receiver harman/kardon DVD komplet sæt Jamo E 8 serie surround højtalre (2 front, 2 bag, center samt sub. i eg).
Håber der er nogen der ved noget, eller evt ved hvor jeg skal henvende mig for at få information.
på forhånd tak Mvh. Morten
|
|
|
Hej
Jeg kender Jamo E855 (og E800 samt E850). Hvis det er dem der er med i sättet så spiller de godt. För i tiden ville jeg ikke eje Jamo - men E800 serien (og D serien) syntes jeg er rigtig god, med den type enheder jeg foreträkker (ikke metal diskanter) - og E serien har papir+mineral basser.
Jeg kan ikke udtale mig om Harman forstärkeren.
Good luck - mvh Sören
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Tak for dit svar. Jeg har også set dit svar i den anden tråd. Men du mener altså ikke at det gør noget at forstærkeren er ca. 5 år gammel? Den kan godt leve op til de krav man har i dag til at afspille film osv i ordentlig kvalitet?
|
|
|
Helt sikkert. Lad mig giver dig et lille eksempel.
For ca. ½ år siden, fik jeg den fantastiske ide (som nogle af os jo gør nogle gange) at min gamle forstærker (AVR-7000) skulle skiftes fordi de nye kunne jo meget mere og alt det der, så jeg besluttede mig for at sælge den. hvilket også lykkedes så nu stod jeg så med et budget på omkring 10.000 kr (Jeg havde også selv lidt) og nu skulle der bare nye boller på suppen!
Men efter at havde prøvet 5-6 forskillige forstærkere i den prisklasse havde jeg ikke fundet noget endnu der kunne kommer i nærheden af det sus/tryk i maven min gamle AVR-7000 havde givet mig, så nu var gode råd dyre, jeg kunne ikke få noget nyt til 10.000 der kunne lever op til det jeg havde solgt og det næste skridt hed omkring 30.000 som jeg ikke havde råd til.
Jeg fandt dog en løsning jeg købete en Demo model af AVR-7500 som også var udgået og den er jeg blevet godt tilfreds med. men det har sat mig lidt en skræk i livet at det var så svært at finde en værdig afløser for min gamle AVR-7000.
Så husk når du først har fået "trykket ribenene" af en H/K AVR-7000 så bliver dit næste køb meget svært/dyrt, så nu er du advaret :)
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
fuglsang skrev:
Thunderhawk: Jeg syntes ikke jeg kan finde nogle spec's over AVR2550 og 7000 på www.harmankardon.com. Jeg kan kun finde sepc's på alle de nyeste modeller. Er det bare mig der er galt på den, eller??? |
|
|
Du skal klikke på "Previes Models" mener jeg :)
|
Til top |
|
|
fuglsang Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de hurtige svar.
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
fuglsang Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hej
Jeg kender Jamo E855 (og E800 samt E850). Hvis det er dem der er med i sättet så spiller de godt. För i tiden ville jeg ikke eje Jamo - men E800 serien (og D serien) syntes jeg er rigtig god, med den type enheder jeg foreträkker (ikke metal diskanter) - og E serien har papir+mineral basser.
Jeg kan ikke udtale mig om Harman forstärkeren.
Good luck - mvh Sören
[/QUOTE]
Endelig en der kan udtale sig om højtalerne ;) Det eneste jeg ved, er at det er en komplet E 8 serie der er med. Ved du om disse højtalere er gode til film?
|
Til top |
|
|
fuglsang Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg sige thunderhawk, det går hurtigt med dig. Det er dejligt du gider bruge tiden på sådan en nybegynder som mig.
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved nærmere efter tanke har jeg faktisk en E8 Center på min forstræker, den spiller godt men den spiller desvære ikke med "samme lyd" som rasten af mine jamo'er men det problem for du jo ikke med et komplet E8 set.
|
Til top |
|
|
fuglsang Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunderhawk skrev:
Ved nærmere efter tanke har jeg faktisk en E8 Center på min forstræker, den spiller godt men den spiller desvære ikke med "samme lyd" som rasten af mine jamo'er men det problem for du jo ikke med et komplet E8 set. |
|
|
Det er måske ikke et komplet sæt du har? Kender du noget til DVD'en? Den er jo ved at være af ældre dato (2000). Har kikket på en ny H/K DVD, men syntes der er ret dyre i forhold til de "almindelige" DVD'er man ellers kan købe rundt omkring. Er der noget specielt ved H/K DVD'er?
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er ikke et komplet set jeg har det er faktisk meget blandet. Min sub og mine bag kanaler er i Jamo's D Serie (D5 Sur / D6 sub) center er E serien (E8 Cen) og frontene er mine første golv højtalerer (Jamo Connet 175)
Med hensyn til DVD hviken model er det (det har du måske skrevet men jeg har ikke set det )
Jeg har haft DVD 20, 21,25, 30 og har nu DVD 22 som er den mindste af de nye til 2500 (mener jeg)
|
Til top |
|
|
fuglsang Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunderhawk skrev:
Nej det er ikke et komplet set jeg har det er faktisk meget blandet. Min sub og mine bag kanaler er i Jamo's D Serie (D5 Sur / D6 sub) center er E serien (E8 Cen) og frontene er mine første golv højtalerer (Jamo Connet 175)
Med hensyn til DVD hviken model er det (det har du måske skrevet men jeg har ikke set det )
Jeg har haft DVD 20, 21,25, 30 og har nu DVD 22 som er den mindste af de nye til 2500 (mener jeg) |
|
|
I annoncen står der DVD 1. Ved ikk om det er nummeret på den, eller om han mener 1 stk DVD. Men ved du om H/K's DVD'er er anderledes end "almindelige" DVD'er? De er jo noget dyrre end mange andre.
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke finde noget data på DVD 1, men DVD 20 er lige så gammel som AVR-7000 og sansyligheden for at drevet i den er slidt er rimelig stor. Med hensyn til om H/K DVD'er er anderledes så er svaret både ja og nej, for de penge du giver for du god lyd / billede og prisen er faktisk ikke højere end andre seriøse producenter som Denon, NAD eller Maranz. Grunden til at de fleste siger at H/K DVD'er er dyre er fordi at H/K ikke laver noget i den billige ende som de andre.
Når det så er sagt vil jeg så sige at jeg var meget mere tilfreds med min DVD-30 end jeg er med min DVD-22 som er nyere.
Jeg køber nok ikke H/K DVD igen men det er mest pga. at den enste model jeg kan købe i sort er den jeg har DVD-22 som ikke lever op til det jeg kender fra min gamle DVD-30.
Du kunne evt. kigge på noget Denon det er gode produkter i alle prisklasser (ca. 1000-40.000kr.) og de er meget neutralt designer så de vil gå fint med din HK.
|
Til top |
|
|
fuglsang Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunderhawk skrev:
Jeg kan ikke finde noget data på DVD 1, men DVD 20 er lige så gammel som AVR-7000 og sansyligheden for at drevet i den er slidt er rimelig stor. Med hensyn til om H/K DVD'er er anderledes så er svaret både ja og nej, for de penge du giver for du god lyd / billede og prisen er faktisk ikke højere end andre seriøse producenter som Denon, NAD eller Maranz. Grunden til at de fleste siger at H/K DVD'er er dyre er fordi at H/K ikke laver noget i den billige ende som de andre.
Når det så er sagt vil jeg så sige at jeg var meget mere tilfreds med min DVD-30 end jeg er med min DVD-22 som er nyere.
Jeg køber nok ikke H/K DVD igen men det er mest pga. at den enste model jeg kan købe i sort er den jeg har DVD-22 som ikke lever op til det jeg kender fra min gamle DVD-30.
Du kunne evt. kigge på noget Denon det er gode produkter i alle prisklasser (ca. 1000-40.000kr.) og de er meget neutralt designer så de vil gå fint med din HK.
|
|
|
Det vil jeg prøve. Du har vel ikke et forslag til en god Denon DVD, som ikke er for dyr (i den billigere ende), men stadig er god kvalitet? Og som selvfølgelig kan stå sammen med en AVR7000
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desvære ikke prøvet nogle af de nye Denon maskiner - men prøv at kigge forbi din lokale hifiklubben og så om der er noget der falder i din smag.
|
Til top |
|
|
fuglsang Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Så har jeg købt sættet. Jeg fik det hjem i går, og jeg må sige at jeg blev positiv overrasket da jeg pakkede det hele ud. Alt ser ud som nyt. Det kunne ikke gå hurtigt nok med at få det sat op. Da det hele var samlet, var jeg meget spændt på at høre det spille for første gang. Jeg rev en tilfældig DVD ud af hylden. Det blev "Air Force One". I med DVD'en, og få tændt for fjensynet. Jeg fik hurtigt spolet hen til et sted midt i filmen, hvor der var godt gang i fly-kapringen, og WOW det lyder godt. Alle højtalere spiller kanon sammen. Det er godtnok noget andet end det lille Creative surround sæt jeg har haft koblet til min PC indtil videre. Der er selvfølgelig nok noget der lige skal justeres ind, men det kommer vel hen af vejen. Nu er jeg ikke så meget inde i hifi, men det kan man vel komme.
Så jeg er rigtig godt tilfreds med sættet, og jeg har en STOR tak til alle der har givet mig råd og erfaringer inden købet. Det har virkelig været en stor hjælp for en nybegynder som mig.
Mvh morten
|
Til top |
|
|