| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
| Nej PM Audio BM er ikke decideret billig, men de laver vist lidt forskellige versioner, det jeg har kørt med er den billigste serie, den dyre har jeg ikke hørt. |
|
|
Jeg tænker på deres Black Magic til måske 2000 kr. pr. meter-sæt, og selv om det ikke afskrækker mig, så er det stadig en slat penge.
Milu skrev:
| Du må ikke hænge mig op på det med prisen på GS kablet, der er det nok bedre at kontakte Ghammel & Suhr, men jeg mener det var en 6-7kg. |
|
|
6-7000 kr. for et signalkabel er en pæn slat kroner, specielt når man tænker på at man ikke køber et "velrenommeret" kabel, men et kabel som nogen vel nærmest på privatbasis har "tüftlet" sammen. Det betyder dog ikke at det ikke kan hamle op med alverdens kabler, jeg har stadig en del Duelund fra inden det blev en forretning, men prisen var også ganske rimelig.
Længden har dog også afgørende betydning for prisen - hvor langt er dit?
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Milu !!
Supertest af kablerne. Kan kun nikke genkendende til ordene omkring G&S kablerne. Indehaver dem selv og jeg nyder deres tilstedeværelse i mit setup every single day folks. Kan kun opfordre andre til at lytte til dem. Holografi, soundstage og ikke mindst dynamik er i absolut verdensklasse......... Intet mere, intet mindre !!
Men lige en advarsel !!.... DE ER FANDENS VANEDANNENDE !!
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj milu
Jeg har fulgt lidt med fra sidelinien,jeg tænkte på hvordan lyder dit PM Audio Black Magic kabel i forhold til de andre afprøvede?.
Kunne du måske gi en beskrivelse af det?
Mvh FB __________________
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden. Det med kabler er noget sjovt noget. Een ting er kabler, en anden ting er selve højttaleren lyden kommer ud af. Efter køb af den nok så omtalte Dali Diva, får det at høre foreskelle på kabler osv, en hel ny betydning. I hvert fald, hvis man kun er vant til "budgetklasse high end"
Nå, tilbage til kablerne. Det kunne være sjovt at høre din mening og VDH Clearwater, i KVK konfiguration. I KVK konfig. skal du regne med ca. 100,- meteren.
P.S Er Clearwater i kobber, overhældt med sølv?? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i julestemningen,
Jeg takker mange gange for de pæne ord, hr. Milu og hr. Holberg - det har ganske stor herlighedsværdi for undertegnede ghamling, når anstrengelserne bliver værdsat som her
For at imødekomme evt. model- og prisforvirring, så er det "junior-modellen" til 3.5K, der er nævnt i denne tråd - senior-modellen" er den til 6-7K. Og dén er dæwlerme giftig!
@Kim Petersen, vel er 6-7K en slat penge, men jeg kan garantere dig, at det ikke blot er noget, der er "tüftlet" sammen. Det håndværksmæssige er fuldt på højde med (og i en hel del tilfælde også bedre end) de dyreste på markedet.
I øvrigt koster det et temmelig pænt stykke på den anden side af 10K - til nettopriser, vel at mærke, plus et utal af timer - at udvikle et kabel, der virkelig sparker mås, og alt er betalt ud af Sürhlingens lommepenge på plejehjemmet
Med ægte julehyggehilsen
G&S
EDIT: Acer, din postkasse er fyldt op.
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
EDIT: Acer, din postkasse er fyldt op.
|
|
|
ikke længere  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
6 - 7 k for et signal kabel er nok i overkanten af hvad jeg er villig til at betale  - men derfor kunne det godt være fedt at lytte til det __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hej i julestemningen,
Jeg takker mange gange for de pæne ord, hr. Milu og hr. Holberg - det har ganske stor herlighedsværdi for undertegnede ghamling, når anstrengelserne bliver værdsat som her
For at imødekomme evt. model- og prisforvirring, så er det "junior-modellen" til 3.5K, der er nævnt i denne tråd - senior-modellen" er den til 6-7K. Og dén er dæwlerme giftig!
@Kim Petersen, vel er 6-7K en slat penge, men jeg kan garantere dig, at det ikke blot er noget, der er "tüftlet" sammen. Det håndværksmæssige er fuldt på højde med (og i en hel del tilfælde også bedre end) de dyreste på markedet.
I øvrigt koster det et temmelig pænt stykke på den anden side af 10K - til nettopriser, vel at mærke, plus et utal af timer - at udvikle et kabel, der virkelig sparker mås, og alt er betalt ud af Sürhlingens lommepenge på plejehjemmet
Med ægte julehyggehilsen G&S
|
|
|
Halløjsa i julehyggen Sührling,
Er der et sted hvor vi u-indviede og uvidende sjæle kan studere G&S kablernes opbygning og udseende? Jeg har i andre tråde stødt på (overdrevent?) rosende omtaler af net- og højtalerkabler. Ser nu i denne tråd at der også omtales signalkabler. Oplys os i vores uvidenhed!
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Halløjsa i julehyggen Sührling, Er der et sted hvor vi u-indviede og uvidende sjæle kan studere G&S kablernes opbygning og udseende? |
|
|
Godjuleeftermiddag i golftasken hr. Haugaard,
Det kommer efter Jul.
Citér:
| Jeg har i andre tråde stødt på (overdrevent?) rosende omtaler af net- og højtalerkabler. Ser nu i denne tråd at der også omtales signalkabler. Oplys os i vores uvidenhed! |
|
|
Næj, selvfølgelig er det ikke overdrevet  Som med alt andet hifi, så er virkningen forskellig efter de lokale forhold. Send evt. en PB, hvis du vil vide mere.
Med ægte julehilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Haugaard skrev:
|
Halløjsa i julehyggen Sührling,
Er der et sted hvor vi u-indviede og uvidende sjæle kan studere G&S kablernes opbygning og udseende? |
|
|
Godjuleeftermiddag i golftasken hr. Haugaard,
Det kommer efter Jul.
Citér:
| Jeg har i andre tråde stødt på (overdrevent?) rosende omtaler af net- og højtalerkabler. Ser nu i denne tråd at der også omtales signalkabler. Oplys os i vores uvidenhed! |
|
|
Næj, selvfølgelig er det ikke overdrevet Som med alt andet hifi, så er virkningen forskellig efter de lokale forhold. Send evt. en PB, hvis du vil vide mere.
Med ægte julehilsen G&S
|
|
|
God juleaftensdag Hr Ukrudtsbrændersen,
Jeg vil selvfølgelig gerne høre mere og sender en pb når ris a'la manden er fordøjet (bøvs).
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
halløj her på den grønne ø!
Synes li´som at testen gik lidt i stå !!!!. Jeg har stadig et Taralab air3 du må låne til din gennemgang og sammenligning af kabler. Bare råb op .
Savner en beskrivelse af det PM Audio BM ,hvordan performer det i forholdet til de andre testede?.
Mvh FB __________________
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Hej i tråden. Det med kabler er noget sjovt noget. Een ting er kabler, en anden ting er selve højttaleren lyden kommer ud af. Efter køb af den nok så omtalte Dali Diva, får det at høre foreskelle på kabler osv, en hel ny betydning. I hvert fald, hvis man kun er vant til "budgetklasse high end"
Nå, tilbage til kablerne. Det kunne være sjovt at høre din mening og VDH Clearwater, i KVK konfiguration. I KVK konfig. skal du regne med ca. 100,- meteren.
P.S Er Clearwater i kobber, overhældt med sølv??
|
|
|
Halløj Rockforlife...
Enig! Og tilmed er det nærmest en belastning.... Forstået på den måde, at jagten på det helt rigtige kabel er så svært/hårdt, synes jeg! Vil meget hellere nyde musikken!
Clearwater kunne være interessant, eller SCS-6 hvis det kan skaffes til en god pris. Og ja kobber belagt med sølv.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
|
halløj her på den grønne ø!
Synes li´som at testen gik lidt i stå !!!!. Jeg har stadig et Taralab air3 du må låne til din gennemgang og sammenligning af kabler. Bare råb op .
Savner en beskrivelse af det PM Audio BM ,hvordan performer det i forholdet til de andre testede?.
Mvh FB
|
|
|
Halløj Full Blown!
Jeg bekagler, det har stået lidt stille på det sidste... Lidt for travlt med andre ting (og hvem forstår så det... )
Hvor ligger PM Audio Black Magic sig så? Jo betydelig under Ghammel & Suhr's kabler, det er der slet ingen tvivl om... På anden pladsen har JEG stadig VdH, men det er tæt forfulgt af PM Audio kablet, PM A. er lige en ganske lille anelse mere fast i aller dybeste oktaver, men "overall" performer VdH mere naturligt og dynamisk lidt mere fremme i skoene. Men du kan jo låne det, for et skidt kabel er det absolut ikke!
Angående "kabelbytte"-test, sender jeg dig lige en besked...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
NYT!
Så er der testet et TaraLabs RSC Air 3! Hermed en tak til Full Blown for den fine service! (Fik det bragt ud, nærmest som en pizza )
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
NYT!
Så er der testet et TaraLabs RSC Air 3! Hermed en tak til Full Blown for den fine service! (Fik det bragt ud, nærmest som en pizza )
Mvh.
|
|
|
Ja..? 
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
 !
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
NYT!
Mvh.
|
|
|
Og resultatet blev ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
TADAAAA.... og vinderen blev? Se fremhævede tekst i første indlæg!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
TADAAAA.... og vinderen blev? Se fremhævede tekst i første indlæg!
Mvh.
|
|
|
Jo jo, VdH vandt denne omgang men hvordan klarede Tara'en sig mod de andre ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh, jeg troede det fremgik af teksten? Men ok, da TaraLabs ikke var bedre end PM Audio, kom det bestemt heller ikke i nærheden af VdH og slet ikke GS kablet.
Sig endelig til hvis der er noget jeg har misforstået ved dit spørgsmål?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |