Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 07:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: tip til Dali Grand ejere! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 September 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Hvad vi her har med at gøre er en ganske venlig og behagelig højtaler der lyder godt med det meste man presentere den for af musik, indspilninger samt ikke mindst udstyr til at "trække" den.
 helt ærligt har du hørt en Diva nogensinde?

Du mangler NOT, IKKE og NOWAY foran din beskrivelse hvis den skulle have bund i virkeligheden.

Diva er hysterisk med grej, voldtager 90% af alle indspilninger og den tangerer det lyse med slank bund... det er hørt i virkeligheden på forskellige setups.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Sendt: 01 September 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

miju skrev:
Hvad vi her har med at gøre er en ganske venlig og behagelig højtaler der lyder godt med det meste man presentere den for af musik, indspilninger samt ikke mindst udstyr til at "trække" den.

Du mangler NOT, IKKE og NOWAY foran din beskrivelse hvis den skulle have bund i virkeligheden.

Diva er hysterisk med grej, voldtager 90% af alle indspilninger og den tangerer det lyse med slank bund... det er hørt i virkeligheden på forskellige setups.

De forskellige setups må så alle have haft urenheder (forvrængninger) og områder i frekvensområdet med høje Q, som for nogle toner til at lude både for kraftige, hårde og med en ujævn og uhomogen karakter. Men jeg tror også at rigtig meget grej har tendens til at være urent og hårdt.

Hvis jeg pudser briller, og lader sollyset komme ind i min stue ser jeg både de beskidte vinduer og det hvivlende støv. Det er vel ikke brillernes skyld? Diva'en er så klar som nogen højttaler.

I mit setup lyder 98% af det jeg afspiller ikke hårdt, hvilket taler for at Diva'en ikke i sig selv er hård. Og mht. bund: jeg har alt for meget af den, i hvert fald bas men måske ikke det allerdybeste. Her er rummet klart den mest betydende faktor.

mvh

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 September 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Den er suverænt homogen og sammenhængende. Noget musik bliver uudholdeligt, afhængig af hvad man spænder for af grej vel. Men det meste jeg har hørt på den har været spiseligt, det er med en Holfi Xaurus foran. Det bedste setup jeg endnu har hørt. Der er også rigeligt bund i det setup jeg har hørt - ikke for meget, men nok. Det var nogle selvkonstrurede effekttrin (25W) og forforstærker. Men jeg syntes da også miju's beskrivelse er lidt pudsig...

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
kyhn skrev:

miju skrev:

De forskellige setups må så alle have haft urenheder (forvrængninger) og områder i frekvensområdet med høje Q, som for nogle toner til at lude både for kraftige, hårde og med en ujævn og uhomogen karakter. Men jeg tror også at rigtig meget grej har tendens til at være urent og hårdt.

Hvis jeg pudser briller, og lader sollyset komme ind i min stue ser jeg både de beskidte vinduer og det hvivlende støv. Det er vel ikke brillernes skyld? Diva'en er så klar som nogen højttaler.

I mit setup lyder 98% af det jeg afspiller ikke hårdt, hvilket taler for at Diva'en ikke i sig selv er hård. Og mht. bund: jeg har alt for meget af den, i hvert fald bas men måske ikke det allerdybeste. Her er rummet klart den mest betydende faktor.

mvh

Divaen spiller lidt til den slanke side, ikke meget men lidt. Og så har den altså en formidabel evne til at stoppe op og starte igen. Transientbehandlingen er ret fed. Men det giver sammenlagt med den lidt lyse klang i mine ører en lidt tynd lyd, uden sovs om du vil. Jeg foretrækker min bøf stegt i smør og serveret med Béarnaise da jeg mener at det fremhæver smagen, men andre vil hellere have tartar og rå æg....

hvis du vil tale briller mener jeg Divaen har en let blålig toning at glasset, så fremstår alting extra klart

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 September 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

hvis du vil tale briller mener jeg Divaen har en let blålig toning at glasset, så fremstår alting extra klart

Jeg tror egentlig godt du kan regne med, at Diva er mere formidler end de fleste antager. Frekvensgangen, som Miju hentyder til er en måling af mange. Man kan få enhver højttaler til at måle rædselsfuldt om man vil.
I øvrigt vil jeg lige nævne, at hvis Miju´s egne højttalere blev målt i lyddødt rum med ægte lab udstyr, ville den sandsynligvis være meget værre.
Det der med al tydelighed vises på målingen er, at højttaleren er ved at være tunet til måleopstillingen. Lav den om og begynd helt forfra, sådan er det IRL.
Og i øvrigt hvis målinger er alt, så har B&W, Dynaudio og Revel verdens suverænt bedste højttalere.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
kyhn skrev:

Jeg tror egentlig godt du kan regne med, at Diva er mere formidler end de fleste antager.
jeps, my point excactly men med det indtryk (hos mig) at der mangler lidt til at gøre det hele lidt mere spiseligt. og dens "evne" til at afsløre anlægget vil også blive for meget for det meste grej!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 September 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
miju skrev:

Jeg er 100% enig med Kyhn her. Jeg har levet med Diva i ca. et år. Den er nådesløs ift. det grej man spænder for den. Jeg har haft budget-udstyr som Denon, middelklasse som NAD og Harman/Kardon og "high-end" som Mark Levinson og Krell. Diva afslører alt. Den gør det til tider på en måde, så det kommer lidt i vejen for nydelsen hvis der er noget i kæden der ikke er iorden - incl. mindre gode indspilninger. Ultimativt foretrækker jeg Coupé, som er lidt mere tilgivende og en anelse mere varm. Diva er ikke varm IMO.

Den er også super kritisk mht. placering. I mit rum kunne man rykke sig ½ meter og den var slank for derefter at rykke tilbage og der var masser af bas.

Venlig og behagelig er Diva absolut ikke, men det er LB

God week-end i tråden!

EDIT: Når dette er sagt er det stadig den næstbedste højttaler jeg har ejet.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

dejligt med input fra en der har prøvet og leget med "lidt" blandet grej

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 September 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

miju skrev:

Ja DA! kender en der har haft dem, og har endda selv haft dem hjemme til låns fra netop ham (og han lånte mine.)

Sådan spillede de ikke på mit daværende Audiolab & Aragon grej.

JA! den er til den lidt slanke side fra godt 400 Hz. og opefter og bliver værre og værre (hvis man kan sige det sådan om det fenomen?) jo længere op man kommer, men i bassen er den en smule varm og har lidt vel ekstra skub i... (læs dog hvad jeg skriver!!)

At den er hysterisk med grej kan jeg ikke nikke genkendende til... det skulle lige være behovet for en amp. der kan styre den i bunden, og decideret lyst eller tyndt klingende grej spiller den ikke godt med.. den skal have lidt varmt klingende udstyr ellers tipper det hend og bliver en "fesen" omgang!.. 

At den "voldtager" indspilninger???  NOOT! du må have nogle underlige indspilninger?? (så sku du høre hvad mine gør! er er 99% MINDRE nåde end hvad en Diva udviser!)

Iøvrigt har jeg lige fundet en test i Highfidelety der rent faktisk har et ganske bredt samtræf med hvad jeg har oplevet med dem (det er ellers ikke just altid tilfældet med deres test, dog er (eller var) der enkelte af test personerne hvis opfattelse stemmer ganske fint med min.) 

Mente at huske en test af dem i sin tid, så jeg har lige været inde i pulterkammeret og fundet de gamle ringbind frem, og jo vist! ganske rigtigt...  HF nr.2 1999  s18.

Dali's Diva (smuk men ikke kræsen)

Kan kun sige at det til 90% stemmer med hvad jeg i sin tid oplevede med disse højtalere (tror det var tilbage i 97 eller 98?)

Målingerne er lidt penere i HF end de her viste.. (tror jeg fik dem af J.B = den unævnelige fra Århus) her er hængekøjen lidt mere moderat omkring 4 db. men ellers ganske identisk, ingen tvivl om det er fra samme højtaler (bare med forskellligt målegrej og under forskellige omstendigheder) stoler dog lidt mere på HF. målinger da jeg/vi har lidt erfaring med det målegrej de også anvender. diskanten opføre sig også langt pænere i disse målinger end den her inde viste.. og det gør den! tro mig! for den er ganske fremragende..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 September 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
kyhn skrev:

Jeg tror egentlig godt du kan regne med, at Diva er mere formidler end de fleste antager. Frekvensgangen, som Miju hentyder til er en måling af mange. Man kan få enhver højttaler til at måle rædselsfuldt om man vil.
I øvrigt vil jeg lige nævne, at hvis Miju´s egne højttalere blev målt i lyddødt rum med ægte lab udstyr, ville den sandsynligvis være meget værre.

Hvad tror du den er blevet målt med?   og i netop hvad?

Jeg har vise en måling som er lagt ned på en disk. fra et af 4 måleprogrammer "vi" har tilrådighed.

Rummet der måles i er et 3x 5m. kælderrum hjemme hos ham der måler for mig, der er trægulv med gulvtæpper, 4 stk! og under trægulvet er der 200 mm. rockwill og her under 10 cm. sand.

Vægene er belagt med først blød masonit så gips og her imellem 200 mm. rockwoll og så hul blød masonit, og loftet lige så og der er limet æggebakker og æggebakke overalt, der anvendes æggebakke skum  stativer omkring selve højtaleren og målemicrofonen. (der er af høj kvalitet og efter hvad jeg har fået fortalt alene 10 Kg.kr.)

Ganske lyddødt kan jeg sige dig!...   

Ham der måler for mig går rimeligt op i det, og måler også for blandt andet DANSpesk samt en del andre selvbyggere og så ham selv..

Og han kan måle alt, fase, impedans, frekvensgang, nærfeldt, frifeldt, vandfald, resonsns, forvrængning, samtlige TS parametre, og en masse andet nyttigt.

Så det er sgu så tæt på pro. man kan komme... 

Det der med al tydelighed vises på målingen er, at højttaleren er ved at være tunet til måleopstillingen. Lav den om og begynd helt forfra, sådan er det IRL.

I et alm. lytterum vil den opføre sig anderledes.. jo vist! det vil alle... men faktisk ikke SÅ! meget anderledes.. faktisk kun under 100 Hz. (altså i bas området afviger den fra det optimal målte i mit lytterum, netop den viste måling her af top systemet ligger meget tet på hvordan den også opføre sig en nogenlunde "trimmet" stue))

Og i øvrigt hvis målinger er alt, så har B&W, Dynaudio og Revel verdens suverænt bedste højttalere.

Som jeg ofte har sagt selv, så er målinger ikke alt!.. men uden at disse er påplads og optimale, får man aldrig en korrekt formidling!

INGEN! og atter INGEN! højtaler med afvigelser mere end +/-3 db. fra f-3 (her vil jeg mene at nedre grænse medmindre man vil amputere musikken ved anklerne? er 30 Hz.) til op over høregrænsen, (20 kHz. og helst højre) kan på nogen måde betegnes en korrekt formidler..

De kan spille GODT, subjektivt musikalsk og troværdigt osv.. men en korrekt formidler bliver de aldrig!..

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2006 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

OK  - jeg overgiver mig!

Jeg har et par Diva'er, som ubenhørligt fødes med gammelt Linn Karik/Numerik og indimellem  en LP 12 m. ordentlig plademåtte, dvs. den lyder ikke som en LP 12 mere (heldigvis), så forstærket gennem et gammelt Calssé lille-forstærkersær, gode kabler VdH og Bertram.

Det kan dæleme godt være at der er noget i mit setup som isoleret set lyder ubenhørligt, men de ovennævnte meldinger for mig til at mene, at de pågældende ikke aner hvilken højttaler de har haft/bruger.

Så jeg overgiver moig: hvis du mener efter at have lyttet på en Diav og synes den er mærkelig eller hård, eller slank, SÅ GIDER JEG HELLER IKKE MERE FORTÆLLE HVOR VARM OG FYLDIG MIN LYDER!

Bortset fra, at lige nu kommer Bob Dylan's nye cd ud af dem med den mest lækre lyd!

Jeg synes aflutningsvist, at det rejste problem omkring hårdhed, slankhed, kritiskhed rejser det problem igen, at hif-ikæden er en kæde (ups for en god term) som vi som det sikre er lytter til. Vi er usikre på,  hvilket led vi mest lytter på: kunne vi bare nævne  nogle af de neutrale, kunne vi koncentrere os om de uneutrale, og så forbedre dem, men sådan er det nok ikke helt. Men jeg tror at mine Divaer kan meget mere end hvad de udstråler nu. Hårde, slanke, uhomogene og kritiske er de bestemt ikke!

Efter dette afsnit er der kommet nye lyde på Bob Dylan, og ikke helt så flotte, men bestemt ikke hårde eller slanke, og det kan da vel for fanden ikke tilskrives Diva'en! Det må da vel være produceren Jack Frost (BD) Iøvrigt: alle mine venner hører overhovedet ikke dette.

Mvh

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2006 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Skulle ovennævnte indlæg være præget af visse stavefejl så skyldes det enten effekten af en aften med nære venner, som vi har haft til en 4 retters menu, eller hifi4all's åndsvage forumkoder!

Bob Dylan lyder stadig lækker - ingen slankhed, hårhed dér - bare gennemsigtig indblik i et godt spillende orkester!

Godnat.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 September 2006 kl. 06:13 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun erklere mig enig i at de da spiller godt!...  lad ingen tvivl stå om det! JEG KAN SGU GODT LIDE DEM!.. virker jeg nogle gange kritisk over for dem så skulle du bare høre hvad jeg havde at sige om en del andre højtalere

Der er da i mine øre godtnok en del makværk der ude!...  og jeg undres over at højtuddannede og hvad der skulle være garvede konstruktøre og inginøre mm. kan lave sådant juks!..

Der er ganske få højtalere der hæver sig over mængden, de er alle forskellige og ikke alle lige korekt formidlende og ufarvede, men de lyder sgu p***e godt og gør et fornemt job.. Dali Diva er blandt dem...

Dog er der personer der får det til at lyde som om de er verdens bedste og mest gennemførte og mest "rigtige" højtalere.. DET ER DE ALTSÅ IKKE! langt fra! DER ER! andre der kommer dette nærmere, men de er MEGA! gode til prisen og et godt stykke over!..

Jeg kan nævne nogle højtalere jeg syntes hæver sig over mængden af juks!

ProAc - Response 3 - 3,5 & 4

JMLab - Grende Utopia BE.

Martinlogan - Statement.

Martinlogan - Summit.

Infinity - IRS mk. IV

Dali - Megaline.

Dali - Grand Diva.

B&W - 800 D.

B&W - 805 S.

PeakConsult - Empress & Zoltan + The Emperor & Diabalo.

Audiodata - Elance.

Genesis - 1,1.

Morten - Coltrane.

Montana - EPS.

Wilson - Maxx2, Alexandria & Sophia.

Avalon - Sentinel & Eidolon.

Von Schweikert - VR4 & VR5

GamuT - L3, L5 & L7

Sonus Faber - Homage & Cremona

Disse højtalere hæver sig lang over mængden.

De der IKKE er med her som jeg har hørt og det er mange, duer ganske enkelt ikke!... sorry! men sådan er det i følge mine øre... stort set det meste andet er sjosk og sjask!.. farvelade og sovs! eller koldt, klinisk og livløst, umusikalsk. (hidhørende i en af disse "lejre")

De er alle vidt forskellige og ikke alle lige korrekte formidlere, men damn!! de lyder godt!!

Og JA! jeg HAR hørt dem, desverre bare for de flestes vedkommende ikke under hjemlige forhold.

Jeg har været så priviligeret at kunne rejse en del i arbejdes medfør de sidste 5 år. og her komme lidt rundt og snuse det fede op hvor jeg end er, selv om det desverre oftest kun er korte visits.( Berlin, Hamburg, Paris, Oslo, Stokholm, London, Amsterdam,New York, Hongkong & Tokyo.)

Og TRO mig der er mega meget fedt udstyr vi aldrig ser her hjemme og meget der sjældent er til at komme til at høre, da få om nogen har råd eller vil tage det hjem og endnu færre er til at købe det, (det sku da lige være Jensen?   ) 

Hvad er det mest "korrekte??  tjaaa det må nok blive i mine øre PeakConsults konstruktioner, GamuT samt Morten's

Der var en sammenligning med farvede briller og Diva skulle være med lettere "blå" toning for at gøre det hele tydligere? disse er som briller med safirglas eller KONTAKTLINSER!... nul toning, rent og klart på godt & ondt.

Når jeg kritisere lidt på Diva'en så er det udfra hvad der må anses som det optimale, men hvis alt dete skulle være på plads ville de ikke have i sin tid kostet 18000 kr. men 180000 kr.

Og så sammenligner jeg med hvad man faktisk KAN! opnå af reproduktin i dag, og her er der altså en del der overhaler dem.

mvh. 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 September 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

@hifiigen

Diva er en fantastisk højttaler. Når jeg ultimativt foretrækker Coupé er vi nede i de absolut små detaljer der gør forskellen. Sammenlignet med andre højttalere er Diva stadig en af de bedste jeg har hørt overhovedet. De er ikke udpræget hårde eller slanke, ej heller varme. De er meget formidlende, men stikker de af IMHO i nogen retning er det ikke til det varme.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Der var en sammenligning med farvede briller og Diva skulle være med lettere "blå" toning for at gøre det hele tydligere? disse er som briller med safirglas eller KONTAKTLINSER!... nul toning, rent og klart på godt & ondt.
OK, så overgiver jeg mig og siger at det så er kæden der hopper af alle de steder jeg har hørt Diva har jeg så hørt en kæde der er en lille anelse slank.

Nok om det, Jeg syntes virkeligt at Diva er en fed speaker og jeg er sikker på at den lyder som gør, fordi konstruktøren foretrækker det. Den kan nogle ting til UG, ingen tvivl om det. Både Grand, Diva og Coupé besidder nogle egenskaber som gør at man i størrere eller mindre grad kan hører hvad der blver spændt for, Diva gør det bare på en måde, så fejl i kæden blive meget påtrængende! Dens enve til at gengive transienter er en anden ting som imponere mig, mikrodynamik til et rent 13 tal, hvis grejet foran kan være med. Ingen af dem spiller egentligt dybbas, men igen hellere homogen lyd til 30Hz end få det sidste med på bekostning af sammenhængen. Alle i flokken giver dig mulighed for at skelne dårlige indspilninger fra gode, du er slet ikke i tvivl om hvor fejlen er, komprimerede indspilninger lyder udynamiske og multilayer lyder... ja som flere lag. Men fordi Divaen lige er lidt bedre end de andre, bliver de ringe indspilninger i mine ører musikdræbende og omvendt bliver de gode også lige en tand bedre.

Diva er kort sagt en "perfekt" monitor hvis du vil vide hvad der sker lige fra mikrofonen, indspilningen afspilningen og resten af kæden. En bekendt udtrykte det således: "Jeg fik engang jokket på et højttalerkabel til den ene højttaler og der gik flere dage før den flade lyd var væk igen!" Overdrivelse fremme forståelsen, men det er tæt på virkeligheden.

Er det så dårligt... Det må være op til den enkelte at vurdere, jeg har truffet mit valg

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 02 September 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
hifiigen skrev:
kyhn skrev:

miju skrev:

mvh

Divaen spiller lidt til den slanke side, ikke meget men lidt. Og så har den altså en formidabel evne til at stoppe op og starte igen. Transientbehandlingen er ret fed. Men det giver sammenlagt med den lidt lyse klang i mine ører en lidt tynd lyd, uden sovs om du vil. Jeg foretrækker min bøf stegt i smør og serveret med Béarnaise da jeg mener at det fremhæver smagen, men andre vil hellere have tartar og rå æg....

Slanke side? Vrøvl  Den spiller det der er på pladen! Jeg har selv haft Diva den sidste lange stykke tid, og har kørt med samme forstærker i længere tid (på diva) til at at have dannet mig, et godt indtryk af denne fantastiske højttaler.

Jeg høre musik der spænder lige fra den blødeste pop, til den mest sure dødsmetal. Altså hører jeg musik, med MEGET forskellige produktioner.

Og jeg kan sige jer drenge: Diva kan spille lige så varmt og koldt, som den givne CD tillader. Thaths that my boys!

At man ikke kan lide denne monitor egenskab, er en anden sag!

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Og jeg kan sige jer drenge: Diva kan spille lige så varmt og koldt, som den givne CD tillader. Thaths that my boys!
uden at det skal blive en grej diskution, hvilken forforstærker har du på?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 September 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Diva er meget afslørende, men ALDRIG unaturlig/påtaget hård. Den er en af de højttalere jeg nogensinde har hørt, der lyder mindst af sig selv. Love it, or hate it......

Jeg er sgu blevet lidt som Jonas B. Jeg er begyndt at sætte meget pris på de forskelle i lyden, som hver enkelt CD har.

I mit gamle liv, fyldt med massevis af rock koncerter, lige fra Store Vega, stadion koncerter, og over til grimme sportshaller, er min oplevelse af "virkelighedens" lyd, ofte grim og hård... Men også blød og sart. Og det kan Dali Grand Diva  

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 September 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
rockforlife skrev:
uden at det skal blive en grej diskution, hvilken forforstærker har du på?

DOXA 70 Signature MKII og fornylig en Belles Soloist pre. Apollo CD bandit, og de dejlige MCD501 og Clearwater VDH kabler

(i øjeblikket en lille NUforce pre på testbænken)

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 September 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Der er vist ved at gå lidt kult i de Grandér hva´?

Kan da i øvrigt tilføje, at uanset hvilket stort møgsvin af amp du hælder på, så kvitterer Diva bare ved at slippe den igennem. - so nice!

Om man vælger den ene eller den anden model gør naturligt en forskel, men de er tydeligt i familie med hverandre.

Grand kræver volumen og afstand, eller skommer man nemt til at sidde og lytte på det ganske vist utroligt lækre mellemtonearrangement, og hertil en lidt afkoblet bas. Her skal man ud på distancen, så kommer der 3d i topklasse.

Coupé er den intime af de 3. Tilgivende og kræsen på én gang. og så har den pondus.

Diva er mere monitoren, der nok egentlig forholder sig tidsmæssigt mere korrekt til tingene end de andre. Det giver mere magt end coupéerne har, men stiller også krav.
Ultimativt mener jeg diva er den bedste af de 3, men omstændighederne kan sagtens gøre, at man finder sig bedre til rette med én af de andre modeller. Egentlig tror jeg man helst skal have både og.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes