Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 15:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Lade forstærker stå tændt - nødvendigt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 November 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da også mere, at "permanent-tændt-folket" advokerer for dette da de mener, at det er for stor en belastning for forstærkeren at tænde den og ikke at slukke den. Samtidig mener jeg at kunne forstå, at temperaturskift fra kold til lunken/varm - og omvendt forvolder skade på komponenters tilstand og påvirker deres egenskaber og samspil i negativ retning, hvilket de også i et yderst beskedent omfang gør. Jeg mener dog, at det er noget pjat, når vi snakker om forstærkerhelbred i sin helhed.

De fleste personer, som er interesserede i dette emne - har som regel halv - til heldyre anlæg, som kvalitativt ligger i den bedre ende af spectret. Disse apparater kan sagtens holde til mosten ved normal drift ellers er man, som jeg tidligere har nævnt, taget ved næsen. Ingeniørerne har da uden tvivl også taget højde for dette. Lydmæssigt er det jo en anden sag, men det er ikke emnet lige nu vedr.  din Accuphase E-202. 

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes