Forfatter |
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 10 April 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Unico 200 savler på XN360! , og nu du har brugt så mange moneter på den ene ende af kablerne, så gå lige planken ud! Om ikke andet så hør den kombination før du vælger ht.
Held og lykke.
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 10 April 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke lige importøren af XN360 sætter et sæt af dem op hjemme hos mig uden at jeg betaler for dem først. Synes det er et MUST at lytte på højttalerne hjemme i sin egen sofa en weekend`s tid , inden køb. ISÆR i den prisklasse ( 60kg.kr.) , hvor tabet er MEGET stort , såfremt du skulle fortryde et køb og vil sælge dem 3-4 måneder bagefter. Et sæt brugte til en 10-20.000kr kan bedre gå. Begrænset hvor stort tabet bliver..( selv om det også er svinedyrt at lave fejlkøb der )..
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 11 April 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et sæt Opera, de er vist udviklet sammen med Unico!? ellers kan jeg da anbefale at lytte til et sæt Ayon højttalere, de har et godt "drive"
(dynamiske) godt perspektiv og i det hele taget ikke hysteriske på nogen måde (Ayon Bytterfly) + at de er skide flotte  ellers kunne det måske
være et sæt Martin Logan, de har et par sæt stående i KT-Radio? __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har et link / oplysninger om , at Opera højttalerne muligvis er udviklet sammen med Unico, som Pihl mener de måske er ? Hvis Opera ht. er udviklet ved hjælp af lyttetest over Unico-forstærkere , må de jo være oplagte som højttalervalg til Unico ..Eller .... ?
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 11 April 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva med de nye og første fra Neeper audio... nu er der jo blevet snakket så meget om dem herinde, og han holder vist også en demo aften i morgen.. tror at det blev til 40k for et sæt.. tjek selv tråden tråd
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
Hva med de nye og første fra Neeper audio... nu er der jo blevet snakket så meget om dem herinde, og han holder vist også en demo aften i morgen.. tror at det blev til 40k for et sæt.. tjek selv tråden
tråd
|
|
|
Takker for link.Kigger nærmere på det.
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu Opera højttalere nævnes , er der så nogen der har erfaring med / lyttet til Opera højttalere ?
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
Nogen der har et link / oplysninger om , at Opera højttalerne muligvis er udviklet sammen med Unico, som Pihl mener de måske er ? Hvis Opera
ht. er udviklet ved hjælp af lyttetest over Unico-forstærkere , må de jo være oplagte som højttalervalg til Unico ..Eller .... ?
|
|
|
der er en besøgsartikel i seneste Stereopihle, fra Opera, tjek den ud __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 11 April 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
Tror ikke lige importøren af XN360 sætter et sæt af dem op hjemme hos mig uden at jeg betaler for dem først. Synes det er et MUST at lytte på højttalerne hjemme i sin egen sofa en weekend`s tid , inden køb. ISÆR i den prisklasse ( 60kg.kr.) , hvor tabet er MEGET stort , såfremt du skulle fortryde et køb og vil sælge dem 3-4 måneder bagefter. Et sæt brugte til en 10-20.000kr kan bedre gå. Begrænset hvor stort tabet bliver..( selv om det også er svinedyrt at lave fejlkøb der )..
|
|
|
Den Unico fortjener bedre end 10-20K højttalere, brugte eller ej......sådan er det! Du kan da prøve at kontakte en Xavian forhandler for demo/lån - depositum? Om ikke andet har du så prøvet den Amp. på noget der er den værdig.
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æh, Unico står vist også bag produktionen af Sonus Faber Musica - sååh deeeet!
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Æh, Unico står vist også bag produktionen af Sonus Faber Musica - sååh deeeet! |
|
|
Øh ja .. og ?
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman:
Hvad helt præcist vil du sige med det ?
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke andet end at det er et kvalitets "stempel". SF Musica skulle lyde helt fantastisk, og er vist en ren transistorkonstruktion.
Jeg ville i øvrigt godt høre et sæt XN360 med en Unico spænd for....
mvh
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Æh, Unico står vist også bag produktionen af Sonus Faber Musica - sååh deeeet! |
|
|
Takker for oplysningen..
Har du eventuelt et link ?
Mvh Hitachi
|
Til top |
|
|
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
Sendt: 13 April 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
google er din ven
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så kan vi godt afskaffe hifi4all ? 
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i denne weekend prøvet et par Martin Logan Vantage.Er SLET ikke imponeret af dem.Tynd og spinkel bas , rigtig god mellemtone og en diskant der ikke rigtig hænger sammen med resten af lydbilledet. Norah Jones har fået fire meter brede læber Sådan ca. lyder de.Måske er jeg bare ikke så god til at sætte dem op.? Nå , men nu er de væk igen og næste lørdag kommer der et sæt Opera Divina Bliver spændende om de Opera kan leve op til en sætpris på 55.000kr.. Skal være gode når sætprisen overstiger de 40kgkr.
|
Til top |
|
|
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 22 April 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du er fra det fynske, så skal du næsten lytte på et sæt BKS højtalere. Eller hvad med et sæt Rega R9? Det er lidt forskellige højtalere, men de spiller begge super godt, efter min mening.
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter hvad de herinde har anbefalet til brug med Unico sættet er de højttalere du nævner vidst ikke dyre nok ! 
Sorry kunne ikke lade være , men det Unico sæt spiller SÅ godt , så mit humør er på toppen denne solbeskinnede søndag.Selv de gamle DALI 700 jeg har sat til mens jeg venter på nye højttalere , har aldrig lydt bedre ! Hvad så ikke når der kommer et par rigtig gode højttalere til ?? Bliver spændende og jeg skal nok holde jer ajour Hvis de Opera Divina ikke spiller som en drøm , så er der et sæt B&W "på trapperne". Har ikke været så vild med B&W , men de her spiller godt..
|
Til top |
|
|