Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 21:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Sin city (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 December 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:

Har lige set sin city, jeg var intet mindre en målløs over hvor elendig den er. Hvis man søger lidt på nettet finder man utroligt nok en masse possitive anmeldelser om filmen. Det holdt hårdt at komme gennem hele filmen, og den får bestemt ikke lov til at stå i DVD skabet men nærmere en skammekrog ude i bryggerset endtil jeg en dag kan bruge den som hadegave.  

Er jeg alene, eller er der andre end mig der syntes det er en af de dårligste film længe??

Så absolut en værdig kandidat til Årets værste skodfilm . Oppustet, mange holly-skuepillere gør altså ikke den film til noget nævneværdigt, udover at den kandiderer til den lidet flatterende førnævnte titel , sikke en omgang makværk

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 13 December 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Kan i ikke prøve at uddybe det i synes er så dårligt ved filmen, da jeg ikke selv kan finde nogle som helst aspekter der hælder til det negative (og jeg har hellere ikke læst tegneserien)?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok sige, at jeg finder filmen fuldstændig FANTASTISK!!!!

Jeg har aldrig hørt om tegneserierne der åbenbart er baggrund for filmen, men for satan den er fedt lavet! Fyldt med sindssyge vittige dialoger (meget tarantino'sk!!!! uanset hvad andre herinde måtte mene) og rigtig gode skuespillerpræstationer. Det er uden tvivl den bedste film jeg har set i år, og som en RIGTIG Tarantino/Rodriguez fan kunne jeg ikke være mere tilfreds!

Og jeg må nok mene, at jeg ikke fatter meget sympati med dem der uden videre sviner filmen til. Jeg tror ganske enkelt ikke, at i kan se de små genialiteter og humoren der gennemsyrer hele filmen. Et af ovenstående kritikpunkter var, at den er holdt i nærmest sort/hvid..!! Tag nu lige og kom ind i kampen - tror i det er tilfældigt at anmeldere over hele verden har lovprist filmen??

Undskyld hvis jeg lyder lidt harm - men fatter ganske enkelt ikke, at folk uden videre sviner filmen til..
Som Krog ovenfor, vil jeg også gerne se lidt argumenter på bordet.. og så for sjov høre om jeres yndlingsfilm..
Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 December 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Fantasktisk film! Kaster én hovedkulds ind i en anden verden, og holder én dér! Og så er den tro mod Frank Miller...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:

Jeg har aldrig hørt om tegneserierne der åbenbart er baggrund for filmen, men for satan den er fedt lavet! Fyldt med sindssyge vittige dialoger (meget tarantino'sk!!!! uanset hvad andre herinde måtte mene) og rigtig gode skuespillerpræstationer. Det er uden tvivl den bedste film jeg har set i år, og som en RIGTIG Tarantino/Rodriguez fan kunne jeg ikke være mere tilfreds!

Og jeg må nok mene, at jeg ikke fatter meget sympati med dem der uden videre sviner filmen til. Jeg tror ganske enkelt ikke, at i kan se de små genialiteter og humoren der gennemsyrer hele filmen. Et af ovenstående kritikpunkter var, at den er holdt i nærmest sort/hvid..!! Tag nu lige og kom ind i kampen - tror i det er tilfældigt at anmeldere over hele verden har lovprist filmen??

Undskyld hvis jeg lyder lidt harm - men fatter ganske enkelt ikke, at folk uden videre sviner filmen til..
Som Krog ovenfor, vil jeg også gerne se lidt argumenter på bordet.. og så for sjov høre om jeres yndlingsfilm..

sviner til uden videre?? det er jo svært at gøre mere end se filmen og danne sig en mening!

Jeg kender ikke til tegneserierne eller anden baggrund for dette stykke makværk. Jeg havde en forestilling om at den var noget lign. storfilmen pulp fiction som jeg syntes er kanon. Men der er jo ikke en snært af handling i denne sammenblandede fiasko. Jeg må i øvrigt tilstå at jeg i et tidsrum på 10 min. var i køkkenet, uden at pause makværket. Men det kan vel ikke have gjort hele forskellen. Heldigvis har vi ikke alle samme smag, men det undrer mig godt nok at flertallet finder denne film "fed". Det er kejserens nye klæder!.

yndlingsfilm spørger du efter... hmmm hvis den også skal være sort/hvid må det blive Schindlers liste. Skal det være en film med Mickey Rourke må det blive Once upon a time in Mexico. Ellers ser jeg frem til  pirates of the Caribbean 2 og 3. Har også lige set hotel rwanda, den kunne man jo diskutere i timer, den giver noget at tænke over. Gladiator var også en kanon film. Starwars naturligvis mv.mv.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 December 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Synes den er flot lavet, men det er bestemt heller ikke min yndlingsfilm. Jeg synes historien er lidt tam. Jeg har set film med en bedre storylines.

Dean M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Sendt: 14 December 2005 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

lige kommet i en Recut Extended & Unrated ekstra 23 minutter på vej fra us til mig , nice !!!

go underholdning der.

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2005 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:

Mortus skrev:

sviner til uden videre?? det er jo svært at gøre mere end se filmen og danne sig en mening!

Jeg kender ikke til tegneserierne eller anden baggrund for dette stykke makværk. Jeg havde en forestilling om at den var noget lign. storfilmen pulp fiction som jeg syntes er kanon. Men der er jo ikke en snært af handling i denne sammenblandede fiasko. Jeg må i øvrigt tilstå at jeg i et tidsrum på 10 min. var i køkkenet, uden at pause makværket. Men det kan vel ikke have gjort hele forskellen. Heldigvis har vi ikke alle samme smag, men det undrer mig godt nok at flertallet finder denne film "fed". Det er kejserens nye klæder!.

yndlingsfilm spørger du efter... hmmm hvis den også skal være sort/hvid må det blive Schindlers liste. Skal det være en film med Mickey Rourke må det blive Once upon a time in Mexico. Ellers ser jeg frem til  pirates of the Caribbean 2 og 3. Har også lige set hotel rwanda, den kunne man jo diskutere i timer, den giver noget at tænke over. Gladiator var også en kanon film. Starwars naturligvis mv.mv.

Fiasko??? Makværk??? Jah, undskyld mig - så må jeg blot erklære mig hovedkulds uenig. Ved godt at anmeldelser ikke er alt, men det er da en smule påfaldende at anmeldere (der alt andet lige må være mere kvalificeret til at vurdere film end du og jeg) smider sig i den helt modsatte grøft! "kejserens nye klæder", igen - den bemærkning må stå HELT for egen regning!
Mht handlingen ved jeg snart ikke hvad jeg skal svare.. Jeg fandt den hverken tynd eller utilstrækkelig. Faktisk synes jeg handlingen er fed, med nogle langt-ude syrede scener! Det er jo klart at det ikke er selve historien der er det bærende element i filmen, derimod den helt geniale dialog (og hér kommer Tarantino i dén grad ind i billedet!).

Fiasko og kejserens nye klæder?????? Pardon me, men det er sgu dig (og et lille fåtal herinde) der er i bragende mindretal. Så netop de bemærkninger har ikke nogen videre hjemmel...

(i parantes bemærket - de andre film du nævner er absolut også kanonfilm, så helt håbløs kan din smag da ikke være..)

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2005 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Madhouse skrev:
Synes den er flot lavet, men det er bestemt heller ikke min yndlingsfilm. Jeg synes historien er lidt tam. Jeg har set film med en bedre storylines.

Og iøvrigt, det er heller ikke historien der bærer denne film igennem, derimod det æstetiske element samt den ekstrem velskrevet (og vittige) dialog.. Så filmen bør ikke udelukkende vurderes ud fra dette aspekt.

At jeg så finder handlingen glimrende gør jo ikke min glæde ved filmen mindre

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Sendt: 15 December 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev:
Madhouse skrev:

Og iøvrigt, det er heller ikke historien der bærer denne film igennem, derimod det æstetiske element samt den ekstrem velskrevet (og vittige) dialog.. Så filmen bør ikke udelukkende vurderes ud fra dette aspekt.

At jeg så finder handlingen glimrende gør jo ikke min glæde ved filmen mindre

Jeg kunne ikke være mere enig! Jeg tror mange, ikke nødvendigvis alle, af dem der ikke kan lide filmen måske ikke kan lide at den er så anderledes. Den følger ikke normen, "hollywood-modellen" og dog synes jeg ikke den er så anderledes igen. Man kan helt klart se Quentin Tarantinos præg, med den tegneserie-agtige opbygning med paralelle handlingsforløb der flættes ind i hinanden og til tider kræver koncentration eller at man ser filmen flere gange. Jeg synes den er lige så god som Pulp Fiction, men jeg synes nu ikke pulp fiction er så fantastisk som folk siger, det er Sin City heller ikke. Jeg er dog meget uenig i Quentin Tarantinos evner som instruktør, jeg synes de er stærkt overvurderede og nogle gange oplever jeg at folk elsker ham fordi det gør "man".

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 December 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

At sammenligne Sin City med Pulp fiction er en dødssynd . Den ene er et mesterværk, den anden...tja....sæt noget andet foran værk så er den der

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kan helt ærligt ikke se hvad der er så fantastisk ved Pulp Fiction, den er god, men så god er den heller ikke.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 December 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Den er ok .

Sidder og venter på SAW 2 , for SAW er nok en af de beste jeg har set .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

JA ingen tvivl om det!! Virkelig fantastisk film. Jeg så den i Zulubio det var noget af en oplevelse åp trods af omstændighederne.

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 19 December 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Mortus skrev: "Fiasko og kejserens nye klæder?????? Pardon me, men det er sgu dig (og et lille fåtal herinde) der er i bragende mindretal. Så netop de bemærkninger har ikke nogen videre hjemmel..."

Ud fra den betragtning må Titanic være verdens bedste film og De røde heste (Morten Korch film for dem der ikke ved det) må så være danmarks bedste film .

Seriøst du kan squ ikke da ikke angribe hans holdning med argumentet med at et flertal i denne tråd kan lide Sin City.

Personligt så jeg en halv time, så var min tålmodighed ikke længere, men samtidig kan jeg da sagtnes forstå dem der elsker filmen. Sin City er rent filmsk utrolig flot lavet og skuespillet (det jeg så af det) var også ganske godt. Men jeg er bare personligt ikke til film lavet i tegneserie stil.

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 19 December 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

I starten af filmen var jeg personligt også ved at stå af - jeg forsøgte at få styr på handlingen - en fejl fra min side. Det hjalp helt klart bare at betragte det som små historier som man så håber på bliver flettete sammen på et tidspunkt.
Filmes billedside syntes jeg er virkelig flot - det er et godt arbejde med de kontrastfyldte skygger og det er som taget ud af en sort hvid tegneserie. virkelig flot udført. Specielt er de få farver der dukker op virkelig kraftfulde og bare suger opmærksomhed til sig.
Bilernes måde og bevæge sig på er dog utroligt ringe og ligner virkelig bare tynde papfigurer.

Men som helhed syntes jeg nu ikke filmen er så god igen - Tarentino og Guy Ritchi formår på egen hånd langt bedre at lave disse små historier der roder rundt i tiden og så få klippet dem sammen til en helhed. Det gør de på en langt mere flydende og interessant måde end det er tilfældet i Sin City.

Soundfreak34
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 December 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Den er ok .

Så blir' du ikke glad for Saw2!Har set den og tror mig, 1'en er langt bedre!

Til top Vis Soundfreak34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak34

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

mufcdk1974 skrev:

Mortus skrev: "Fiasko og kejserens nye klæder?????? Pardon me, men det er sgu dig (og et lille fåtal herinde) der er i bragende mindretal. Så netop de bemærkninger har ikke nogen videre hjemmel..."

Ud fra den betragtning må Titanic være verdens bedste film og De røde heste (Morten Korch film for dem der ikke ved det) må så være danmarks bedste film .

Seriøst du kan squ ikke da ikke angribe hans holdning med argumentet med at et flertal i denne tråd kan lide Sin City.

Personligt så jeg en halv time, så var min tålmodighed ikke længere, men samtidig kan jeg da sagtnes forstå dem der elsker filmen. Sin City er rent filmsk utrolig flot lavet og skuespillet (det jeg så af det) var også ganske godt. Men jeg er bare personligt ikke til film lavet i tegneserie stil.

Læs hvad jeg skriver...
Mit argument er som sådan ikke, at flertallet synes Sin City er en fed film. I ovenstående angriber jeg blot påstanden, at Sin City skulle være en fiasko!! Hvilket vel ikke kunne være mere forkert. Så vidt jeg husker blev det en pæn biografsucces og dvd-udgaven har vist også solgt meget pænt.
Selve argumentationen for hvorfor JEG synes, at Sin City er utrolig fed, finder man i mine tidligere indlæg og har ikke noget at gøre med hvor mange herinde der er enig med mig eller ej..

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Soundfreak34 skrev:
jensen skrev:

Den er ok .

Jeg tænkte det nok...

Ja det er en skør ide(tilgiv mig), men her kommer den:

Jeg kom til at tænke på om ikke det ville gøre oplevelsen federe hvis man på en anstændig måde forringede billedet lidt, lidt dogme-agtigt da det måske ville fange tegneseriestilen og den grumsede og uforarbejdede stemning. Jeg ved ikke hvad der kunne gøre det men måske en slags filter foran projektoren der kunne gøre billedet mere dunkelt og blødere i kanterne.

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Sendt: 24 December 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Soundfreak34 skrev:
jensen skrev:

Den er ok .

Enig, 1'eren er bedre, men der er stadig nogle scener i 2'eren som er forholdsvis uegnede for mindre børn.

F.eks. scenen med kanylerne synes jeg er ret cool... Og imodsætning til andre film - - host host sin city host - - er der også en handling, dvs. filmen bæres ikke kun af lyssætning og om hvorvidt den er tro overfor en gusten tegneserie...

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes