Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 02:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: HT med masser af krop (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 December 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jo tak Musica, jeg lytte og lytter - men det kniber med at finde det helt rigtige...
 Og hvis jeg skal være helt ærlig, er det efterhånden så som så med fornøjelsen: Er lidt træt af at bruge timevis på at komme ud og lytte til HTére, blot for efter tre numre at være stensikker på at det ikke skal være den. -Nå, jeg trøster mig med at når jeg finder den rigtige, så er det det´...
 Den DLS lyder mere og mere som et godt bud. Må hellere prøve at skrue forventningerne lidt ned

mvh S.R.
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 December 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Masser af krop?

Er vi ovre i  noget amerikanerlyd ala JBL, Klipsch osv.? - dvs. temmeligt langt fra fx audiovectors lyd... eller forveksler jeg med fed amerikanerbund?

Ret mig endeligt, hvis jeg er helt galt på den... (Har lidt på fornemmelsen at jeg måske er)

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Toolate: Jamen jeg skal da helt sikkert lytte på sådan et subsæt! Kan være det er det helt rigtige. Guderne skal vide, at der er en evig kamp mellem møbler og HTére her i huset, og hvis det ene står ordentligt, er det helt sikkert at det andet ikke gør 

Hifijan: er det virkelig oppe i det lag nu?!? Det er da godt nok en pæn pose penge, men hva´man skal vel også have lidt sjov! For mig er det nok mere sjov at finde god lyd til noget færre penge. Har da lige fået plov til den voldsomt rimelige sum af 250 kr - og så er det endda en Micro Seiki!
 Kunne dog rigtig godt tænke mig at høre sådan et nærmest " no-compromise" anlæg ved lejlighed - men måske vi skal gemme det til engang i Januar?

mvh S.R.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Ahh ja, Krikstar, må nok indrømme jeg er lidt til "flødelyd"  . En Klipsch kan da lyde fantastisk, men jeg hører musik adskellige timer nærmest hver dag, så i længden bliver det nok lidt trættende. Jbl-lyd, øhh hvad er det lige det er? Nu har jeg ikke rigtig noget at lægge det i, men jeg har på fornmmelsen at Jbl ikke lige er det jeg søger. Men jeg er da åben for alt!
 Snell derimod, kunne være det jeg ledte efter - men igen, jeg har ikke hørt ret meget Snell...

mvh S.R.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Du rammer forøvrigt en nerve der, Krikstar!
Jeg læste at skandinaver generelt foretrak HTére der var køligere i lyden end sydeuropæere og amrikanere. Måske jeg ikke er så meget en viking når det kommer til stykket...

mvh S.R.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 16 December 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
Ahh ja, Krikstar, må nok indrømme jeg er lidt til "flødelyd"  . En Klipsch kan da lyde fantastisk, men jeg hører musik adskellige timer nærmest hver dag, så i længden bliver det nok lidt trættende. Jbl-lyd, øhh hvad er det lige det er? Nu har jeg ikke rigtig noget at lægge det i, men jeg har på fornmmelsen at Jbl ikke lige er det jeg søger. Men jeg er da åben for alt!
 Snell derimod, kunne være det jeg ledte efter - men igen, jeg har ikke hørt ret meget Snell...

mvh S.R.

Masser af krop, så kunne noget JBL da sagtens være sagen. Men ikke noget af det nye. Hvis du skal kigge efter noget skal det nok være Ti 3000 eller Ti 5000.

Hvis jeg kan finde tid på et tidspunkt kan du da komme og lytte. Ved ikke hvor meget det haster med at finde noget.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbuddet JBL TI. Det kan godt være jeg tager dig op på det!
 Hvis det skulle være, skal det nok være en 3000 TI - Er der ikke noget med at 5000 TI vejer næsten 50 kilo? Vil godt nok gøre det hele lidt besværligt, hvis man skal have en kammerat på besøg, hver gang man skal flytte lidt på HTérne

Men det kunne være rigtigt spændende at høre noget JBL - der er vist flere anmeldere der har 5000TI, så de er sikkert ikke dårlige!

mvh S.R.

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 16 December 2005 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:

mvh S.R.

Ja det er jo så problemet med især Klipsch, netop at de er lidt for skarpe i lyden. Jeg har dog flere gange læst/hørt mange positive tilbagemeldinger på kombinationen, horn+rør. Så vidt jeg kan forstå, skulle den Jolida vist også være lidt dæmpet i toppen, så måske det kunne gå med noget JBL eller Klipsch alligevel, med mindre der også skal være fløde i diskanten...

Har desværre aldrig selv fået hørt kombinationen af rør + horn, men det går nok ikke længe, før jeg ikke kan vente længere med at få min nysgerrighed styret...

Edit: PS Tror ikke JBL lyd eksisterer mere, så du skal nok have fat i noget af det gamle, som tidligere foreslået.

God jagt!

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 December 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Hej S.R.

Du skal da ha' et stort musikalsk kraftværk og så et sæt Dali Helicon 400...   frem med muldvarpen.....

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 16 December 2005 kl. 03:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt klart kaste et blik på QLN SIGNATURE II med SUB 82

Prisen er 700,- over dit max - altså 10.700,- men her får du en lille god 2-vejs højttaler med en følsomhed på 90 DB, til din rørfætter + 2 stk. subber med 2 x 8" + 300 Watt effektforstærker i hver sub, så din rørfætter ikke skal slæbe dem.

Og med det sæt kan du jo selv styre hvor "fed" lyden skal være = delefrekvens/volumen på subberne.

Designet kan jo altid diskuteres og om man vil stille de 2-vejs ovenpå subberne (tilpasset hinanden designmæssigt) er jo op til en selv, men de får ihvertfald en fremragende test og man får meget for pengene (2 x 2-vejs højttaler + 2 subber med 2 stk. 8" basser + en 300 Watt forstærker i hver)

Sølv de rigtige steder - er guld værd.
Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 December 2005 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

VA Beethoven MK 1. Vil man have krop og fylde, så er denne højttaler svær at komme udenom. Og så til de priser

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2005 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

Gaaab, godmorgen!

Krikstar: Ja, rør og horn - det kan der vist være noget over! Har aldrig haft fornøjelsen af at høre det, men en skønne dag...

Hifijan: Ja, pengene sidder godt fast i lommen herhjemme - eller, nåh nej . Men hifi er jo ikke det eneste der skal være råd til. Tror også at lidt mindre nok kan gøre det for mig. Og sådan et par Helicon 400 er jo pænt dybe, og skal ha´godt til bagvæggen - så det er nok ikke lige sagen. Selvom de utvivlsomt lyder godt!

Skruerselv: Jeg har faktisk tænkt lidt på de QLN, og de er da vist endda jævnligt på tilbud til noget mindre. Jeg tror bare jeg kom til den konklusion at de nok ikke havde så meget krop, men det var så uden at lytte til dem . Er der andre der har hørt QLN?

Hvorfor er det forøvrigt lige, at det kun er i jylland der er Dali Grand til salg?! Nå, kan jo være man bliver heldig! Der er forøvrigt julefrokost på programmet i dag, så det er ikke fordi jeg har tabt interessen for tråden, at jeg ikke lige svarer. Synes faktisk jeg har fået noget rigtig godt input - tak for det!

mvh S.R.

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 16 December 2005 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

hej

hvorfor ikke prøve lydbutikken.de forh. jolida så der skulle være en mulighed.de har haft et sæt DLS stående på et tidspunkt

mvj bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Sendt: 16 December 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev: For mig er det nok mere sjov at finde god lyd til noget færre penge.

Jamen vi er helt enige. Det er faktisk heller ikke så nemt, men det kan godt lade sig gøre.

Hvad laver en filmteknikker...? Sjovt du så i øvrigt vil have stereo.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 16 December 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

S.R ; er det ikke lige lovlig mange bolde( læs; højtalere ) du jonglerer rundt med lige nu ? - misforstå mig ikke, men du altså selv til at gøre lidt "fodarbejde", for med alle de mange forskellige forslag der indtil nu er kommet ( - og hvor du nikker anerkendene til næsten hver & een  ), er der kun Een metode der du'r - ud og LYT selv !

For tro mig, mange af de nævnte højtalere er så forskellige som nat og dag i deres performance.........( men det har du jo efterhånden erfaret )

- Men skal da også selv gerne ligt komme med et "indspark"; tror ( ved ! ) at netop Dali Grand og de "gamle" JBL'er kan give massive attack råt for usødet i bassen

- God "jagt"

mvh

Jesper / Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 16 December 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

- og lige et "indspark" mere; hvis massive attacks NOGET oppumpede bas (  ) skal gengives med fylde tror jeg absolut også at en sub vil give dig smil på læben - men du skal omvendt være opmærksom på at de små sat. systemer m. subwoofer måske nok kan gå dybt i bassen - men den "fede" bassound ( som måske retterligt er nedre mellemtone/øvre bas ) kan KUN JBL og Dali Grand give dig....og måske, MÅSKE, DLS højtaleren ( kender dem dog ikke )

mvh

Jesper / Oldhifinut 

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 December 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:

mvh S.R.

Find et sted hvor du kan komme til at lytte til et sæt Snell E, det kan være svaret på dine drømme! Syndt der er lidt langt, men du skal velkommen til at ligge øre til mine E/III

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Kyhn: jeg har hørt Audio Note AN/E - og selvom bassen går dybt, synes jeg den mangler lidt pondus. Jeg skal nok helst lige ha´en enhed mere :-) . Snell E må vel minde temmelig meget om den i lyd? Men tak for tilbuddet!

Jesper Andersen: Jo selvfølgelig skal jeg ud at lytte selv, men jeg startede jo netop denne tråd for at få en ide om hvad der kunne være sagen for mig . Man kan jo desværre ikke lige nå at lytte til alt der findes, så det er guld værd at kunne trække lidt på andres erfaringer. Og ja, jeg vælger da at forholde mig positivt til de fleste forslag - Jeg bad jo selv om råd.

bsl2: Jeg har sandelig også kigget i lydbutikken - synes bare ikke lige de har det jeg er ude efter, til en pris jeg kan være med på. Havde jeg pengene, ville jeg såmænd nok vælge et par Bösendorfer. Synes ikke jeg har set DSL dernede - men nu er jeg da heller ikke dernede hver eneste dag

Toolate: Vi laver tekster på biograffilm der hvor jeg arbejder. Så jeg bruger gerne noget ud af en dag inde i vores egen lille biograf - og går derefter hjem til mit 14 tommer tv... . Kan da godt li´en god film, men det helt store hjemmebio-setup har jeg aldrig følt trang til. Måske jeg får film nok på arbejdet...

Rockforlife: ja, der er jo ihvertfald masser der mener Vienna er det helt rigtige. Hvad står sådan et par brugte Beethoven i?

mvh S.R. (der er dagen-efter-julefrokost ramt...)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes