Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: sonus faber - total forvirret (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 December 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Halopsa venner.

Man hyler jo som bekendt med de ulve man er i blandt, og jeg må her følge trop...trist, men sandt.

Den nye SF Domus er IKKE et hit. Jeg har endnu ikke hørt den spille godt, lige gyldigt hvilket grej, der var spændt foran.

Bassen lyder som når lillemor er hoppet i farmands gummistøvler, der har stået lidt for længe ude i regnen.  Det er en basgengivelse helt uden nuancer og punktformighed, og selve det samlede lydbillede gør sig heller ikke godt.

Der er ikke en sammenhængen i lyden. Diskanten stikker af og virker pint til det yderste...iøvrigt et problem, der går igen, ved flere af SF's modeller. Det er nøjagtig det samme, der gør sig gældende ved fx Cremona. Her bliver diskaneten også utrolig skarp og oppustet. Den skiller sig voldsomt udfra resten af højttaleren og det lyder som om, at der bare er skruet gevaldigt op for treable på amp'en. I dette tilfælde er der ingen forskel på hverken Domus eller Cremona.

Altså det, der kendetegner netop Domus er en total mangel på integration af de benyttede enheder....De spiller simpelthen ikke sammen.

Det' en OM'er!!

Med vellydende hilsen

FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

@Kontrast

En af definitionerne, blandt mange, på hvad der er kunst, er prisen.
Kunst er i reglen noget der forventes at holde sin værdi som minimum, og generelt forøge sin værdi bedre end mange andre investeringsformer.

Intet hifi jeg kender til, formår at stige i værdi på samme måde som kunst, men med de få der gør, har det i reglen noget med lyden at gøre - ikke udseendet.

Jeg var på Guggenheim i Berlin for et par år siden, og så nogle meget store grå glasplader.
Disse var hovedværket på udstillingen, og lignede ikke noget jeg vil kalde kunst.

Vi må nok lade det op til den enkelte at bedømme hvad han mener er kunst inden for hifi, idet intet af det formår at holde sin værdi, eller i det mindste stige i værdi.

Helt firkantede kabinetter har det gerne med at virke for dominerende i et stuemiljø - men det er naturligvis blot min mening.

Min drømmehøjttaler fra Magnepan er faktisk ikke specielt køn at se på, hvis det er et vigtigt parameter.

De ligner nærmest et par skillevægge der ikke burde stå der hvor man placerer dem.
Meget dominerende i et stuemiljø.

resist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 December 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

”Kunst”, design whatever – nu er smag jo heldigvis individuel.

Godt der er hul i mine gummistøvler, så regnen helt naturligt drænes væk

Til top Vis resist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af resist

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 December 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

hmmm, åbenbart lidt delte meninger om det faber halløj  

Tror jeg vil give det en chance mere når jeg får tid til en lytter igen. Nu er jeg også ved at få lavet en aftale om at lytte til noget VA og her er mine forventninger helt i top på baggrund af den positive omtale disse produkter har fået her på H4A. Hvad er jeres erfaringer med disse HT'er (mozart og Beethoven Baby G). Er dette allround ht'er der gør sig godt i alle genrer eller har de deres styrker inden for få genrer?

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Sendt: 19 December 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Du skulle tage ud og lytte på nogle PMC højttalere, de er placeringsvenlige og lyder efter min mening lysår bedre end Sonus Faber.

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 December 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

.
.
Jeg må tilslutte mig Bents opfordring og anbefale at lytte til PMC's FB1+ der er en letdreven højtaler med et lidt anonymt, men udemærket finish.

Jeg er ikke selv indehaver af PMC, men de ligger på min top 3. Skal selv ud og erhverve HT'ere og ligger lige nu og svinger mellem PMC, Audio Note, og Castle.

PMC'en kan med garanti spille rock, hvad de kan med klassisk ved jeg ikke endnu, men jeg har hørt en akustisk indspilning med Elvis sammen med et minimalt ensemble og det lød fremragende! Spiller også dyb bas.

Castles kvartbølgehorns modeller har mange af dyderne fra dyre high-end hornkonstruktioner.
Se anmeldelse her: http://www.castle.uk.com/media/reviews_media/HOWARDS3_HW_4_0 1.pdf
.
.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 December 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

Halopsa venner.

Man hyler jo som bekendt med de ulve man er i blandt, og jeg må her følge trop...trist, men sandt.

Den nye SF Domus er IKKE et hit. Jeg har endnu ikke hørt den spille godt, lige gyldigt hvilket grej, der var spændt foran.

Bassen lyder som når lillemor er hoppet i farmands gummistøvler, der har stået lidt for længe ude i regnen.  Det er en basgengivelse helt uden nuancer og punktformighed, og selve det samlede lydbillede gør sig heller ikke godt.

Der er ikke en sammenhængen i lyden. Diskanten stikker af og virker pint til det yderste...iøvrigt et problem, der går igen, ved flere af SF's modeller. Det er nøjagtig det samme, der gør sig gældende ved fx Cremona. Her bliver diskaneten også utrolig skarp og oppustet. Den skiller sig voldsomt udfra resten af højttaleren og det lyder som om, at der bare er skruet gevaldigt op for treable på amp'en. I dette tilfælde er der ingen forskel på hverken Domus eller Cremona.

Altså det, der kendetegner netop Domus er en total mangel på integration af de benyttede enheder....De spiller simpelthen ikke sammen.

Det' en OM'er!!

Med vellydende hilsen

FLEX

Hopla i "mislyden"

Den nye Domus-serie er og bliver formentlig ikke e t hit. Flex har så ganske ret, når han påpeger seriens overskyggende problem: manglende integration mellem enhederne. ...Der optræder store huller i lydbilledet pgra af dette fænomen, og når enhederne tillige mangler fornem formidling, er der dømt totalt sløret lydbillede.
  Selv ikke et par "dovne" VDH-kabler kan rette op denne fadæse....

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes