| Forfatter |
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
powda skrev:
blackhawk skrev:
| Det gør jeg ja, men det skal siges at hans signalkvalitet lader noget tilbage at ønske. Er ærligt ikke imponeret af signalkvaliteten hos ham ved afspilning af DVD over komposit signal, det virker som om der er et tæppe foran skærmen hvorimod scart RGB fra Selector er riiiiimeligt imponerende også i forhold til min plasmaskærm. |
|
|
Hvis du sammenligner med et composite signal, så er der vist ikke noget at sige til det. Hvorfor i alverden køre composite?
Mener du component?
|
|
|
Host..
Øhh ja, det gør jeg, component... 
Undskyld, for meget Gløgg.. |
|
|
Er du helt sikker på det? Jeg er nemlig gået fra Scart RGB til Component, og det gav en klar forbedring på mit PA50
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
powda skrev:
blackhawk skrev:
| Det gør jeg ja, men det skal siges at hans signalkvalitet lader noget tilbage at ønske. Er ærligt ikke imponeret af signalkvaliteten hos ham ved afspilning af DVD over komposit signal, det virker som om der er et tæppe foran skærmen hvorimod scart RGB fra Selector er riiiiimeligt imponerende også i forhold til min plasmaskærm. |
|
|
Hvis du sammenligner med et composite signal, så er der vist ikke noget at sige til det. Hvorfor i alverden køre composite?
Mener du component?
|
|
|
Host..
Øhh ja, det gør jeg, component...
|
|
|
Fra hvilken afspiller? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
En NAD top of the range afspiller, husker ikke navnet. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
En NAD top of the range afspiller, husker ikke navnet.
|
|
|
OK, dem kender jeg ikke så meget til. Min pointe var at hvis afspilleren sender et progressive scan signal, men de-interlacer forkert, hvorefter tv'et så skal nedskalere et signal der i forvejen indeholder artifacts, så får man et ret ringe billede. Det kunne være en forklaring på hvorfor du mener billedet fra selector'en er bedre end fra DVD'en. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder meget sandsynligt, men jeg ville ikke ane hvordan jeg skulle fejlsøge. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
| Det lyder meget sandsynligt, men jeg ville ikke ane hvordan jeg skulle fejlsøge. |
|
|
Har du Star Wars ep. 2? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre, men den er bestemt på konens indkøbsliste (læs ønskeliste)...
Hvorfor , er den specielt god til at fejlsøge med? Otto, jeg er godt klar over at Pana PA50 er et svinegodt fjernsyn, så det er sikkert mig der har sat det forkert op. Glad for at du gider hjælpe 
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Hvorfor , er den specielt god til at fejlsøge med? Otto, jeg er godt klar over at Pana PA50 er et svinegodt fjernsyn, så det er sikkert mig der har sat det forkert op. Glad for at du gider hjælpe  |
|
|
Der er bare nogle scener i den hvor det er ekstremt nemt at se om de-interlacingen foregår forkert. Hvad med Hulk eller Gladiator? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
yokeren Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
yokeren skrev:
| Nu ved jeg godt tråden handler om Alfawiev men må lige spørge om dette: Hvordan kan man have DVB-T og HDMI på det Panasonic tv med en opløsning på 852 x 480 Pixel?? Er der noget jeg har misforstået med HD? |
|
|
Ja, du har misforstået noget. DVB-T har ikke noget direkte med HDTV at gøre - den tuner der sidder i PE55 (og alle andre tv med DVB-T) er ikke en HDTV tuner, men er beregnet til at modtage digitale signaler i standard-opløsning. HDMI er en indgang der kan modtage digitale billed-signaler, både i standard-opløsning og i HD-opløsning. Dette vil give mulighed for skarpere billede pga. den kortere signalvej, uanset om det er HD-signaler eller standard-signaler du overfører. Hvis du sender et HD-signal til skærmen, vil den nedskalere signalet til tv'ets reelle opløsning.
|
|
|
Ok. Altså vil man altid få et nedskaleretbilled med Digital tv, Xbox360 og pc...Hvorfor så ikke hellere købe sådan et tv med den rigtige opløsning? Det her lyder mærkeligt!!
|
| Til top |
|
| |
Karlsen Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
yokeren skrev:
Otto, TC skrev:
yokeren skrev:
| Nu ved jeg godt tråden handler om Alfawiev men må lige spørge om dette: Hvordan kan man have DVB-T og HDMI på det Panasonic tv med en opløsning på 852 x 480 Pixel?? Er der noget jeg har misforstået med HD? |
|
|
Ja, du har misforstået noget. DVB-T har ikke noget direkte med HDTV at gøre - den tuner der sidder i PE55 (og alle andre tv med DVB-T) er ikke en HDTV tuner, men er beregnet til at modtage digitale signaler i standard-opløsning. HDMI er en indgang der kan modtage digitale billed-signaler, både i standard-opløsning og i HD-opløsning. Dette vil give mulighed for skarpere billede pga. den kortere signalvej, uanset om det er HD-signaler eller standard-signaler du overfører. Hvis du sender et HD-signal til skærmen, vil den nedskalere signalet til tv'ets reelle opløsning.
|
|
|
Ok. Altså vil man altid få et nedskaleretbilled med Digital tv, Xbox360 og pc...Hvorfor så ikke hellere købe sådan et tv med den rigtige opløsning? Det her lyder mærkeligt!!
|
|
|
Højst sandsynligt prisen
Derudover er der hele diskussionen om hvad den rigtige opløsning er
|
| Til top |
|
| |
PeterLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den rigtige opløsning er mindst 1366*768 hvis der ønskes et godt billede. Efter min mening gælder det både almindelig PAL DVD og HD-kilder (dem er der ikke mange af, men de kommer).
At en skærm har 852*480 skyldes at den er fra de amerikanske NTSC-dage, hvor antal linier er 480. I 16:9 format giver det så 852 punkter lodret.
Selvom HDTV 720p er 1280*720 vil billedet blive pænere med 1366*768 i opløsning. Der er nogle tekniske forklaringer på det her i forummet. Så er der også noget med op/ned-skaleringer hvor noget matematik skal passe.
Konklusion: Hvis du skal købe fladskærm så køb mindst 1366*768 og gerne med HDMI-indgang, så er du forberedt til de signaler der er lige om hjørnet. Pas på med DVB-T tunere - nogle kan kun vise SD-signal og ikke HD-TV 720p - og det ville da være lidt ærgeligt at købe sådan en nu. __________________ /Peter
|
| Til top |
|
| |