Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 03:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Concept 2 eller 6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

reeckmann skrev:

hold da op..... Hvor "toolate" argumenterer du så meget for de concept 2? det kan da kun være fordi du selv ejer dem...

Concept har en enhed mere og vil med garanti gi mere bas og jeg ved det af erfaring da jeg selv har skiftet concept 2 ud til concept 6 af netop den årsag.

Nu har jeg så købt concept 8 fordi bas kan jeg ikke få nok af...... Så det.......

Men det er godt du er glad for dine concept 2.

Ja ja jeg skal stoppe.

Men 6 og 8éren kan give et større lydtryk men det har ikke noget hvor dybt den går og ej heller hvor rent den spiller. Desuden ødelægger du mellemtonen med de store basser du har i 8éren. Men du har sikkert mere erfaring end mig på det her område.

Så nu skal jeg nok stoppe.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:
reeckmann skrev:

hold da op..... Hvor "toolate" argumenterer du så meget for de concept 2? det kan da kun være fordi du selv ejer dem...

Concept har en enhed mere og vil med garanti gi mere bas og jeg ved det af erfaring da jeg selv har skiftet concept 2 ud til concept 6 af netop den årsag.

Nu har jeg så købt concept 8 fordi bas kan jeg ikke få nok af...... Så det.......

Men det er godt du er glad for dine concept 2.

Ja ja jeg skal stoppe.

Men 6 og 8éren kan give et større lydtryk men det har ikke noget hvor dybt den går og ej heller hvor rent den spiller. Desuden ødelægger du mellemtonen med de store basser du har i 8éren. Men du har sikkert mere erfaring end mig på det her område.

Så nu skal jeg nok stoppe.

Vil nu nok give de andre ret, Concept 6, 8 & 10 har mere smæk for pengene, og teoretisk set burde de også gå dybere end dine Concept 2, hvilket jeg er overbevist om at de gør! At der nogen der så kan definere det således, at der bliver for meget bas i de større modeller, det er jo en smagssag? Personligt synes jeg selv at Concept serien er en CV men med flere detaljer og meget større vellyd! Med dette mener jeg, at det er en højttaler som er lavet til at spille højt, men samtidig bibeholde så meget som muligt... ( hvis i forstår )

Jeg synes, at de gør det rigtig godt til prisen, men det klart, at går man efter detaljer, og vil man have virkelig flot lyd, så er det nok ikke helt denne højttaler man skal gå efter, men man kommer automatisk op i større prislag så.

2'eren er go, 6'eren er bedre. Står valget dog mellem 6,center og 1 eller 2, 1 og center plus sub, så valgte jeg det sidste....

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

reeckmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

ok "Toolate"...............

Men du har altså ikke ret i at man ødelægger mellemtonen i concept 8. Det er jo en højttaler med en godt delefilter der har SEPERAT 5" mellemtone!!!! -hvorimod din concept 2 har 1 enhed der både skal være mellemtone og bas....

så jov jeg må nok konkludere at jeg ved lidt mere om det end dig desværre;)  Gaz.

Til top Vis reeckmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reeckmann

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Sjovt som det tager pippet fra folk når man anbefaler noget godt.

Flere og flere går det op for, at Concept 2 er en lille perle. Lidt ligesom NAD3020. Men det er jo op til folk selv hvad de vil have og jeg kan ikke lade være alligevel. Undskyld

Klart, at 6 og 8éren kan spille højere og har et større lydtryk. Det kan vi ikke komme uden om og der er vi helt enige. Det har ikke noget med hvor mange enheder en højtaler har. Tvært i mod gør det jo bare, at membram arealet bliver større og sværere, at holde styr på. Og det er netop her 2éren har sin force. Og den kan sagstens spille høj og der er da osse lydtryk. Man bliver bare ikke blæst tilbage i sofaen.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

reeckmann skrev:

ok "Toolate"...............

Men du har altså ikke ret i at man ødelægger mellemtonen i concept 8. Det er jo en højttaler med en godt delefilter der har SEPERAT 5" mellemtone!!!! -hvorimod din concept 2 har 1 enhed der både skal være mellemtone og bas....

så jov jeg må nok konkludere at jeg ved lidt mere om det end dig desværre;)  Gaz.

Hmm... Dalis topmodel, Dali Megaline har 12 6½" bas/ mellemtone pr- højttaler, og dertil et diskantmodul. Så tror ikke man kan sige at en bas/ mellemtone med sikkerhed er dårligere end en seperat bas og mellemtone. Der er meget mere der spiller ind!

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes