| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Spørgsmålet er bare, hvor lang tid vi skal vente på nye produkter fra Hr. Lyngdorf. Jeg er selv en ret utålmodig herre. Især nu, hvor jeg har solgt mit gamle anlæg, og ikke har mulighed for at lytte musik pt.
CD-1 har vist også været længe undervejs, og Lyngdorf's hjemmeside (hvis man kan kalde den det) har heller ikke været opdateret i lang tid. Men det er dog stadig fascinerende, at se udviklingen hos Lyngdorf.
Lige et spørgsmål til TacT kendere: Kan man sammenligne TacT lyden med AR og Bertram's ASP ICEpower moduler?
|
|
|
Digitale forstærkere som TacT bruger naturligvis meget lidt strøm, og udvikler meget lidt varme, på samme måde som PWM-baserede forstærkere med ICEpower.
Ellers er PWM og digital forstærkning to forskellige ting, med noget forskellig lyd. Fælles er vist et godt drive i bassen, men ellers mener jeg at lyden ikke kan betegnes som ens.
Det med tålmodighed er noget svært noget.
Dog møder jeg meget tit et par af spidserne fra byen nede i køen i Netto, hvor de gerne vil stå i kø for at spare et par håndører. 
Sparede penge er næsten bedre end at vinde dem på et skrabelod, og en dejlig nem måde at få lidt ekstra luft i økonomien til andre ting.
Jeg glæder mig meget til Lyngdorf kommer med noget af det nye, og kan godt leve med at han ikke har en annonceret dato på produktet (hvad jeg ved af).
Det med deadlines er ikke altid gavnligt for forbrugeren. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
har hørt bertrams ice forstærker på nogle af de dyre martin logan ht og bertram model 8 sølvkabler
og uden at blinke med øjet kan jeg sige at bertrams ice lyder direkte dårligt i forhold til lyngdorfs tda2200
og det er i ALLE hifi afkrydsnings punkterne
og det er vel og mærke med 500 kr sæted taralabs ht kabler
det lyngdorfaudio forstærkerne gør mere noget andet er at få lyden til at lyde som livemusik
intet grej jeg har lytted til (det er en del) kan gøre det på så total overbevisende måde
ps jeg bestilte min cd-1 i oktober så ja det med lyngdorf og datoer ja det skal man ta med et gram salt
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
forresten
hvis i vil vide hva tact/lyngdorf grej kan gøre hvis man er kompromiløs i valget af de andre dele i et setup
så tjeck stereotimes ud både deres anmeldese af tact m2150 og deres besøg hos jean yves kerbrat
hvor sidst nævnte er min egen reference og retningslinnie
det der er forbandelsen ved tact/lyngdorf gearet er at det er så kræsent og følsomt overfor andet grej
tweaks og tact er en gylden combi coldrays og highend netkabler og lyden bliver så du må samle din underkæbe op fra jorden
dårligt digital kabel og det lyder som en dårlig mobiltelefon
så hvis man bruger tid og kræfter (og penge) nok så tact og i sær det nye lyngdorf gera simpelthent fra en anden verden
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...Det er ikke sjovt at afskrive en af Hifi verdenens mest spændende personer og hans produkter (Peter Lyngdorf), men jeg tror simpelthen ikke, at jeg har pengene til et optimalt TacT setup. Jeg har B&W højttalere (tror bare ikke det fungerer med TacT), og har heller ikke lige 15-20k til en cd-afspiller. Tror TacT/Lyngdorf drømmen må vente lidt endnu...
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan komme ret langt med en sdai
men tjeck lige med hifiklubben på åboulevarden hva deres erfaring er med sdai og de B&W ht du har
hvis det er
dog vil jeg sige at der et led hvor det kan være fatalt at gå på komperimi med lyngdorfaudio og tact
og det er imellem cd og forstærker hvis du alligevel vælger lyngdorf el tact så køb noget ordenligt signal grej evt noget MIT TRALABS air
TRANSPERAANT
noget andet du må huske er at lyngdorfaudios produkter faktisk er latterlige billige i forhold til hva du får
det er jo ligesom lyngdorfs NAD project så billigt som muligt uden på nogen måde at gå på komprimi
tar man tda2200 er den proppet med så mange exotiske og dyre stumber at den burde koste over det dobbelte
og den gennem banker stadaig alt hva jeg har hørt til under 100,000
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
du kan komme ret langt med en sdai
men tjeck lige med hifiklubben på åboulevarden hva deres erfaring er med sdai og de B&W ht du har
hvis det er
dog vil jeg sige at der et led hvor det kan være fatalt at gå på komperimi med lyngdorfaudio og tact
og det er imellem cd og forstærker hvis du alligevel vælger lyngdorf el tact så køb noget ordenligt signal grej evt noget MIT TRALABS air
TRANSPERAANT
noget andet du må huske er at lyngdorfaudios produkter faktisk er latterlige billige i forhold til hva du får
det er jo ligesom lyngdorfs NAD project så billigt som muligt uden på nogen måde at gå på komprimi
tar man tda2200 er den proppet med så mange exotiske og dyre stumber at den burde koste over det dobbelte
og den gennem banker stadaig alt hva jeg har hørt til under 100,000
 |
|
|
Harmonic, du skal første og fremmest have tak for din hjælp! Det er altid rart, når man får gode respons på sine spørgsmål.  Nu til sagen: A) Hvor lang tid har du egentlig brugt på at kalibrere din TDA 2200?? B) Og hvordan lyder dit setup med dine signal og højttalere? C) Hvilken cd-afspiller havde du før? Og hvilke mærker/modeller vil du anbefale til SDAI 2175, hvis man ikke lige har 15k til CD-1? Jeg tænker på en cd-afspiller til omkring 5-8k
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ik pillet ved noget som helst endnu den står som den var lige taget ud af æsken
af flere grunde 1 jeg skal lige ha anskaffed mig en bærbar pc først (har appel) det sker meget snart
2 vil godt lige ha købet noge nye højtaler kabler først
hvordan lyder det hmm som hvis musikerne stod foran mig og spiller højtalerne er nærmest forsvundet fundstændig let flydende og dynamisk så
man for lyst til at danse rundt i stuen kæmpe 3 dimisonel lydscene
mit signal kabel er et vertex aq aes/ebu balanceret det er sådan et med box på
det er hva alle siger inde på lyngdorforumet er det ultimative uanset pris
jeg gav 4000 for det og det virker helt iminent
intil i går havde jeg en gamle frans jæger af en dennon
med hensyn til hvilken cd-afspiller du ku vælge så vil jeg nok gå efter noget rega el nad s500 det kan du sagtens få til menske penge
men det er ik nødvendig at købe noget latterlig dyrt før det lyder godt med en sdai men igen prøv at snakke med hifiklubben i kbh
de kan helt sikkert rådgive dig pmkring sdai min viden er mest koncentreret omkring de store fulddigitale forstærkere
men spør endelig hvis du har flere spørgsmål
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvs harmonic at dine lytteopleverser er ud af æsken? ingen fancy rumkorrektioner og andre ting?bare standard
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEP __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg inviter gerne hele hifall hjem til mig hvis det er
i ik tror mig
men det skal ik være end hemlighed at når der alene i net filter og net kabler er for over 40,000 kroner
så er det ik kun lyngdort der skal ha æren for magien gamuterne er jo også fantastiske
det eneste jeg ik fatter noget a er at det lyder så fantastisk med de billige møg ht kabler
da jeg købte gamuterne kom ham der havde dem hjem til mig for på det tidspunkt havde jeg ingen forstærker
så han havde faktisk taget sin thules top model med og cder men ingen kabler så det blev mine lakrids snørre og ja det lød abeselut ik godt for
at sige det pænt lyden var hård og kantet faktisk i sådan grad af hvis det ik var fordi jeg havde gennen tested gamuterne i ktradio inden
havde jeg ik købt dem
så det er ik fordi min ht kabler faktisk er gode at det lyder så fortrylende godt
pointen er jeg har kun kraset lidt i overfladen a hvad mit anlæg er i stand til
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er TDA 2200 Lyngdorfs nyeste produkt, eller har han noget nyt i ærmet? Jeg er lidt i tvivl, da TDA 2200 også figurerer på TacT's hjemmeside - og mig bekendt, så har Peter brudt med TacT
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Jean M Jarre skrev:
Jeg ville vente og se hvad det nye år bringer Peter Lyngdorf har jo brudt med TacT og kommer med hans eget system, tror I ikke der kommer lidt krig på priserne, jeg ville ikke røre TacT lige nu, det kan være det er alle pengene lige ud af vinduet, når Peter kommer med hans nye grej.
Måske Peters nye grej er meget bedre til de samme penge eller færre, rygtet siger jo at grunden til at Peter brød med TacT var at de var uenige om hvor meget de skulle tjene på produkterne, hvor Peter ville tjene mindre for at få bedre HiFi til folket, mens TacT ville sætte en endnu større avance på produkterne for at tjene endnu mere.
Så mit bedste rår er at slå kogt kold vand i blodet
 |
|
|
du har ret men alt det der står lyngdorf på bliver ik billigere fks den gamle tact 2150 kosted 40,000 den nye lyngdorf tda2200 til 25,000 er en vidreudvikling af m2150 og er på alle måder den gamle 2150 helt og aldeles overlegen |
|
|
Selvom det er et gammelt indlæg vil jeg lige tilføje at M2150 ikke kostede 40.000 kr - den kostede 26.500,00 kr, og var således ikke ret meget dyrere end TDA-2200.
TDA-2200 er en tand bedre, men ikke overlegen - de grundlæggende egenskaber deler de, og M2150 er stadig fremragende. TDA-2200 har "bare" en smule mere af det hele. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Er TDA 2200 Lyngdorfs nyeste produkt, eller har han noget nyt i ærmet? Jeg er lidt i tvivl, da TDA 2200 også figurerer på TacT's hjemmeside - og mig bekendt, så har Peter brudt med TacT  |
|
|
Det er den nyeste integrerede og på sigt ser den ikke ud til at blive afløst lige med det samme. Der er andre produkter på vej fra Lyngdorf, men TDA-2200 kører videre derud af.
TacT har deres egen version af TDA-2200, men Lyngdorf-versionen skulle være den bedste, og er også en del mere avanceret. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
AM-E skrev:
Er TDA 2200 Lyngdorfs nyeste produkt, eller har han noget nyt i ærmet? Jeg er lidt i tvivl, da TDA 2200 også figurerer på TacT's hjemmeside - og mig bekendt, så har Peter brudt med TacT  |
|
|
Det er den nyeste integrerede og på sigt ser den ikke ud til at blive afløst lige med det samme. Der er andre produkter på vej fra Lyngdorf, men TDA-2200 kører videre derud af.
TacT har deres egen version af TDA-2200, men Lyngdorf-versionen skulle være den bedste, og er også en del mere avanceret. |
|
|
Tak for oplysningen Ronin. Jeg synes bare, det var svært at skelne mellem de to modeller, da de er nøjagtig ens på det ydre. Jeg ved, at der snart kommer en rumkorrektionsmodul til TDA 2200, men hvad ellers? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
I forbindelse med køb ef min nye forstærker, lyttede jeg også til sdai 2175. Jeg brød mig ikke om den, den var spændt til et sæt B&W 803D i hifiklubben i Aalborg. Efter at have hørt Tact'en hørte jeg Denon PMA-2000AE, og denne var mere noget efter min smag. Jeg synes Tact'en var alt for fraværende i bassen, i modsætning til Denon'en. Havde Tact'en så blot haft en god mellemtone og diskant, så kunne dette problem accepteres, men det mener jeg ikke den har, synes ganske enkelt at den er kedelig. Jeg synes Denon'en havde langt mere varme i lyden, og det kunne jeg bedre lide, men hver sin smag. Skulle jeg anbefale en forstærke til ca. 12.000 ville det være Roksan Caspian M series, men denne spiller helt anderledes en Tact'en. Roksan'en har efter min mening en typisk engelsk lyd, og det lyder jo rigtig dejligt . Men ved ikke om du har hørt hvordan Tact'en lydder? __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr-Tricket skrev:
Hej
I forbindelse med køb ef min nye forstærker, lyttede jeg også til sdai 2175. Jeg brød mig ikke om den, den var spændt til et sæt B&W 803D i hifiklubben i Aalborg. Efter at have hørt Tact'en hørte jeg Denon PMA-2000AE, og denne var mere noget efter min smag. Jeg synes Tact'en var alt for fraværende i bassen, i modsætning til Denon'en. Havde Tact'en så blot haft en god mellemtone og diskant, så kunne dette problem accepteres, men det mener jeg ikke den har, synes ganske enkelt at den er kedelig. Jeg synes Denon'en havde langt mere varme i lyden, og det kunne jeg bedre lide, men hver sin smag. Skulle jeg anbefale en forstærke til ca. 12.000 ville det være Roksan Caspian M series, men denne spiller helt anderledes en Tact'en. Roksan'en har efter min mening en typisk engelsk lyd, og det lyder jo rigtig dejligt . Men ved ikke om du har hørt hvordan Tact'en lydder? |
|
|
Hej Tricket. Jo, jeg fik en lille demo af SDAI 2175 tilbage i udgangen af 05. Den var spændt for et sæt Helicon 400. Det lød da godt, men jeg havde heller ikke lyttet til meget andet på det tidspunkt. Rummet var heller ikke optimalt - slet ikke. Men det spillede da fint i mine øre - men måske lidt tyndt, som du selv siger. Måske er de bare 100% neutrale? PMA 2000AE lyder også fint, men jeg synes nu min Marantz er bedre. Har haft et kig på TDA 2200, MF A5, Audia Flight One (brugt), Krell KAV 400Xi (brugt) og Primare I30... __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Dr-Tricket skrev:
|
Hej
I forbindelse med køb ef min nye forstærker, lyttede jeg også til sdai 2175. Jeg brød mig ikke om den, den var spændt til et sæt B&W 803D i hifiklubben i Aalborg. Efter at have hørt Tact'en hørte jeg Denon PMA-2000AE, og denne var mere noget efter min smag. Jeg synes Tact'en var alt for fraværende i bassen, i modsætning til Denon'en. Havde Tact'en så blot haft en god mellemtone og diskant, så kunne dette problem accepteres, men det mener jeg ikke den har, synes ganske enkelt at den er kedelig. Jeg synes Denon'en havde langt mere varme i lyden, og det kunne jeg bedre lide, men hver sin smag. Skulle jeg anbefale en forstærke til ca. 12.000 ville det være Roksan Caspian M series, men denne spiller helt anderledes en Tact'en. Roksan'en har efter min mening en typisk engelsk lyd, og det lyder jo rigtig dejligt . Men ved ikke om du har hørt hvordan Tact'en lydder?
|
|
|
Hej Tricket.
Jo, jeg fik en lille demo af SDAI 2175 tilbage i udgangen af 05. Den var spændt for et sæt Helicon 400. Det lød da godt, men jeg havde heller ikke lyttet til meget andet på det tidspunkt. Rummet var heller ikke optimalt - slet ikke. Men det spillede da fint i mine øre - men måske lidt tyndt, som du selv siger. Måske er de bare 100% neutrale? PMA 2000AE lyder også fint, men jeg synes nu min Marantz er bedre. Har haft et kig på TDA 2200, MF A5, Audia Flight One (brugt), Krell KAV 400Xi (brugt) og Primare I30...
|
|
|
Tror du har ret i at den er meget neutral, tror det er det Tact forsøger at opnå.... de andre forstærkere du nævner har jeg ikke hørt, men de koster da også mere end 12.000 gør de ikke? __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr-Tricket skrev:
AM-E skrev:
Dr-Tricket skrev:
|
Hej
I forbindelse med køb ef min nye forstærker, lyttede jeg også til sdai 2175. Jeg brød mig ikke om den, den var spændt til et sæt B&W 803D i hifiklubben i Aalborg. Efter at have hørt Tact'en hørte jeg Denon PMA-2000AE, og denne var mere noget efter min smag. Jeg synes Tact'en var alt for fraværende i bassen, i modsætning til Denon'en. Havde Tact'en så blot haft en god mellemtone og diskant, så kunne dette problem accepteres, men det mener jeg ikke den har, synes ganske enkelt at den er kedelig. Jeg synes Denon'en havde langt mere varme i lyden, og det kunne jeg bedre lide, men hver sin smag. Skulle jeg anbefale en forstærke til ca. 12.000 ville det være Roksan Caspian M series, men denne spiller helt anderledes en Tact'en. Roksan'en har efter min mening en typisk engelsk lyd, og det lyder jo rigtig dejligt . Men ved ikke om du har hørt hvordan Tact'en lydder?
|
|
|
Hej Tricket.
Jo, jeg fik en lille demo af SDAI 2175 tilbage i udgangen af 05. Den var spændt for et sæt Helicon 400. Det lød da godt, men jeg havde heller ikke lyttet til meget andet på det tidspunkt. Rummet var heller ikke optimalt - slet ikke. Men det spillede da fint i mine øre - men måske lidt tyndt, som du selv siger. Måske er de bare 100% neutrale? PMA 2000AE lyder også fint, men jeg synes nu min Marantz er bedre. Har haft et kig på TDA 2200, MF A5, Audia Flight One (brugt), Krell KAV 400Xi (brugt) og Primare I30...
|
|
|
Tror du har ret i at den er meget neutral, tror det er det Tact forsøger at opnå.... de andre forstærkere du nævner har jeg ikke hørt, men de koster da også mere end 12.000 gør de ikke? |
|
|
Jo, det gør de desværre. Men jeg regner med at have en budget på 15-17k. Kan sikkert også forhandle mig til en god pris via kontakter osv...ved bare ikke lige, hvilken forstærker det skal være. CD-afspilleren er droppet til fordel for Squeezebox __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, jeg købte selv en Pathos Classic One til 16K, og den spiller rigtig godt  Men meget anderledes end Tact'en. jeg synes den lyder helt fantastisk, men du kan da altid prøve at lytte til den, her er et link: http://www.pathosacoustics.com/indexeng.htm__________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |