| Forfatter |
|
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
|
Hej! Jeg vil gerne med i gruppeterapi!
Har haft forskellige ML produkter siden 1992 - uden problemer (det tæller jo også lidt). Desuden har jeg lyttet til det meste ML de sidste år. Jeg har altid været tilfreds med lyden - dog ikke altid på udstillinger og i forretninger!
Om der er andet - selvfølgelig - også lige så dyrt og dyrere endda. Bedre end ML - ja - når man ikke matcher ML produkterne rigtigt, så lyder det skidt. Ordet synagi skal bruges.
Om ML er teknik - afgjort - det bedste af sin art. Om det kan spille musik så det rocker - kom forbi og lyt!!! Måske vil skeptikerne høre noget andet. Et ML anlæg skal man bruge tid på - så synger det. Hvis man ikke gider det så køb noget andet!!! Under dårlige forhold vil man måske kunne høre andre ting end ML-tingene.
|
|
|
Her er jeg ening med dig. Du kan vinde rigtigt meget på lyden ved at optimere rummet, kabler og andet hardware når man har ML. Ikke at jeg synes det lyder dårligt fra starten, men det kan komme til at lyde meget bedre hvis man bruger noget tid på fin tuning.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle skrev:
jensen skrev:
Gufle skrev:
jensen skrev:
DTSSOUND skrev:
|
Efter at have læst denne tråd med et lille smil på læben. Er jeg nød til lige at skrive et par linjer!
Først er det jo lidt lige gyldigt hvad et produkt koster, bare man er tilfreds med det man har købt!. Har i gennem tiderne hørt adskillige anlæg, mange købt brugt til ingen penge... Spille røven ud af bukserne af mega dollar anlæg!
Jeg er selv gammel ML mand, troede dengang det var noget af det bedste man kunne købe for penge! Uden trivl er Mark levinson noget af det fineste byggede transistor forstærker på kloden!.
Men jeg kan kun tilslutte mig "Hurtig". De rocker altså ikke. Men sikke en masse detailer man pludselig sidder og bruger sin tid på at lytte efter.
Jeg vil ikke komme med alternativer, er folk glade for ML. Kan vi andre så ikke være ligeglade?.
MVH
DTS
|
|
|

Ja der gik nogle år så blev man træt af det .
|
|
|
Hej Jensen
Jeg er åbentbart meget mærkelig, for jeg har haft ML i mere end et par år og jeg er stadig ikke blevet træt af det.
Hilsen
Gufle
|
|
|
Så vender vi den om , hvad har du hørt op mod ML i samme pris klasse , og hvorfor har du ML .
Jeg har haft ML siden 1989 ML29 ML27,5 ML20,6 siger mig noget , de andre modeller siger mig intet .
Hvis det havde gjort det havde det stået her .
|
|
|
Hej Jensen
Det er jo det der er så sjovt når vi snakker hifi. Der er forskllige baggrunde for de beslutninger folk tager. Du siger at man bliver træt af ML i løbet af et par år, fordi du åbentbart ikke synes det spiller godt nok. Men hvad nu hvis jeg kun har købt ML på grund af design og ikke lyden (at den så også er rigtig god ifølge mig selv) er kun et plus. Og jeg er ikke blevt træt af ML´s design endnu.
Hilsen
Gufle
|
|
|
Ja det skal være sjovt .
Om det er ML eller Nad .
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle skrev:
| jeg skal være den første til at indrømme hvis noget spiller bedre end det jeg har, da jeg primært har valgt ML pga. design. Derfor er jeg ligeglad med om der findes noget der spiller bedre, for det skal jeg alligevel ikke have. |
|
|
Det er sku da ærligt så det kan forstås!
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Gufle skrev:
| jeg skal være den første til at indrømme hvis noget spiller bedre end det jeg har, da jeg primært har valgt ML pga. design. Derfor er jeg ligeglad med om der findes noget der spiller bedre, for det skal jeg alligevel ikke have. |
|
|
|
|
|
Hej L.B.
Ja med ærlighed kommer man længst, har jeg hørt nogen sige engang. Det var der måske nogen herinde der kunne lære lidt af???.
Hilsen
Gufle
__________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle skrev:
L.B. skrev:
Gufle skrev:
|
|
|
|
|
Hej L.B.
Ja med ærlighed kommer man længst, har jeg hørt nogen sige engang. Det var der måske nogen herinde der kunne lære lidt af???.
Hilsen
Gufle |
|
|
Hej Danny,
Det kan jeg kun være enig med dig i. Det stiller dig også som suveræn "leder" af en dyst i dit hjem, da du har lagt kortene på bordet og indbyder med åbne arme... spændende om Hurtig vil stille op.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt med alle de synspunkter der er kommet frem omkring ML, det er tydeligt at vi alle søger noget forskelligt, og positivt at dialogen igen - stort set - ikke handler om at dømme på andres vegne.
Jeg valgte selv en ML efter at have hørt gryphon, classe, og andre mærker i ca. den prisklasse, og umiddelbart var det den lyd der tiltalte mig mest lige nu.... men min smag er "flydende" - er altid åben for nye ting....og gode tilbud. Gufle's argument om design, kan jeg sagtens følge.... men det var ikke det vigtigste for mig....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke lade være med at citere lidt fra manualen fra No. 38, når nu folk har tendens til at kalde ML for ingeniør-drevet: The correlation between published specifications and sonic quality is unreliable. A list of numbers reveals virtually nothing. All technical measurements must be subject to qualitative as well as quantitative interpretation. Measurements of the Nº38 yield excellent results by any standards.
Der er også små sjove “statements” i manualen til No. 331, men dem kan du selv finde her: http://www.marklevinson.com/downloads/manuals/no331.pdf
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Gufle skrev:
L.B. skrev:
Gufle skrev:
|
|
|
|
|
Hej L.B.
Hilsen
Gufle |
|
|
Hej Danny,
Det kan jeg kun være enig med dig i. Det stiller dig også som suveræn "leder" af en dyst i dit hjem, da du har lagt kortene på bordet og indbyder med åbne arme... spændende om Hurtig vil stille op.
|
|
|
det skal du nok ikke regne med han (de) vil. se bare hvordan det gik da scala inviterede dem.
men det er jo osse meget nemmere ar invitere den anden vej, det er jo meget nemmere at slæbe et ml trin med til århus, end en doxa den anden vej ......
iøvrigt kan du få brugt doxa rimeligt tit i norge, men selvfølgelig kan du få mere ml end doxa, da der nok er solgt 1000 gange mere ml !!!!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| men min smag er "flydende" |
|
|
Jamen skål så da 
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he, nå ja, det er jo julefrokosttid....God jul til alle herinde i øvrigt !
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Jonnravn - er du blevet klogere eller bare mere forvirret af os tossehoveder
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
du er i hvert flad velkommen til at sende en PB hvis du har specifikke spørgsmål, og vil undgå en lignende diskution.
|
| Til top |
|
| |