| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen:
Sådanne et svar kan jeg ikke rigtigt bruge til noget.
Godt nok har jeg købt en forstærker allerede, men jeg vil gerne høre din begrundelse for at Yamaha er det eneste du kan sige :)
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dykker skrev:
Jensen:
Sådanne et svar kan jeg ikke rigtigt bruge til noget.
Godt nok har jeg købt en forstærker allerede, men jeg vil gerne høre din begrundelse for at Yamaha er det eneste du kan sige :)
|
|
|
Forbi de er de bedste , man for klart mest for sine penge ved yamaha .
Men hvorfor lytter du ikke selv ?
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen: Årsagen til jeg ikke lytter, skyldes at det ikke er nemt at låne 17 forskellige surroundforstærkere og tage dem hjem, koble dem til mit anlæg og så lytte dem igennem.
Derfor lytter jeg til folks konstruktive beskrivelse af hvorfor de lige synes deres ynglingsforstærker er den bedste.
Har f.eks. hørt mange sige Denon + B&W er en dårlig ide, derfor har jeg valgt ikke at vælge denon.
At jeg til sidst valgte Pioneer 1015 skyldes jeg har hørt god omtale af den, diverse tests er også gode. Og prisen i tyskland kunne jeg ikke sige nej til :)
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dykker skrev:
Jensen: Årsagen til jeg ikke lytter, skyldes at det ikke er nemt at låne 17 forskellige surroundforstærkere og tage dem hjem, koble dem til mit anlæg og så lytte dem igennem.
Derfor lytter jeg til folks konstruktive beskrivelse af hvorfor de lige synes deres ynglingsforstærker er den bedste.
Har f.eks. hørt mange sige Denon + B&W er en dårlig ide, derfor har jeg valgt ikke at vælge denon.
At jeg til sidst valgte Pioneer 1015 skyldes jeg har hørt god omtale af den, diverse tests er også gode. Og prisen i tyskland kunne jeg ikke sige nej til :)
|
|
|
Du skulle have langt øre til Yamaha , ja selv ders gammel modeller er langt bedre end mange af de nye modeller af andre mærker .
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad måtte du af med? For Pioneer'en altså...
Den er jo THX godkendt og mega lækker!
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Belsebub Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
At NAD er pakket ind i plastik har jo ikke noget at gøre med hvad der er indeni. Hvis du kigger ned på printet ser det ret pænt ud og desuden er der jo kune plastik på fronten, så jeg ved ikke helt hvor du vil hen med det parameter. NADs stereoforstærkere flere gange har slået Marantz i anmeldelser som denne, lydmæssigt: http://www.hifiklubben.com/files/Test/NAD/352WHFSV0604.pdf
På surround siden tror jeg derimod ikke at du vil få særlig meget ud af at købe NAD, de er ikke særlig erfarne og der skulle være nogle problemer med deres surround recievere, så vidt jeg ved. Men de er meget populære. __________________ "Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"
Tryk her for at se mit setup
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat: (alternativt nickname :-)
Jeg købte den hos www.Technikdirekt.de hvor den koster 490€ + 22€ i forsendelse = ca 3800,-
I danmark koster den >6000 ,- Den forskel kan ikke engang den 9% højere danske moms forklare.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dykker: Jeg
sad en dag og skulle finde på et nickname... Ikke sådan et alternativt
et som alle bruger, men et specielt! Jeg tog en bid af min rugbrødsmad
med makrelsalat, og straks viste jeg hvad jeg skulle hedde... 
Under 4.000 for en reciever m. THX er sku ret lækkert!
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Belsebub: Det er korrekt det det er fronten der er plastic, og deres print er nok stadigvæk er ordentlige.
Men det er fronten jeg skal kigge på, og jeg vil ikke havde noget stående, der ligner noget købt i BR legetøj.
Sørgeligt NAD ikke engang kan finde ud af at lave en ordentlig indpakning til deres enheder.
Som du siger har jeg også hørt de ikke ligefrem brillierer på surround siden, og det er til det jeg skal bruge det.
Hilsen Søren som glæder sig til at få en pakke fra tyskland en af dagene :)
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du modtager den, så hiv kameraet frem, tag en masse
billeder, lav et indlæg og læg billederne derind med tekst... Vil gerne
læse lidt om den! Skriv også lidt om dens lyd... 
p.s. Skal tage dykkercertifikat efter jul... 
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat:
Det vil jeg da gøre :)
p.s. Glæd dig til du skal lære at dykke, det er SÅ FEDT !!! Jge er selv dykkerinstruktør, og nyder hvert sekund under vandet.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dykker: Det er også en smagssag hvordan man mener det ser ud. Jeg mener f.eks ikke at Denon's forstærkere er særligt pæne, de ser voldsomme og 70'er agtige ud, men det er jo forskelligt hvad man synes.
Det er en skam du har udelukket HK (pga. design? Det er ellers ganske stilfuldt synes jeg), de passer rigtigt godt til B&W, især når du også hører musik, da HK er meget musikalske. Deres lidt varme lyd går rigtigt godt i spænd med B&W og sørger for der er masser af bund og mellemtone uden at det dog bliver for mudret.
Havde du overvejet Arcam? De har en lyd der er lidt henad HK, men med et design der måske falder dig bedre for?
L.
|
| Til top |
|
| |
Pejle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja smag og behag er forskellig, som jeg tidligere har skrevet er Arcam i mine øre for mudret i bassen til min smag.
LCR600 er bestemt de sidste penge værd. Om du skal "nødes" med 601 til bagehøjtaler kommer vel meget an på rummets størrelse - jeg har relativt langt fra mine baghøjtaler til lytteposition og vil samtidig gerne have et par højtallere der kan "match" 604eren, derfor valgte jeg 602. Rent stereo mæssigt er der også meget mere nuancer/lyd i 602eren. Jeg vil dog dertil sige at jeg ikke brugte/bruger så meget tid på baghøjtalere som på den øvrige del af setupet, så jeg har ikke lyttet til meget andet end B&W til dette formål. Så der er sikkert andre altarnativer som også kan bruges.
Iøvrigt tillykke med valget - lad os endelig høre om du bliver/er tilfreds 
-Pejle __________________ B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har også 602 som baght og det er aldrig blevet tilfreds med(står på stander)men det skylles nok mere den lave pladsering en selve ht.så nu køber jeg nogle mindre som bliver vægmont.Efter min vudering skal gulv ht stå med god afstand til lyttepos ellers bliver de for dominerende
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arcam ville blive alt for dyrt, når han har gået efter noget til 5-6000 kr. Arcam koster min. 25.000 for dvd og reciever... Og det kan kun med nød og næppe trække de B&Wer, der er ikke meget effekt i Arcam, det er synd, for deres produkter lyder rigtig, rigtig godt!
|
| Til top |
|
| |
Pejle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
P.las: Hvilken stander har du 602 til at stå på, og hvor højt mener du de bør stå/hænge?
Wamba: Arcam er alt for dyr i forhold til hvad de levere rent lydmæssigt. Samtidig nævner _jeg_ dem kun i forbindelse, med at Denon er nænvt i den lyse kategori, hvor jeg mener at Arcam ligger i den modsatte ende.
-Pejle __________________ B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
Arcam ville blive alt for dyrt, når han har gået efter noget til 5-6000 kr. Arcam koster min. 25.000 for dvd og reciever... Og det kan kun med nød og næppe trække de B&Wer, der er ikke meget effekt i Arcam, det er synd, for deres produkter lyder rigtig, rigtig godt!
|
|
|
Jeg mener da at have set deres (diva?) 100 til omkring 10-12k. Jeg kunne ikke rigtigt finde ud af hvor han havde skrevet sit budget, men hvis det er 5-6k, så kan jeg godt se det ikke kan gøres. L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pejle skrev:
|
P.las: Hvilken stander har du 602 til at stå på, og hvor højt mener du de bør stå/hænge?
Wamba: Arcam er alt for dyr i forhold til hvad de levere rent lydmæssigt. Samtidig nævner _jeg_ dem kun i forbindelse, med at Denon er nænvt i den lyse kategori, hvor jeg mener at Arcam ligger i den modsatte ende.
-Pejle
|
|
|
Jamen det har du jo ret i :)
Hmm, der er vel forskellige meninger om hvorvidt det for dyrt eller ej, personligt synes jeg ogs¨å det er for dyrt, specielt når effekten ikke når det opgivne... F.eks. Arcam Diva 300, en på papiret fornuftig reciever til pengene, men har ikke auto-setup ( gad jeg så ikke bruge alligevel ) og de opgivne 100 watt, tja, de er langt fra sande. En stortest af den i Homecinemachoice viste at den godt kan levere varen i 2 kanals, men når den skal igang med 5 kanaler, så svigter den..
2 kanaler ved 8 ohm leverede den ca. 120 watt
5 kanaler ved 8 ohm leverede den ca. 60 watt, det er bare ikke godt nok, specielt ikke hvis man ønsker råstyrke.
Men okay, en god soveværelses reciever kunne den da nok blive :D
|
| Til top |
|
| |
mice Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tage et kig på Rotel. Har hørt et 5 kanals setup med en Rotel forstærker og B&W CM4/2 højttalere. Det lød sq godt. Jeg kan nu ikke huske hvilken forstærker det var, men den var ikke specielt dyr.
Jeg er blevet fortalt at Rotel primært udvikler deres produkter på B&W. Deres fabrikker ligger jo også op og ned af hinanden, så der er nok noget om det.
/Michael
|
| Til top |
|
| |