Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Blue Guitars (Chris Rea) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Hold da helt ferie hvor er det Blue guitars bare et fedt album, man kan simpelthen ikke holde fødderne i ro når Rea jammer med de sorte blues-musikere og fyrer noget godt bas spade af   

Fedt - det vagte nysgerrighed herfra! Bestilling er hermed lagt
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Acer skrev:
Hold da helt ferie hvor er det Blue guitars bare et fedt album, man kan simpelthen ikke holde fødderne i ro når Rea jammer med de sorte blues-musikere og fyrer noget godt bas spade af   

Hej admin. Godt at man kan inspire andre

Fik SMS. Problemet løst?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Acer skrev:

Du kan roligt begynde at glæde dig, det er så herligt musik og som Zorglub skriver et sted så kan man gå til og fra det da 11 skiver godt kan gøre en liiidt træt af blues-musik

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Administrator skrev:
Acer skrev:

Du kan roligt begynde at glæde dig, det er så herligt musik og som Zorglub skriver et sted så kan man gå til og fra det da 11 skiver godt kan gøre en liiidt træt af blues-musik

Og som et lille kuriosum. Chris Rea har jo "desværre" gennemlvet et helvede med sygdom og har lagt turnelivet ect. meget på hylden. Men ang. Blue Guitars. Han havde oprindeligt planlagt et album med intet mindre end 50 cd´er Godt at det blev ved de 11

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo glemt alt om løftet tidligere i tråden om en kommentar  ... den har snurret her nogle gange siden og er "rar" at tage frem ind imellem. Mine favoritter er absolut Texas, Chicago og Electric Memphis.

Hvis skiverne var udgivet over en årrække - altså som et forløb af en karriere, hvor man prøver lidt af hvert, tror jeg at jeg ville have sprunget nogle over. Lidt ligesom Ry Cooder, der har udgivet skiver i forskellige stilarter, hvor jeg f.eks. har droppet den seneste, fordi der er lidt for meget "folkedragt" over den. Men som helhed betragtet, synes jeg CR har skabt noget unikt - et mesterværk og vel en slags katalog over blues-musikken og dens afarter. Jeg har nogle gange under lytningen tænkt, at her var en sang som den eller den blues musiker kunne have lavet. Så jeg synes, han har lånt lidt af de forskellige stilarters nulevende musikeres måde at gøre det på ... men gjort med respekt og alligevel sit eget touch i form af det umiskendelige guitarspil. Men blues musikere har jo alle dage lånt af hinanden ... 

Og så er det heller ikke et album, som Acer nævner - man skal høre fra start til slut. Det er bedst i doser og et par af dem er ganske fortrinlige som baggrundsmusik under en god middag, hvor andre har det bedst med knald på ... tilmed oser alle skiverne af god lyd, som vi vil have det. 

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

At sætte sig og høre alle 11 i træk lyder vanvittigt . Det skal høres i 'doser'
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Uhm - er nået til skive nr. 8 - tack 3! Det bog holder 100

Er der i øvrigt nogen der kender til andre Earbook-udgivelser? Der var en fin folder med - bl.a. med 'Gospel Journey', som umiddelbart ser interessant ud.

http://www.amazon.de/Earbooks-Gospel-Journey-earBOOK-Various /dp/3937406441

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Uhm - er nået til skive nr. 8 - tack 3! Det bog holder 100

Er der i øvrigt nogen der kender til andre Earbook-udgivelser? Der var en fin folder med - bl.a. med 'Gospel Journey', som umiddelbart ser interessant ud.
http://www.amazon.de/Earbooks-Gospel-Journey-earBOOK-Various /dp/3937406441

Kender ikke lige denne gospel udgivelse. Men de har udgivet en del andre interessante ting. Bla. Dusty Springfield, Marvin Gaye, Thin Lizzy, The Police ect. (som ligger i min bestillingsliste). Har dog smuglyttet lidt til dem, og fælles for dem er en høj standard, flot sammensætning og en meget rimelig pris.

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kan helt tilslutte mig glæden ved den fantastiske udgivelse. Købte min via Ebay.uk til omkring 300 kr!

Vil henlede opmærksomheden på forgængeren "Dancing down the stony road". Den vil nok osse falde i god jord hos de fleste af jer den kan lide hans blues samling. Han bliver bare ved med at lave musik der går lige i min indre rytmeboks !

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes