Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: $12.800,- for én meter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 22 December 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

"Now, TARA Labs has just introduced the world's first audio interconnect with a vacuum dielectric: The Zero™. The Zero has the same RSC conductors, the same air tube dielectric. But a vacuum is drawn inside the tube, thereby creating "the perfect environment for ultimate signal transfer." Salgsmateriale.

"If you have dough to burn, a screw or two loose, a truly high-resolution stereo system, and a taste for the best of the best, then TARA Labs’ The Zero and Omega should be at the top of your list of “must-hear” interconnect and cable" TAS.

Hi hi. Altid noget det kun er “must-hear”. Ouch.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 December 2005 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke det er muligt at lave vacuum i et kabel.Det er umuligt at lave fuldstændigt tætte samlinger.Og er samlingerne tætte vil luften langsomt kunne sive igennem et plastmateriale.Ellers kan man jo hælde dette materiale i.

http://www.hytechsales.com/insulating_paint_additives.html

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 December 2005 kl. 05:07 | IP-adresse registreret  

Om det er for dyrt for den enkelte, afgøres meget af denne enkeltes økonomiske formåen. Der er mange der har så mange penge, at det intet betyder om kabler koster 100,- eller 100.000,-. Det vigtigste er, om det er det kabel de tror der er det bedste på markedet pt. Rigtig rige mennesker bliver ikke til grin selv om de klatter 100.000,- væk. Omgangskredsen gør det jo også - det er en del af gamets signalværdi.

Om det er for dyrt for Tara afgøres af, om de sælger nok til at denne produktlancering gav et fornuftigt overskud. Hvis de taber penge, var det nok for dyrt, hvis de tjener, ja så var det ikke for dyrt.

Jeg tror ikke den er sværere end det!!!

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 December 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

Fsv. Taralabs, så var alle AIR serie og derover vist lavet i USA, det var alle de billige udgave der blev lavet i Kina - men det er vel også lige meget - et Kina kabel kan sagtens lyde godt !

Ok... alt AIR og derover er lavet i U.S.A.... Jamen det tror vi så på... Raise The Roof 1 Var det ikke også det de påstod om alle de andre kabler, inden de amerikanske myndigheder knaldede dem?? Sjovt at folk stadig forsvarer dem i blinde. Selv om der ligger konkrete beviser på at en kabelproducent snyder og bedrager, og sælger billige kinesisk producerede kabler under eget navn med påskriften "Made In U.S.A", så bliver folk ved med at forsvare dem. Folk vil absolut holde fast i woodoo'en.
Og hvorfor så det?? Tjaaee... korthuset vælter nok for en del, hvis de ser i øjnene at alt kabel-woodoo'en osv er ren svindel, og udelukkende en pengemaskine for branchen.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 December 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

jeg taler om hvilke lande de er produceret i (påstanden om AIR og derover, kommer fra et tidskrift) - DU taler om woodoo.... Det er helt ok med mig hvis de er lavet i Kina, og det hed SJING JANG og var made in china..... jeg valgte dem fordi jeg kunne li' lyden - intet andet.... (og jeg lytter jo på tngere før jeg udtaler mig...i modsætning til andre)

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 December 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

jeg taler om hvilke lande de er produceret i (påstanden om AIR og derover, kommer fra et tidskrift) - DU taler om woodoo.... Det er helt ok med mig hvis de er lavet i Kina, og det hed SJING JANG og var made in china..... jeg valgte dem fordi jeg kunne li' lyden - intet andet.... (og jeg lytter jo på tngere før jeg udtaler mig...i modsætning til andre)

Sådan skal det naturligvis være.  Men hvis man er Hurtig, kan man bare springe lytningen over!

Hilsen

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 23 December 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

ALDRIG - om jeg vil give så mange penge for et signalkabel  - ligegyldigt hvor godt det så end er.

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 24 December 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har det fedeste tweak!! Når jeg tager mine "Pablo" sko på, købt i den Kirgisiske præsidents yndlingsbutik i hovedstanden Bishkek, så lyder julesangen meget bedre. I skulle prøve det!! Skoene er ikke så dyre... Men biletten med Air France koster 2600Euro hver vej....  Bla bla bla..... Tweak mig her og tweak mig der!!!

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 24 December 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

ALDRIG - om jeg vil give så mange penge for et signalkabel  - ligegyldigt hvor godt det så end er.

Du er heller ikke en del af målgruppen.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 24 December 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Makrelsalat skrev:
Forstår simpelthen ikke hvordan de kan lave det...

Skuda et bundt sp*ssere! Prøv dog at lave nogle gode kabler, som folk har råd til!

Det gør de også!...

Dette er bare deres absolutte statement! (på samme måde som udstyrs fabrikanter der har en eller flere "top" modeller  unærmelige for os mere "normale" rent økonomisk set stillede mennesker!.. og så nogle lidt mere pris venlige modeller på flere forskellige "trin")

Har du grej og Ht. til 500000 kr. eller en mill. er det da KABLET! at vælge! (eller et andet mærke men af samme pris klasse, og det findes jo! eks. NO mf.) her køber man ikke Axiom til 1600 kr!! eller et Prisem til 600 kr!.. det gør du hvis du har udstyr for mellem 10 og 20000 kr...

Osv... der op efter, jo bedre grej (dyre) jo dyre kabler! det hænger naturligt sammen!...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 December 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

TARA Labs har her helt klart lavet et "statement-produkt" som de fleste andre producenter også har indenfor deres kategori. Der vil givetvis blive solgt ganske få af dem, men kablet vil sælge mange af de "billigere" modeller. Jeg husker dengang jeg arbejdede i HFK i week-enden. Dengang var Onkyo 919THX den fedeste SS-amp. Folk hørt den, så prisen og fandt så 90% af ydelsen i en produkt til den halve pris og købte det. Vi solgte mange 717'ere!

Det er marketing-stunt i det, men det er også et bevis på, at man mestrer kunsten at skabe det bedste af det bedste (efter ens eget hoved) og det er jo godt, at der er nogle der flytter grænserne for hvad der kan lade sig gøre.

Hvad ville normale biler være uden "forskning" i Formel 1?

Det er præcis det samme her, først er det state of the art, senere bliver det for de fleste.

At det så er en sindsyg pris, kan man vel kun grine af

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 December 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Makrelsalat skrev:
Forstår simpelthen ikke hvordan de kan lave det...

Skuda et bundt sp*ssere! Prøv dog at lave nogle gode kabler, som folk har råd til!

Det gør de også!...

Dette er bare deres absolutte statement! (på samme måde som udstyrs fabrikanter der har en eller flere "top" modeller  unærmelige for os mere "normale" rent økonomisk set stillede mennesker!.. og så nogle lidt mere pris venlige modeller på flere forskellige "trin")

Har du grej og Ht. til 500000 kr. eller en mill. er det da KABLET! at vælge! (eller et andet mærke men af samme pris klasse, og det findes jo! eks. NO mf.) her køber man ikke Axiom til 1600 kr!! eller et Prisem til 600 kr!.. det gør du hvis du har udstyr for mellem 10 og 20000 kr...

Osv... der op efter, jo bedre grej (dyre) jo dyre kabler! det hænger naturligt sammen!...

mvh.

Helt enig, kablets pris bør afspejles af den samlede pris på en set-up  

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 December 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Det er jo små penge .

Kender en der har to sæt powercabler til 49000EUR pr styk

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Sendt: 25 December 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Det er jo små penge .

Ha, det må være ham ovre på Barcebäck.
(Vildt)

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 December 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Det er jo små penge .

det er jo over 700k for 2 powerkabler   

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 25 December 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Hmm!
Folk kan jo investere deres penge hvor de vil.
Men for det første, så vil det bare ikke være optimal anbringelse af kapital og opmærksomhed, at kaste så mange penge, resourcer og opmærksomhed efter kabler.
Javel! de høres, men hvis du for¨mår at afkorte dem du i forvejen har, så kunne det måske være det der skal til, for egentlig bare at være bedre end selv meget dyre kabler.

Helst sikkert er det, at der er meget større pay off i at bruge krudtet på ampsene og højttalerne i stedet, og ikke mindst på at slippe fri af opamps og NFB m.m.

Noget helt andet er, at enhver med blot nogle få hjerneceller ibehold, bør kunne tænke sig til, at kobber til nogle få kr. kiloet, renset, valset, pumpet, nusset og gjort ved, aldrig kan ende op i den slags priser.

De er bevidst gjort så dyre, for at matche eller evt. overgå andre sammenlignelige banditter. Det har intet med produktet eller forarbejdningen at gøre.
80% af prisen er fup og fidus, resten er betaling for produkt, moms og rimelige avancer.
Om produktet så er godt, vil jeg undlade at komentere til jeg har hørt det.
Men uanset hvad, så har jeg meget svært ved at se fornuften i, at bruge så mange kræfter på kablerne. Kabler er vigtige, men de gør altid kun skade, så hold dem korte, det er trods alt en del af kunsten.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 25 December 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:
jensen skrev:

Det er jo små penge .

Ha, det må være ham ovre på Barcebäck.
(Vildt)

mvh

Det er eddermageme da penge ud af vinduet.. Er de besmykket med diamanter eller sådan noget?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 27 December 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Om noget dyrt er fup og fidus afhænger meget af hvordan man ser på det!...

Jeg her eks. et Rolex Submariner til godt 35000 kr. men også et Seiko til godt 8000 kr. jeg købte før jeg fik Rolex uret..

De holder tiden precis lige så godt, finish og alt er på det nærmeste det samme... (det synlige af det)

So what's the difference??? 

JO! ejer glæden, imponator effekten, (blærerøvs effekten) de "signaler" det udsænder / signalere.

Jeg kender få med røven fulde af penge der går med et Timex!.. eller netop et Seiko!.. selv om disse kan være af funktionel lige så god kvalitet..

Går faktisk kun med Rolex uret! da det giver størst "bære" glæde!

(og så er kvaliteten ik at "kimse" ad, har haft mit i over 20 år.. og nul ridser og det går bare! samt ser faktisk nyt ud stadig!...  det er der ik mange Timex eller andet "billigere" der kan!.. ) 

Nu har dette ik så meget med lyd at gøre!..  og udseende, lækkerhed mm. på kabler har også meget lidt med den reelle ydelse at gøre!.. MEN! alligevel!..  så er der paraleller!...

Investere man flere hundrede tusinde eller en mill. i hifi udstyr er dette Taralabs et af mange lige så prismæssige vilde kabler man kan vælge..

FOR! få eller ingen der køber det tungeste og dyreste grej køber altså noget VDH Clearwather som CM3 har, eller noget andet "billigt" kabel, til dette...

Smider man en lille mill. efter noget grej, nupper man også lige i farten lidt lige så tilsvarende exclusivt kabel med!... sådan er det bare!!.................. fup eller ej!... om der er reel forskel eller ej!?

Lytter man til hvilke kabler er bedst til ens mill. klasse udstyr, lytter man blandt kabler netop i den her omtalte prisklasse, eks. nævnte Taralabs, måske NO Valhalla eller Kimbers exclusive kabler ( kender et de lavede der hed Black Pearl og kostede noget nær det samme som omtalte The One) flere andre fabrikanter laver lige så dyre og vilde kabler!... og disse vil folk der bevæger sig i disse grej prisklasser lytte til, IKKE! kabler til et par hundrede kr. m. eller et par "sølle" tudser for et sæt interconects!...(disse billigere kabler bemærkes slet ikke her, har ingen rellevans!..!.. )

På samme måde som de der har kassen vælger ure mellem Cartier, Rolex, Petek Phillipe, Omega, og ikke blandt Timex, Swatch, Casio ja endda ellers ganske gedigende Seiko!! og de kikker på BMW, Mercedes, Bently og lignende og ikke Skoda og KIA eller Opel Kadet!..

14 ct. guld smykker kan sgu da være lige så pene og fine som 18 eller??? mange kan heller ik se forskel på kvaliteten af diamanter i disse!... så hvorfor smide de ekstra mange penge efter de fineste?? tjaaaaaaaa????

DERFOR! labver kabel firmaer disse vanvittige statement kabler!...... (det for uden at ville vise hvad de kan MNO)

Sådan er det om man så finder det fornuftigt ? forståligt? eller ej?........

Havde jeg haft penge som eks. Mærsk eller Dyne Larsen, så ville jeg sgu da gerne købe sådanne kabler!... MNO!!

Er det noget der interasere en og man har pengene!! og kan gøre sådanne køb og det ikke mærkse økonomisk mere end hvis vi andre købte et kabel til 1000 kr.. eller endda mindre!..  så why not?????? skal man have exclusivt?? så skal det være det all the way!!!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 28 December 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Se det her er et eksempel på den 110% gennemførte "Rolexificering" af HIFI.
Og her ligger langt den største del af årsagen til at selv gennemRolexificerede forstærkere ikke for alvor, kan gøre kål på og kort proces med en simpel 3020, som er resultat af, at en gennemmarineret nordmand med duft af hjemmebrænderi, tilfældigvis engang gjorde sig en enkelt tanke om hvad og hvordan man bør gøre.
Men det har vel næppe interesse for nogen i disse IC tider.
Design, design og design og herefter en høj pris. Lyden er desværre underordnet.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

corneille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 December 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Powercabler til 49000EUR pr styk er sygt  
Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes