Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: $12.800,- for én meter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Det er forskel på kabler - også de dyre. I hvilket omfang og om investeringen kunne være gjort bedre et andet sted i kæden er et godt spørgsmål!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

corneille skrev:
Powercabler til 49000EUR pr styk er sygt  

Rettere sagt hjernedødt.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Adam skrev:
corneille skrev:

Rettere sagt hjernedødt.

Hmmm.

http://www.dagbladet.no/sport/2004/04/17/396030.html

Dette link fortæller om Beckham, som købte en ring m. øreringe for ca. 11 mio. kr. til sin kone. Han vidste åbenbart ikke, at på gaden i Danmark kan man købe 1 for 35,- eller 2 for en 50'er. Han er blevet rådgivet af Elton John. Ingen af dem kan vel kaldes hjernedøde. De har da nogle voldsomme talenter. Jeg ville gerne være i Beckham's bukser (men helst ikke i Elton John's!)

Vi kan læse i avisen, at danskerens formue i gennemsnit er 1,4 mio. i 2005.

Glem ikke, at set i forhold til Beckhams på anslået 800 mio. så er VI tåber - ikke ham.

Et kabel til bare 12 t USD er for sådanne velhavere et "hi-end audio interconnect". Alle andre kabler er bare ledninger til forbindelse mellem apparaterne.

Det er sådan, at prisen på en vare er (også) afledt af hvilken økonomi, som dem varen henvender sig til har. Hvis de kan betale kassen kommer de også til det. Så kan vi lavindkomstgrupper hyle som vi vil.

mvh

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Man er faktisk lidt til grin, hvis man har et anlæg til + 1 mio. og så ikke har de bedste kabler. Jeg ville klart lede efter det bedste i verden, hvis jeg havde sådan et anlæg.

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Sålænge det kan sælges med profit, er det per definition en god beslutning. Hvis dette bliver en sællert, kommer der helt sikkert en dyrere efterfølger.
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Man er faktisk lidt til grin, hvis man har et anlæg til + 1 mio. og så ikke har de bedste kabler. Jeg ville klart lede efter det bedste i verden, hvis jeg havde sådan et anlæg.

Enig - det ville svare til, at man købte en bil til 3-5 mio.kr, og så kun ville køre på serie 70 regummierede dæk på stålfælge.

Man inviterer jo heller ikke en dejlig attraktiv sild på pizzeria, som har 4 campingborde. I hvert fald ikke os højrøve fra storbyerne.

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

tarup 13 skrev:

Enig - det ville svare til, at man købte en bil til 3-5 mio.kr, og så kun ville køre på serie 70 regummierede dæk på stålfælge.

Man inviterer jo heller ikke en dejlig attraktiv sild på pizzeria, som har 4 campingborde. I hvert fald ikke os højrøve fra storbyerne.

Det gør vi bonderøve fra småbyerne heller ikke, så ville der vanke

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
gl.jas skrev:

Du tager ganske enkelt fejl mht "the one". Du må ha testet det i alt for kort tid, eller også¨er dit sammenligningsgrundlag for tyndt...

?????

Det er direkte sammenlignet med netop Valhalla samt et par andre modeller fra No der har været tilgængelige, samt topmodeller fra Audioquest, Transperant, MIT, Bertram, Jorma, Synergistic Reserch, Van Den Hull, Monster & Furukawa.

Her er The One og Furukawa de bedste! LANGT! de bedste!..

På sin vis er det jo fedt vi "lytter" forskelligt, og i denne sammenhæng glemmer vi vel også elektronikkens indflydelse, som ikke er ubetydelig. Den er faktisk ganske betydende, idet elektronikken jo i sig selv kan være ganske begrænsende. Men det er desideret forkert at skrive at kabler fremhæver forskellige områder. Kabler fremhæver intet, de kan kun filtrere, og det gør "the one" også, men især på top-diskanten og ikke mindst top mellemtone. De andre kabler du nævner kender jeg udmærket, pånær Furukawa, og alle filtrer på mit system, alt for meget. Især VDH brillierer med et kraftigt filter. Det er dog et homogent filter, men et særdeles kraftig filter, så at du kan fremhæve Clearwater i denne sammenhænge er mig meget uforståeligt.....

Der er ikke hul igennem, og dermed er the one ej neutralt. Det saver utvetydigt toppen af diskanten, reducerer mildt i mellemtoneområdet, og fremstiller dermed musikken kedeligt og uden de vigtige dynamiske transienter..Selv Heimdal fra NO gør det bedre, og det er ikke et sølvkabel!!! 

Wrong!!... der "saves" ikke noget af! det er de andre der fokucere for meget!.. The One servere tingene næsten som de er (eller tættest på!... i hvertfall i forhold til de andre) der er en anelse tendens til tilbageholdenhed i toppen, hvilket klæder det meste grej pånær det mest uldende rør og andet i den "boldgade"... (intet er perfækt og 100% neutralt)

En anelse tilbageholdende er mildt sagt. Der er dømt motorsav...

Vi er et par stykker der desuden har sammenlignet det med Valhalla, og denne sammenligning tåler "the one" slet ikke.

Samg & behag!..

The One er langt mere korekt!.. (men ok kan man ik lide det såååå?? jaaa så tåler det nok ik sammenligning.. sådan er det jo med alt..)

Hvis man vil det lidt forsigtige, det lidt pæne, så er the one ok....

Båndbredden på Valhalla er så meget større, at the one blegner ved siden af. The one lyder da pænt og tilforladeligt, men et solidt filter er det. Valhalla "lyder" langt bedre. Musikken får megen mere bredde og dynamik,

Det er for tyndt, overfokucerende på toppen, alt for meget "klokke" klang og kunstig ambiance (imponator effekt) helt enkelt ikke neutralt nok!..

Vi er enige om det ikke er neutralt nok. Det kabel findes ikke endnu, men det focuserer bestemt ikke på noget som helst. Der er minimal filtrering, så måske det er dit system der er focuserende.....

Jeg vil mene at det har sin berettigelse på noget rør grej (og hvis prisen blev sat til 1/20! af nu)

ikke mindst, og slutteligt:  valhalla er ikke et sølvkabel...

Nej rigtig nok det er forsølvet kobber, (det gør det dog ikke bedre) og det er ikke så ringe endda! i nogle sammenhænge... men til prisen??? NOOOT! jeg vil som sagt mene det er 1/20 af prisen værd!.... HØJST!!  (Bertram er lidt bedre, mere korekt og mindre tyndt og top fokucerende og med langt mindre kunstig tilsæt og farvelade....)

Har prøvet Bertram, og det blev sendt tilbage. Men dyrt er Valle, dette er vi enige om, men næsten 30.000 for the one, er da helt hen i vejret...

Selv KvK's dobbelt Van Den Hull Clear Water til en brøkdel af prisen er bedre / mere neutralt og rigtigt!... (selv om dette dog heller ikke på nogen måde lever op til hverken The One eller de ældre topmodeller jeg selv har så som : RSC Decade Gen2. der faktisk er en smule bedre end The One på enkelte områder, men så alligevel ikke helt på andre, men ganske meget tæt på.. Decade har lige en tand mere udstrakthed i toppen, men ganske lidt, men mangler så lidt i bunden i forhold til The One..det er dog flue knæpperi og "mule" hår vi her snakker om..)

Der skal da hældes gode mængder af "bornholmer-bryg" i kroppen, før Clearwater bliver bare tæt på rigtigt. Jeg fatter ikke hvordan du kan bruge dette kabel i denne sammenhænge. Det hører slet ikke til i den boldgade. Clearwater er et kraftigt filter, som blødgør al musik.....

Så på med de rigtige briller, og du vil "se"...

Hvad der er rigtigt og de rigtige briller kan være meget subjektivt!!  

Subjektivt enig

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg ikke lade være...

Stop nu denne debat det føre jo ikke til noget.

Vi kan jo ikke have ens øre  eller samme lyst til at bruge penge på dyre kabler.

Det er et individuelt spørgsmål hvor mange penge man vil ligge i kabler. Man kan ikke disskutere en kvalitet, som "måles" i lyd  dette kan KUN høres og afgøres af dig selv og ingen andre...

Køber man kabler, som er mega dyre og man ikke kan høre forskel om der Harald-Nyborg kabler eller Tera Labs ja så er det vist kun en protens forlænger  men det er også ok

Jeg syntes denne debat er lidt ensformig (for i bliver aldrig enige) så skal vi ikke til og komme videre...

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

På alt grej jeg har hørt NO Valhalla på, lyder det FOR! lyst og tyndt..

The One lyder mest rigtigt!.. afbalanceret, fyldigt og "rigtigt"...  med precis så meget "hul" igennem som der bør være...

Clearwater duer ikke! det er heller ikke min kop the.. men er sgu mere afbalanceret og rigtigt end NO!.. (derfor taget med som "grælt" eks.) selv om det langt fra har den samme opløsning mm. men fin opløsning og hul igennem er ikke alt! hvis skidtet ikke hænger sammen!.. og det gør NO ikke..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

The One lyder mest rigtigt!.. afbalanceret, fyldigt og "rigtigt"...  med precis så meget "hul" igennem som der bør være...

Clearwater duer ikke! det er heller ikke min kop the.. men er sgu mere afbalanceret og rigtigt end NO!.. (derfor taget med som "grælt" eks.) selv om det langt fra har den samme opløsning mm. men fin opløsning og hul igennem er ikke alt! hvis skidtet ikke hænger sammen!.. og det gør NO ikke..

mvh.

Testen i TAS er netop mod NO Valhalla

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
miju skrev:

mvh.

Testen i TAS er netop mod NO Valhalla

Flere test`s i : HIFI + , Absolut Sound, norske Fidelity, etc. er for NO Valhalla, og senest er testen i HIFI+, af FREY-serien meget positiv. Så hvis NO lyder skingert, kunne det med stor sandsynlighed være elektronikken der har problemer...

PS. Og naturligvis bliver og skal vi ikke være enige. Så stopper forum´s dynamik....

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Tjah her kan man blive ved i lang tid.

Hvis et fornuftigt udgangspunkt skal findes for et kabels egenlyd, så er man nødt til at indsætte det i kæden, uden at fjerne noget andet. Først der finder man ud af kablets "absolutte" egenskaber i tilnærmet forstand.
I princippet må tilstedeværelsen ikke kunne høres.

Det jeg kender til Tara, ligner nok lidt det som Gl.Jas skriver, omend i mindre udpræget grad.
Men det er ikke the One jeg har hørt - tror jeg da. Jeg har ikke bidt mærke i modelbetegnelsen, fordi jeg ikke fandt det særligt interessant, dog skulle jeg mene, at det kan fungere sammen med de lidt tyndbenede amps fra f.eks. Denon, Yamaha, osv.
Men en ægte vurdering af et kabels egenskaber, bør være som indsat komponent.

Mht. NO så mener jeg også der er dømt badeværelse, hvilket Miju også antyder.
Fremgangsmåden bør selvfølgelig være den samme.

Kigger man på kablers indflydelse generelt, så er der desværre flere faktorer der indgår end blot kablets egenlyd.
Visse kabler kan være ganske radikalt opbyggede, med henblik på at eliminere eller fremme en ganske specifik parameter. MIT, NO, Goertz m.fl. er eksempler på dette.
Typisk kan man ikke gøre den slags uden, at elektronikken påvirkes til at lyde anderledes end ellers. Den af Miju nævnte klokkeklang eller badeværelse - you name the kid, er ofte et resultat af, at induktionen er højere end normalt, mens kapaciteten derimod er arbejdet længere ned.
Ikke alle pre/power amps reagerer lige meget på det, men de reagerer trods alt rimeligt ens. Rør kan dog godt være en anden historie.

Prøv at læse det, som FM Acoustics skriver om netop disse fænomener her.
Og det er altså dem der laver amps i verdensklasse, desværre har de færreste råd til den slags, men også de påvirkes af kabler.

Cable Capacitance And Inductance

Speakers vary in their sensitivity to capacitance and inductance changes, and so do amplifiers. A characteristic unique to FORCELINES is that their capacitance and inductance is tuneable by the user (other cables have fixed capacitance and inductance). Thanks to their construction as separate individual conductors, the physical placement (and therefore the performance) of FORCELINES can be optimized for each system. Some amplifier/speaker combinations may work well when the cables are lightly twisted, while in other applications separating the two conductors will provide better results. It is also possible to keep the two lines separated at a fixed distance with the special spacers that are enclosed with every FORCELINES package. They allow fine tuning each system for optimal performance. Thanks to this, FORCELINES guarantee ultimate signal transfer with practically any amplifier/speaker combination. A few speaker designers opted to allow a peaky response that requires the user to invest in an – often expensive - cable having filter networks to achieve a half acceptable reproduction. FORCELINES are designed to be free of filtering effects and will faithfully reproduce these speaker anomalies.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Flere test`s i : HIFI + , Absolut Sound, norske Fidelity, etc. er for NO Valhalla, og senest er testen i HIFI+, af FREY-serien meget positiv. Så hvis NO lyder skingert, kunne det med stor sandsynlighed være elektronikken der har problemer...

NÅ! ok...  så er der fejl på grejet hvis man ikke har samme opfattelse??

Så har ALT den elektronik jeg har hørt det på haft problemer..

LcAudio.  TacT. Denon. Marklevinson. Electrocompaniet. Audiolab. eAr. Audionote. S.A.T. Bladelius. Doxa. Holfi. NAD. Cambridge. Sony. Pioneer. Primare. (for slet ikke at tale om div. vinyl plove, arme og pickupper hos de af der har de skumle lyster)

& Ht.

Eben. (en kending vil jeg tro?   )

Peak Consult. JMLab. B&W. ProAc. Audiovector. Amadeus. DANSpeak. (Mine egne) BGR 2,6 & 3,6 + 3,5 (samt et par andre unavngivende konstruktioner.) Kef. AudioData. Dali. JBL. Avance. Jamo, B&O og nogle andre DIY. konstruktioner forskellige har begået. 

Alt som indgår i vores lille hifi klubs samlede grej, vi tester over. (netop for at IKKE! kun bedømme udfra en persons udstyr..)

Vi har kabler til sammenligning så som

Monster. M.I.T. Kimber. Audionote. Isoda. Duelund. Furukawa. Taralabs. Audioquest. Supra. Teflar. Hitachi. Signalmaster. Monitor. Olbach. Van Den Hull. Dali. Silk. Siltech. Transparent. Renecance. Madrigal. Gryphon. samt div. DIY.

mvh.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
gl.jas skrev:

Så har ALT den elektronik jeg har hørt det på haft problemer..
Jammen så forstår jeg bedre din konklusion

Ok Miju, det er noget af en omgang elektronik og kabler du har tygget igennem, så hvis det er kvantiteten der tæller må the one være sagen 

Men kvalitet skal ej fornægtes, så start du NSUén og fræs til himmerland, og du skal høre hvordan Valle performer. Og husk at medbringe the one

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Nu HAR jeg ikke lige The One mere.. kabler i den prisklasse er ikke lige hvad jeg ligger inde med!.. (desverre) det er "rejst" tilbage til sin rette ejer i Sverige..

Nu er det ikke som jeg siger at valhalla er DÅRLIGT! men bare ik lige min "kop the" Valhalla og andre NO kabler er da fremragende i forskellige (rette) sammenhænge...  (på samme måde som Taralabs!) det universelle optimale kabel findes ikke!...

Hvad jeg siger er at den filter effekt du snakker om, genkender jeg ikke i nær samme omfang, der er en svag tilbagehollenhed opefter (som mit eget Tara. Decade IKKE! har.. og derfor anser jeg det for et bedre valg for mig.. skulle jeg vælge mellem de to!) men så har The One nogle forcer på enkelte andre områder, i forhold til mit Decade.)

Og The One er generelt mere neutralt og korekt i balancen end Valhalla.. ( hørt på alt det udstyr jeg har remset på og eller rettere div. kombinationer af dette)

Iøvrigt så skulle efter de jeg har snakket med der kender til begge kabler The Ones samt her først omtalte The Zero, netop The Zero have det sidste med der må mangle hos The One.. altså den lidt bedre udstrakthed og frigjorthed i toppen (som eks. Decade haved / har..)  så her skulle vi have det mest neutrale og korekte kabel..

Valhalla er et glimrende kabel, (dog noget over pris sat efter min mening!) og det kan da godt være at dine øre siger at lige DEN lyd er den mest rigtige?? det er så din opfattelse.. eller også har dit grej nogle egensaber der gør at det fungere hos dig.??. (selv om Eben er ret giftige netop mod lettere top fikseret grej / kabler) nu er det 100 år. siden jeg har hørt noget Burmester.. er det lidt mørkt og lukket i grund klangen?? eller??? (det kunde forklare en del!) og hvad havde du af signal medie?? (medier)?

Jeg finder Valhalla lidt top fikseret og som KvK siger "badeværelse"!.. (liiiiige.. lidt groft overdrevent dog  )

Dette selv på grej som Holfi, Audionote, McIntosh, OVC, Audioreserch og Leben og som i mine øre netop er lidt mørkt og over varmt i klangen..

Med Valhalla & Eben må du virkelig være glad for øvre mid!???   og tildels generel diskant.. (det burde næsten ku få emalien til at krakelere på tænderne   )

Men OK! nu er mine øre også ganske "top" følsomme!... (høre stadig til lidt over 18 kHz. trods alderen, hvilket lægen fandt bemærkelselsværdigt..  )

mvh.

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Adam skrev:
corneille skrev:

Rettere sagt hjernedødt.

Hmmm.

http://www.dagbladet.no/sport/2004/04/17/396030.html

Dette link fortæller om Beckham, som købte en ring m. øreringe for ca. 11 mio. kr. til sin kone. Han vidste åbenbart ikke, at på gaden i Danmark kan man købe 1 for 35,- eller 2 for en 50'er. Han er blevet rådgivet af Elton John. Ingen af dem kan vel kaldes hjernedøde.

Beckham har ikke vist andet end at han kan sparke til en bold og få mærkelige frisurer.  Desuden fremstår han ikke ligefrem som en person der har opfundet den dybe tallerken.

hifiigen skrev:

Glem ikke, at set i forhold til Beckhams på anslået 800 mio. så er VI tåber - ikke ham.

Hvorvidt man er tåbe afhænger ikke af hvad man tjener, men af hvad der foregår på øverste etage. Og med din kommentar illustrerer du bare noget af det der er galt med vores samfund. Halv-dumme personer der laver noget så latterligt ligegyldigt som at spille fodbold, tjener mange hundrede gange mere i løn end folk der rent faktisk laver noget fornuftigt og bedrende for samfundet og verden, som f.eks. at redde menneskeliv og forske i ny viden.

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

tarup 13 skrev:

Bortset fra, at der er en kæmpe forskel på dæk både objektivt målbart og subjektivt oplevet, hvor der stort set ikke kan bevises at være forskel på kabler til 100 kr meteren og 10000 kr meteren. Her er det mere et spørgsmål om religion og psykologi bortset fra den brøkdel af en promille der måske har god nok hørelse til at kende forskel.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Pladder.

Der kan jo netop måles forskel på kabler, men det kan godt være at ikke alle kan høre forskel.

Der kan også måles forskel på dæk, men det er ikke det samme som at alle kan mærke forskel på hvad der er monteret. Nogen kan ikke engang mærke når deres dæk er ved at være fladt.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Til Adam

Jeg er ikke i tvivl om, at de fleste kan høre forskel på kabler. Det er ihvertfald mange flere end en brøkdel af en promille. Det er også bevist i masser af tests.

vh Henrik

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes