Emne: $12.800,- for én meter ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Pladder.
Der kan jo netop måles forskel på kabler, men det kan godt være at ikke alle kan høre forskel.
|
|
|
Hvordan vil du måle lydkvalitet gennem et par kabler? Og hvordan vil du substantiere om der er en hørbar forskel?
Sund skrev:
|
Der kan også måles forskel på dæk, men det er ikke det samme som at alle kan mærke forskel på hvad der er monteret. Nogen kan ikke engang mærke når deres dæk er ved at være fladt. |
|
|
Du mener ikke at folk kan mærke en forskel i bremselængde på mange meter, bare for at nævne forskellen på sommer og vinterdæk i glat føre? Eller en omgangsforskel på en bane på mange sekunder? Eller forskellen på hjulspin og ingen hjulspin? Alle solide og meget betydelige forskelle der slet ikke kan sammenlignes med de ekstremt subtile og små forskelle mellem lydkabler (hvis de overhovedet findes). Jeg har endnu ikke hørt om en eneste videnskabelig undersøgelse, der har kunnet bevise en hørbar forskel på diverse kabler ved blindtest af en gruppe personer (nu taler jeg selvfølgelig ikke om forskellen mellem et gammelt halvkorroderet skodkabel og et nyt dyrt, men bare mellem et billigt nyt kabel og dyrt). Måske findes der nogle enkelte med gyldne ører der reelt kan høre forskel, men efter min mening er drejer det sig for stort set alle hifi-ejere mere om placeboeffekt.  Ja det er ikke en populær holdning her, men hvis der er nogen der har et link til en videnskabelig undersøgelser der beviser andet, er de velkomne til at vise mig det.
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Til Adam
Jeg er ikke i tvivl om, at de fleste kan høre forskel på kabler. Det er ihvertfald mange flere end en brøkdel af en promille. Det er også bevist i masser af tests.
vh Henrik |
|
|
Hvilke tests? Og nej anmeldelser i hifiblade er ikke holdbare.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hele er enkelt! havde jeg røven fuld af penge.. havde jeg sgu da følgende :
Bladelius Gondul.
TacT RCS. 2,2 X AAA.
Martinlogan Statement.
Krell 700cx (så mange nu påkrævet for at køre højtaler systemet optimalt)
Og til hele svineriet Taralabs The Zero! all over!... intet mindre!...
Og så giver jeg sgu f**k i om man reelt kan høre at de er så dyre!.. (som sagt jeg har hørt lille "bror" til disse kabler og de er FREMRAGENDE!... dem har jeg dog heller ikke råd til.. men så kan jeg gladligt nøjes med de ældre Decade..) har man svine dyrt grej, er det hjernedødt at købe noget andet end lige så svine dyre kabler!...
Ingen der har råd og røven fuld af penge skal da høre et ondt ord for om de så bruger 1000000 på kabler!... det er da kun naturligt!...
Hvad skal man med en Farari til mill. af kr. når man kun må køre 80 til 130??? (og sikkert heller ik personlig kan køre sikkert og forsvarligt mere!?) og ik er racer køre?? MEN! der er nogle der har RÅD! og finder det FEDT! så fred med det!...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
| Hvilke tests? Og nej anmeldelser i hifiblade er ikke holdbare. |
|
|
Nu fortæller jeg så alligevel om en artikel i et blad...
Det drejer sig om det engelske hifi-blad Hifi+ (www.hifiplus.co.uk) der i Issue 34 lavede en sammenlignende test af (svjh) 10 forskellige højttalerkabler. Formålet var at se om de kunne gennemføre en blindtest (vist nok dobbelt og krydset og alt det der) og stadig genkende de enkelte kabler. Det var altså ikke en test...
Resultatet var at panelet (kan ikke huske om det var 3 eller 4 personer, skribenter the whole lot) faktisk godt kunne høre forskel, og det i to runder med forskellig rækkefølge. Der var dog en enkelt person der ikke helt kunne finde rundt, men de andre kunne faktisk med rimelig sikkerhed fastslå placeringen af lydkvaliteten, dvs. ikke nødvendigvis "det var Tara Labs", men om det var godt eller skidt.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
|
Pladder.
Der kan jo netop måles forskel på kabler, men det kan godt være at ikke alle kan høre forskel.
|
|
|
Sundt indlæg..for; Det er lige netop det der kan, hvilket iøvrigt kun ganske få magasiner benytter sig af i sine test. Husker ikke navnet på det kendte tyske magasin, som ofte bruger frekvensmålinger på kabler, med interessante kurver til anskuelse, men konklusionen er klokkeklar : Forbavsende mange kabler runder af allerede fra 2-3khz....
Adam skrev:
Hvilke tests? Og nej anmeldelser i hifiblade er ikke holdbare.
Naturligvis skal man være kritisk med alt i livet, men test´s i hifiblade er vel mindst lige så holdbare som test´s foretaget af personer her på forum, og af hifi4all.....mindst....! Men hvis du mener holdbar i forhold til personlige referencer, så er der jo kun en vej: test skidtet i eget tempel. Men det medfører unægteligt en del besværligheder....
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm! Tjah! Hvis og hvis min bagdel var spids og fuld af remoulade, så ville jeg da slikke dem til balderne blev flade.  Den slags finder jeg irrelevant i debatten om dette og hint med kabler. Det der efter mit synspunkt, er interessant omkring kabler, er naturligvis hvilke parametre og variable, der reelt har betydning for transmission af audiosignaler. Tit og ofte ser man kabelmærker perfektionere én eller anden parameter til vanvid, tænk på f.eks. MIT, Goertz Alpha core, NO, Renaissance og nu også Tara. Alle sammen stirrer de sig totalt blinde på ÈN ting, og lader hånt om stort set alle andre helt normale traktorvidenskabelige problemer, som næsten kun kræver transpiration at løse, men kun små mængder inspiration. Problemet er blot, at det giver ikke præstige at optimere disse ting. Man ser det allevegne i alle former for videnskab. F.eks. drømmer de fleste kirurger om, at skifte hjerter og måske en dag i fremtiden også hjerner på folk, det sker ikke ret ofte, men når det gør, så er det sejt at være den der førte kniven. Hæmorhoider vrimler det med allevegne, de hænger og dasker rundt i hele byen, men ingen håber på, at kniven skal skære i sådan en fætter.  I Audio ser vi du i mere endkabler. På det seneste har vi haft DACs under luppen, og det er nok det enketområde, hvor der sættes flest kræfter ind på, at udvikle helt nye metoder og principper. Kigger man så på DACéns analogside, så må man rive sig i håret. Mage til sjusk skal man virkelig kigge langt efter. Komponenter der slet ikk egner sig til det brug, sidder og småklipper og filtrering pøser man om sig, som om det var noget der lød godt. Føj føj og føj, men det er resultatet af nøjagtigt det samme som med kablerne. Der er ikke meget marketing i, at optimere de helt grundlæggende parametre først, næh pump skidtet fuld af olie eller tør for luft, sats på lav induktion eller lav kapacitet, eller glem det hele og få fingrene i hundred nines kobber. Nå men ellers vil jeg anbefale atlæse nedenstående igen, blot for den sunde fornufts skyld:
Cable Capacitance And Inductance
Speakers vary in their sensitivity to capacitance and inductance changes, and so do amplifiers. A characteristic unique to FORCELINES is that their capacitance and inductance is tuneable by the user (other cables have fixed capacitance and inductance). Thanks to their construction as separate individual conductors, the physical placement (and therefore the performance) of FORCELINES can be optimized for each system. Some amplifier/speaker combinations may work well when the cables are lightly twisted, while in other applications separating the two conductors will provide better results. It is also possible to keep the two lines separated at a fixed distance with the special spacers that are enclosed with every FORCELINES package. They allow fine tuning each system for optimal performance. Thanks to this, FORCELINES guarantee ultimate signal transfer with practically any amplifier/speaker combination. A few speaker designers opted to allow a peaky response that requires the user to invest in an – often expensive - cable having filter networks to achieve a half acceptable reproduction. FORCELINES are designed to be free of filtering effects and will faithfully reproduce these speaker anomalies.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Nu HAR jeg ikke lige The One mere.. kabler i den prisklasse er ikke lige hvad jeg ligger inde med!.. (desverre) det er "rejst" tilbage til sin rette ejer i Sverige..
Jammen du er skam velkommen anyway...
Nu er det ikke som jeg siger at valhalla er DÅRLIGT! men bare ik lige min "kop the" Valhalla og andre NO kabler er da fremragende i forskellige (rette) sammenhænge... (på samme måde som Taralabs!) det universelle optimale kabel findes ikke!...
Fair nok, men ved en decideret sammenligning, kan man ganske enkelt høre at The one er langt mere båndbegrænsende end NO( fra Heimdal til Valle)
Hvad jeg siger er at den filter effekt du snakker om, genkender jeg ikke i nær samme omfang, der er en svag tilbagehollenhed opefter (som mit eget Tara. Decade IKKE! har.. og derfor anser jeg det for et bedre valg for mig.. skulle jeg vælge mellem de to!) men så har The One nogle forcer på enkelte andre områder, i forhold til mit Decade.)
Oki
Og The One er generelt mere neutralt og korekt i balancen end Valhalla.. ( hørt på alt det udstyr jeg har remset på og eller rettere div. kombinationer af dette)
Jeg har ikke testet the one SÅ grundigt, men her i templet måtte det kapitulere...
Iøvrigt så skulle efter de jeg har snakket med der kender til begge kabler The Ones samt her først omtalte The Zero, netop The Zero have det sidste med der må mangle hos The One.. altså den lidt bedre udstrakthed og frigjorthed i toppen (som eks. Decade haved / har..) så her skulle vi have det mest neutrale og korekte kabel..
Så er der jo mulighed for at det bliver lige så godt som Valle, men til den dobbelte pris forståes.
Valhalla er et glimrende kabel, (dog noget over pris sat efter min mening!) og det kan da godt være at dine øre siger at lige DEN lyd er den mest rigtige?? det er så din opfattelse.. eller også har dit grej nogle egensaber der gør at det fungere hos dig.??. (selv om Eben er ret giftige netop mod lettere top fikseret grej / kabler) nu er det 100 år. siden jeg har hørt noget Burmester.. er det lidt mørkt og lukket i grund klangen?? eller??? (det kunde forklare en del!) og hvad havde du af signal medie?? (medier)?
Vi er enig om at prisen på Valle er for høj, men prisen for the one er decideret urimelig, dets præstation taget i betragtning. ... Mht Burmester, ja så må det være længe siden du har hørt det, hvis du tror det er mørkt og lukket. Alle det elektronik jeg har hørt fra Burmester, er ekstremt velbalanceret over hele båndbredden, og dermed milevidt fra betegnelsen lukket. Tværtom er der kontrol, præcision, båndbredde og dynamik i verdensklasse, så kombinationen af Valle, Eben og Burmester er topklasse...
Jeg finder Valhalla lidt top fikseret og som KvK siger "badeværelse"!.. (liiiiige.. lidt groft overdrevent dog )
Jo-jo, men den gamle racerkører døjer en anelse med tinitus, hvorfor clearwater er midlet
Med Valhalla & Eben må du virkelig være glad for øvre mid!??? og tildels generel diskant.. (det burde næsten ku få emalien til at krakelere på tænderne )
Som sagt kommer du blot til Himmerland, og du skal få båndbredde uden fremhævninger. Mht diskanten på Eben, er det ganske enkelt verdensklasse. Jeg har efterhånden lyttet på tonsvis af htér og er endnu ikke stødt på en så elegant og perferkt diskant....Men det kræver Valle, hvis den skal verdensklasse-performe...
mvh.
mvh |
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
miju skrev:
|
Nu HAR jeg ikke lige The One mere.. kabler i den prisklasse er ikke lige hvad jeg ligger inde med!.. (desverre) det er "rejst" tilbage til sin rette ejer i Sverige..
Jammen du er skam velkommen anyway...
mange tak! 
Nu er det ikke som jeg siger at valhalla er DÅRLIGT! men bare ik lige min "kop the" Valhalla og andre NO kabler er da fremragende i forskellige (rette) sammenhænge... (på samme måde som Taralabs!) det universelle optimale kabel findes ikke!...
Fair nok, men ved en decideret sammenligning, kan man ganske enkelt høre at The one er langt mere båndbegrænsende end NO( fra Heimdal til Valle)
Ikke meget!... en anelse tilbageholdende, hvilket kleder 99% af det gængse udstyr (selv den prisklasse) ville dog nok ik bruge det mer rør eller mørkeler klingende grej..
Hvad jeg siger er at den filter effekt du snakker om, genkender jeg ikke i nær samme omfang, der er en svag tilbagehollenhed opefter (som mit eget Tara. Decade IKKE! har.. og derfor anser jeg det for et bedre valg for mig.. skulle jeg vælge mellem de to!) men så har The One nogle forcer på enkelte andre områder, i forhold til mit Decade.)
Oki
På Decade er der godtnok HUL igennem..
Og The One er generelt mere neutralt og korekt i balancen end Valhalla.. ( hørt på alt det udstyr jeg har remset på og eller rettere div. kombinationer af dette)
Jeg har ikke testet the one SÅ grundigt, men her i templet måtte det kapitulere...
Smag & behag..
Iøvrigt så skulle efter de jeg har snakket med der kender til begge kabler The Ones samt her først omtalte The Zero, netop The Zero have det sidste med der må mangle hos The One.. altså den lidt bedre udstrakthed og frigjorthed i toppen (som eks. Decade haved / har..) så her skulle vi have det mest neutrale og korekte kabel..
Så er der jo mulighed for at det bliver lige så godt som Valle, men til den dobbelte pris forståes. Taralabs kablt er da også noget giftigt i prisen! det skal jeg da klart indrømme...
Valhalla er et glimrende kabel, (dog noget over pris sat efter min mening!) og det kan da godt være at dine øre siger at lige DEN lyd er den mest rigtige?? det er så din opfattelse.. eller også har dit grej nogle egensaber der gør at det fungere hos dig.??. (selv om Eben er ret giftige netop mod lettere top fikseret grej / kabler) nu er det 100 år. siden jeg har hørt noget Burmester.. er det lidt mørkt og lukket i grund klangen?? eller??? (det kunde forklare en del!) og hvad havde du af signal medie?? (medier)?
Vi er enig om at prisen på Valle er for høj, men prisen for the one er decideret urimelig, dets præstation taget i betragtning. ...
The Zero!! der jo er DET den her diskuterede pris handler om er klart det værd!.. (desverre for os der ikke har pengene)
The One ligger knap så vildt i pris, men nok en anelse over det rimlige..
Mht Burmester, ja så må det være længe siden du har hørt det, hvis du tror det er mørkt og lukket. Alle det elektronik jeg har hørt fra Burmester, er ekstremt velbalanceret over hele båndbredden, og dermed milevidt fra betegnelsen lukket. Tværtom er der kontrol, præcision, båndbredde og dynamik i verdensklasse, så kombinationen af Valle, Eben og Burmester er topklasse...
Jeg ved ikke hvordan Burmester lyder pt. jeg undrede bare... Eben kender jeg serdeles godt!.. og JA! de har en suveren diskant!... øvre mid. er dog temmelig overbetonet, hvilket synes tillige ekstremt tydeligt på målinger..
Sjovt nok?? for de anvendte enheder kan sagtens spille langt mere korekt og glat her.. (bare ikke med 1 orden) jeg erendre samme betoning i den tidlige Speak konstruktion der anvendte en forgænger til de af Eben anvendte enheder.. og 1 orden.. her var der også klart en betoning i øvre mid og presens området, bare ikke helt så voldsomt da delefrekvensen trods alt lå noget lavere, hvilket dæmpede lidt mere..
De anvendte enheder i Eben er nogle af de bedste der fås! HER OM HÆRSKER INGEN TVIVL.. men filter funktionen og summeringen laver bare en overbetoning af øvre mid. der genere helt op i nedre diskant.. og med Valhalla på??? GYYYYYS!!!... 
Men igen smag & behag!!..................
Jeg finder Valhalla lidt top fikseret og som KvK siger "badeværelse"!.. (liiiiige.. lidt groft overdrevent dog )
Jo-jo, men den gamle racerkører døjer en anelse med tinitus, hvorfor clearwater er midlet
He he he... har selv haft Clear Water på prøve... fandt det yderst val afbalanceret hvor intet stikker frem eller lades tilbage.. altså klangligt ganske neutralt og subjektivt rigtigt! eneste MEN! (og et stort et!) er en noget grumset og grovkornet gengivelse, der masker de finere neuancer og opløsning.. god bund men ringe kontrol over tingene, der nemt mudre lidt til når det går hæftigt til, et kabel der roder alle fine neuancer lidt sammen.. men der er fin fornæmmelse af hul igennem og udstragthed i begge ender aligevel, det bliver bere noget rod....
Med Valhalla & Eben må du virkelig være glad for øvre mid!??? og tildels generel diskant.. (det burde næsten ku få emalien til at krakelere på tænderne )
Som sagt kommer du blot til Himmerland, og du skal få båndbredde uden fremhævninger.
det kan godt være din Burmester kan balancere Valhalla til at blive mere rigtigt i klang balancen?? MEN! Eben?? NOOOT! de lever deres eget liv i øvre mid og nedre diskant!... uha!...
Ikke dårligt lydende, faktisk ganske besnærende og imponerende, man får virklig udpænslet ALT! i den grad!.. uha!!.. (snak om monitor!!!!!!... )men så ganske øre trættende i længden!....
Mht diskanten på Eben, er det ganske enkelt verdensklasse. Jeg har efterhånden lyttet på tonsvis af htér og er endnu ikke stødt på en så elegant og perferkt diskant....
Ja enhederne og stumperne er verdens klasse!! og de lukker virkelig op for "gotte posen" havde de dog bare fået området mellem 1 & 3 kHz. lidt i balance, så var der dømt super verdens klasse højtaler... og korekt formidling.... (det er bare lige et par db. til max. 3 db. der er for meget af i dette område.. det kan både ses og I DEN GRAD! HØRES..)
Men det kræver Valle, hvis den skal verdensklasse-performe...
Smag & bahag igen jo!.. 
mvh.
mvh
|
|
|
|
|
|
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hmm!
Tjah!
Hvis og hvis min bagdel var spids og fuld af remoulade, så ville jeg da slikke dem til balderne blev flade.
Cable Capacitance And InductanceSpeakers vary in their sensitivity to capacitance and inductance changes, and so do amplifiers. A characteristic unique to FORCELINES is that their capacitance and inductance is tuneable by the user (other cables have fixed capacitance and inductance). Thanks to their construction as separate individual conductors, the physical placement (and therefore the performance) of FORCELINES can be optimized for each system. Some amplifier/speaker combinations may work well when the cables are lightly twisted, while in other applications separating the two conductors will provide better results. It is also possible to keep the two lines separated at a fixed distance with the special spacers that are enclosed with every FORCELINES package. They allow fine tuning each system for optimal performance. Thanks to this, FORCELINES guarantee ultimate signal transfer with practically any amplifier/speaker combination. A few speaker designers opted to allow a peaky response that requires the user to invest in an – often expensive - cable having filter networks to achieve a half acceptable reproduction. FORCELINES are designed to be free of filtering effects and will faithfully reproduce these speaker anomalies.
|
|
|
Båt i Bimsen hr. von Vollgas und Auspuff!
Remouladelegen kan med fordel henlægges til fruens dertil indrettede, dog synes mayonnaise at få tingene til at glide en anelse lettere
Derudover og med det wuns vil jeg medgive dig, at der for mange producenters vedkommende fokuseres mere på moderigtighed frem for lydrigtighed og klangægthed. Men det er jo den gamle historie med, at der inden for arten Homo Sapiens findes en afart af Homo Erectus, som så igen har fået byttet om på øjen og øren
Så måske ombytningstransplantationer i fremtiden kunne være vejen til en sikker karierre som kirurg?
Nåvel, mht. disse dersens FORCELINES, så fifler undertegnede p.t. på noget lignende, blot uden voodoo-phis.
Mens det umiddelbart lyder besnærende, at man sådan kan styre kapacitans og induktans, så har jeg lidt svært ved at se, hvodden man kan gøre dette uden samtidig at skulle betale en pris på nogle andre områder. Normalt er der jo kontant afregning ved kasse 1 i den slags sager - en smule fravær af nærvær i formidlingen tilsat en sjat alterneret ruminformation er de første faktorer, der popper op i Sürhlingens borttransplanterede hjerne
Er det så'rn at Aarhus Rollator Racing Club er på strandhugst efter noget FM grej, måske?
Og er der i øvrigt nogen der ved, hvad de koster, de der FORCELINES?
Med rollatorracinghilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Med Valhalla & Eben må du virkelig være glad for øvre mid!??? og tildels generel diskant.. (det burde næsten ku få emalien til at krakelere på tænderne ) |
|
|
CW ernu efter min opfattelse ikke så meget et middel. Det er et rimeligt OK kabel, fri for irriterende egenskaber, der gør det umuligt at vurdere soft og hardware. Jeg kender andre kabler, der helt klart er mere tørre og strammere i lyden osse, men de er ganske få. Mijus beskrivelse af roderi, kan jeg ikke genkende fra CW, det er ikke dem der gør det, såfremt det ligger dobbelt. Men verdens bedste kabel mener jeg slet ikke det er. Dog OK problemfrit. Badeværelse på Valle er måske overdrevet, men nu var det også mest NO generelt jeg havde i tankerne. Lige præcist det med badeværelse eller gjalderi om man vil, er det første klare bevis på, at noget går langsomt. Og som jeg før har nævnt, så er det et tydeligt resultat af elektriske parametre, der ikke passer sammen. CW har en ganske mild form deraf, men den er langt mindre udtalt end f.eks. NO. Men igen bør man læse det FM skriver, idet det er meget afhængigt af hvilke elektriske egenskaber HT og amp har. Jo større strømme en amp leverer til HTén, jo større betydning får induktions værdierne, og jo mere strømstabilitet kræves der. Kapaciteter derimod er ikke særligt maligne i HT kabler, idet kapacitiv belastning kun stritter imod ændringer i spænding. Det har en rimelig amp ikke probs med. Med andre ord kan man ikke altid beskrive slutresultatet ens på f.eks. kabler, men de trækker altid i samme retning, uanset hvilket set-up de havner i. Jeg forstår sagtens, at man taler om rod med f.eks. CW, såfremt man sætter det på efter et Tara, jeg mener at huske, at mængden af information er temmeligt forskellig på de 2. I øvrigt synes jeg man burde prøve, atteste f.eks. CW dobbelt, hvor man holder det parvist tæt sammen, for derefter at fjerne dem fra hinanden. Ganske overraskende må jeg sige, prøv selv.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
KvK:
Lægger du dem som "tegningen" til højre, eller til venstre?

mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
|
KvK:
Lægger du dem som "tegningen" til højre, eller til venstre?

mvh
|
|
|
Så vidt det er muligt som den venstre, men realistisk set, er den højre mere eller mindre den eneste man stabilt kan realisere.
Har i øvrigt overtrukket mine med en fletstrømpe, så de ser seje ud .
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Har i øvrigt overtrukket mine med en fletstrømpe, så de ser seje ud . |
|
|
Hvor køber man sådanne noget halløj?
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Hvor køber man sådanne noget halløj?
|
|
|
Nu bliver I sgu for stive:
A: 4 ben i netstrømper!
B: Og hvor køber man sådan nogle?
1. Hvis der er tale om lidt overvægte, så må det vel være enden af et fisketrawl
2. Hvis der er tale om alm. kvindeben, må det vel være i en butikfor erotiske midler, henholdsvis hjælpemidler.
Iøvrigt tak. 
mvh
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man iøvrigt ikke anvende et tyndt dobbeltklæbende tape, og så styre de to lag sammen som tegningen til venstre? Nu har jeg iøvrigt kun 1.2 m, så det vil vel være til at styre. men hvilken lim kan holde på den siliconeagtige overflade.
(4 silikoneben i fiskenet - nu kan vi ikke komme længere ud!)
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
|
Kan man iøvrigt ikke anvende et tyndt dobbeltklæbende tape, og så styre de to lag sammen som tegningen til venstre? Nu har jeg iøvrigt kun 1.2 m, så det vil vel være til at styre. men hvilken lim kan holde på den siliconeagtige overflade.
(4 silikoneben i fiskenet - nu kan vi ikke komme længere ud!) |
|
|
På mine Clearwater har jeg sat isoleringstape hver 30 cm for at holde dem sammen, men det er ikke så kønt og det er besværligt, derfor ville jeg da gerne give dem strømper på
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Hvor køber man sådanne noget halløj? |
|
|
Her i Jylland er det hos Århus Radiolager den slags foregår. De findes i mange mange tykkelser, og koster nogle dask pr. meter. Men man kan lave et million dollar design med sådan en strømpe.
|
| Til top |
|
| |
corneille Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange af jer har fået bøbt 10-15 meter af "The Zero"
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det nye TAS går Chris Martens også i svimer over "The One". Hvis du holder bladet, så se side 58 hvor han beskriver at have hørt dem på MBL speakers og elektronik.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|