Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 02:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: audiotrak optoplay? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Crackpoth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres hjælp Mark.S og ZuluDK!

Jeg føler at dette kunne blive en meget spændende tråd som endnu flere kunne have meninger om etc, og har derfor flyttet tråden til: Optimal mp3?

"Audio, video, disco" - "I hear, I see, I learn"
Til top Vis Crackpoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackpoth

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Har selv OPTO Play, købt hos http://www.xs-sound.dk/.

Det er et super godt lydkort, hvis du kun har behov for digital out. Jeg har ikke benyttet mig af det analoge output.

På min labtop fungerer det således: Straks du sætter usb-stikket i din pc, defaulter lyden automatisk ud på det. Og tilbage til intern lydkort når det fjernes igen (kræver dog applikation genstart - ikke at forveksle med windows genstart).

Windows resampler ikke lyden til 48kHz. Jeg måler ihvertfald 44k1 på mit kort...

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej LarsChristensen....

Det kan være du kan hjælpe mig videre?.......

Jeg har forgæves prøvet at lave nogle tråde, hvor jeg spørger til følgende:

Jeg vil meget gerne køre al min musik ind på min HTPC.

Kan det lade sig gøre at bruge sit optoplay lydkort, til at sende det digitale signal over til min rørbaseret stereo DAC (Audio Note)?

På nuværende tidspunkt er DAC'en sat på en aldrende SCD 1 Sony maskine. og forbindelsen er ved drevet (phono) og ved DAC (BNC)

Samtidig vil jeg meget gerne blive ved med at benytte onboard eller Optoplay lydkortet,til at sende analog lyd til mit TV?

Det kan meget vel være at jeg ikke har udtrykt mig godt nok. Men så vil jeg med glæde prøve at følge op.

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Det afhænger af hvilken model af AN Dac'en du har. Det ser ud til på deres hjemmeside, at nogle af dem har tos input, mens andre ikke har.

Hvis din har tos link, er den nem at forbinde med optoplay: opto med adaptor -> optisk kabel -> tos input på dac.

Hvis du samtidigt ønsker at få analog lyd ud af optoplay, har du et problem i og med at minijack'en allerede er optaget af det optiske signal.

Alternativt kan du gøre som mig, og modificere optoplay'en. Jeg havde nemlig behov for coax output (samme som bnc - blot andet stik). Jeg har åbnet kassen (nemt bare fjern klistermærker og derefter skruerne). Herefter skar jeg et nyt hul til en ledning som jeg lodede fast på printet (serielt med en 100ohms modstand). Det signal som man ønsker at få ud på coax er nemlig det samme som sendes ind i den optiske transmitter. Denne løsning giver mig mulighed for at få digital ud, samtidig med at det analoge minijack stik er ledig til evt analog ud.

Obs: Min løsning er et hurtigt hack, som måske krævede en fornuftig galvanisk adskellelse for at beskytte udstyr, eller en simpel buffer kreds. Men efter at jeg så min løsning fungerede for mig, gad jeg ikke forfølge andre løsninger.

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Hej igen Lars....

Tusind tak for din respons - det lyder vældigt spændende.

Det er en alrende AN DAC, som er blevet opgraderet løbende.
Derfor er der ikke mulighed for tos-link tilslutning. Men kan der ikke gøres noget alligevel - med en adapter eller lave et kabel der har BNC og direkte på printet af Optoplay, som du så genialt har fundet en løsning?
I denne sammenhæng er jeg også lidt i tvivl om selve kablets funktion fra kilden til DAC'en. Da det kabel jeg på nuværende tidspunkt bruger, er et kobberkabel - altså kablet der sender digital signalet fra drevet til DAC'en.
Men hvis man sender digitalt idag, benytter man optiske kabler - hvilket jeg ikke tror mit dyrt indkøbte kobberkabel kan kaldes? 

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

kurt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Mark.S skrev:

og til WinAmp skal du hente ASIO-out-plugin'et

Linket er dødt. Er der nogen der har et alternativt link eller evt. filen til at ligge? Har googlet i vildskab men finder intet.

EDIT. Fandt følgende link http://otachan.com/out_asio(exe)_065.7z
Til top Vis kurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kurt

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Overvejer selv at købe dette "lydkort" men skal lige sikre mig at jeg vil kunne få AC3 og DTS gennem det?

Jeg mener at hvis jeg bruger SPDIF direkte til min Surround Receiver (Samsung HT-p70) vil jeg vel godt kunne udnytte AC3 og DTS via en form for SPDIF pass-through - right?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes