| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det afhænger af hvilken model af AN Dac'en du har. Det ser ud til på deres hjemmeside, at nogle af dem har tos input, mens andre ikke har.
Hvis din har tos link, er den nem at forbinde med optoplay: opto med adaptor -> optisk kabel -> tos input på dac.
Hvis du samtidigt ønsker at få analog lyd ud af optoplay, har du et problem i og med at minijack'en allerede er optaget af det optiske signal.
Alternativt kan du gøre som mig, og modificere optoplay'en. Jeg havde nemlig behov for coax output (samme som bnc - blot andet stik). Jeg har åbnet kassen (nemt bare fjern klistermærker og derefter skruerne). Herefter skar jeg et nyt hul til en ledning som jeg lodede fast på printet (serielt med en 100ohms modstand). Det signal som man ønsker at få ud på coax er nemlig det samme som sendes ind i den optiske transmitter. Denne løsning giver mig mulighed for at få digital ud, samtidig med at det analoge minijack stik er ledig til evt analog ud.
Obs: Min løsning er et hurtigt hack, som måske krævede en fornuftig galvanisk adskellelse for at beskytte udstyr, eller en simpel buffer kreds. Men efter at jeg så min løsning fungerede for mig, gad jeg ikke forfølge andre løsninger.
|