Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 06:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer død pixel garanti?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

det er super trist at få sådan en død pixel det er der vist fuld enighed om.. Det er spændende at vide hvad Pioneer siger til det.. om de sådan uden videre vil bytte den for dig.. men en ting er sikkert. Det hjælper ikke noget at true med forbrugerrådet når varen ikke er købt i DK... for så gælder de tyske regler og sådan, men håber da du får det ordnet, for ikke fedt at sidde og kigge på.  

Kan kun gi DonJensen ret.. det hjælper ikke noget at sidde og være kloge på at man ikke skal købe uden for DK eller ej... for det er jo ikke sikkert at selvom den var købt i DK at Pioneer eller hvilken som helst anden producent for den sags skyld, ville bytte den uden videre...  

Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 December 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

DonJensen

Kan du så skrue ned, jeg tror jeg har leveret min del af positiv råd og vejledning i denne sag, hvilket Tommy21 nok kan bekræfte. Måske du kan læse hele tråden inden du får dine sure opstød.
Men derudover skriver jeg, at man bør vente med at bruge en formue på fladskærme, da de ikke er ikke gode nok og for dyre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Sendt: 28 December 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

klippet fra en anden tråd:

"klippet fra side 8 i manualen:

Oplysninger om pixelfejl

Plasmaskærme opererer med pixels. Pioneers plasmaskærmpaneler indeholder et meget stort antal pixels. (Afhængig af panelets størrelse; over 2,3 millioner celler på en 43 tommer skærm, over 2,9 millioner pixels på en 50 tommer skærm, over 3,1 millioner celler på en 61 tommer skærm). Alle Pioneers plasmapaneler fremstilles vha. ultra præcis teknologi på et højt niveau og undergår individuel kvalitetskontrol. I sjældne tilfælde kan det ske at enkelte pixels slukkes, eller tændes, permanent, hvilket giver udslag i en sort eller farvet død pixel på skærmen. Døde pixels er almindelige for alle plasmaskærme, det er simpelthen en konsekvens af teknologien. Hvis de døde pixels kan ses på en normal afstand på mellem 2,5 og 3,5 meter under visning af en almindelig tv-udsendelse (dvs. ikke et testkort, stillbillede eller en ensfarvet skærm), skal man kontakte forhandleren. Men kan de kun ses helt tæt på og på en ensfarvet skærm, må det betragtes som værende normalt for denne teknologi."

Det jeg får ud af ovenstående er, at tv'et selvfølgelig repareres/byttes hvis pixel-fejlen kan ses fra en "normal" afstand samt ved almindeligt "tv-kiggeri". Man kan dog ikke forvente, at tv'et byttes hvis man eksempelvis kun kan se fejlen 10 cm. fra skærmen. Dette er fuldstændig i overensstemmelse med hvad Otto, TC har skrevet i en anden tråd, hvor han skriver, at han endnu ikke har oplevet, at et tv med pixel fejl aldrig er byttet.

Jeg kan/vil derfor ikke give dig Toftdahl  ret i at man skal vente med at købe et tv 

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

slib

Din mening er fin nok - og selvfølgelig kan man købe og kigge TV i en okay kvalitet, men selve kvaliteten og levetiden på sådanne skærme, er langt fra optimal, og der udvikles i øjeblikket enormt på at gøre det meget bedre. 
Og som jeg har skrevet før, man kan også vente bagdelen ud af bukserne uden at komme videre - det er jo spændende og hamrende flot med disse skærme - helt enig.
Men hvis man skal ud og investere store penge i det, så ville jeg vente. At man køber de mindre og billigere skærme i en overgang, jamen det er vel okay for at komme igang.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Sendt: 28 December 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Sagens kerne er her, at Tommy21 har købt tv'et i Tyskland, hvor de måske ikke har samme pixel-garanti som beskrevet ovenfor i mit indlæg. Hvordan reglerne er i Tyskland må fremgå af manualen.

Jeg overvejer selv at anskaffe mit et 436 men er i tvivl om jeg tør købe det i Tyskland og spare omkring 5.000 med al det bøvl der kan komme hvis tv'et skal repareres.

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg tror helt ærligt ikke er der er nogen forskel om det er købt i DK eller Tyskland, pioneer stiller sig på bagbenene, hvis det er købt i Tyskland er det mig de stiller sig på bagbenene overfor, hvis det er købt i DK ville de gøre det overfor den forhandler som evt. ville kontakte dem, men jeg tror nærmere at en dansk forhandler blot ville sige at det var der ikke noget at gøre ved.

Hvis pioneer mener at denne "politik" er helt fin, hvorfor står det så med småt??? (meget småt endda)

Det kan jo sagtens være at jeg kan se den døde pixel under "alm tv kiggeri" men det kan pioneer måske ikke???

Jeg vil bare fraråde folk at købe fladskærme før de er "fejlfri", jeg vil da sige at jeg kan da godt overleve med en død pixel, det er bare ikke iorden med et tv til den pris!!
Det er også princippet i at jeg mener at èn død pixel er en fejl, det mener de ikke!!! men det er jo ikke kun pioneer, det er jo alle producenterne.

Jeg mener bare ikke at man burde skrive i sin manual at fejl er iorden, for det er jo det der står.

Omskrevet til et normalt sprog:

Det er helt fint at dit tv til 30k viser fejl, det er der ikke noget galt i mener vi.

Andre brancher kalder sådanne produkter for 2. sortering, hvorfor er det ikke sådan med fladskærme, hvorfor er der ikke en 2. sorteringshylde hos forhandlerne.

Definitionen af 2. sortering er vel at produktet har "små" kosmetiske mangler er det ikke???

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 December 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Jeg tror helt ærligt ikke er der er nogen forskel om det er købt i DK eller Tyskland, pioneer stiller sig på bagbenene, hvis det er købt i Tyskland er det mig de stiller sig på bagbenene overfor, hvis det er købt i DK ville de gøre det overfor den forhandler som evt. ville kontakte dem, men jeg tror nærmere at en dansk forhandler blot ville sige at det var der ikke noget at gøre ved.

Hvis pioneer mener at denne "politik" er helt fin, hvorfor står det så med småt??? (meget småt endda)

Det kan jo sagtens være at jeg kan se den døde pixel under "alm tv kiggeri" men det kan pioneer måske ikke???

Jeg vil bare fraråde folk at købe fladskærme før de er "fejlfri", jeg vil da sige at jeg kan da godt overleve med en død pixel, det er bare ikke iorden med et tv til den pris!!
Det er også princippet i at jeg mener at èn død pixel er en fejl, det mener de ikke!!! men det er jo ikke kun pioneer, det er jo alle producenterne.

Jeg mener bare ikke at man burde skrive i sin manual at fejl er iorden, for det er jo det der står.

Det er helt fint at dit tv til 30k viser fejl, det er der ikke noget galt i mener vi.

Andre brancher kalder sådanne produkter for 2. sortering, hvorfor er det ikke sådan med fladskærme, hvorfor er der ikke en 2. sorteringshylde hos forhandlerne.

Definitionen af 2. sortering er vel at produktet har "små" kosmetiske mangler er det ikke???

Tommy

Kan være jeg har overset noget totalt, men - har du fået afslag fra den tyske forhandler på at få fejlen afhjulpet?

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

...men selve kvaliteten og levetiden på sådanne skærme, er langt fra optimal, og der udvikles i øjeblikket enormt på at gøre det meget bedre. 

Kvalitet: Har du set HD kildemateriale på en plasma/lcd skærm ? Ikke det der opskalerede SD materiale, men ægte HD optagelser? For så vil jeg da gerne lige have dig til at anvise mig et CRT tv, der hamler op med det. Jeg har ikke set et endnu.

Levetid: Nu har jeg ikke selv haft en fladskærm længe nok, til at vide hvor lang tid de i praksis holder, men man bliver idag lovet mellem 10 og 20 år, og det er da væsentligt længere, end jeg har set CRT tv kunne beholde deres skarphed. Buede billeder, tværede farver osv. er indtrådt på de CRT tv jeg har haft, længe før der var gået 10år.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Powda.

Jeg taler ikke om at billedkvaliteten ikke er god nok eller dårligere end et alm TV. Det med billedkvaliteten er jo altid relativt på det meste, når man betragter hvad folk sidder og kigger på.

Derimod ser vi her i tråden en fladskærm til 30.000 som ikke er i orden - det er ikke godt nok. Det vil i fremtiden blive meget bedre ligesom resten af teknologien, hvilket der arbejdes meget seriøst på hos de fleste producenter.
Derfor skriver jeg også - at man skal / bør vente med at investere i de meget dyre skærme, det er mange penge for noget, der både bliver billigere og bedre inden for kort tid.

Jeg forstår godt dem der ikke kan vente og vil investere i en stor flot fladskærm - det er jo ikke anderledes med fladskærme end forstærkere / andet HIFi, vi kan ikke vente og vil have det nyeste. Og jeg tvivler som ikke på, at der sidder mange rundt omkring med en lækker fladskærm til mange penge og et udmærket billede - men som sagt, det er både for dyrt og kvaliteten bliver meget bedre i løbet af kort tid.

Hvis der er nogen der lover at de fladskærme vi har nu, generelt skulle holde imellem 10 og 20 år, så er de modige, det er at tage munden meget fuld og noget nær en mega overdrivelse.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 December 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Hvis der er nogen der lover at de fladskærme vi har nu, generelt skulle holde imellem 10 og 20 år, så er de modige, det er at tage munden meget fuld og noget nær en mega overdrivelse.

Det er et postulat! Kom med nogle facts.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Donjensen

Ja det er et postulat at de kan holde i 20 år, ingen har testet det, ingen producent kan levere de facts, men man må nok lade sund fornuft og logik råde i det tilfælde.
Intet i den branche holder i 20 år og stadig fungerer optimalt, så man gider at se på det. Og det må jo være kravet hvis man vil påstå at det holder i 20 år.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Tjah, det ved jeg nu ikke. Tag et plasma, som hænger i en butik til demo, som eksempel. Har det kørt i et halvt år, 8 timer om dagen, 6 dage om ugen i 180 dage, så er vi på over 8600 timer. To timers daglig tv kiggeri giver 7300 timer over ti år. Det lyder ikke helt skævt i mine ører.

Eksemplet med demomodellen er taget fra et Loewe 37" plasma, modellen kan jeg ikke huske, men ikke en af deres topmodeller. Billedet var som nyt.

Dette er selvfølgelig regnet i timer, om tidens tand derudover sætter spor må man vente og se, men jeg tvivler.

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 December 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

powda skrev:

Tommy21 skrev:

Tommy

Kan være jeg har overset noget totalt, men - har du fået afslag fra den tyske forhandler på at få fejlen afhjulpet?

Jeg synes heller ikke det fremgår hvorvidt du har fået afslag fra den tyske forhandler. Ligeledes kunne det være interessant at høre om du har kontaktet Pioneer DK og hvad resultatet af dette var??

Såfremt du ikke har prøvet ovenstående muligheder synes jeg det er lidt tudefjæs at blive ved med bare at brokke sig - såfremt jeg har overset noget i tråden der forklarer at du har prøvet alt der er muligt har du naturligvis min fulde forståelse/medfølelse. Hvis denne tråd skal kunne bruges til noget konstruktivt er det efter min mening vigtigt at du detaljeret beskriver forløbet. På denne måde kan øvrige brugere benytte sig af dine erfaringer og evt. undgå at handle i Tyskland hvis det viser sig at dette medfører en risiko i forbindelse med garantisager. Viser det sig imidlertid at problemet kan løses, ja så styrker dette vel bare Pioneers image som leverandør af kvalitetsprodukter uanset om de købed i DK eller Tyskland.  

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Powda

Jamen det gælder jo også almindelige Tv op igennem årene, der står og summer i en butik i uendelighed. Lad os nu holde os til det mere standard forbrug og kendsgerningerne. Det er jo kendt at fladskærme skal og vil blive bedre, ligesom det forventes at priserne falder ydeligt.

Godt nytår til dig og alle andre her i forum.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Sheep

Ja jeg giver Sheep ret, vi kunne godt bruge hele historikken, bare til gavn for erfaringen og historien for fremtidige køb og garantisager - lad os få historien omkring det Pioneer Danmark har sagt til dig, for et eller andet har de sagt.
Det kunne jo være interessant at høre om Pioneer er et af de bedre / dårligere firmaer, når det gælder garanti og reklamationer. Herunder at Tape Connection siger at skærme med Pixelfejl byttes, hvis jeg forstod den del rigtigt. 
Men meningerne og udsagnene er mange, så de kunne også være rart hvis man fik en forklaring om de Pixel halløj og hvor meget der er acceptabelt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 December 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Jamen det gælder jo også almindelige Tv op igennem årene, der står og summer i en butik i uendelighed. Lad os nu holde os til det mere standard forbrug og kendsgerningerne. Det er jo kendt at fladskærme skal og vil blive bedre, ligesom det forventes at priserne falder ydeligt.

Nu må dine gætterier stoppe. God mening eller ej.

Det er jo kendt at fladskærme skal og vil blive bedre, ligesom det forventes at priserne falder ydeligt

Sådan er det da med mange ting! Computere f.eks.

Jeg synes du skal tænke lidt over hvad du skriver før du råder folk.

Godt nytår!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

DonJensen

Jamen nu er det jo TV / fladskærme vi taler om - og det er jo alm. kendt at kvaliteten er på vej op, da den ikke er god nok endnu - ligesom priserne vil falde endnu mere i løbet af kort tid.

Så alt i alt er der ikke tale om det mindste gætteri, men klare kendsgerninger - det bliver meget bedre hele vejen rundt - og billigere i den nærmeste fremtid.
Alt for mange modeller er heller ikke på plads i en ordentlig standard endnu, og uoverskueligt for den almindelige køber / bruger.

At man køber en af de billige fladskærme som florerer i øjeblikket, som en overgang, det kan da være fint nok og overkommeligt, hvis man er tvunget til at købe et nyt TV.

Derfor vil jeg som mange andre gør - stadig anbefale at man skal vente med at investere i de store dyre skærme, hvis man har mulighed for at kigge lidt mere på sit gamle TV / fladskærm. Men det er jo heldigvis et frit land med frie meninger, så folk gør jo som de vil, men ingen tvivl om at dem der lever af at sælge det, vil argumenetere i retning af at investerer her og nu - og det er der vel heller ikke noget galt elelr uforståeligt i.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 December 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at 2006 er året hvor fladskærm bliver mainstream. Det virker som om producentene øger kapaciteten voldsomt, og skal de få solgt alle skærmene de så producerer, så skal prisene ned. I en engelsk avis (The Telegraph) var der nogle eksperter der udtalte at LCD prisene ville halveres inden udgangen af 2006.

Jeg tror at de største prisfaldene i år vil komme i 37" klassen. Først vil der være en inbyrdes kamp i mellem producentene af LCD, men i tilleg så vil Panasonic kæmpe hårdt for plasma fra 37", og opover. Efter hvad jeg har lest så har plasma nu blevet vesentligt billigere at producere da elektroniken rundt om har blevet meget enklere.

Og det der er helt sikkert er at om der kommer flere avisartikler om at fladskærmsprisene er hurtigt på vej ned. så vil da langt de aller fleste vente med at købe fladskærm, og da vil selvfølgelig prisene falle ytterligere

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 December 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hej

I forbindelse med døde pixels vil jeg lige nævnte, at een i familien har købt en 50'' Pioneer plasma skærm. Nyprisen var omkring 120.000 kr. og butikken hvor han har arbejdet solgte den som demo til 80.000 kr. Da de fik den ind som ny, havde den 2 døde pixels og det har den stadig. Så det er ikke kun de billige udgaver der kan have det problem. Nu er punkterne meget små på den skærm og det er slet ikke noget der kan ses på afstand. Heller ikke på en ensfarvet baggrund fra en PC. Iøvrigt har skærmen ikke indbygget tuner og kan derfor ikke fungere som TV på egen hånd. Det er nærmere en slags monitor med høj opløsning. 1280x1024 skærmopløsning står knivskarpt og læses uden problemer fra sofaen. Skærmen skulle have en levetid på mere end 30000 timer. Kan man få sådan en billedkvalitet til 25000 kr. engang, bliver det meget interessant synes jeg. De få stykker jeg har set til mellem 20000 og 30000 kr. har slet ikke kunne gøre det. Specielt ikke på farveområdet og detaljeringen.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 December 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

DonJensen

Jamen nu er det jo TV / fladskærme vi taler om - og det er jo alm. kendt at kvaliteten er på vej op, da den ikke er god nok endnu - ligesom priserne vil falde endnu mere i løbet af kort tid.

Så alt i alt er der ikke tale om det mindste gætteri, men klare kendsgerninger - det bliver meget bedre hele vejen rundt - og billigere i den nærmeste fremtid.
Alt for mange modeller er heller ikke på plads i en ordentlig standard endnu, og uoverskueligt for den almindelige køber / bruger.

At man køber en af de billige fladskærme som florerer i øjeblikket, som en overgang, det kan da være fint nok og overkommeligt, hvis man er tvunget til at købe et nyt TV.

Derfor vil jeg som mange andre gør - stadig anbefale at man skal vente med at investere i de store dyre skærme, hvis man har mulighed for at kigge lidt mere på sit gamle TV / fladskærm. Men det er jo heldigvis et frit land med frie meninger, så folk gør jo som de vil, men ingen tvivl om at dem der lever af at sælge det, vil argumenetere i retning af at investerer her og nu - og det er der vel heller ikke noget galt elelr uforståeligt i.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Det skinner ganske tydeligt igennem, at du ikke har de store erfaringer med den nuværende generation af henholdsvis plasma - og lcd skærme.

Det er nu altså ikke noget som personlig erfaring og indsigt, når man nu fører sig frem med "vi mener" og "man skal" og andre prædikende udsagn

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes