Emne: Pioneer død pixel garanti?? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1
Jeg har rigelig indsigt og erfaring med det, og jeg kigger på det jævnligt i forskellige nye versioner. Det er jo heller ikke mig alene der har den opfattelse og erfaring, det er en kendt og klar holdning fra mange sider.
Jeg prædiker ikke noget, bestemt ikke - jeg mener bare man skal vente med at investere de store penge lige nu, da det både bliver bedre og billigere snaretst, ligesom det ændrer sig hele tiden og enormt stærkt. Derfor står man meget hurtigt med en udgave, der ikke kan det samme som de nye, og det er da irriterende hvis man har kastet 30.000 ud i et nyt TV / fladskærm. Og nu hvor de taditionelle fjernsyn udgår i løbet af det kommende år (sådan Ca.), så vil priserne rasle ned i takt med langt større produktioner.
Jeg har ikke noget imod fladskærme, tværtimod er jeg vild med det, det da noget af det bedste der er sket i udviklingen af TV. Men lige nu, er det uanset hvordan man vender og drejer det, klogt at vente med de store investeringer i fladskærme.
Godt nytår til dig og de mange andre i forum.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
|
sheep skrev:
Jeg synes heller ikke det fremgår hvorvidt du har fået afslag fra
den tyske forhandler. Ligeledes kunne det være interessant at høre om
du har kontaktet Pioneer DK og hvad resultatet af dette var??
Såfremt du ikke har prøvet ovenstående muligheder synes jeg det er
lidt tudefjæs at blive ved med bare at brokke sig - såfremt jeg har
overset noget i tråden der forklarer at du har prøvet alt der er muligt
har du naturligvis min fulde forståelse/medfølelse. Hvis denne tråd
skal kunne bruges til noget konstruktivt er det efter min mening
vigtigt at du detaljeret beskriver forløbet. På denne måde kan øvrige
brugere benytte sig af dine erfaringer og evt. undgå at handle i
Tyskland hvis det viser sig at dette medfører en risiko i forbindelse
med garantisager. Viser det sig imidlertid at problemet kan løses, ja
så styrker dette vel bare Pioneers image som leverandør af
kvalitetsprodukter uanset om de købed i DK eller Tyskland.
|
|
|
|
Jeg har snakket med en fra pioneer som sagde, at det var en følge af
teknologien, og det mente de ikke var en fejl, som jeg har sagt før så
prøv lige at læse tråden igennem inden du brokker dig.
Ham jeg har snakket med er en representant som bla. poster herinde.
Jeg må nu sige at jeg ikke gider at blive ved med at bruge energi på at
få det byttet. Jeg ville jo også skulle undvære det og forsendelse osv.
nu må jeg bare leve med den pixelfejl. Jeg vil bare fraråde folk at
købe plasma eller andre fladskærme, medmindre de får 0 død pixel
garanti!!
Det får man hvis man køber prosonic mener jeg det er de har i føtex!!!
Pioneer kender iøvrigt også til denne tråd, så hvis de vil have "lagt
låg på" denne sag kunne de jo lige skrive en besked og tilbyde en
ombytning.
Tommy
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg følger med. Men jeg kan ikke se hvad der skulle have behov for at få 'lagt låg på', så jeg nøjes bare med at følge med.
__________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer
Da I nu er så venlige at dukke op i tråden, har jeg et par venligt mente spørgsmål.
Kan der fremlægges en forklaring / orientering omkring de pixelfejl - herunder hvorfor de er til stede, og hvorfor de figurerer i et slutprodukt. Er der en løsning på problemet i fremtiden.
Hvor er grænsen for tilladte pixelfejl på en skærm, for at en ombytning / garantisag kan komme på tale.
Behandles garanti og service i Danmark, hvis produkterne er købt i Tyskland / andet EU land.
Jeg forventer naturligvis ikke at den pågældende sag kommenteres, men bare generelle betragtninger om de pixelfejl og servicebestemmelser, for det må jo være nogenlunde det samme hos andre producenter. Og selvfølgelig skal der ikke lægges låg på sådanne ting, som nogen foreslår - der er vel nogle betragtninger og bestemmelser, for hvordan sådanne ting håndteres og generelt håndteres hos Pioneer og branchen som helhed, for man kigger vel lidt på hvordan konkurrenterne gør. Men okay vedkommende mente nok, at hvis det blev byttet så var sagen ude af verden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
jdg1
Jeg har rigelig indsigt og erfaring med det, og jeg kigger på det jævnligt i forskellige nye versioner.
|
|
|
Hvor henne?
Toftdahl skrev:
Det er jo heller ikke mig alene der har den opfattelse og erfaring, det er en kendt og klar holdning fra mange sider.
|
|
|
Ok - så er der vel ikke mere at diskutere! 
Toftdahl skrev:
Jeg prædiker ikke noget, bestemt ikke - jeg mener bare man skal vente med at investere de store penge lige nu, da det både bliver bedre og billigere snaretst, ligesom det ændrer sig hele tiden og enormt stærkt. Derfor står man meget hurtigt med en udgave, der ikke kan det samme som de nye, og det er da irriterende hvis man har kastet 30.000 ud i et nyt TV / fladskærm. Og nu hvor de taditionelle fjernsyn udgår i løbet af det kommende år (sådan Ca.), så vil priserne rasle ned i takt med langt større produktioner.
|
|
|
Hvordan adskiller dette sig fra tidligere? Før gik vi fra 4:3 til 16:9 widescreen, så gik vi fra 50hz til 100hz osv. osv.
Næste år så vil de nuværende "state-of-the-art" skærme kunne købes til en billigere pris - ingen tvivl om det! Men så vil der samtidigt komme nye og mere avancerede modeller på markedet osv. osv. Kort sagt; der er sjældent noget "godt tidspunkt" at købe nyt tv på.
Nu går kritikken i denne tråd på pixelfejl og at plasma/lcd teknologien derfor ikke er "moden" og at man hellere skal "vente". Folk falder på halen over, at en skærm kan have en sådan "stor" fejl og at dette er ensbetydende med et kvalitetsfald i forhold til tidligere tv-apparater. Men tænker folk overhovedet over de, efter min mening, store fejl, som mange crt fjernsyn led/lider under? Herunder eksempelvis geometri, som ofte var/er rigtig skidt - selv på dyrere modeller?
Der mangler blot en anelse perspektivering i denne diskussion 
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1
Lad det nu bare liggge der - jeg har en venlig forståelse for hvad du mener, og der er ingen grund til at lave en ping pong føljeton ud af tråden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Kan der fremlægges en forklaring / orientering omkring de pixelfejl - herunder hvorfor de er til stede, og hvorfor de figurerer i et slutprodukt. Er der en løsning på problemet i fremtiden. |
|
|
Som der står i udklippet fra manualen, er det ikke muligt at garantere ca.3 -3,5 millioner perfekte celler på een gang, selv om at det kun er 0.012% (1 ud af 8300) skærme der reelt har en pixelfejl. Det er så perfekt som man nu kan lave det idag. Det næste er så også at pixelfejl kan opstå hvis apparatet 'flexes', transporteres liggende, eller belastes mekanisk på anden måde. Nogen gange kan en død eller always lit pixel ovenikøbet komme til at virke igen af sig selv.
Toftdahl skrev:
Hvor er grænsen for tilladte pixelfejl på en skærm, for at en ombytning / garantisag kan komme på tale. |
|
|
Grænsen er ... flydende. Juridisk set er der ikke tale om et defekt apparat førend at det opfører sig anderledes end beskrevet i produktets brugsanvisning eller lovet af apparatets producent. Men selvfølgelig har det fleste forhandlere en vis konduite når der er tale om et så kostbart apparat, og derfor klares de meget få sager der er som regel individuelt mellem forhandler og slutbruger i mindelighed.
Toftdahl skrev:
Behandles garanti og service i Danmark, hvis produkterne er købt i Tyskland / andet EU land. |
|
|
Nej det gør de ikke. Som kunde har man garanti hos den forretning/erhversdrivende som man har købt apparatet af. Det vil sige: Har du købt hos din lokale radioforretning, så er det der du skal henvende dig hvis dit apparat er defekt. Har du købt hos en tysk forhandler, så er det hos denne tyske forhandler du skal henvende dig til. Danske forhandlere har så en garanti hos Pioneer Danmark (Den er i øvrigt 2 fulde år - ikke ½ år og derefter 1½års reklamationsret, hvor kunden selv har bevisbyrden som loven foreskriver!). Produkter distribueret gennem Pioneer Danmark er yderligere forsynet med en europæisk garanti, som gør at man kan få serviceret sit apparat i de fleste europæiske lande (denne gælder dog kun i ét år.) Hvordan disse sager forholder sig med produkter distruberet gennem Pioneer Tyskland aner jeg ikke. Men det har vist sig at den tilsvarende europæiske garanti ofte ikke ydes, og det kan jo også måske forklare hvorfor prisen (udover momsforskellen) kan være lavere i Tyskland. Serviceteknikere skal have løn og reservedele koster penge, så ved at fraskrive sig garanti, kan forhandleren selvfølgelig spare nogle euro per apparat. Så man skal være meget opmærksom på hvilken service og hvilken garanti man får med ved køb.
Toftdahl skrev:
Jeg forventer naturligvis ikke at den pågældende sag kommenteres, men bare generelle betragtninger om de pixelfejl og servicebestemmelser, for det må jo være nogenlunde det samme hos andre producenter. |
|
|
Så vidt jeg er orienteret er dette det samme hos vores nærmeste konkurrenter. Dog er det kun Pioneer og B&O der yder 2 års fuld garanti i Danmark. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Der mangler blot en anelse perspektivering i denne diskussion  |
|
|
Tak, godt at se at jeg ikke er den eneste der har den opfattelse.
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
Toftdahl skrev:
Hvor er grænsen for tilladte pixelfejl på en skærm, for at en ombytning / garantisag kan komme på tale. |
|
|
Grænsen er ... flydende. Juridisk set er der ikke tale om et defekt apparat førend at det opfører sig anderledes end beskrevet i produktets brugsanvisning eller lovet af apparatets producent. Men selvfølgelig har det fleste forhandlere en vis konduite når der er tale om et så kostbart apparat, og derfor klares de meget få sager der er som regel individuelt mellem forhandler og slutbruger i mindelighed. |
|
|
Den vil jeg gerne lige forlænge lidt: Rent juridisk (og her forholder jeg mig til køb i Danmark, jeg kender ikke reglerne i Tyskland, men da den nye købelov skulle være en EU-harmonisering, burde det være nogenlunde samme forhold) er det i princippet lige meget hvad producenten lover og ikke lover, en klage over en mangel er et forhold mellem køber og sælger, og INGEN ANDRE! Sælger kan vælge at tilbyde services som f.eks. at videregive en international garanti fra producenten, men hvad producenten mener og ikke mener om hvad der er acceptabelt, det er i princippet ikke forbrugerens problem, men forhandlerens. For at der skal være tale om en berettiget klage, skal der være tale om det man kalder en væsentlig mangel. Om en mangel er væsentlig er en vurderingssag, og her skeles der bl.a. til praksis i branchen, og hvilke oplysninger man fik om varen før købet. Hvad der står i brugsanvisningen er ikke _direkte_ afgørende, hvis man ikke fik det oplyst før købet, men det kan være med til at definere hvad der betragtes som en væsentlig mangel. I praksis vil jeg tro at en domstol vil definere en væsentlig mangel nogenlunde på samme måde som den ret løse garanti de fleste producenter giver, og at det dermed ikke vil gøre den store forskel i praksis.
Du kan _aldrig_ som forbruger juridisk hænge producenten op på noget som helst. Den eneste du kan klage til er sælger. I nogle tilfælde kan det så være mest praktisk for køber at gå direkte til producenten, men det ligger uden for det rent juridiske. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Absalon Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tommy har et og kun et problem med sin Pioneer plasma, nemlig at den er købt i Tyskland, for at spare nogle få basseører!!
Som der står i brugervejledningen side 1 under Oplysninger om pixelfejl....hvis de døde pixels kan ses på en normal afstand på mellem 2.5 og 3.5 meter under visning af en almindelig tv-udsendelse (dvs ikke et testkort, stillbillede eller en ensfarvet skærm), skal man kontakte forhandleren.
Har Tommy kontaktet forhandleren?....det ved vi ikke, han har ikke berettet om det! Ved vi hvor den er købt?.....nej, måske er det et internet/postordrefirma, som man kan have svært ved at komme i kontakt med! Tommy skylder også en forklaring på den famøse pixel, er det noget man kan se ved almindeligt brug? Det kunne også være interessant at vide, hvordan skærmen er transporteret til Danmark, det er ikke ligegyldigt hvordan den håndteres.
Det er naivt at tro, man kan købe i udlandet, og så mene den danske importør vil overtage forhandlerens forpligtigelser!
Og så lige en kommentar til Hr. Jørgen Toftdahl: Der har ikke været et bedre tidspunkt end netop nu, at købe en plasmaskærm! Sådan var det igår, og sådan vil det være imorgen, og sådan vil det være i overmorgen.
Man kan vente sin røv i laser, problemet er at udviklingen ikke venter, og når man endelig er klar til at købe, er der et nyt produkt, og så kan man begynde at vente på at netop det bliver perfektioneret.......
Med venlig hilsen fra en Pioneer plasma ejer, der ikke mener at have set et bedre tv end netop det.
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Pioneer skrev:
Toftdahl skrev:
|
|
Grænsen er ... flydende. Juridisk set er der ikke tale om et defekt apparat førend at det opfører sig anderledes end beskrevet i produktets brugsanvisning eller lovet af apparatets producent. Men selvfølgelig har det fleste forhandlere en vis konduite når der er tale om et så kostbart apparat, og derfor klares de meget få sager der er som regel individuelt mellem forhandler og slutbruger i mindelighed. |
|
|
Den vil jeg gerne lige forlænge lidt: Rent juridisk (og her forholder jeg mig til køb i Danmark, jeg kender ikke reglerne i Tyskland, men da den nye købelov skulle være en EU-harmonisering, burde det være nogenlunde samme forhold) er det i princippet lige meget hvad producenten lover og ikke lover, en klage over en mangel er et forhold mellem køber og sælger, og INGEN ANDRE! Sælger kan vælge at tilbyde services som f.eks. at videregive en international garanti fra producenten, men hvad producenten mener og ikke mener om hvad der er acceptabelt, det er i princippet ikke forbrugerens problem, men forhandlerens. For at der skal være tale om en berettiget klage, skal der være tale om det man kalder en væsentlig mangel. Om en mangel er væsentlig er en vurderingssag, og her skeles der bl.a. til praksis i branchen, og hvilke oplysninger man fik om varen før købet. Hvad der står i brugsanvisningen er ikke _direkte_ afgørende, hvis man ikke fik det oplyst før købet, men det kan være med til at definere hvad der betragtes som en væsentlig mangel. I praksis vil jeg tro at en domstol vil definere en væsentlig mangel nogenlunde på samme måde som den ret løse garanti de fleste producenter giver, og at det dermed ikke vil gøre den store forskel i praksis.
Du kan _aldrig_ som forbruger juridisk hænge producenten op på noget som helst. Den eneste du kan klage til er sælger. I nogle tilfælde kan det så være mest praktisk for køber at gå direkte til producenten, men det ligger uden for det rent juridiske.
|
|
|
En præcisering:
Der skal ikke være tale om nogen væsentlig mangel i forhold til at kunne få en mangel udbedret. Der er jf. KL §78, stk.1 nr. 4 kun i forhold til hævelse af købet, at der skal foreligge en væsentlig mangel.
Altså - er en vare fejlbehæftet, skal det enten laves, varen skal ombyttes, der skal ske afslag i købesummen eller købet kan hæves. Sidste beføjelse kræver som den eneste, at der er tale om en væsentlig mangel.
Spørgsmålet af relevans bliver derfor, om der foreligger en mangel. Med henblik på KL §75a., stk.2 nr. 1 skal salgsgenstanden have en sådan karakter, som køberen med rimelig grund kunne forvente. Har den ikke det, foreligger der jf. KL §76, stk.1 nr. 4 en mangel. Prisen taget i betragtning ville jeg med baggrund i dette fremlægge sagen hos den forhandler, tv'et var købt hos.
Dette er selvfølgelig de danske regler, men som du også skriver er der en harmonisering af reglerne EU, og de tyske regler skulle være nogenlunde ens med de danske. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer og Tape Connetion
Tak til Pioneer og Otto fra Tape Connection, det gave jo en dejlig klarhed over de forskellige ting i debatten, så vi ved lidt mere om betingelserne for at reklamere og hvad man gør i praksis.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absalon
Jeg er enig med dig i, at man skal overveje hvor man handler - i Danmark eller Tyskland, det har jeg skrevet mange gange, for det kan gå hen og blive død sygt og besværligt med en handel på den anden side af grænserne, såfremt man får fejl og problemer med det købte. Ligeledes bør man sikre sig det er et ordentligt og stabilt sted, hvis man handler i Tyskland eller andre lande, et sted der har eksisteret i årevis og er kendt for god service, og ikke mindst det at man kan komme i kontakt med dem. Men man står noget bedre for indeværende med en handel i Danmark, og ikke mindst besværet er mindre. Og ja Tommy21 er lidt sparsom med informationerne hele vejen rundt, til det generelle indtryk.
Det med at vente, jamen det skrev jeg tidligere i tråden, man kan også vente sig træt og ihjel. Men derudover vil jeg stadig anbefale, at vente lidt længere med de store investeringer, hvis muligt - det bliver bedre og billigere. Jeg er enig i at man kan se flot TV / billeder på skærmene i dag, det er slet ikke det jeg mener eller har debatteret for.
Og i mine øjne - er Pioneer nogle af dem som har det absolut flotteste billede, hvilket vi også har set gengivet i adskillige tråde.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget værre noget , men købt i tyskland så skal du nok bare tage kontakt til den tyske impotør eller den shop hvor den er købt .
Og ja jeg skal da have ders nye model 506 engang plasma altid plasma , helst i alle rum .
Lidt ? for i starten var jeg sgu ikke glad for mit , men er blevet mere og mere glad for det .
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tvet er købt af en tysk forhandler, og han mener som alle andre
forhandlere i dk og tyskland at 1 pixel IKKE er nok til at få det
byttet.
Så drop nu alt det der med der kan i se hvad der sker nå i køber i tyskland....
Eller er der måske nogen som kender nogen der har fået det byttet fordi det er købt i DK, Nej vel....
Det kommer vel ikke som nogen overraskelse at en fra Pioneer danmark mener man skal købe i DK.
Naturligvis fralægger de sig også denne europa-garanti her i tråden,
men jeg har nu fået tilbudt at få et andet pioneer apparet reperaret
under denne garanti, så mon ikke den er brugbar hvis den var helt gal
med et produkt.
Det er jo klart at i
denne sag hvor pioneer DK kan få drejet den hen på at det altsammen
havde været meget bedre hvis man havde købt det i dk, så gør de
naturligvis det.
Så
lad mig spørge PIONEER-- Hvad hvis en af jeres forhandlere havde kommet
med dette problem til jer havde han så fået tvet byttet???
Tommy
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21
Jeg mener ikke du skal føre din private debat med Pioneer her i forum, det gør man ikke, send privat besked til dem, de har oplyst praksis og deltaget venligt. Pioneer DK har ret beset ikke lavet noget galt, men været så venlige at deltage og præciseret forholdene.
Læste jeg rigtigt, kan skaden også være sket under transporten eller opstilling. Hvis nu sådan en skærm vælte rundt under den lange transport, så kan det f.eks. ske ved at det ligger ned. Hvem kan bevise eller modbevise det - så en god ide er at sælger leverer sådanne skærme og sat op på bopælen. Ved den fremgangsmåde som ikke er usædvanlig med TV, kan man sikre sig mod det - idet man kan bede dem om at pakke det sammen og levere et uden Pixelfejl. Måske en udvej ved så dyre handler som nogle af de skærme er - og så finder man også de gode og effektive forhandlere, som leverer servicen.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Tvet er købt af en tysk forhandler, og han mener som alle andre forhandlere i dk og tyskland at 1 pixel IKKE er nok til at få det byttet.
Så drop nu alt det der med der kan i se hvad der sker nå i køber i tyskland....
Eller er der måske nogen som kender nogen der har fået det byttet fordi det er købt i DK, Nej vel....
Det kommer vel ikke som nogen overraskelse at en fra Pioneer danmark mener man skal købe i DK.
Naturligvis fralægger de sig også denne europa-garanti her i tråden, men jeg har nu fået tilbudt at få et andet pioneer apparet reperaret under denne garanti, så mon ikke den er brugbar hvis den var helt gal med et produkt.
Det er jo klart at i denne sag hvor pioneer DK kan få drejet den hen på at det altsammen havde været meget bedre hvis man havde købt det i dk, så gør de naturligvis det.
Så lad mig spørge PIONEER-- Hvad hvis en af jeres forhandlere havde kommet med dette problem til jer havde han så fået tvet byttet???
Tommy
|
|
|
Så er det jeg vil opfordre dig til følgende:
Søg efter en tysk forbrugerankeinstans, og fremlæg dem sagen. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jørgen, det er sjovt du siger hvem kan bevise det, for der er
faktisk sådan en indikator på siden af kassen, og der kunne jeg se at
den netop IKKE havde været lagt ned.
Uanset hvor du køber det skal det jo stadig transporteres til Danmark.
Jeg mener ikke at jeg fører en privat samtale her i forumet, eftersom
PIONEER deltager, ville jeg da bare høre hvad de ville fortælle en
Dansk forhandler hvis han havde kommet med det problem som jeg haver.
1. Hvis de ville bytte det for en dansk forhandler, så må det jo være
fordi de ser det som en fejl, og så skulle jeg jo også have det byttet.
2. Hvis de ikke ville bytte det for en dansk forhandler så er der jo ingen forskel på om det er købt i DE eller DK.
Som sagt vil jeg ikke gøre mere for at få det byttet, så alle de der
råd om at gå til tyske instancer behøver i ikke at komme med, ellers
tak for rådet.
Tommy
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
Altså - er en vare fejlbehæftet, skal det enten laves, varen skal ombyttes, der skal ske afslag i købesummen eller købet kan hæves. Sidste beføjelse kræver som den eneste, at der er tale om en væsentlig mangel.
Spørgsmålet af relevans bliver derfor, om der foreligger en mangel. Med henblik på KL §75a., stk.2 nr. 1 skal salgsgenstanden have en sådan karakter, som køberen med rimelig grund kunne forvente. Har den ikke det, foreligger der jf. KL §76, stk.1 nr. 4 en mangel. Prisen taget i betragtning ville jeg med baggrund i dette fremlægge sagen hos den forhandler, tv'et var købt hos. |
|
|
Du har fuldstændigt ret, beklager. Humlen er dog den samme, i en vurdering af hvorvidt der forefindes en mangel, vil der blive skelet til den gængse praksis. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
powda skrev:
Spørgsmålet af relevans bliver derfor, om der foreligger en mangel. Med henblik på KL §75a., stk.2 nr. 1 skal salgsgenstanden have en sådan karakter, som køberen med rimelig grund kunne forvente. Har den ikke det, foreligger der jf. KL §76, stk.1 nr. 4 en mangel. Prisen taget i betragtning ville jeg med baggrund i dette fremlægge sagen hos den forhandler, tv'et var købt hos. |
|
|
Du har fuldstændigt ret, beklager. Humlen er dog den samme, i en vurdering af hvorvidt der forefindes en mangel, vil der blive skelet til den gængse praksis.
|
|
|
Derom kan vi to ikke blive ret uenige. Spørgsmålet bliver så, om der endnu foreligger nogen fast praksis på området pixelfejl. Men mon ikke, hvis den da tydeligt ses, og er et konstant irritationsmoment, man ville stå nogenlunde godt, med et tv i den prisklasse. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|