Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 16:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer død pixel garanti?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

tommy21

Men det er jo en de mange oplysninger du har udeladt fra starten, derfor er det svært at komme ind til "benet" og debattere det, når vi kun har meget sparsomme informationer.

Hvor har du købt det - hvilken forhandler i Tyskland.

Ja transporteres til Danmark - men hvis nu Pioneer sender dem i en kontainer, så er der langt større sikkerhed for at det bliver behandlet ordentligt - lang mere end en fragtmand der roder rundt med en enkelt kasse, der risikerer at blive omloadet flere forskellige steder på sin vej.

Og dine privare spørgsmål til Pioneer, bør du stille i det private - de har jo fortalt hvordan det håndteres i forbindelse med garanti, reklamation og service.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
Toftdahl skrev:
Kan der fremlægges en forklaring / orientering omkring de pixelfejl - herunder hvorfor de er til stede, og hvorfor de figurerer i et slutprodukt. Er der en løsning på problemet i fremtiden.
Som der står i udklippet fra manualen, er det ikke muligt at garantere ca.3 -3,5 millioner perfekte celler på een gang, selv om at det kun er 0.012% (1 ud af 8300) skærme der reelt har en pixelfejl. Det er så perfekt som man nu kan lave det idag. Det næste er så også at pixelfejl kan opstå hvis apparatet 'flexes', transporteres liggende, eller belastes mekanisk på anden måde. Nogen gange kan en død eller always lit pixel ovenikøbet komme til at virke igen af sig selv.

Pioneer - du skriver, at det kun er 1 ud af 8300 skærme der reelt har en pixelfejl. Opleves denne pixelfejl typisk inden for fjernsynets garantiperiode eller er risikoen større jo ældre fjernsynet er? Spurgt på en anden måde - er en pixelfejl typisk en fejl man oplever dag 1, man har skærmen?

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Vi hører kun om det fra helt nyt.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 21 April 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Er et stykke tid siden der har været gang i denne tråd, men nu er jeg så i samme situation  en død (i hvertfald sort på en helt blå baggrund, og den kan ikke ses fra min sofa) men da jeg stadig har retur / ombytningsret overvejer jeg dette og krydser fingre for at der ikke er andre fejl på den nye.

Ærgeligt da den ellers er blevet skånsomt breaket ind med en dvd som looper forskellige farver og gråskaleringer og settings på max 50% og normal mode.

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 April 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for en dvd??

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej Tommy

http://www.dvdshrink.info/goodies.php

Scrol ned til "Run-in" DVDs og DL Pal versionen.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Skulle dette fungere særligt godt eller hva??

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

De betegner i beskrivelsen at det skulle speede break in processen op, hvordan har jeg heller ikke lige fattet men jeg er også rimelig træt lige nu  men det skader i hvert fald ikke at bruge den, den er specielt god til at afsløre defekte pixels  i mit tilfælde på en blå baggrund, som jeg aldrig har set ved normal brug, og derfor er jeg også lidt i tvivl om jeg vil benytte mig af ombytnings retten........... jeg er bare sådan indrettet at hvis det har en defekt pixel så er min umiddelbare reaktion at bytte, men jeg kan jo ikke se det ved normal brug.....Argggghhhhh kan lige forestille mig hvordan min Expert mand ser ud når jeg siger at jeg vil ha` den byttet fordi jeg kan se en defekt pixel på en blå baggrund men ellers ikke........ they`re coming to take me away haha

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Det er også en dum situation, for jeg har jo som sagt en død pixel, og her efter der er gået et stykke tid tænker jeg slet ikke på det da man ikke kan se den medmindre man står helt tæt på.

Men når man lige har fået sit fjernsyn er man jo helt oppe på dupperne med sådan noget.

Det er jo nok det der mad at man "føler" at man har fået et defekt produkt, selvom man egentlig ikke ser det.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Lige netop Tommy

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Man kan godt nok undre sig over Pioneers påstand længere oppe hvor der bliver sagt at der kuner fejl på 1 ud af 8300 skærme der har pixelfejl.

Når nu vi begge to har det.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 April 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Man kan godt nok undre sig over Pioneers påstand længere oppe hvor der bliver sagt at der kuner fejl på 1 ud af 8300 skærme der har pixelfejl.

Når nu vi begge to har det.

Eftersom de to nævnte tilfælde såvidt jeg kan vurdere ikke går ind under Pioneer's definition af en fejl, så tæller de ikke med i statistikken.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hey Otto

Hvad med en Pixel række der kun kan vise blå farve? definerer Panasonic det som en fejl ? det håber jeg da jeg har forberedt min Expert mand på en ombytter  

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 April 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:
Hvad med en Pixel række der kun kan vise blå farve? definerer Panasonic det som en fejl ? det håber jeg da jeg har forberedt min Expert mand på en ombytter  

Det ved jeg ikke...

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 24 April 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
Toftdahl skrev:
Kan der fremlægges en forklaring / orientering omkring de pixelfejl - herunder hvorfor de er til stede, og hvorfor de figurerer i et slutprodukt. Er der en løsning på problemet i fremtiden.
Som der står i udklippet fra manualen, er det ikke muligt at garantere ca.3 -3,5 millioner perfekte celler på een gang, selv om at det kun er 0.012% (1 ud af 8300) skærme der reelt har en pixelfejl. Det er så perfekt som man nu kan lave det idag.

Så kan det jo undre, at andre godt kan yde denne garanti - f.eks. Bilka på deres billige skærme - eller Samsung, der har 3 års garanti mod lysende pixels.

Pioneer skrev:

Danske forhandlere har så en garanti hos Pioneer Danmark (Den er i øvrigt 2 fulde år - ikke ½ år og derefter 1½års reklamationsret, hvor kunden selv har bevisbyrden som loven foreskriver!). Produkter distribueret gennem Pioneer Danmark er yderligere forsynet med en europæisk garanti, som gør at man kan få serviceret sit apparat i de fleste europæiske lande (denne gælder dog kun i ét år.) Hvordan disse sager forholder sig med produkter distruberet gennem Pioneer Tyskland aner jeg ikke. Men det har vist sig at den tilsvarende europæiske garanti ofte ikke ydes, og det kan jo også måske forklare hvorfor prisen (udover momsforskellen) kan være lavere i Tyskland. Serviceteknikere skal have løn og reservedele koster penge, så ved at fraskrive sig garanti, kan forhandleren selvfølgelig spare nogle euro per apparat. Så man skal være meget opmærksom på hvilken service og hvilken garanti man får med ved køb.

Hmm - det burde da vist ikke betyde den store prisforskel, hvis fejlraten er så lav, som du påstår

Pioneer skrev:

Toftdahl skrev:
Jeg forventer naturligvis ikke at den pågældende sag kommenteres, men bare generelle betragtninger om de pixelfejl og servicebestemmelser, for det må jo være nogenlunde det samme hos andre producenter.
Så vidt jeg er orienteret er dette det samme hos vores nærmeste konkurrenter. Dog er det kun Pioneer og B&O der yder 2 års fuld garanti i Danmark.

Det er så forkert jf. ovenstående!

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 April 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Så kan det jo undre, at andre godt kan yde denne garanti - f.eks. Bilka på deres billige skærme - eller Samsung, der har 3 års garanti mod lysende pixels.

Hvad er det lige der er med de 3 års pixel-garanti? Ifølge Samsung er der 14 dages garanti mod lysende pixels, jeg forstår ganske enkelt ikke hvor de 3 år kommer fra? Jeg tror at de har/har haft det, måske kun på deres PC-skærme, men alt information jeg har kunnet snuse mig til siger 14 dages pixel-garanti.

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Har lige talt med panasonic til trods for at Expert siger de er sværere at få fat i end dronningen, men nuvel jeg fik audiens i løbet af 5min, her sagde en gut i supporten at hvis det virkelig forholdt sig sådan at der slet ikke sker noget i den yderste venstre pixel række (som i mit tilfælde) er det en garanti bytter  samtidig fik jeg at vide at panasonic bytter panelet hvis der er en død pixel i midten ligesom alt over 2 døde pixels aktiverer en ombytning.

Otto: jeg tror at 0 pixel garanti er en ekstra forsikring som bilka m.m yder (sjovt at der hvor man køber flæskesteg yder de en bedre service end dedikerede forhandlere )

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 April 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

slib skrev:
Jeg ved ikke om du har læst det link jeg tidligere i tråden har henvist til men af den forstår jeg af Otto, TC, at han ikke har oplevet, at en skærm ikke er blevet repareret/byttet, hvis den pixel fejl.

Det er korrekt, det skal så også siges at de tilfælde jeg kender til har været med pixels der lyser, fortrinsvist grønne, og alle tilfælde fejl der uden problemer ses ved normal kigge-afstand. En skærm med en defekt blå pixel, har jeg meget svært ved at tro at nogen producent vil ombytte. Jeg ville heller ikke (udover den returret vi generelt giver).

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 April 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:
Otto: jeg tror at 0 pixel garanti er en ekstra forsikring som bilka m.m yder (sjovt at der hvor man køber flæskesteg yder de en bedre service end dedikerede forhandlere )

Det er ikke værre end at flertallet af radioforretningerne efterhånden har givet sig selv det problem at de skal have overbevist kunderne om hvorfor de skal betale ekstra for at undvære den 14 dages returret man er sikret ved netkøb.

Terr1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Sendt: 24 April 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har da også lige bestilt et nyt LG 37" LB1 LCD-TV og jeg vil da sige at jeg ALDRIG ville have købt dette hvis det ikke var for de 14 dages returret, hvis jeg finder en pixelfejl bliver den sendt tilbage til forhandleren og købt et nyt indtil jeg får en skærm uden fejl. Så hvis man køber i danmark og udnytter den returret man har ved handel over internettet er man vel nogenlunde sikker på at få en ordentlig skærm.

Den kommentar fra Pioneer om at 1 ud af 8300 skærme har pixelfejl har jeg ret svært ved at tage seriøst, det jeg har hørt fra alle andre steder er 10%. Hvis tallet reelt set kun var 1 ud af 8300 ville det jo være dumt ikke bare at bytte denne da det jo ikke betyder ret meget.. hvorimod 10% er en god slat. Jeg er 100% sikker på at dette afholder MANGE fra at købe en fladskærm.. Ok omkostningerne stiger måske men mon ikke efterspørgslen stiger ligeså? Men igen man må vel gå ud fra de har lavet dette regnestykke og fundet ud af det ikke kan betale sig.

Det ang. at man juridisk vil se på den normale opfattelse af hvad en mangel/fejl på en varer er, giver ikke så meget mening, bare fordi flere gør det samme, gør det vel ikke sagen mere korrekt? Har der overhovedet været kørt en retsag på dette? er der nogle principielle domme som ligger til grund for at tingene opfattes som de gør? Argumentationen at det gør alle de andre også, kan man ikke rigtigt tage seriøst.

Jeg er bare glad for vi har den 14 dages returret, ellers havde jeg aldrig turde købe en fladskærm til over 15000 kr.
Til top Vis Terr1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terr1

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes