Emne: Pioneer død pixel garanti?? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Så kan det jo undre, at andre godt kan yde denne garanti - f.eks. Bilka på deres billige skærme - eller Samsung, der har 3 års
garanti mod lysende pixels. |
|
|
Her er der tale om en død pixel - ikke lysende.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Terr1 skrev:
Det ang. at man juridisk vil se på den normale opfattelse af hvad en mangel/fejl på en varer er, giver ikke så meget mening, bare
fordi flere gør det samme, gør det vel ikke sagen mere korrekt? Har der overhovedet været kørt en retsag på dette? er der nogle principielle
domme som ligger til grund for at tingene opfattes som de gør? Argumentationen at det gør alle de andre også, kan man ikke rigtigt tage seriøst.
Jeg er bare glad for vi har den 14 dages returret, ellers havde jeg aldrig turde købe en fladskærm til over 15000 kr.
|
|
|
Nu har vi jo haft fladskærme i årevis - især til computere - og der har pixelfejl været accepteret, så du skal nok ikke regne med at kunne cinde en
retsag der går mod ca. 20 års praksis.
Skal vi så også kræve returret på CRT TV? Vi har i årevis levet med geometriproblemer m.m.
|
| Til top |
|
| |
Lukman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Terr1 skrev:
Det ang. at man juridisk vil se på den normale opfattelse af hvad en mangel/fejl på en varer er, giver ikke så meget mening, bare fordi flere gør det samme, gør det vel ikke sagen mere korrekt? Har der overhovedet været kørt en retsag på dette? er der nogle principielle domme som ligger til grund for at tingene opfattes som de gør? Argumentationen at det gør alle de andre også, kan man ikke rigtigt tage seriøst. Jeg er bare glad for vi har den 14 dages returret, ellers havde jeg aldrig turde købe en fladskærm til over 15000 kr.
|
|
|
Nu har vi jo haft fladskærme i årevis - især til computere - og der har pixelfejl været accepteret, så du skal nok ikke regne med at kunne cinde en retsag der går mod ca. 20 års praksis.
Skal vi så også kræve returret på CRT TV? Vi har i årevis levet med geometriproblemer m.m. |
|
|
Der er da mange som har leveret deres CRT tilbage grundet dårlig geometri, (Geometri kan endda justeres til et acceptabelt niveau) og ja mange har sikkert gennem de sidste mange år accepteret pixel fejl på deres fladskærm til PC, men efterhånden bliver folk jo kræsne og stiller større krav (ved godt at det er et ringe sammenlignings grundlag men bilejere for 20 år siden var sikkert heller ikke penible hvis lakarbejdet på deres nyindkøbte bil var mangelfuld, men i dag forventer bilejere nærmest at bilen kører af sig selv og at lakken er pimped 2 the max )
Min pointe er at producenterne praler med deres lave fejlrate så de skriger jo næsten til forbrugerne at de kan være sikker på at få et fejlfrit produkt, hvorfor de så stikker hovedet i sandet (ikke alle) når uheldet er ude er efter min mening hyklerisk.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
kaso skrev:
|
Så kan det jo undre, at andre godt kan yde denne garanti - f.eks. Bilka på deres billige skærme - eller Samsung, der har 3 års garanti mod lysende pixels.
|
|
|
Hvad er det lige der er med de 3 års pixel-garanti? Ifølge Samsung er der 14 dages garanti mod lysende pixels, jeg forstår ganske enkelt ikke hvor de 3 år kommer fra? Jeg tror at de har/har haft det, måske kun på deres PC-skærme, men alt information jeg har kunnet snuse mig til siger 14 dages pixel-garanti.
|
|
|
http://www.newsonline.se/release.asp?PmId=55112&ComId=52 48
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
kaso skrev:
|
Så kan det jo undre, at andre godt kan yde denne garanti - f.eks. Bilka på deres billige skærme - eller Samsung, der har 3 års garanti mod lysende pixels.
|
|
|
Her er der tale om en død pixel - ikke lysende. |
|
|
En konstant blå pixel, som der her er tale om, er en "lysende pixel" - så jo - den tæller med!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Otto, TC skrev:
| Hvad er det lige der er med de 3 års pixel-garanti? Ifølge Samsung er der 14 dages garanti mod lysende pixels, jeg forstår ganske enkelt ikke hvor de 3 år kommer fra? Jeg tror at de har/har haft det, måske kun på deres PC-skærme, men alt information jeg har kunnet snuse mig til siger 14 dages pixel-garanti.
|
|
|
http://www.newsonline.se/release.asp?PmId=55112&ComId=52 48
|
|
|
Jamen, det er jo netop computer skærme som Otto siger.
Det link du giver er fra deres IT marketing.
Det linker videre til denne garanti side hos Samsung, og derfra linkes videre til et skema hvor man kan se lidt om deres pixel garanti politik.
Og i skemaet kan man se, at denne pixel-garanti gælder disse modeller:
SyncMaster 172X, 173P, 173P plus 193P Red, 193P Black, 193P Silver, 193P plus Silver, 193P plus Black, 960BF, 970P
Der er ingen TV nævnt i de garantier. Jeg tror simpelthen ligesom Otto, at det med nul-pixel garantier på Samsung TV-apparater er en stor misforståelse.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl: Hvis du læser skemaet, du henviser til, er alle skærme på 26" og derover omfattede af 0-pixelfejl. Garantien gælder blot også de nævnte, mindre skærme.
Der har da også været et enkelt eksempel her i forummet, hvor en bruger har anvendt garantien på et TV.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|