Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 00:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Slotman’s setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 August 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

slotman skrev:

Jeg takker for roserne.

Til Henrik300: Nej  CJ'en er en transistorforstærker - CJ's første af slagsen i Premiere serien. Den yder 350W pr kanal. CJ er rigtig nok ellers kendt for deres rørgrej.

Til Dr.Lyd: Jeg har faktisk selv haft en Encountor før jeg fik Conqueror'en. Begge i MK2 udgaver. Encountor'en er efter min mening en ypperlig tonearm, der snildt kan konkurrere med alt i dens prisklasse.

Selvfølgelig er Conqueror'en i en anden liga, men det bør den også være med springet fra 11k til små 28kkr. Du kan roligt glæde dig til Encountoren. Lyden er åben, meget letflydende og fremfor alt musikalsk. Bassen er fabelagtig. Jeg har svært ved at forstille mig nogen tonearm give så meget lyd for pengene som Encountor'en - Den er i en helt anden klasse end f.eks. standard Rega-arme ala Rb250/300/600/700.

Mvh

Ja, jeg glæder mig også....tak for beskrivelsen.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 August 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hej Slotman!

De er bare for fede dine KEF. Jeg har altid været vild med KEF siden jeg byggede mine egne cs9 tilbage midt i 80'erne. Kan man høre de store modeller nogen steder i Danmark?

Mvh/ Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 August 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

slotman skrev:

Hej

Her er så mit setup bestående af følgende udstyr:

Pladespiller:

• Nottingham Analog Hyperspace værk
  • Originlive Conqueror tonearm (OL's topmodel)
  • MicroBenz Ruby 3 Open Air pickup (med en Ortofon Jubilee i skuffen).
  • Whestaudio PS20 RIAA (helt fantastisk RIAA der kan måle sig med det ypperste).
  • AudioNote AN-S3 NEW Stepup-trafo (bruges pt. ikke, da Ruby'en lyder bedre direkte i Whestaudio'en).

CD/SACD/DVD:

• Accuphase DP77 CD/SACD
  • Pioneer DVD 585
  • Philips CD-R880 (gammel cd-brænder)

Forstærkere:

• Hjemmelavet forforstærker, baseret på Stevens & Billington's TX102 volumen-trafoer i sølvudgaven. Måske kender nogen Music First Audio, der laver passive forforstærkere, baseret på netop S&B trafoer. Denne er i sølv, og jeg har brugt AudioNote's sølvkabel hele vejen igennem, samt WBT's 0210Ag phonobøsninger hele vejen igennem.
  • 2 stk. LCAudio ZAPsolut 4.1 dual mono 50W kl.A. effektblokke til bi-amping.

Højttalere:

• KEF Reference 207 (KEF's topmodel)

Kabler + diverse:

• AudioNote sølv-signalkabel moteret med Eichmann SilverBullets.
  • NLE højttalerkabel monteret med Eichmann SilverBajonets.
  • Gryphon "The black Exorsist". (Uundværligt stykke værktøj hvis man har MC-pickupper).
  • Hjemmelavede strømkabler og strømskinne.

Ja, det er så mit setup pt. Det næste der står for skud, er ZAPsolut'erne. Har blandt andet en Conrad-Johnson Premiere 350 for øje, som en mulig afløser.

Mvh

Ser rigtig godt ud. Har lige lavet lidt rearch på dine ht. Fandt et eller andet sted hvor man skrev at det skulle koste 100 K, kan det virkelig passe?

Grunden til at jeg spørger er at jeg ikke troede at Keff lavede grej i den prisklasse

Dog må jeg sige at jeg for år tilbage hørte en del af Kef´s mindre modeller og jeg blev ret positiv overrasket

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

slotman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Sendt: 26 August 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Listeprisen herhjemme er 110.000kr sættet.

Det er rigtigt at KEF mest er kendt for modeller i 10-20.000kr's klassen. Kef har i sine nye modeller ønske at tage kampen op med de bedste højttalere, og Reference 207 er af blandt verdens bedste højttalere - hvad prisen jo også indikerer.

KEF har med sine nye serier etableret sig i den absolutte elite, og uanset om du køber deres højttalere i 2000krs klassen eller 10000krs klassen eller....er du sikker på at få en højttaler der er musikalsk og bestemt konkurrencedygtig i forhold til den konkurrenter.

Til Sigma6: Nej du kan ikke høre de store modeller her i landet. Det er Fona der sælger dem, og de har desværre ikke de dyre modeller. Jeg ved med sikkerhed at du ikke kan høre hverken 205 eller 207 herhjemme.

Husker godt CS9'eren. Jeg havde selv et sæt 105.2er for år tilbage, som CS9eren jo er baseret på.

Jeg er meget meget tilfreds med lyden fra 207'erne. Jeg mener det er en højttaler der måler sig med de bedste i verden, hvad enten det er Wilson, B&W eller JMLab eller.....

Mvh

Til top Vis slotman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slotman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes