Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: DVD-køb på nettet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Ja, en liste over hvor man slipper for fragt ville være rar.

Mht. moms og told, så er det indregnet alle steder hvor de sender indenfor EU som udgangspunkt. Dvs. man burde kunne regne med at alle .co.uk, .de osv har moms og told indregnet. Hvad angår .com sites som cdwow.com så afhænger det af hvordan de sender, så der kunne godt bruges en kommentar.

L.

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Man kan ikke påregne, at handel hos co.uk-firmaer ikke medfører en regning på moms, told og gebyr. En del af dem ligger på kanaløerne Jersey og Guernsey, der ganske vist på mange måder er tilknyttet UK, men som faktisk ikke er med i EU. Derfor er handler hos de firmaer underlagt den samme "ca.-80-kr-grænse", som handel i Asien, USA og andre steder udenfor EU. Kig på firmaernes hjemmesider for at tjekke, hvor de sender fra.

Personligt kan jeg godt lide at handle hos cd-wow, da de har så mange muligheder for at få sjofelt meget ekstrarabat i form af vouchers, at jeg ikke har betalt fuld pris for noget hos dem nogensinde (og jeg har købt over 250 film hos cd-wow). Jeg handler også meget hos play.com, der ganske vist sender fra Jersey men som har et kæmpe udvalg og meget fine priser, der er inkl. porto. Derudover falder der lidt ordrer hos axelmusic.com, choicesdirect.co.uk, dvdoo.dk, ezydvd.com.au og andre steder, men hovedparten af mine køb bliver lagt hos play og cdwow. Jeg har dog en ret "gennemsnitlig" smag, så jeg har ikke brug for forhandlere af eks. obskur japansk horror-manga

Til top Vis Yoda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoda Besøg Yoda's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:

Man kan ikke påregne, at handel hos co.uk-firmaer ikke medfører en regning på moms, told og gebyr. En del af dem ligger på kanaløerne Jersey og Guernsey, der ganske vist på mange måder er tilknyttet UK, men som faktisk ikke er med i EU. Derfor er handler hos de firmaer underlagt den samme "ca.-80-kr-grænse", som handel i Asien, USA og andre steder udenfor EU. Kig på firmaernes hjemmesider for at tjekke, hvor de sender fra.

Personligt kan jeg godt lide at handle hos cd-wow, da de har så mange muligheder for at få sjofelt meget ekstrarabat i form af vouchers, at jeg ikke har betalt fuld pris for noget hos dem nogensinde (og jeg har købt over 250 film hos cd-wow). Jeg handler også meget hos play.com, der ganske vist sender fra Jersey men som har et kæmpe udvalg og meget fine priser, der er inkl. porto. Derudover falder der lidt ordrer hos axelmusic.com, choicesdirect.co.uk, dvdoo.dk, ezydvd.com.au og andre steder, men hovedparten af mine køb bliver lagt hos play og cdwow. Jeg har dog en ret "gennemsnitlig" smag, så jeg har ikke brug for forhandlere af eks. obskur japansk horror-manga

kan du ikke uddybe "ca-80kr-grænse".......

På hvilken site "scorer" man vouchers til CD-wow?, har set et link en gang....

De priser der er på cd-wow, er det inkl. forsendelse? og kommer der told eller moms oveni prisen?

Som jeg har spurgt en anden bruger før: kommer der moms eller told oveni når man handler hos play?

På forhånd tak
prse

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har handlet en del hos play.com og jeg har aldrig betalt hverken moms eller told.

Fragten er incl. forsendelse, så det eneste du skal gøre er at omregne fra enten pund eller euro til danske kr.

MVH
Morten

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

eller hvad med

www.softexchange.dk

En mega god side, som som regle altid ligger i top 5 på www.dvdpriser.dk

og til dem der bor i nærheden af århus kan man bare hente sine dvd'er i butikken

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

prse skrev:

De priser der er på cd-wow, er det inkl. forsendelse? og kommer der told eller moms oveni prisen?

Som jeg har spurgt en anden bruger før: kommer der moms eller told oveni når man handler hos play?

På forhånd tak
prse

80-kroners grænsen er den nok så kendte grænse for, hvad man som privat må importere for uden at betale moms. Overstiger din ordre 80 kr. (uden porto), så skal du betale moms (25%) + fortoldningsgebyr (ca. 65 kr.) af varens pris plus porto. Overstiger den 165 kr, så kommer der told (jeg mener at det er ca. 3-4%) oveni. Find de nøjagtige regler på Trold og Skrats hjemmeside www.skat.dk

Vouchers til cd-wow kan findes i diverse fora. Lige nu bliver der foræret 5 AU$-vouchers væk på http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?p=209 038#209038 . Ellers vil jeg stærkt anbefale dig at kigge på www.dvdbargain.net under Special Pages, hvor du finder links til rabatter og vouchers.

Cdwow skriver "Free delivery worldwide" på deres side, så ja - det er gratis! Og nej - der kommer ikke told og moms oveni, da de sender fra et EU-land. I øjeblikket er det Luxemburg.

Vedr. Play, så sender de (som jeg også skrev i mit tidligere indlæg) fra Jersey, og det er ikke EU! Varer fra Jersey er derfor underlagt 80-kr. reglen, og selv om det er meget sjældent, at det sker, så må man forvente (frygte?) at der kommer ekstraudgivfter ved at handle hos Play. Det skal dog siges, at jeg vel har købt ca. 50 film fra dem, og jeg er aldrig blevet bon'et af PostDK.

Til top Vis Yoda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoda Besøg Yoda's Websted

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Og her er lidt ekstra vouchers til http://www.cd-wow.biz/?affid=15357. De har alle en værdi af 5 AU$ og kan kun bruges en gang hver, så først til mølle...

401b3-a1583-da7d7-d5389

ab78f-964bc-5749d-a7c19

d6b56-b448b-fa285-bba4a

db2bc-b8508-80a8e-19326

85d2e-f24f8-592e8-c6810

c1bd1-f7766-163bf-9d4e2

83384-e6428-1b5d3-cd16c

eaaaf-afb4c-faa58-6931b

bb738-d8ed7-b3013-6208b

a1a1a-81c02-6426b-81896

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

You bastard, nu fik du mig til at købe en CD.

Ok, 55,- for en CD kan man jo lige overkomme. Hurra for CDwow og vouchers.

L.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:
prse skrev:

På forhånd tak
prse

80-kroners grænsen er den nok så kendte grænse for, hvad man som privat må importere for uden at betale moms. Overstiger din ordre 80 kr. (uden porto), så skal du betale moms (25%) + fortoldningsgebyr (ca. 65 kr.) af varens pris plus porto. Overstiger den 165 kr, så kommer der told (jeg mener at det er ca. 3-4%) oveni. Find de nøjagtige regler på Trold og Skrats hjemmeside www.skat.dk

Vouchers til cd-wow kan findes i diverse fora. Lige nu bliver der foræret 5 AU$-vouchers væk på http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?p=209 038#209038 . Ellers vil jeg stærkt anbefale dig at kigge på www.dvdbargain.net under Special Pages, hvor du finder links til rabatter og vouchers.

Cdwow skriver "Free delivery worldwide" på deres side, så ja - det er gratis! Og nej - der kommer ikke told og moms oveni, da de sender fra et EU-land. I øjeblikket er det Luxemburg.

Vedr. Play, så sender de (som jeg også skrev i mit tidligere indlæg) fra Jersey, og det er ikke EU! Varer fra Jersey er derfor underlagt 80-kr. reglen, og selv om det er meget sjældent, at det sker, så må man forvente (frygte?) at der kommer ekstraudgivfter ved at handle hos Play. Det skal dog siges, at jeg vel har købt ca. 50 film fra dem, og jeg er aldrig blevet bon'et af PostDK.

Godt så! Så er det skåret ud i pap for mig! Tak!
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Er det ikke noget med at der er forskellige cd-wow hjemmesider? - Hvis ja, er det noget man kan bruge til noget?

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Er det ikke noget med at der er forskellige cd-wow hjemmesider? - Hvis ja, er det noget man kan bruge til noget?

Jo - der er forskellige hjemmesider. Det er mest for at give mulighed for forskellige sprog og forskellig valuta, men vareudbuddet skulle gerne være det samme.

Du kan godt bruge det til noget. Eksempelvis er priserne ofte lidt højere på www.cd-wow.dk end på www.cd-wow.com, og så kan man jo lige så godt bruge den billigste. Der er desuden forskel på, hvor de nok så elskede vouchers virker. I øjeblikket er der mange vouchers i omløb i AU$, og de virker af gode grunde kun på den australske side www.cd-wow.biz. Så i øjeblikket handler jeg udelukkende på .biz, da der her er mulighed for at få masser af rabat (jeg har pt. stadig nogle 10 AU$-vouchere på lager og lagt sammen med AU$-rabatlink giver det over 50 kr. i rabat på de film, jeg køber).

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

men afsendigslandet er stadigvæk det samme ik'?

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
men afsendigslandet er stadigvæk det samme ik'?

Hvis "afsendigslandet" er lig med afsendelseslandet, så ja . Cdwow har flere gange skiftet land, men i øjeblikket står der Luxemburg som afsender på alle pakkerne.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes