Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 13:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sony ES-cd hvilken var bedst? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2005 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Ronin skrev:
Laseren holder gerne 10-15 år hvis den har stået i røgfrit niveau osv. Minimum 10 år ved jævnt brug er intervallet jeg har oplevet på de ES-maskiner jeg har haft gennem tiden.

Ok. Og HVIS nu uheldet er ude, så kan laseren vel nemt udskiftes, da det er standard...eller måske kræves der en helt specielt laser til de enkelte modeller?? Hvad vil en typisk laser udskiftning ca koste inkl montering?

Nemt er så meget sagt - normalt er det en værkstedsreparation. En laserudskiftning ligger normalt omkring 1500 kr. så på en 779 eller 707 er det pengene værd. X303-707ES benytter identiske lasere og det samme gælder X339-779ES.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 28 December 2005 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
Ronin skrev:

AM-E skrev:
Jeg mindes også at 777ES var god, eller tager jeg helt fejl?

X777ES er også en fed maskine, men efter så mange år er der en del svagheder i drevet idet at motoren der styrer låsemekanismen med tiden bliver ringe, og der er desværre ikke garanteret reservedele til dem længere. Der er dog ingen der siger at den ryger sig en tur, men det er et kendt fænomen på de ældste af slagsen, heriblandt CDP-X7ES og X77ES som benytter samme transport.

X779ES kan du med sindsro købe idet at den er 99% identisk med X707ES. Forskellen er det digital filter og en stiver mellem de to låsearme til skuffen - den har ingen betydning af nævneværdig karakter. Digitalfilteret er et 45-bit hvor det i X707ES er af deres SCORE-type, som var blandt de første til at gætte sig frem til de ekstra bits udover de 16 kendte.

Ronin, har du nogen erfaring om hvordan Marantz CD 16 lyder i sammenligning med de nævnte Sony modeller? Ved du har kendskab til begge modeller og har dem med i overvejelserne når jeg forhåbentlig snart skal anskaffe mig en "ny" cd afspiller

CD16 er en fed maskine som spiller meget "analogt" i forhold til Sony´erne. Den har måske ikke helt samme detaljeringsniveau og rumgengivelsen er en smule indsnævret i sammenligning, men til gengæld har den gode evner i mellemtonen og har lige det strejf af varme som mange synes Sony´erne mangler.

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2005 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

CD16 er en fed maskine som spiller meget "analogt" i forhold til Sony´erne. Den har måske ikke helt samme detaljeringsniveau og rumgengivelsen er en smule indsnævret i sammenligning, men til gengæld har den gode evner i mellemtonen og har lige det strejf af varme som mange synes Sony´erne mangler.

[/QUOTE]

Skal man så hellere tage en Marantz CD-17mkII eller III, hvis man vil have lidt varme

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 December 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Westergaard skrev:

Skal man så hellere tage en Marantz CD-17mkII eller III, hvis man vil have lidt varme

Jeg har lige købt en Marantz CD 17 MKIII. Har ikke fået den hjem endnu, men jeg vil da lige melde tilbage, når jeg får lyttet lidt til den. Tror bestemt den er god.
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 April 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Westergaard skrev:

Jeg har lige købt en Marantz CD 17 MKIII. Har ikke fået den hjem endnu, men jeg vil da lige melde tilbage, når jeg får lyttet lidt til den. Tror bestemt den er god.
Nå, hvordan gik det med den CD 17'er?
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 16 April 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

hvordan ligge den her: Sony CDP X303ES i forhold til de andre sony'er i har nævnt?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 16 April 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Morten Fog skrev:
hvordan ligge den her: Sony CDP X303ES i forhold til de andre sony'er i har nævnt?

X303ES er en god maskine som har de samme grundlæggende egenskaber, men den må se sig uddistanceret af X505ES og i særdeleshed X707ES på rumgengivelse, mikrodynamik og basgengivelse.

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 April 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Find en xa7es , den er go´

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 16 April 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan uden forbehold anbefale Sony XA333ES modificeret ad Michael Swoboda. Den koster ca. 35.000. Slår maskiner op til 5 gange prisen.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 16 April 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

det var også ligeså meget fordi der er en billig en til salg under KSB, og har ikke set nogle at dem i nævner tilsalg, i et stykke tid. og SU'en har også sine begrænsninger for hvad der er muligt at bruge på cd-spiller lige nu.

Batman skrev:
Jeg kan uden forbehold anbefale Sony XA333ES modificeret ad Michael Swoboda. Den koster ca. 35.000. Slår maskiner op til 5 gange prisen.

hvad laver har lige ved den som skal koste 25-30k, ved godt at det ikke er stumper der koster de penge, men hvad bliver der rodet i som hæver den så meget?

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 16 April 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Morten Fog skrev:

hvad laver har lige ved den som skal koste 25-30k, ved godt at det ikke er stumper der koster de penge, men hvad bliver der rodet i som hæver den så meget?

Udover komponenterne er der lagt 25 arbejdstimer i modificeringen. Se iøvrigt linket:http://www.swobodaaudio.de/

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 April 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hvad med deres nye SACD-afspillere, er de i samme klasse, som de gamle modeller I snakker om?

Tænker specielt på Sony SCD-XA 3000 ES? Den koster 9000kr...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 April 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
AM-E skrev:
Westergaard skrev:

Nå, hvordan gik det med den CD 17'er?

Det går forrygende med CD17'eren Hr. Kaptajn. Den spiller bare godt!  Lækker mekanik, og meget vellydende! Du kan da se mere til den under "mit anlæg"...

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 April 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

jeg har også en 707 jeg bruger til løbeværk samme med en rørdac og en  lclock de spiller fremragende samme  og hver for sig dem skiller jeg mig aldrig af med jeg har hørt de nyere modeller og er ikke imponeret
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 April 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
jeg har også en 707 jeg bruger til løbeværk samme med en rørdac og en  lclock de spiller fremragende samme  og hver for sig dem skiller jeg mig aldrig af med jeg har hørt de nyere modeller og er ikke imponeret

Jeg holder også stædigt fast i min 779ES til den ikke kan mere  - men der er da forhåbentligt nogle år endnu i den regner jeg med

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes