Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kan man lave materialet mere IRL ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

QUOTE]

Der er ingen anlæg der gengiver som IRL. Derfor er det et spørgsmål om smag hvilken forvrængning af IRL man synes er mest korrekt.

[/QUOTE]

Der er jo heller ingen optagelser der gengiver IRL. Det er umuligt! Selvom 2 personer står lige ved siden af hinanden vil de ikke nødvendigvis have den samme oplevelse af musikken. IRL er altså en relativ størrelse og kan derfor ikke gengives. Og 100% neutrale optagelser eller afspillere findes ikke!

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

QUOTE]

Der er ingen anlæg der gengiver som IRL. Derfor er det et spørgsmål om smag hvilken forvrængning af IRL man synes er mest korrekt.

Der er jo heller ingen optagelser der gengiver IRL. Det er umuligt! Selvom 2 personer står lige ved siden af hinanden vil de ikke nødvendigvis have den samme oplevelse af musikken. IRL er altså en relativ størrelse og kan derfor ikke gengives. Og 100% neutrale optagelser eller afspillere findes ikke!

[/QUOTE]

Hvor sandt!

vh.

Morten.

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:
obi jon kenobi skrev:

QUOTE]

Hvor sandt!

vh.

Morten.

[/QUOTE]

100% optagelser som ligner IRL findes ikke.

Men vi ved endnu ikke hvor tæt vi kan komme på IRL. Jeg fornemmer der er flere der mener at vi er kommet så tæt på IRL som det kan lade sig gøre med det kildemateriale vi har til rådighed(CD).

Og at det blot er et spørgsmål om smag hvad man bedst kan lide..

Jeg tror på at meget mere kan nåes. Men det er nok hovedsageligt højtalersiden der halter efter. 

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Quote Lgrau:

Men vi ved endnu ikke hvor tæt vi kan komme på IRL. Jeg fornemmer der er flere der mener at vi er kommet så tæt på IRL som det kan lade sig gøre med det kildemateriale vi har til rådighed(CD).

Jeg tror på at meget mere kan nåes. Men det er nok hovedsageligt højtalersiden der halter efter. 

Det er jo hele begrebet IRL der er relativt. Det findes ikke!

Desuden ville en IRL-optagelse (såfremt den faktisk kunne laves) kræve en mikrofon der var specielt tilpasset din hørelse, som jo også er en relativ størrelse.

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Quote Lgrau:

Det er jo hele begrebet IRL der er relativt. Det findes ikke!

Desuden ville en IRL-optagelse (såfremt den faktisk kunne laves) kræve en mikrofon der var specielt tilpasset din hørelse, som jo også er en relativ størrelse.

Jeg har heller ikke påstået andet end at IRL ikke findes på optagelserne.

Jeg mener ikke at mikrofonerne skal tilpasses min hørelse. Hvorfor skulle det være nødvendigt hvis bare anlægget gengiver det optagede 100% blot med en hvis tidsforskydelse ?

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

okay, jeg forstod det bare som om du sagde at IRL-optagelser ikke findes, hvor jeg mener at selve begrebet ikke findes. Men, nevermind :)

MHT mikrofon, så var det for at pointere, at hvis man tror på IRL, må man jo have en mikrofon der opfanger/fortolker lyden/musikken ligesom dine ører og hjerne, ellers ville det jo ikke passe til din IRL oplevelse!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes