Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nye kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 December 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Mashuro skrev:
Med hensyn til signalkabel, så kan jeg i den forbindelse gå til TMC
Overtro er udbredt i denne hobby/passion og nogle vil sværge til samme mærker hele vejen rundt, når det gælder kabler.
TMC anbefaler det selv på deres side..
så hvis du vil kører samme mærke hele vejen vil jeg da anbefale TMC gold biwire.
Men det fungere meget fint at blande og jeg vil nødigt undvære mine TMC signalkabler

Hmm...Jeg ved nu ikke med TMC + Xindak. Vil hellere have samme serie/mærke hele vejen i systemet. Lyder måske dumt, men det føler jeg, er den bedste løsning. Hvis jeg skal have TMC White/Yellow, så skal jeg også have Gold Reference i Biwire, men det er hundedyrt.

Men hvorfor så ikke bare købe single-wire og forbinde ht-terminalerne med speaker jumpers? Så har man vel også en form for bi-wire???

Se her
Der blive single kontra biwire diskuteret..

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 December 2005 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

Godmorgen Mashuro.

Kører du med spadestik i begge ender på dit Xindak kabel? Hvordan er kvaliteten på kablet og dets stik?

Godt nytår!
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Bananer i begge ender
Kvaliteten er soso da den ene "hætte" til et af stikkene var blevet løs i fragten.
Men intet en lille klat lim ikke kan klare.
Lidt plastic-agtigt=made in china.
Du skal ikke forvente guld og grønne skove..

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
Bananer i begge ender
Kvaliteten er soso da den ene "hætte" til et af stikkene var blevet løs i fragten.

Hmm til en vejl. udsalgspris på 3000kr (hjemme i DK), må man vel forvente mere end et "lidt plastic-agtigt" produkt? Jeg vil i hvert fald være en smule irriteret, hvis jeg havde investeret i nogle kabler til 3000kr og så se det smuldre fra hinanden efter nogle dage. Lyder måske overdrevet, men man har vel lov til at være kritisk som forbruger? Er TMC's kabler af bedre kvalitet?

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 December 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

vil nu også tilslutte mig TMC signal kabler der tror jeg ikke du helt galt i byen har selv deres white lebel på mit grej og jeg er godt tilfreds deres ht. kabel kender jeg ikke men har snaket med en del som hvar godt tilfreds med deres selv har jeg Siltech Newyork på mine ht'er som jeg er selv er enormt glad for men det er nok over det prisleje du har
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Mashuro skrev:
Bananer i begge ender

Hmm til en vejl. udsalgspris på 3000kr (hjemme i DK), må man vel forvente mere end et "lidt plastic-agtigt" produkt? Jeg vil i hvert fald være en smule irriteret, hvis jeg havde investeret i nogle kabler til 3000kr og så se det smuldre fra hinanden efter nogle dage. Lyder måske overdrevet, men man har vel lov til at være kritisk som forbruger? Er TMC's kabler af bedre kvalitet?

kender ikke deres Ht kabel,men mon ikke det holder samme standard som signalkablerne.
Og de er sublime i udførelsen kvalikram.
med hensyn til Xindak vil jeg blot sige at der er vellyd for alle pengene, så jeg vil altså stadig anbefale dem

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hey forresten...jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber I kan svare på; Er færdig-terminerede (professionelt that is) kabler "imun" overfor for korrosion/rust og andre unoder? Hvis ikke, skal man så skifte kabel eller terminere dem om én gang om året...??? Det lyder dumt, men normale kobber kabler uden form for beskyttelse bliver jo udsat for oxygen/fugt og alt mulig andet snavs, der med tiden vil forringe kvaliteten...eller er det igen en myte? 

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hvad sker der på kabelfronten?

Noget nyt?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hej Mashuro.

Nej, intet nyt. Har købt Vibrapod's og Vibracones samt en ny strømskinne. Næste køb bliver nok nogle nye netkabler...men fandme om jeg gider bruge flere tusinde på det

Jeg har stadig ikke fundet frem til ht-kablerne...Jeg har dog kigget på Kimber 8TC, Xindak FS 3, Chord Odyssey 2, SignalCable Silver Reference, Mictor og VhD Revolution Hybrid...men jeg vil gerne prøve, før jeg køber.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hvis du får fat i noget 8TC kan vi måske lave en låne aftale? Det er selvfølgeligt ikke optimalt til sammenligning men det kunne da være sjovt/lærerigt?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
Hvis du får fat i noget 8TC kan vi måske lave en låne aftale? Det er selvfølgeligt ikke optimalt til sammenligning men det kunne da være sjovt/lærerigt?

Naturligvis. Ingen problemer der...eller jo, for jeg kan simpelthen ikke finde en forhandler, der ligger inde med Kimber 8 TC! Ej heller VhD Revolution Hybrid og Revalation Hybrid.

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

mictor har tilbud på radiance kabler mener jeg de hedder til hold fast 350 kr for et sæt på 0,9 m det er sølv kabel,har lige fået 2 sæt det spiller bare hammer godt.
Til top Vis christian m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian m

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har mere end 2-3 meter til hver højtaler så prøv lige 2 ledere af lakeret kobbertråd (dem man bruger til spoler). Men det skal være tyndt (0,25-0,5 eller deromkring - ikke tykkere). Sno det sammen og lod et tykt stykke kobber tråd eller en bannan i hver ende så terminalerne kan få fat uden at klippe det over. Det koster under 2 kr per meter og er altid min realitets chek før jeg smider bunker af penge efter nye kabler ;o) Jeg har hørt mange kabler få bank af det "trick". Hvis der er pilfingre i huset kan kablet forstærkes ved at hæfte det til et tyndt reb af bomuld eller andet naturmaterialer. Sæt det med et lille stykke krymp hver 20-40 cm.

Hvordan det lyder. Hos mig og flere andre der har prøvet har det lydt "rigtigt". Tør præcis bas der sjovt nok ikke mangler noget trods det tynde kabel. Overtonerne hænge bedre sammen med resten så der er mere krop på instrumenter og stemmer! Biwire koster jo heller ikke det store ekstra..

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:

Hvis du ikke har mere end 2-3 meter til hver højtaler så prøv lige 2 ledere af lakeret kobbertråd (dem man bruger til spoler). Men det skal være tyndt (0,25-0,5 eller deromkring - ikke tykkere). Sno det sammen og lod et tykt stykke kobber tråd eller en bannan i hver ende så terminalerne kan få fat uden at klippe det over. Det koster under 2 kr per meter og er altid min realitets chek før jeg smider bunker af penge efter nye kabler ;o) Jeg har hørt mange kabler få bank af det "trick". Hvis der er pilfingre i huset kan kablet forstærkes ved at hæfte det til et tyndt reb af bomuld eller andet naturmaterialer. Sæt det med et lille stykke krymp hver 20-40 cm.

Hvordan det lyder. Hos mig og flere andre der har prøvet har det lydt "rigtigt". Tør præcis bas der sjovt nok ikke mangler noget trods det tynde kabel. Overtonerne hænge bedre sammen med resten så der er mere krop på instrumenter og stemmer! Biwire koster jo heller ikke det store ekstra..

Mvh

hvad gør du mht isolering af lederne?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes