Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: nyt anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:
Jeg ville IKKE anbefale sub, til stereo... tror jeg også der var en anden der var inde på.

Enig. Hvis du vil have bas, når du ser film så bør du investere i et sæt buttshakers fra thansen. De koster 150,- stykket og skal ikke have mere end 50watt hver, fra en effektforstærker du smækker i pre-out. De skulle nok kunne rive lidt i sengen når du ser film.

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Belsebub der er jeg uenig. Har selv 1 buttshaker fra Thansen. Og de virker rigtig fedt! Men de giver ikke på den måde bas - kun basfornemmelser. Jeg køber snarest nye højttalere, så i mellemtiden ser jeg film (og hører musik) med mine ellers fine baghøjttalere. Men der er ikke meget bas i. Og det hænger overhovedet ikke sammen at den buttshaker ryster helt vildt, når man næsten ikke kan høre bassen (overdrivelse, selvfølgelig kan man høre bassen men den er ret fraværende - det er små HTs). Jeg blev simpelthen nødt til at slukke for den buttshaker.
 Jeg vil sige at til film skal man have nogen fronthøjttalere der kan give tilpas bas og/eller evt. en sub, og så kan man supplere med buttshakers. Det de gør er jo at få sofaen til at ryste (meget endda ), men de siger ikke noget. Så du får ikke mere bas.

Lige for at "clear things up".

Håber i øvrigt du får et lækkert anlæg banz. Fedt at du kun er 13 år og så vil have noget godt hifi. Da jeg var 13 (er 17 nu) havde jeg også et 80er anlæg (nok cirka det første minianlæg - føj ), men der gik jeg heller ikke så meget op i lyden og hørte - der var det nok mere genkendelsesglæden i musikken (ligesom så mange andre i den aldersgruppe).

Så godt at se at du slår et slag for 13årige
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Jeg kan give dig ret, ikke at jeg har den samme oplevelse, da jeg ikke ejer buttshakers, men fordi det jo er fuldstændig logisk. Men hvad så hvis man, ligesom mig, har et par rimelig store (eller lidt mindre) frontøjttalere og ikke vil købe sub og surround, men bare vil se film i stereo, er de så helt skøre at have siddende i sofaen, altså buttshakers?

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

ok, tak. jeg syntes nemlig bare at hvis man vil have en kvalitets højtaler med store basser, ja så er de ikke helt billige, så tænkte jeg bare at man vel kunne spare sammen til en god sub og bruge den i stereo, men det var måske ikke en god ide? ved ikke om i tænkte på det, men NEJ ikke cv... jeg vil have nogle højtalere som har en god detaljeret, og ikke for "lys" klang, men som der gerne må kunne spille noget bass når de bliver bedt om det... jeg vil dog lige prøve at høre om det er nok på 604 og rs8, tror i ikke the white stripes med seven nation army ville være fint til at afprøve bassen? og noget med en del diskant, såsom vapourtrail med breaking out til at se om man kan holde ud at høre på dem i længden eller at diskanten ikke er for "skarp." tror i at enten tc eller hifiklubben ville give en tretten årig, lidt rabat hvis man køber alt ved dem? har nemlig også kigget lidt på at jeg syntes helicon 300 er en rigtig fed højtaler, men den bliver nok lidt for dyr. den har også en følsomhed helt nede på 86db ville den så ikke kræve noget af en fostærker? og er der andre gode højtalere til mit formål i denne prisklasse, som jeg ikke har snakket om endnu? hvad med h/k laver de store nok stereo forstærkere til at kunne trække et sæt b&w 604 eller ma rs 8? og tror i de ville passe godt sammen?
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

heysa jeg har NAD c352, NAD542, DALI IKON 6. og det spiller virkelig super!!!

men tag ud og høre på det!

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Mr. MBG skrev:

heysa jeg har NAD c352, NAD542, DALI IKON 6. og det spiller virkelig super!!!

men tag ud og høre på det!

har selv  hørt nøjagtigt det setup, men jeg syntes at diskanten i ikon 6 er lidt for dominerende, og ja at de er lidt lyse i klangen. jeg syntes også at der ikke var ret meget bund, men det kan jo godt være at det bare var den demo plade ekspedienten "smækkede" i, men jeg vil da lige give et lyt tilo dem igen. nogen der har en kommentar til det andet jeg skrev.......?

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Belsebub skrev:

Jeg kan give dig ret, ikke at jeg har den samme oplevelse, da jeg ikke ejer buttshakers, men fordi det jo er fuldstændig logisk. Men hvad så hvis man, ligesom mig, har et par rimelig store (eller lidt mindre) frontøjttalere og ikke vil købe sub og surround, men bare vil se film i stereo, er de så helt skøre at have siddende i sofaen, altså buttshakers?

Hvis dine fronthøjttalere sagtens kan spille bas, kan de sagtens bruges. Men hvis de ikke er så basstærke, bliver det for underligt at mærke bassen uden at høre den. Men dine Concept 8 kan vidst godt lidt af hvert, så til dig tror jeg det er et godt køb.

Hvis du køber nogen af de buttshakers (de kalder dem bodyshakers i Thansen), så skriv evt. en PM til mig ang. montering, da der ikke er en brugsvejledning med. Jeg havde lidt problemer med monteringen men fandt ud af det vha. forummet her .

Bare skriv hvis det er!

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
ok, tak. jeg syntes nemlig bare at hvis man vil have en kvalitets højtaler med store basser, ja så er de ikke helt billige, så tænkte jeg bare at man vel kunne spare sammen til en god sub og bruge den i stereo, men det var måske ikke en god ide? ved ikke om i tænkte på det, men NEJ ikke cv... jeg vil have nogle højtalere som har en god detaljeret, og ikke for "lys" klang, men som der gerne må kunne spille noget bass når de bliver bedt om det... jeg vil dog lige prøve at høre om det er nok på 604 og rs8, tror i ikke the white stripes med seven nation army ville være fint til at afprøve bassen? og noget med en del diskant, såsom vapourtrail med breaking out til at se om man kan holde ud at høre på dem i længden eller at diskanten ikke er for "skarp." tror i at enten tc eller hifiklubben ville give en tretten årig, lidt rabat hvis man køber alt ved dem? har nemlig også kigget lidt på at jeg syntes helicon 300 er en rigtig fed højtaler, men den bliver nok lidt for dyr. den har også en følsomhed helt nede på 86db ville den så ikke kræve noget af en fostærker? og er der andre gode højtalere til mit formål i denne prisklasse, som jeg ikke har snakket om endnu? hvad med h/k laver de store nok stereo forstærkere til at kunne trække et sæt b&w 604 eller ma rs 8? og tror i de ville passe godt sammen?

Helicon kræver nok en større forstærker vil jeg tro. Du har ret, 86 dB følsomhed er ikke så meget igen.
Du skal ikke regne med at få rabat i HFK. Du kan prøve at forhandle lidt, men deres politik siger "ingen rabat" (dog er der vidst nogen afdelinger der "overser" denne regel).

Du skal i øvrigt tænke på, at HFK ikke nødvendigvis har gode lokaler at lytte i, så hvis du synes at bassen er for kedelig, diskanten for skarp osv., kan det godt skyldes lokalet.

Jeg hørte Dali Ikon 6 i Odense, og den havde hverken for meget eller for lidt af noget synes jeg. Lækker højttaler hvis du spørger mig.

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Krog har ret i at HFK godt kan have lidt besværlige lytterum, men det gælder også mange andre butikker. I lyngby f.eks. har de væg til væg gulvtæpper og højttalerne står ret tæt, så bassen kan godt forsvinde ned i gulvet eller ud i de andre højttalere, at der står mange højttalere ved siden af hinanden giver sjovt nok også en ret fed og tildels forvirrende stereoeffekt, da det lyder som om hver enkelt højttaler er et instrument eller en sanger for sig selv.

Jeg skal lige tænke over det med de der bodyshakers, jeg har fundet en billig forstærker på dba som man bare kunne smække på, men det er jo ikke sikkert at jeg beholder mine højttalere for evigt. Jeg overvejer nemlig at nedgradere, hvor underligt det end måtte lyde, til noget mindre da mit værelse er ret småt hvilket forårsager at jeg har en del stående bølger i hjørnerne i rummet og bassen forsvinder nærmest ud i huset(i væggene) i stedet for at blive på værelset.

Jeg kan dog godt se at højttaleren skal gå rimelig langt ned før det virker realistisk at bodyshakeren tager over..

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

ok, men det er vel ikke muligt at "låne" et helt anlæg med højtalere, forstærker, cd.... med hjem? fordi jeg har et gammelt sony anlæg ny, og derpå ville det jo ikke lyde ret meget bedre med nye højtalere...hvad skal jeg så gøre for at høre deres fulde potientiale? eller er det muligt at låne det hele med hjem på en gang? er der eller slet ikke andre idéer til højtalere, eller har vi været igennem det hele i denne prisklasse?. er også begyndt at kigge en lille smule på 704, lyder den så meget bedre end 604 at den er værd at invistere i? eller ville det være bedre "bare"() at tage 604? men hvordan med forstærkere, ville en marantz eller andet med varm lyd kunne trække så store højtalere med en forstærker i den prisklasse? eller er den nad det "ultimative" til mit brug og budget? mange tak for alt den hjælp i har givet mig, der er virkeligt dejligt at se i vil hjælpe mig. 

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Belsebub skrev:

Krog har ret i at HFK godt kan have lidt besværlige lytterum, men det gælder også mange andre butikker. I lyngby f.eks. har de væg til væg gulvtæpper og højttalerne står ret tæt, så bassen kan godt forsvinde ned i gulvet eller ud i de andre højttalere, at der står mange højttalere ved siden af hinanden giver sjovt nok også en ret fed og tildels forvirrende stereoeffekt, da det lyder som om hver enkelt højttaler er et instrument eller en sanger for sig selv.

Jeg skal lige tænke over det med de der bodyshakers, jeg har fundet en billig forstærker på dba som man bare kunne smække på, men det er jo ikke sikkert at jeg beholder mine højttalere for evigt. Jeg overvejer nemlig at nedgradere, hvor underligt det end måtte lyde, til noget mindre da mit værelse er ret småt hvilket forårsager at jeg har en del stående bølger i hjørnerne i rummet og bassen forsvinder nærmest ud i huset(i væggene) i stedet for at blive på værelset.

Jeg kan dog godt se at højttaleren skal gå rimelig langt ned før det virker realistisk at bodyshakeren tager over..

Hehe. Du står i samme situation som jeg gjorde. det var netop af den grund du beskriver, at jeg solgte mine Dali 6006.

Jeg synes ikke at højttaleren behøves gå stinkende dybt, bare der er noget smæk i bassen. Ellers føles det helt forkert. Men effekten er selvfølgelig bedre jo dybere den går.

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

ok, jeg tror/er sikker ¨på at jeg ikke gider bruge penge på "buttshakers," jg vil gerne investere i højtalere med en god bass, men det skal være noget man kan høre. er der ikke nogen der har hørt 704? hvordan lyder den i forhold til 604? og kunne man ikke sagtens bruge en nad c372 til at drive dem?

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Det syntes jeg umiddelbart ikke du bør. Det er jo ikke en power højtaler i den forstand. Den kan godt tåle og få smæk. Men her er tale om en ht der er meget mere nøgtern og lige på end 604. Jeg syntes foreksempel ikke 700 serien kan med rock og blues. Det syntes den er alt for lys til. Jeg syntes der er mere drive i 600 serien og syntes osse den er mere allround.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

ok, det er bare fordi jeg syntes de er ret pæne og hvis de så spillede bedre ville det jo bare være super. men der er slet ingen andre forslag hverken til højtalere eller forstærker i den prisklasse?

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Pæne er en ting, lyd en anden. Der er masser af højtalere der ude og tryk på google så finder du dem. Vi kan jo ikke blive med, at servicere dig. Du må godt selv lave lidt benarbejde. Ellers kig på brugt siden og se dig omkring, spørg evt en sælger om hvordan de lyder. Og så igen er der jo kun dine ører.

Og når du skal til byen så lad være med kun, at bruge en time på lytning. Brug gerne det meste af en dag og gå frem og tilbage mellem forretningerne. Der dukker hele tiden noget nyt op.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Skal lige have prisen igen, for hver enkelt enhed.

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Belsebub skrev:
Skal lige have prisen igen, for hver enkelt enhed.

hvad mener du lige med det?

lige et sidste spørgsmål, hvad med ikon 7 spiller den bedre end ikon 6 og men kunne vel sagtens bruge en c372 til den, den har jo en følsomhed på 925db ifølge hifiklubbens varekatalog eller magasin eller hvad man skal kalde det. det er nok 92,5db, men det er da også ret højt sp det skulle ikke blive noget problem? ville den så kræve bedre kabler eller andre omkostnenger? skal nok selv lave noget benarbejde, det er bare lidt svært når jeg ikke kan tage ud og høre dem lige meget jeg så gerne ville. men på lørdag har de jo ikke åbent så lang tid, men det bliver nok alligevel dagen, fordi jeg ikke har muligheden for det andre dage. og ja jeg ved godt at de ikke lyder godt bare fordi de er pæne, men det er da godt hvis de er pæne

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Om en Ikon 7 lyder bedre end 6éren er jo en smagssag. Jeg kan bedst lide 6éren forde mellemtonen i mine ører er bedst på denne. Men det kan jo være du har det anderledes. Og du har da ret i, at en pæm højtaler godt kan spille godt. God tur på lørdag. Men jeg er ret sikker på du vender tilbage inden.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

ja ja, selvfølgelige vil jeg vende tilbage før, men kommer først til at høre det på lørdag, eller har faktisk lige fundet ud af at det ikke engang er sikkert at jeg kan høre detpå lørdag! men når jeg så kommer derud så skal jeg også bare høre alle højtalere de overhovedet har.... hvad med evidence serien er det noget værd at kigge på? og kan den også spille noget bas, der både kan spille højt, men også være detaljeret......osv.? har aldrig overvejet det pga. af størrelsen, men ville nogle dali royal tower være gode? ellers så regner jeg med at lytte til: dali ikon 6 og 7 suite 2.8 og b&w dm 603 og 604 i hifiklubben, skulle det ikke være det hele? og så i tapeconnection: MA rs 6 og 8, er der andet jeg burde lytte til? og hvilke mærker forst. og cd burde jeg lytte til i tapeconnection? ellers ser det vel nogenlunde fornuftigt ud? der er bare lidt mange at høre inde i hfk syntes jeg...

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hør på alt hvad du har i tankerne. Alle højtalere har et eller andet man godt kunne tænke sig. Men det det kommer an på er hvad der tiltaler dine ører mest muligt og selvfølgelig pungen. Men når man først lytter til noget med det samme nummer om og om igen på flere forskellige htére. Ja så finder man lige pludselig ud af hvad det er man vil have. Og det kommer hurtigere end man regner med.

Royal har en lægger varm lyd og spiller dejligt. Men det er ikke de store lydtryk du med denne. Men en god gang afslappet jazz og en god klaver koncert er de fine til efter min mening.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum