| Forfatter |
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag og lyt til en DLS når du er i Tapeconnection.
Og så har de fleste mærker en bestemt slags lyd - de er jo lavet
efter samme ideal, af samme designere. Det gør det lidt lettere at
udelukke mærker...
S.R.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, det skal jeg gøre. jeg syntes bare at det er en ret lille gulvhøjtaler til de penge, kan de godt spille rock med noget bas på? selvføjgelig er bas ikke mit eneste krav, men det kunne jeg bare have mistanke til at være et kritisk punkt i sådan nogle små modeller.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med dali blue 808, har kun hørt de mindre modeller som jeg ikke brød mig specielt meget om, men hvordan er den store?
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Istedet for at spørge om ditten og datten, så find nogle online reviews via google. Eller bare lyt til dem, i stedet for at spørge os.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, jeg har booket demo både i hfk og tc på lørdag så der kan jeg jo høre dem.  syntes bare det er bedre at få meninger herinde fra end et eller andet man finder på google. men når jeg har hørt det vil jeg lige melde tilbage hvad jeg syntes om dem.
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må give krog ret, man kan ikke læse sig til lyd, det skal høres.
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
XenoCypraZ skrev:
| Må give krog ret, man kan ikke læse sig til lyd, det skal høres. |
|
|
jaja det er jo også det jeg selv siger, er det ik? nåh jeg tror ikke i kan hjælpe mig mere før jeg har lyttet til det, så jeg vil bare melde tilbage derefter.....
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Of topic; Krog dit billede har du taget fra rathergood har du ikk?
Syntes ihvertfald det er grineren! ( altså både dit billede og rathergood )
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal ind og høre: b&W Dm 604 og 603. Dali suite 2.8 ikon 7 og 6 ( de har hverken evidence eller 8008) og så ind i tc og høre ma rs 6 og 8 og dls 55 og 66. er der andre ideer til noget jeg bare skal høre? så skal det jo til at være.... hvad med amps og cd´er er der nogle der som jeg burde høre?
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du er inde og lytte på højtalere, og det er første gang du hører
dem, kan du ikke høre forskel på hvad der er cd afspiller, forstærker
osv....
Det er ting som du skal fintune med bagefter...
Nu skal du ind og se om du overordnet kan forholde dig til den lyd der kommer ud af kasserne.
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
XenoCypraZ skrev:
Når du er inde og lytte på højtalere, og det er første gang du hører dem, kan du ikke høre forskel på hvad der er cd afspiller, forstærker osv....
Det er ting som du skal fintune med bagefter... Nu skal du ind og se om du overordnet kan forholde dig til den lyd der kommer ud af kasserne.
|
|
|
Har du læst dette Banz. Dette er meget vigtigt. Gå kun op i lyden af htérne ellers bliver du meget forvirret oppe i hovedet. Alt det andet kommer senere. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
XenoCypraZ skrev:
Når du er inde og lytte på højtalere, og det er første gang du hører dem, kan du ikke høre forskel på hvad der er cd afspiller, forstærker osv....
Det er ting som du skal fintune med bagefter... Nu skal du ind og se om du overordnet kan forholde dig til den lyd der kommer ud af kasserne.
|
|
|
Har du læst dette Banz. Dette er meget vigtigt. Gå kun op i lyden af htérne ellers bliver du meget forvirret oppe i hovedet. Alt det andet kommer senere.
|
|
|
ok, jeg vil nu bare lige have lov til at sige at der trods alt er den fjerde gang i hfk. har allerede hørt dm 603 to gange, og ikon 6 lige hurtigt.... men der er ingen grund til at prøve det på forskellige forstærkere og cd afspillere?
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, som de andre siger, så vil det nok kun gøre det mere forvirrende...
God fornøjelse - skal selv ud at lytte til DLS i morgen, hvis jeg kan slæbe mig ud af sengen...
S.R
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg er lige kommet hjem fra århus, og vil fortælle lidt om min oplevelse.
Dali suite 2.8: den spiller meget fint, og er meget pæn, men den er ikke specielt god til noget som helst, udelukket!
Dali ikon 6: Den spiller RIGTIG godt, den er meget detaljeret i toppen., den er meget luftig og uden at være skinger. og faktisk er der også punch i bunden, hvis det bliver den vil jeg nok investere i en sub senere. Den står øverst på ønskeseddelen lige nu! jeg fik også hørt den på lyngdorfs topmodeller, nøj det lød bare mega godt! overvejer lidt den lyngdorf til 12k
dali ikon 7: den spiller sikkert fint, men den var ikke spillet til så den må jeg vente med at danne mig et indtryk af.
B&W dm 603 den spiller meget godt, der er lidt mere punch end i ikon 6, men den er lidt for "lukket" i diskanten.
B&W dm 604: den spiller en rigtig godt fyldig bas, mellemtonen er også god, men i toppen er den meget lukket, den spiller godt til rock og giver virkeligt et kick der, men til andet musik syntes jeg at den er lidt for lukket, men vi må se.
b&w 704: den spiller virkelig godt, den er åben i diskanten, den spiller virkeligt en god mellemtone, og bassen er præcis, lige den slags lyd jeg kan lide, men den er desværre nok lidt for dyrt medmindre min mor giver et tilskud. den er jo flot og kompakt, så det kunne være.
Monitor Audio Rs 8: Den spiller godt, men der er faktisk lidt for meget udetaljeret og mudret bas. jeg fik dog kun lige nået at lytte 5min. til den, men det bliver hvist ikke den.
Dls: fik jeg desværre ikke lyttet til, jeg havde ikke alt for meget tid.
alt i alt så tror jeg nok at det bliver ikon, eller B&W 704, da de har god mellemtone og diskant, man kan jo altid købe en sub, men ikke en mellemtone- eller "diskantwoofer" sådan har jeg oplevet det, men intet er sikkert endnu.
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo ligefrem som om du har nydt det. Godt du har ørerne med dig og kan finde frem til det du mener en htér skal.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
| Det lyder jo ligefrem som om du har nydt det. Godt du har ørerne med dig og kan finde frem til det du mener en htér skal. |
|
|
ja, jeg har virkeligt nydt at være der, der var LANGT bedre service end inde i nørregade....men jeg bliver nok nød til at gå derind næste gang alligevel. havde tænkt lidt på den der lyngdorf til 12k, hvad syntes i om den? ville den ikke passe godt til ikon 6 eller 7 eller B&W 704?
|
| Til top |
|
| |
peterakastorm Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 373
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange penge har du, dreng?   Skal det hele købes nu, eller var det ikke noget med, at du først ville købe højtalere, og så senere alt det andet?
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
peterakastorm skrev:
Hvor mange penge har du, dreng?  
Skal det hele købes nu, eller var det ikke noget med, at du først ville købe højtalere, og så senere alt det andet?
|
|
|
jeg køber først højtalere, så alt det andet...... jeg har ca. 5.5k på nuværende tidspunkt til at bruge på det, som jeg har sparet sammen til fødselsdag, jul, lommepenge, arbejde....osv. jeg spurgte også om mængde-rabat var muligt, men han/ekspedienten sagde at han da meget gerne ville, men at det ikke var muligt
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg var 13 år havde jeg ikke den tålmodighed som du har. Jeg håber mine børn vil gøre det samme som dig. Der er dog lidt vej endnu.
Mængde rabat i HfK kan vist kun lade sig gøre når det er demo eller udgående modeller. De kan jo sagstens sige, at de er det billigste led og "vi kan desværre ikke gøre det billigere" politik. Nå men vil man ha" det må man jo vente til pungen er tyk nok. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
|
Da jeg var 13 år havde jeg ikke den tålmodighed som du har. Jeg håber mine børn vil gøre det samme som dig. Der er dog lidt vej endnu.
Mængde rabat i HfK kan vist kun lade sig gøre når det er demo eller udgående modeller. De kan jo sagstens sige, at de er det billigste led og "vi kan desværre ikke gøre det billigere" politik. Nå men vil man ha" det må man jo vente til pungen er tyk nok.
|
|
|
det vil jeg gerne tro, det er også lidt svært at vente. Men hvad siger i til lyngdorf (den til 12k) og ikon 6/7 ville det ikke lyde godt? der er nemlig en demo til 9k, og den kunne jeg MÅSKE presse lidt ned. har kun hørt den dyre lyngdorf og det lød mega godt, hvordan lyder den billigere i forholdt til den? til kabler havde jeg tænkt mig signal: nogle taralabs til 799, ht kabel: også taralabs, et bi-wire til 249m.- lyder det ikke fornuftigt? tror i en rega apollo ville passe godt til lyngdorf?
|
| Til top |
|
| |