Emne: Mit setup- Primare/SA ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot opsætning
Du skal prøve at flytte din sub! Placeringen af en sub, lige i midten, er meget uheldig1? da du på den måde rammer en masse lige bølgelængder der bliver udfaset eller fordobblet.
Den skal helst stå i venstre hjørne.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
BUELL-RIDER skrev:
|
Har lige modtaget dette med posten idag.. Er meget spædt på at høre det, men det bliver desværre først om 14 dage da vi er under flytning..
Nogle kommentarer til det..?

|
|
|
Husk den skal have 2 levende mus om dagen 
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
BUELL-RIDER Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tarup..
Jeg kan fortælle at i det nye hus, har jeg fået et perfekt hjørne til mit setup.. 
der er ligesom et 1meter dyb hak i væggen og 3meter bredt.. Og konens accept har jeg fået fedtet mig til.. 
Jeg skal nok lige få taget nogle billed af det nye hjørne jeg får.. Mit internet forsvinder desværre i 1md pga flytning __________________ Det vi ikke når idag, skal vi ikke lave om imorgen...
|
| Til top |
|
| |
BUELL-RIDER Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=CPH-R]
Flot opsætning
Du skal prøve at flytte din sub! Placeringen af en sub, lige i midten, er meget uheldig1? da du på den måde rammer en masse lige bølgelængder der bliver udfaset eller fordobblet.
Peter
Har ikke eksperimenteret så meget med subben, men gik ud fra at det optimale var midten..
Snakker vi tæt op af venstre HT..? __________________ Det vi ikke når idag, skal vi ikke lave om imorgen...
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
BUELL-RIDER skrev:
|
Hej tarup..
Jeg kan fortælle at i det nye hus, har jeg fået et perfekt hjørne til mit setup.. 
der er ligesom et 1meter dyb hak i væggen og 3meter bredt.. Og konens accept har jeg fået fedtet mig til.. 
Jeg skal nok lige få taget nogle billed af det nye hjørne jeg får.. Mit internet forsvinder desværre i 1md pga flytning
|
|
|
Hej Buel
Jeg vil gerne se billeder af dit hjørne, så kom bare med dem når du får tid. Jeg har selv planer om en ommøblering, men så skal der nye møbler til, har jeg fået at vide. Jeg troede at alle pengene kunne bruges på hifi, men nej nej.
Hifihilsner Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
BUELL-RIDER Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tarup..
Din kone kan da kun være lykkelig med det ekstremt stilrene setup du...
Det ser virkelig lækkert ud...   __________________ Det vi ikke når idag, skal vi ikke lave om imorgen...
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
BUELL-RIDER skrev:
| [QUOTE=CPH-R]
Flot opsætning
Peter
Har ikke eksperimenteret så meget med subben, men gik ud fra at det optimale var midten..
Snakker vi tæt op af venstre HT..?
|
|
|
Din tankegang med midten! lyder også fornuftigt..Men hvis man så måler på det, så det faktisk ikke så godt.
At man siger venstre side! når man mikser plader, panner man altid chelloer, basser over til venstre, og der for vil det også lyde mest naturligt, hvis grundtonen kommer fra venstre. For en sub laver jo lidt støj højre oppe end den frekven den er sat til. Men nogle gange bliver man nød til at sætte den et andet sted.
Når en enhed bevæger sig ud og ind! laver den mekanisk 3 harmonisk forvringning, og ved at udnytte et hjørne, får du 9db gratis output fra din sub= den skal ikke spille så højt for samme lydtryk.
mht. placering! skal du prøve at ramme lige der hvor dit rum forstærker mest muligt.
I en anden tråd her på siden, var der en der gav dette "geniale" råd..!? sæt subben der hvor du plejer at sidde, sæt hoget bas musik på, kravl derefter rundt i stuen, til du finder det sted hvor der er mest bas, byt dernæst plads med din sub.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
BUELL-RIDER skrev:
|
Tarup..
Din kone kan da kun være lykkelig med det ekstremt stilrene setup du...
Det ser virkelig lækkert ud...  
|
|
|
Tak for de pæne ord, jeg er også meget glad for det. Jeg har en tendens til, at anbefale folk det samme som jeg selv har, men det er vel naturligt, når men syntes det spiller fantastisk. Jeg har skrevet med en flink fyr, der var i lidt i tvivl om valget af en sub, selvfølgelig anbefaler jeg en Gravis Domus, for den er bare rigtig god, men jeg har ikke sammenlignet med f.eks. en Valodyne. Jeg mener heller ikke at man skal have hørt alt, før man kan udtale sig.
vh. Henrik
ps jeg kom vist lidt væk fra emnet __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
BUELL-RIDER Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som et sjovt forslag, bare håbe de nye naboerikke ser en kravle rundt på gilvet til techno musik.. 
Det skal prøves lige så snart anlægget kommer frem igen..
tak for tippet.. __________________ Det vi ikke når idag, skal vi ikke lave om imorgen...
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
BUELL-RIDER skrev:
| [QUOTE=CPH-R]
Flot opsætning
Peter
Snakker vi tæt op af venstre HT..?
|
|
|
Din tankegang med midten! lyder også fornuftigt..Men hvis man så måler på det, så det faktisk ikke så godt.
At man siger venstre side! når man mikser plader, panner man altid chelloer, basser over til venstre, og der for vil det også lyde mest naturligt, hvis grundtonen kommer fra venstre. For en sub laver jo lidt støj højre oppe end den frekven den er sat til. Men nogle gange bliver man nød til at sætte den et andet sted.
Når en enhed bevæger sig ud og ind! laver den mekanisk 3 harmonisk forvringning, og ved at udnytte et hjørne, får du 9db gratis output fra din sub= den skal ikke spille så højt for samme lydtryk.
mht. placering! skal du prøve at ramme lige der hvor dit rum forstærker mest muligt.
I en anden tråd her på siden, var der en der gav dette "geniale" råd..!? sæt subben der hvor du plejer at sidde, sæt hoget bas musik på, kravl derefter rundt i stuen, til du finder det sted hvor der er mest bas, byt dernæst plads med din sub.
|
|
|
Det er et godt tip. Jeg har selv afprøvet det, men resultatet blev at subben skulle stå, lige midt ude på stuegulvet, der var virkelig knald på, men det lignede s** at vi skulle til at danse om juletræ.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
BUELL-RIDER Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Så er vi rykket i nyt hus, og derfor en ny lytteplads..
Anlæget har fået meget mere plads, og det kan høres. De er også kommet en CD D30.2 afspiller til.. WOW, den er vi glade for..!!
Inden jeg pakkede anlæget sammen købte jeg ny CD-spiller, nye Viablue HT-kabler, og Nordôst black night kabler.. Så det var med stor spænding det blev sat sammen igen.. 
Som sagt blev der også råd til lidt nye HT kabler, men der har jeg ikke rigtig noget at sammenligne med, da jeg først lige har fået det sat til..
Der kommer flere pics, men bøvler som sædvanligt med uploading..
Nå, men ris og ros er selvfølgelig velkomment..
Anders,
Lidt grumset overblik..

Lidt højtaler..!

Så var der lidt anæg, godt med plads rundt om..

Så kom der også en fladskærm inden for døren..

__________________ Det vi ikke når idag, skal vi ikke lave om imorgen...
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|